پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 86
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد

در این نوشته به این نکته که قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد خواهیم پرداخت. لوله های فولادی از جمله لوله های درزدار یکی از پرمصرف ترین لوله های صنعتی و ساختمان هستند و فروش نسبتا بالایی در بین انواع لوله ها دارند. یکی از برندهای داخلی و قوی درتولید لوله های فولادی به ویژه لوله های درزدار کارخانه فولاد سپاهان اصفهان است که در تولید انواع محصولات فولادی ,لوله اتصالات درزدار و api به عنوان یک برند شناخته میشود. لوله درزدار سپاهان در بازار یکی از برندهای موثر در قیمت انواع لوله گاز خانگی است.

کارخانه فولاد سپاهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور بوده و در شهر اصفهان قرار دارد. کارخانه فولاد سپاهان در سال 1997 راه اندازی شده و در حال حاضر یکی از اصلی ترین تامین کنندگان لوله های فولادی در کشور میباشد. لوله های سیاه سپاهان همگی از نوع درزدار بوده و در 2 نوع لوله درزدار تست گاز استاندارد و لوله گاز api تولید و به بازار عرضه میشوند.

لوله های درزدار از ورقه های فولادی با آلیاژ مخصوص و به شیوه نورد شدن تولید شده و با یک خط جوش در امتداد طولی لوله آببندی میشوند. این نوع لوله ها تحمل فشار نسبی در درجه حرارت های مختلف را داشته و استحکام فیزیکی و تنش های استاتیک خوبی دارند.

تکنولوژی تولید و مواد اولیه لوله های سیاه سپاهان از پیشرفته ترین و بهترین نوع موجود در دنیا بوده و به بسیاری از کشورهای دیگر صادر میشوند. در کنار کیفیت خوب, قیمت لوله سیاه سپاهان باعث شده که لوله های سپاهان اصفهان بیشترین تقاضا و تولید را در بازار ایران داشته باشد.

لوله های درزدار سپاهان در هر دو مدل تست گاز و ای پی آی از سایز 1/2 اینچ تا 8 اینچ تولید شده و در رنج خرده فروشی به صورت شاخه ای و در عمده فروشی ها به صورت کیلویی و به روز خرید و فروش میشوند. در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله درزدار سپاهان خواهیم پرداخت.

قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد

  • سایز که معمولا با افزایش سایز قیمت لوله درزدار سپاهان افزایش پیدا میکند.
  • وزن لوله که میزان مصرف مواد اولیه با بالا رفتن وزن بیشتر شده و به تبع آن قیمت لوله بالا میرود.
  • نوع لوله اعم از لوله درزدار تست گاز, لوله فاقد تست یا مرجوعی از تست گاز و لوله های api سپاهان که گران ترین لوله هستند.
  • اصالت لوله که ممکن  است به ندرت در برخی از مراکز فروش با تقلب در وزن و برند این کار انجام شود.
  • میزان عرضه و تقاضا در بازار
  • قیمت جهانی فولادی و قیمت ارز
  • میزان خرید که معمولا با افزایش حجم خرید قیمت لوله درزدار سپاهان شامل تخفیف میشود.
  • مبدا خرید و محل تحویل لوله درزدار سپاهان از کارخانه, بنگاه تخلیه بار و یا انبار فروشگاه.

قیمت های لوله درزدار سپاهان بسته به شرایط بازار در دو نوع لوله تست گاز و api هر روز صبح حدود ساعت 11 مانند سایر محصولات فولادی از سوی کارخانه یا بنکداران اصلی و عمده فروشی ها لوله و اتصالات اعلام میشود.

قیمت لوله درزدار سپاهان

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

قیمت لوله 1/2 سیاه درزدار   330 هزار تومان

قیمت لوله 3/4 سیاه درزدار   480 هزار تومان

قیمت لوله 1 سیاه درزدار     690 هزار تومان

قیمت لوله 11/4 سیاه درزدار 970 هزار تومان

قیمت لوله 11/2 سیاه درزدار 1250 هزار تومان

قیمت لوله 2 اینچ سیاه  درزدار 1800 هزار تومان

قیمت لوله 2.1/2 سیاه درزدار 2/500 میلیون تومان

قیمت لوله 3 اینچ سیاه درزدار 3/400 میلیون تومان

قیمت لوله 4 اینچ سیاه بدون درز  4/4 میلیون تومان

قیمت لوله  ای پی آی درزدار سپاهان

این مساله را بایستی مد نظر قرار دهید که لیست قیمت لوله سیاه سپاهان یک لیست ثابت نبوده و هر روز ممکن است کل یا برخی از قیمت های لیست زیر تغییر کرده و یا اصلا تغییر نکند و این مطلب را از این جهت یادآور میشویم که اصولا قیمت محصولات فولادی شناور بوده و قیمت لوله درزدار سپاهان نیز به عواملی نظیر این بستگی دارد.

لوله 1/2 سپاهان ای پی آی    370 هزار تومان

لوله 3/4 سپاهان ای پی آی    395 هزار تومان

لوله 1 اینچ سپاهان ای پی آی 765 هزار تومان

لوله 11/4 سپاهان ای پی آی  920 هزار تومان

لوله درزدار 11/2 ای پی آی  سپاهان 1070 هزار تومان

لوله 2 اینچ ای پی آی سپاهان   1/570 میلیون تومان

لوله 21/2 اینچ ای پی آی سپاهان 1/730 میلیون تومان

لوله 3 اینچ ای پی آی سپاهان      1/990 میلیون تومان

لوله 4 اینچ ای پی آی سپاهان 2/550/000 میلیون تومان

جدول وزن و مشخصات لوله درزدار سپاهان

در شکل زیر جدول وزن و دیگر ویژگی های فنی از قبیل ضخامت خارجی داخلی و گوشت لوله را مشاهده میکنید.

 اندازه های لوله درزدار سپاهان

لوله‌های درزدار سپاهان در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و به استانداردهای معتبری از جمله API 5L و ASTM A53 پاسخ می‌دهند. در زیر برخی از ابعاد استاندارد برای لوله‌های درزدار سپاهان ذکر شده است:

– قطر خارجی: این لوله‌ها با قطرهای مختلفی تولید می‌شوند، از قطرهای کوچکتر مانند 1/2 اینچ (12.7 میلیمتر) تا قطرهای بزرگتر مانند 80 اینچ (2,032 میلیمتر) یا بیشتر.

– ضخامت دیواره: لوله‌های درزدار سپاهان با ضخامت دیواره‌های متنوعی تولید می‌شوند، که به طور معمول در اندازه‌های استاندارد برای هر قطر مشخص شده‌اند. برای مثال، در استاندارد API 5L، ضخامت دیواره لوله‌های متوسط (STD)، ضخامت دیواره لوله‌های بزرگ (XS) و ضخامت دیواره لوله‌های بسیار بزرگ (XXS) مشخص شده است.

– طول: طول لوله‌های درزدار سپاهان ممکن است متغیر باشد و به عنوان طول استاندارد 6 متر یا 12 متر عرضه شوند. همچنین، می‌توان طول سفارشی برای پروژه‌های خاص در نظر گرفت.

کاربرد لوله درزدار سپاهان

لوله‌های درزدار سپاهان در انواع صنایع مختلف کاربرد دارند.به طور کلی، می‌توان از لوله‌های درزدار سپاهان در صنایع زیر استفاده کرد:

1. صنایع نفت و گاز: لوله‌های درزدار سپاهان برای انتقال و انباره‌داری نفت خام، گاز طبیعی و مشتقات نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها در خطوط لوله انتقال نفت و گاز، پروژه‌های پالایشگاه و ایستگاه‌های تقویت فشار استفاده می‌شوند.

2. صنایع پتروشیمی: در صنایع پتروشیمی، لوله‌های درزدار سپاهان برای انتقال مواد شیمیایی، پروسه‌های صنعتی و خطوط لوله انتقال گاز و مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3. ساختمان و سازه‌های عمرانی: لوله‌های درزدار سپاهان ممکن است در پروژه‌های ساختمانی و سازه‌های عمرانی مورد استفاده قرار گیرند، مانند ساخت و نصب سیستم‌های HVAC، خطوط لوله آب و فاضلاب، سیستم‌های آتشنشانی و غیره.

4. صنایع آب و فاضلاب: لوله‌های درزدار سپاهان می‌توانند در سیستم‌های آبیاری، تصفیه‌خانه‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب شهری و صنعتی استفاده شوند.

5. صنایع انرژی: از جمله استفاده‌های دیگر لوله‌های درزدار سپاهان می‌توان به ساخت خطوط لوله توربین‌های بادی، نیروگاه‌ها، صنایع حرارتی و سیستم‌های تولید انرژی اشاره کرد.

نمایندگی لوله سیاه سپاهان در تهران

پایپ بازار نمایندگی لوله درزدار سپاهان یکی از مراکز پخش عمده لوله سیاه درزدار سپاهان به قیمت کف بازار است.

برای خرید و استعلام قیمت لوله های فولادی درزدار و ای پی آی سپاهان با ما تماس بگیرید.




اسید شویی پکیج با پمپ کولر
نوشته شده در جمعه 28 مهر 1402
بازدید : 101
نویسنده : تاسیساتی تهران

اسید شویی پکیج با پمپ کولر

اسید شویی پکیج با پمپ کولر یکی از روش های رایج رسوب زدایی مبدل پکیج است. پکیج به دلیل اینکه همواره آب در آن جریان داشته و با توجه به اینکه آب شهری دارای املاح زیادی است که در اثر گرما و واکنش شیمیایی فلزات باردار شده و این یون های باردار در فعل و انفعالات شیمیایی تبدیل به جرم میشوند. این جرم ها تا ته نشین شدن روی سطوح مختلف و قطعات پکیج موجب میشوند که تبادل حرارتی به سختی انجام شده و بعضا شدت جریان عبور آب را تا حدی کاهش میدهند که پکیج کارایی لازم را نداشته و بعضا منجر به خرابی های گسترده و از کار افتادن پکیج میشوند. برای افزایش راندمان پکیج و جلوگیری از خرابی ها و گستردگی آن بایستی هر 3 تا 4 سال یکبار  پکیج دیواری سرویس شود.

در ادامه نحوه اسید شویی پکیج با پمپ کولر و روش بدون پمپ را آموزش میدهیم. برای مشاهده فیلم اسید شویی پکیج به کانال آپارات تهران پایپر مراجعه نمایید.

اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی

نحوه اسید شویی پکیج با پمپ کولر 

برای رسوب زدایی پکیج میتوان از پمپ آب کولر نیز استفاده کرد. این پمپ های نسبتا کوچک و ارزان ضد اسید بوده و با پاشیدن اسید با فشار نسبتا خوب در لایه های مبدل ثانویه پکیج به خوبی کار اسیدشویی را انجام میدهند. روش کار اسید شویی پکیج با پمپ کولر مانند روش های قبلی بوده و با باز کردن مبدل و قرار دادن پمپ درون یک تشت انجام میشود. بهتر است در اسیدشویی پکیج از اسیدهای مخصوص پکیج استفاده شود.

در این روش بعد از قطع کردن جریان آب و گاز و کشیدن پریز برق پکیج, آب پکیج را تخلیه کرده و سپس مبدل را باز میکنیم.برای تخلیه آب پکیج, شیر ورودی پکیج را بسته, شیرپرکن پکیج را در  خلاف عقربه های ساعت چرخانده و آب گرم مصرفی را باز کنید.

برای باز کردن مبدل پکیج به آچار آلن نیاز دارید. پمپ اسید شویی پکیج را داخل یک تشت اسید,قرار داده و اسید را با فشار پمپ به بیرون و درون مبدل میپاشیم.

با استفاده از شلنگ های پلاستیکی و دو عدد سرشلنگی , خروجی پمپ را به یک سمت مبدل وصل میکنیم. خروجی مبدل را نیز با استفاده از شلنگ نصب شده روی آن در داخل تشت اسید قرار میدهیم. با گردش اسید در این سیکل رسوب زدایی, بعد از مدتی کلیه جرم های مبدل گرفته میشود.

در سرویس کامل و رسوب زدایی کامل پکیج علاوه بر اسید شویی مبدل پکیج, بایستی قطعاتی همچون فیلتر, فلوسوییچ و دیگر قطعات در معرض رسوب پکیج هم رسوب زدایی و در صورت نیاز تعویض شوند.

در صورت پیشنهاد شما و قبول آن از طرف مالک بهتر است, رسوب زدایی شوفاژها و شستشوی مدار گرمایش نیز انجام شود.

البته پمپ اسید شویی پکیج به صورت ویژه هم در بازار به فروش میرسند, که دارای سرشلنگی و شلنگ های مخصوص اتصال به مبدل پکیج بوده و قدرت آنها تقریبا به اندازه پمپ کولر آبی هستند. به طور کلی یک پمپ با قدرت کم کار اسید شویی پکیج  را انجام میدهد.

اسید شویی پکیج هر چند وقت یکبار نیاز است؟ 

معمولا هر 3 تا 4 سال یکبار رسوب زدایی و  اسید شویی پکیج با پمپ کولر و دیگر برندها بایستی انجام شود. البته مدت دقیق این محدوده به فاکتورهایی نظیر سختی و میزان املاح آب نیز وابسته بوده و اصولا در ورودی آب به پکیج فیلترهای فیزیکی و مغناطیسی نصب میشوند, اما این فیلترها قابلیت رسوب گیری کامل املاح آب را نداشته و به هر حال مقداری املاح وارد پکیج شده و باعث جرم گرفتن مبدل و دیگر قطعات پکیج میشود. کارکرد پکیج هم در این دوره موثر بوده و هر چقدر که پکیج بیشتر روشن باشد, مسلما زودتر نیاز به رسوب زدایی دارد. علایم نیاز پکیج به اسید شویی شامل موارد زیر هستند.

  • افت فشار آب گرم ساختمان به خصوص در حمام و آشپزخانه
  • کاهش درجه حرارت آب گرم و ولرم بودن آن
  • طول کشیدن تولید آب گرم توسط پکیج
  • گرم نشدن رادیاتور شوفاژ به اندازه کافی
  • ایجاد صدای ناهنجار از داخل پکیج
  • درجه نشانگر فشار پکیج بالا مدام بالا میرود
  • اعلام ارور در صفحه نمایش پکیج( در پکیج ایران رادیاتور ارور 70 )

ترجیحا در زمان سرویس اسید شویی پکیج با پمپ کولر , مدار گرمایش و رادیاتور نیز جرم گیری شده تا این جرم ها وارد پکیج نشوند. مساله دیگر این است که رادیاتورهای آلومینیومی پره ای با سیستم پکیج سازگاری شیمیایی خوبی نداشته و وجود آلومینیوم و مس در مبدل پکیج موجب میگردد که جرم گرفتگی پکیج و تولید هوا در پکیج بیشتر شود, پس بهتر است در کنار پکیج از رادیاتورهای فولادی پنلی استفاده شود.

بهترین اسید برای رسوب زدایی پکیج

بهترین اسید برای اسید شویی پکیج ایران رادیاتور, محلول های مخصوص و یا اسید دیسکلر است. اسید دیسکر پکیج, اسید سولفوریک یا کلریدریک رقیق است. برای ایمنی سرویس کار پکیج و اطرافیان بهتر است در هنگام اسید شویی پکیج اطراف محل خلوت بوده و از لباس و عینک ایمنی استفاده شود.

محاسن اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی

رسوب زدایی پکیج دارای تقریبا به شکل باورنکردنی دارای محاسنی است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

  • افزایش راندمان پکیج
  • کاهش مصرف گاز
  • دسترسی سریع تر به آب گرم و گرم تر شدن آب مصرفی
  • عیب یابی احتمالی در صورت وجود خرابی در قطعات دیگر پکیج
  • کاهش استهلاک و خرابی قطعات پکیج و افزایش طول عمر به خاطر کاهش کارکرد پکیج
  • کاهش مصرف آب به دلیل دسترسی زودتر به آب گرم و کمتر بازگذاشتن شیر آب

در صورت نیاز به اسید شویی پکیج با پمپ کولر و یا تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با تهران پایپر تماس بگیرید.




انواع لوله و اتصالات فاضلاب
نوشته شده در یک شنبه 16 مهر 1402
بازدید : 104
نویسنده : تاسیساتی تهران

انواع لوله و اتصالات فاضلاب

در این نوشته به بررسی انواع لوله و اتصالات فاضلاب خواهیم پرداخت. لوله و اتصالات فاضلاب در دو بخش لوله و اتصالات ساختمانی و صنعتی استفاده میشوند. لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی برای هدایت فاضلاب های ساختمانی حاصل از استحمام, شستشو و پساب های انسانی استفاده میشوند.البته انتقال آب باران و برف نیز از دیگر بخش های لوله کشی فاضلاب ساختمان است. در لوله کشی فاضلاب صنعتی انتقال پساب های صنعتی در دستور کار قرار میگیرند.

فاضلاب خانگی در برخی موارد مایع و در بعضی نقاط نیمه جامد هستند. بسته به نوع و حجم سایزبندی لوله کشی فاضلاب انجام میشود. در لوله کشی فاضلاب صنعتی نیز بایستی مواد تشکیل دهنده فاضلاب صنعتی بایستی برای انتخاب روش و نوع فاضلاب کشی و انتخاب انواع لوله و اتصالات فاضلاب مدنظر باشد. PH و ویسکوزیته از این فاکتورهای مهم هستند. برخی از موارد لوله کشی فاضلاب صنعتی برای بازیابی پسابهای صنعتی لوله کشی فاضلاب خاصی انجام میدهند. در لوله کشی فاضلاب صنعتی از لوله های سیمانی, آزبست, کاروگیت, پلی اتیلن, پلیکا, چدنی, پوش فیت استفاده میشود اما در بخش لوله کشی فاضلاب ساختمانی به دلیل نیاز به ظرافت و شرایط خاص ساختمان بایستی با دقت بیشتری رفتار کرد, چرا که در بخش لوله کشی فاضلاب صنعتی به دلیل سایز بالا و متراژ زیاد ممکن است قیمت لوله فاضلاب مواد اولیه نقش اصلی را در انتخاب انواع لوله و اتصالات فاضلاب ایفا کند اما در لوله کشی فاضلاب ساختمان نمیتوانیم قیمت را خیلی لحاظ کنیم. 

در مسیر لوله کشی فاضلاب ساختمان، تأسیسات مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرند که هر کدام نقش مهمی در تخلیه فاضلاب و جلوگیری از آلودگی محیط زندگی شما دارند. شناخت انواع اتصالات لوله فاضلاب، به شما در انتخاب لوله و اتصالات باکیفیت و استاندارد کمک می­‌کند و اجرای صحیح سیستم لوله­ کشی علاوه بر جلوگیری از خسارت­ های احتمالی در آینده، موجب افزایش عمر مفید ساختمان نیز می­شود.

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست

انواع لوله و اتصالات فاضلاب

انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمان

لوله کشی فاضلاب ساختمان معمولا از سایز 63 تا سایز 125 و در برخی موارد در لوله های اصلی سایز 160 استفاده میشود. از آنجا که در حال حاضر طول عمر ساختمان های مدرن به بیش از 50 سال میرسد, در لوله کشی فاضلاب ساختمان بایستی این نکته را لحاظ کرد که لوله کشی ساختمان طول عمر زیادی داشته باشد. ضمنا به دلیل اینکه تعویض و تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان کار نسبتا پرهزینه و مشکلی بوده و در بعضی از ساختمان های مسکونی اصلا چنین امکانی وجود ندارد, انتخاب انواع لوله اتصالات فاضلاب ساختمان بایستی به شکلی باشد که تقریبا همگام با طول عمر ساختمان برای ما کار کرده و دچار خرابی های گسترده نشود. در حال حاضر از انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی زیر در کشور ما امکان استفاده وجود دارد.

لوله و اتصالات پلیکا فاضلابی

لوله اتصالات PVC فاضلابی از دیرباز در ایران تولید شده و رقیب نسبتا خوبی برای لوله کشی چدنی بوده است. تولید این نوع لوله اتصالات فاضلاب در ایران توسط سازمان گسترش و نوسازی صورت گرفت و به دلیل اینکه  این محصول را پلیکا نامید, نام این برند بر روی کلیه لوله اتصالات PVC باقی ماند. قیمت نسبتا ارزان,حمل و نقل آسان و اجرای راحت از جمله موارد است که در کنار کیفیت راصی کننده لوله فاضلاب باعث گسترش استفاده از لوله های پلیکا شد. لوله کشی پلیکا آب بندی را از طریق سوکت و چسب انجام میدهد. برای استعلام قیمت لوله پلیکا فاضلابی با ما تماس بگیرید.

لوله و اتصالات پوش فیت 

این لوله های نسبتا مدرن و جدید حدود 20 سال است که وارد بازار ایران شده است. سوکت و ارینگ روش آب بندی پوش فیت بوده و تنوع سایز, وزن سبک , استحکام و انعطاف عالی باعث شده که این نوع لوله و اتصالات گران قیمت به عنوان بهترین انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی شناخته شوند. پوش فیت پلی ران, نیوفلکس, سوپردرین و نیک بسپار یزد از برندهای مطرح پوش فیت هستند.

لوله و اتصالات پلی اتیلن فاضلابی

این نوع لوله کشی کمتر در ایران استفاده شده و تقاضای آن از دو مورد اول کمتر است اما به هر حال  در برخی موارد مانند لوله کشی آب باران کارایی بهتری نسبت به لوله پلیکا و پوش فیت دارند. نیاز به ابزار خاص, قیمت بالا , سرعت پایین کار و جوش لب به لب باعث شده که این نوع لوله کشی خیلی در کشور رایج نباشد.

لوله و اتصالات چدنی

این نوع لوله کشی تا حدود 40 سال پیش تنها گزینه لوله کشی فاضلاب در ایران بود اما به مرور با ورود پلیکا به فراموشی سپرده شد. قیمت بالا, اجرای سخت و طاقت فرسا و گران, حمل و نقل مشکل و مقاومت کم در برابر مواد شیمیایی باعث شده که به جز در موارد خاصی از لوله چدنی استفاده نشود.

به غیر از لوله انواع اتصالات مختلف در لوله کشی فاضلاب استفاده میشوند که مهمترین آنها به شرح زیر هستند.

انواع اتصالات فاضلاب

لوله­ های استفاده شده در سیستم لوله ­کشی توسط انواع مختلف اتصالات به هم وصل می­شوند، گاهی این اتصالات نقش کاهنده سایز لوله، تغییر مسیر، انشغاب لوله­ها و گاهی هم بازدید و تمیز کردن داخل لوله­ ها را ایفا می­کنند. اتصالات لوله­ کشی فاضلاب از تنوع بسیار بالایی برخوردارند که از میان آن­ها می­توان به اتصالات چسبی، سه ­راهی، زانویی و پوش­فیت اشاره نمود. در ادامه انواع پرکاربرد اتصالات شرح داده شده­ اند:

زانویی فاضلاب

برای تغییر جهت جریان در بین دو لوله از انواع مختلف زانویی استفاده می­شود که نقش مهمی در سیستم لوله کشی فاضلاب دارند. زانویی ها بر اساس کاربردشان به انواع زیر تقسیم می شوند:

  1. زانویی 90 درجه: تغییر مسیر جریان سیال در لوله ها به اندازه 90 درجه
  2. زانویی 45 درجه: تغییر مسیر لوله ها به اندازه 45 درجه؛ در این مدل از زانویی امکان رخ دادن گرفتگی کمتر از زانویی قائم است.
  3. زانویی تبدیل: تغییر مسیر لوله ها با قطر های مختلف

سه راهی فاضلاب

برای انشعاب لوله ­های فاضلاب از وسیله­‌ای پرکاربرد به نام سه راهی استفاده می­شود که همانند زانویی دارای زاویه­ های مختلف است. سه راهی را برای اتصال لوله­ های بزرگ­تر به کوچک­تر و بالعکس به کار می­برند.

رابط فاضلاب

بوشن ­ها وسیله ­ای استوانه­ ای شکل با دو سر مادگی برای اتصال دو لوله­ با قطر یکسان هستند. بوشن­ ها در سه نوع ساده یا ترمز دار، بوشن تخت یا بدون ترمز و بوشن تعمیری موجود هستند.

درپوش فاضلاب

در پوش­ ها قسمت ورودی لوله را مسدود می­کنند، بنابراین زمانی که نیازی نیست انتهای یک لوله به لوله­ دیگر وصل شود و یا برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی به داخل لوله از اتصال درپوش استفاده می­شود.

دریچه بازدید

از اتصال دریچه بازدید به منظور رفع گرفتگی و مسدودیت در لوله های فاضلابی، تمیز کردن داخل لوله بدون نیاز به باز کردن اتصالات استفاده می شود.

برای استعلام قیمت انواع لوله و اتصالات فاضلاب با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.




تعمیر پکیج شبانه روزی تهران
نوشته شده در پنج شنبه 6 مهر 1402
بازدید : 99
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

خدمات سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران. تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان, لورچ, ایساتیس, آریستون, ال جی , تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور و دیگر برندهای پکیج توسط سرویس کار مجرب و ماهر همراه با کلیه لوازم پکیج شوفاژ دیواری , فوری و بدون تعطیلی.

هر دستگاهی و وسیله ای برای بهبود کیفیت کاری و ادامه عملکرد خود نیاز به چکاپ هایی داشته و پکیج نیز از این مورد خاص نبوده و هر چقدر هم که از لوازم محافظتی در مسیر لوله کشی آب استفاده شود, به علت عبور جریان آب گرم از داخل پکیج , رسوبات آندی و کاتدی موجود در آب در طول لوله ها و منافذ و به خصوص در سطح مبدل رسوب میکند. این رسوبات با افزایش ضخامت موجب اختلال تبادل حرارتی شده و علاوه بر راندمان پکیج موجب افزایش میزان کارکرد پکیج و در نتیجه بالا رفتن مصرف گاز و برق شده تا هنگامی کار میکند و قطعات آن کاملا خراب شده و یا مبدل پکیج سوراخ شود. پس برای سرویس کردن و تعمیر پکیج دیواری نبایستی تعلل کرده و فوری اقدام شود.

تعمیر پکیج شبان روزی تهران

سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

برای سرویس و تعمیر پکیج به صورت شبانه روزی بایستی علاوه بر سرویس کار حاذق و ماهر در طول 24 ساعتت شبانه روزی, یک سری لوازم مصرفی را با پیش یبنی های لازم تهیه کرد, تا در صورت نیاز در ساعات و روزهایی که دسترسی برای خرید لوازم امکان پذیر نیست , بتوان برای پکیح های خرابی  کاری کرد. از آنجا که تعدد پکیج های نصب شده در تهران زیاد بوده و اکثر آنها از برندهای ایران رادیاتور و بوتان هستند, ما اینکار را انجام داده ایم تا بتوانیم خدمات خود را در شب هنگام و روزهای تعطیلی فراوانی کشورمان ارایه دهیم. در مورد عملکرد پکیج حتی خرابی لوله کشی و عیب و ایراد طریقه نصب رادیاتور نیز موثر است و در صورت نشتی رادیاتور, پکیج نیز از کار میفتد.

تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور

کار تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ایران رادیاتور نسبتا راحت تر نسبت به بقیه برندهای موجود در بازار انجام میشود. از آنجا که اکثر قطعات پکیج ایران رادیاتور شبیه یکدیگر بوده و خطاها و عملکرد آنها شبیه همدیگر است , حدس زدن نوع خرابی و دسترسی به لوازم یدکی برای تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور سهل تر است.

تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان

بوتان نیز یک برند معروف و پرمصرف بوده که برخی قطعات آن شبیه ایران رادیاتور بوده و باز هم به دلیل تعدد پکیج های تعمیر پکیج شبانه روزی تهران بوتان راحت است. به طور کلی ساختار تعمیرات کلیه پکیج های ایرانی و خارجی یکسان بوده و معمولا مدل و شکل و سایز قطعات برندهای مختلف هستند که مانع از نصب آنها روی یکدیگر میشود.

عیب یابی و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

حال در مورد عیب های احتمالی و مشکلات پکیج برررسی های مختصری انجام میدهیم .

دستگاه پکیج مکررا روشن و خاموش می شود .

احتمالا پکیج مرتبا روشن و خاموش شود بخصوص هنگام استفاده از ابگرم مصرفی که معمولا به دلیل خراب شدن شیربرقی گاز دستگاه پکیج و هوای لازم جهت احتراق است . و بعضا نیز رسوب گرفتن مبدل موجب افزایش ناگهانی دما و روشن و خاموش دستگاه پکیج می شود .

نحوه رفع عیب پکیج 

در تعمیر پکیج شبانه روزی تهران در صورت بروز چنین مشکلی شیربرقی گاز دستگاه پکیج را چک کنید و دستگاه پکیج را نظر تامین هوای لازم برای احتراق کامل مورد بررسی قرار دهید. در صورت نیاز دستگاه را رسوب زدایی کنید .

هر دو مدار آب مصرفی و مدار شوفاژ کار نمی کند این مشکل می تواند به علت رسیدن دمای شوفاژ به بالای 85 درجه سانتیگراد و یا خرابی ترموستات حد – عدم گردش صحیح اب یا به علت مشکل در NTC ها باشد.

رفع عیب : حصول اطمینان از سلامت ترموستات حد –

چک کردن سیرکوله درست اب و پمپ اب –

بررسی سالم بودن NTC های هر دو لوله کشی  اب بهداشتی و مدار گرمایشی

حرارت زیاد اولیه ابگرم بهداشتی در این حالت حرارت اولیه ابگرم بهداشتی زیاد است و سپس دما تعدیل میشود .

این خرابیها به علت خرابی بای پاس و شیرسه طرفه در مسیر مبدل ثانویه می باشد. و یا شیر سه طرفه در حالت ابگرم مصرفی گیر کرده است .

رفع عیب : بای پاس و شیرسه طرفه در مسیر ورودی اب گرمایش به مبدل ثانویه را بررسی کنید.

در صورت نیاز به خدمات سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ما تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان , تعمیر شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور ,



قیمت انواع لوله گاز خانگی
نوشته شده در جمعه 24 شهريور 1402
بازدید : 131
نویسنده : تاسیساتی تهران

انواع لوله گاز خانگی

در این نوشته به بررسی انواع لوله گاز خانگی میپردازیم. لوله کشی گاز به منظور انتقال گاز از یک نقطه به نقطه دیگر انجام میشود. در انتقال لوله های گاز بین شهری از لوله های سایز  بزرگ استفاده میشود. این نوع لوله کشی میتواند با لوله های پلیمری مانند لوله پلی اتیلن و انواع لوله های فلزی مانند لوله اسپیرال, لوله بدون درز مانیسمان و لوله درزدار و api با ضوابط خاص خود انجام شود, اما برای اجرای لوله کشی گاز خانگی فقط بایستی از انواع لوله گاز خانگی و اتصالات استاندارد مورد تایید سازمان نظام مهندسی انجام شود. در کنار لوله گاز و اتصالات بایستی سایز تجهیزات مانند عایق کاری , بست کاری, شیرآلات و سایر تجهیزات بایستی استاندارد و تحت نظر بازرسین سازمان نظام مهندسی باشد.

در صورت نیاز به استعلام قیمت و خرید لوله گاز فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار را جستجو کنید.

قیمت انواع لوله گاز خانگی

راهنمای خرید لوله مانیسمان

برند انواع لوله گاز خانگی

بسته به نوع لوله کشی اعم از لوله کشی گاز توکار یا روکار میتوان از انواع لوله گاز خانگی استاندارد استفاده کرد. برای لوله کشی گاز توکار بایستی حتما از لوله مانیسمان بدون درز یا لوله درزار API به همراه اتصالات مانیسمان استفاده شود.

 

برای اجرای لوله کشی گاز روکار نیز میتوان از لوله مانیسمان, لوله API و لوله درزدار تست گاز نیز استفاده شود. لوله های درزدار تست گاز و ای پی آی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شده و برندهایی نظیر سپاهان و سپنتا از برجسته ترین تولیدکنندگان لوله فولادی درزدار و ای پی آی در ایران هستند که کیفیت خوبی هم دارند.

تنها تولید کننده های لوله مانیسمان در ایران هم کارخانه فولاد اهواز و کاوه دقیق هستند که کفاف نیاز داخلی را نداده و به همین دلیل لوله های وارداتی نیز بخشی از مصرف داخل را تامین میکنند. بیشتر انواع لوله گاز خانگی وارداتی از تولیدات کشور چین بوده که از لحاظ قیمت به مراتب از لوله های ایرانی ارزان تر هستند. به ندرت از لوله های وارداتی روس و بلوک شرق نیز در بازار یافت میشود. لوله های گاز خانگی معمولا 6 متری هستند.

البته برندهای دیگری هم در داخل هستند که به اندازه لوله گاز سپاهان و سپنتا تولید نداشته و خیلی معروف نیستند. لوله گاز کچو ,لوله گاز سمنان , لوله گاز ساوه از جمله این برندهای داخلی هستند

 انواع لوله گاز توکار

برای لوله کشی گاز توکار همانطور که گفته شد بایستی از لوله مانیسمان و یا API استفاده شود. لوله های مانیسمان به دلیل تکنولوژی تولید و وارداتی بودن آنها بین 15 تا 20 درصد گران قیمت تر بوده و با توجه به اینکه از لحاظ کیفی تفاوت چندانی با لوله گاز api نمیکنند, اغلب مجریان و سازندگان ترجیح میدهند از لوله های ای پی آی استفاده کنند.

لوله های مانیسمان در کلاس های مختلفی تولید شده و لوله مانیسمان رده 20 یا معمولی و رده 40 از انواع لوله گاز خانگی هستند. در برخی مواقع به دلیل اینکه لوله گاز برای ساختمان های بسیار بزرگ استفاده شده وبایستی فشار بیشتری را تحمل کند از لوله مانیسمان رده 40 که هم از لحاظ وزن وهم از نظر قیمت از لوله مانیسمان معمولی و ای پی آی در سطح بالاتری قرار دارند استفاده شود. البته این مورد برای ساختمان های کوچک معمولی نبوده وبیشتر برای برج ها و پروژه های بزرگ که فشار پوند بیشتری به لوله وارد میشود, رخ میدهد.

همه انواع لوله گاز خانگی توکار بایستی با اتصالات مانیسمان که مقاومت بیشتر دارند کار شوند. اگر از لوله ای پی آی و مانیسمان رده 20 استفاد میکنید,اتصالات مانیسمان معمولی مناسب بوده و در صورت استفاده از لوله گاز مانیسمان رده 40 بایستی حتما اتصالات نیز رده 40 کار شوند.

انواع لوله گاز روکار

برای اجرای لوله کشی گاز روکار میتوان از همه انواع لوله گاز مانیسمان, ای پی آی و درزدار تست استفاده شود. لوله درزدار تست یا معمولی لوله های گاز معمولی هستند که استاندارد بوده و مشخصات وزن و ضخامت آنها با تاییدیه لوله کشی گاز روکار تطابق دارد.

قیمت لوله گاز خانگی

لوله مانیسمان رده 40 , لوله مانیسمان رده 20 معمولی, لوله ای پی آی ولوله درزدار تست گاز به ترتیب گران قیمت ترین لوله های مورد استفاده در لوله کشی گاز ساختمان هستند. برای کاهش قیمت لوله کشی گاز ساختمان در نوع توکار از لوله های api و در لوله کشی گاز روکار از لوله های تست گاز  استفاده میشود.

کاربردهای لوله گاز خانگی

انواع لوله گاز خانگی برای مصارف دیگری مانند لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق و لوله کشی موتورخانه و شوفاژ, لوله کشی داکت اسپلیت و صنایع برودتی نیز استفاده شده و اتفاقا وزن و ضخامت نیز در بین آنها مهم تلقی میشود.

به غیر از ساختمان انواع لوله گاز خانگی در صنایع مختلف مانند صنایع پتروشیمی و نفت, صنعت موادغذایی , داروسازی و خودروسازی نیز استفاده میشوند.




طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ
نوشته شده در شنبه 18 شهريور 1402
بازدید : 115
نویسنده : تاسیساتی تهران

طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ

در این نوشته به بررسی طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ خواهیم پرداخت.

رادیاتورها قطعات فلزی هستند که داخلی آنها خالی بوده و آب گرم با گردش داخل آنها از طریق همرفت فضای اطراف را گرم کرده و حرارت خود را به هوای اطراف منتقل میکنند. به همین دلیل آب داخل رادیاتور حرارت خود را از دست داده و مجددا برای تکرار سیکل گرمایش به پکیج یا موتورخانه باز میگردد. برای استفاده و نصب رادیاتور علاوه بر مولد گرمایشی یعنی پکیج یا موتورخانه به یک لوله کشی رفت و برگشت نیاز است. لوله رفت آب داغ از از مبدا یعنی پکیج یا موتورخانه به داخل رادیاتور برده و سپس آبی که مقداری از حرارت خود را از دست داده و ولرم است مجددا از طریق لوله برگشت به مولد گرمایشی باز میگردد.

بهترین حالت گرمایش با این روش این است که آب به راحتی در این مدار بسته به گردش آمده و هیچ مانعی بر سر این چرخش آب نباشد. بسته به شرایط لوله کشی شوفاژ و رادیاتور میتواند به صورت روکار یا توکار وجود داشته باشد که خروجی و ورودی رادیاتور به لوله رفت و برگشت متصل شود. از لحاظ فنی هیچ تفاوتی در طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ وجود نداشته و فقط کمی در جزییات متفاوت هستند. علاوه بر نصب رادیاتور به لوله رفت و برگشت بایستی رادیاتور در جای خود محکم بوده و برای جلوگیری از فشار بر روی لوله کشی رادیاتور بایستی روی بست های مخصوصی قرار بگیرد. در صورتیکه رادیاتور نو باشد نیازی نیست اما در رادیاتورهای دست دوم بهتر است که قبل از نصب رادیاتور یک شستشوی داخل رادیاتور داده شود.

از تفاوت های مهم بین طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ یکی همین بست های رادیاتور است که در ادامه در مورد آنها خواهیم گفت.

طریقه نصب رادیاتور پره ای

رادیاتورهای پره ای در چهار کنج دارای دنده ای محل اتصال هستند. دو دنده از سمت چپ یا راست آنها باید به وسیله درپوش در قسمت زیرین و شیر هواگیری در قسمت بالا نصب شده و سمت دیگر به شیر های رادیاتور متصل میشوند. برای اتصال به شیرهای رفت و برگشت , شیر هواگیری و محل انسداد یک پک اتصالات به نام درپوش ماسوره وجود دارد که در سایز بندی 3/4 , 1 و 11/4 وجود دارند . البته رادیاتور جدید ایرانی به خصوص برند ایران رادیاتور و بوتان فقط در قطر 1 اینچ یا 3 تولید میشوند و فقط برخی از رادیاتور پره ای در گذشته سایزبندی متفاوت داشته اند.

البته در برخی از رادیاتورهای بزرگتر مانند رادیاتور 30 پره که در اماکنی مانند مساجد نصب میشود, شیر های رادیاتور به صورت ضربدری نصب میشوند.

اتصال درپوش به ماسوره اغلب با کمک واشر آب بندی شده و از یک سمت در قسمت پایین  درپوش کورکن , در قسمت بالای کورکن شیر هواگیری و در طرف مقابل به شیر رادیاتور رفت و برگشت متصل میشوند.

دو عدد از این درپوش ماسوره ها چپ گرد و دو عدد از آنها راست گرد میباشند که بسته به اینکه شیر رادیاتور در راست یا چپ قرار میگیرند , محل نصب درپوش ها نیز تغییر میکند.

پس از وصل کردن مغزی و اتصالات مربوطه  محل نصب بست رادیاتور را بوسیله قلم مشخص کرده و پس از سوراخ کاری و نصب بست پرچمی به دیوار , رادیاتور روی کار قرار گرفته و شیرهای رادیاتور نیز نصب میشوند.

در صورت آماده بودن سیستم گرمایش بهتر است رادیاتور های آبگیری و هواگیری شده, تا در صورت نشتی لوله شوفاژ یا اتصالات مربوطه نسبت به اصلاح موارد اقدام کنیم.

طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ

طریقه نصب رادیاتور پنلی

نصب رادیاتور پنلی نیز درست شبیه رادیاتور پره ای بوده با این تفاوت که رادیاتورهای پنلی در هر چهار طرف دارای رزوه آماده سایز 1/2 بوده و در یک سمت شیرهای رادیاتور رفت و برگشت و در سمت دیگر شیر هواگیری سایز 1/2 و درپوش مخصوص 1/2 نصب شده و نیازی با استفاده از درپوش ماسوره وجود ندارد. 

تفاوت دیگر طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی در بست یا براکت های نصب انهاست. برای نصب رادیاتور پره ای از بست پرچمی استفاده میشود که یک بست کوچک بوده و در شکاف بین پره ها نصب شده و برای نصب رادیاتور پنلی از براکت های بلند که به صورت عمودی رادیاتور پنلی را مهار میکنند.

نحوه نصب براکت رادیاتور پنلی

نصب رادیاتور پنلی نیاز به کمی دقت در این مورد داشته و براکت بایستی دقیقا در جای خود نصب شود که برای اینکار بعد از نصب اولیه محل نصب براکت نشانه گذاری شده و رادیاتور را باز کرده و بعد از نصب براکت رادیاتور مجددا نصب میگردد.

استاندارد نصب رادیاتور در منزل

استاندار نصب رادیاتور معمولا به این صورت محاسبه میشود که به ازای هر متر یک پره رادیاتور پره ای و یا به ازای هر 10 متر مربع 1 متر رادیاتور پنلی نصب شود. اما به دلیل کیفیت های متفاوت رادیاتورها و همچنین اقلیم منقطه ممکن است تا حدود 30 درصد از این مقدار کاسته شود. در حال  حاضر در شهر تهران به طور نرمال به ازای هر صد متر مربع آپارتمان 50 تا 60 پره رادیاتور ترمو ایران رادیاتور به اضافه یک حوله خشک کن و یا 6 رادیاتور یک متری پنلی نصب میشود.

در صورت نیاز به راهنمایی در مورد طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ یا درخواست نصاب رادیاتور شوفاژ با خدمات لوله کشی تهران پایپر تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: نحوه نصب براکت رادیاتور پنلی ,



بازدید : 148
نویسنده : تاسیساتی تهران

نمایندگی سوپرپایپ تهران

فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ تهران با ارسال لوله اتصالات پنج لایه و دیگر اقلام تاسیسات ساختمان به کلیه نقاط کشور.

لوله و اتصالات پنج لایه سوپرپایپ با بیش از 20 سابقه در تولید محصولات در حال حاضر یک سوپر برند بوده که در زمینه لوله کشی پنج لایه بهترین محصول و بدون رقیب محسوب میشود. در بسیاری از پروژه های ساختمانی معتبر در سطح کشور مسما در انتخاب لوله های آبرسانی و شوفاژ نخستین گزینه ای که به ذهن هر سازنده و مهندسی میرسد, سوپرپایپ است. کیفیت و تنوع لوله و اتصالات را میتوانید در سوپرپایپ مشاهده کنید. در صورت نیاز به خرید و استعلام قیمت پایپ بازار را در گوگل سرچ کنید. سوپرپایپ نخستین برند در ایران نیست اما نقطه ای است که با آن سیستم لوله کشی ساختمان به حد اعلای خود میرسد.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) یک برند لوله پنج لایه است که برای انتقال سیالات در سیستم‌های لوله‌کشی استفاده می‌شود. این لوله‌ها از طریق تکنولوژی پیشرفته تولید می‌شوند و از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) از ترکیب پلیمر PEX یا پلی اتیلن مشبک با یک لایه آلومینیوم خاص ساخته شده و در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند. این لوله‌ها دارای ویژگی‌های مهمی مانند مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت و خوردگی هستند.

نمایندگی سوپرپایپ تهران لیست قیمت سوپرپایپ 1402

پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ تهران

اگر به دنبال تهیه و خرید لوله سوپرپایپ هستید در این بخش از فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار می توانید اطلاعات کامل تری از این محصول به دست آورید. همچنین برای تهیه و خرید آن نیز می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت، با ما در ارتباط باشید.

ویژگی های لوله های سوپرپایپ

  1. مقاومت فشاری بالا: لوله سوپرپایپ به دلیل استفاده از مواد فلزی با کیفیت بالا، مقاومت فشاری بالایی دارد و قادر است با فشارهای بالا مقابله کند.

  2. مقاومت در برابر حرارت: لوله سوپرپایپ می‌تواند در دماهای بالا و پایین استفاده شود و مقاومت حرارتی بالایی دارد. این ویژگی آن را مناسب برای صنایعی که با دماهای متغیر سروکار دارند، می‌سازد.

  3. مقاومت در برابر خوردگی: لوله سوپرپایپ دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی است. این ویژگی آن را برای استفاده در محیط‌های شیمیایی و خورنده مناسب می‌سازد.

  4. دقت ابعادی: لوله سوپرپایپ دارای دقت بالایی در ابعاد است. این به معنی عدم وجود خطاها و انحرافات زیاد در ابعاد لوله است.

  5. طول بلند: لوله سوپرپایپ در طول‌های بلند تولید می‌شود. این ویژگی آن را برای کاهش تعداد اتصالات و راه‌اندازی آسان‌تر در سیستم‌های لوله‌کشی مناسب می‌سازد.

  6. قابلیت اتصال: لوله سوپرپایپ با اتصالات مختلفی مانند جوش، مفصل، پیچ و مهره و سایر اتصالات قابل استفاده است.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، صنعت آب و فاضلاب، ساختمانی و صنایع دیگر استفاده می‌شود. با توجه به ویژگی‌های برتر و قابلیت انتقال سیالات در فشارها و دماهای مختلف، این لوله‌ها به عنوان یک گزینه پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می‌شوند.

لیست قیمت سوپرپایپ ۱۴۰۲

لوله 16 سوپرپایپ: 284000 ریال لوله 20 سوپرپایپ: 436000 ریال لوله 25 سوپرپایپ:  696000 ریال لوله 32 سوپرپایپ: 1084000

لوله 40 سوپرپایپ: 3846000 لوله 50 سوپرپایپ: 5162000

بوشن پرسی 16: 1153000 ریال بوشن پرسی 20: 1506000 ریال بوشن پرسی 25: 2389000 ریال بوشن پرسی 32: 3311000 ریال

زانو پرسی 16: 1562000 ریال زانو پرسی 20: 2016000 ریال

زانو پرسی 25:  3014000 ریال زانو پرسی 32: 3956000 ریال سه راهی پرسی 16: 1960000 ریال

سه راهی پرسی 20 : 2762000 ریال سه راهی پرسی 25 : 4527000 ریال سه راهی پرسی 32:  5853000 ریال

سراهی پرسی 40:  19572000  رابط رویپیچ پرسی 1/2*16: 807000 ریال رابط روپیچ پرسی1/2*20: 103100 ریال

رابط روپیچ پرسی 3/4*16:  103700 ریال رابط روپیچ پرسی3/4*25: 157100 ریال رابط روپیچ پرسی1*32: 2274000 ریال

رابط توپیچ پرسی 1/2*16:  1306000 ریال رابط توپیچ پرسی1/2*20 : 1411000 ریال رابط توپیچ پرسی3/4*20: 1850000 ریال

رابط توپیچ پرسی 3/4*25: 2366000 ریال رابط توپیچ پرسی 1*32: 3581000 ریال زانو دیواری پرسی 1/2*16: 1849000 ریال

زانو دیواری پرسی 1/2*20:  2011000 ریال زانو دیواری پرسی 3/4*20:  2519000 ریال سه راه دیواری16*1/2*16: 2569000 ریال

سه راهی دیواری 20*1/2*20 : 2807000 ریال تبدیل پرسی 16*20: 1307000 ریال  تبدیل پرسی 16*25: 1890000 ریال

تبدیل پرسی 20*25: 2122000 ریال تبدیل پرسی 20*32: 2489000 ریال تبدیل پرسی 25*32: 2912000 ریال

سه راهی تبدیل 20*16*20 پرسی: 2284000 ریال سه راه تبدیل پرسی 16*16*20 : 2152000 ریال سه راهی تبدیل پرسی 25*20*25 : 3763000 ریال

سه راهی تبدیل پرسی 32*20*32 : 5248000 ریال سه راهی تبدیل پرسی 32*25*32: 5489000 ریال

در صورت نیاز به براورد قیمت و دریافت پیش فاکتور خرید با پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ تهران تماس بگیرید.




لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1402
بازدید : 137
نویسنده : تاسیساتی تهران

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی از آن دسته کارهایی است که معمولا به 3 دلیل اجرا میشود. دلیل اول کاهش هزینه های اجرای جابجایی و تغییرات لوله کشی گاز است. مساله دوم به دلیل عدم دسترسی به جوشکار یا تجهیزات لوله کشی گاز و مساله سوم برای اجتناب از کثیف کاری و آلودگی هایی که جوشکاری لوله گاز دارد , میباشد. اما بایستی توجه کرد که لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی یک کار غیرقانونی بوده و در صورت بروز حوادث, مسولیت آن برعهده مالک ساختمان میباشد. 

این کار بیشتر در خرده کاری لوله کشی گاز و برای کاهش قیمت لوله کشی گاز ساختمان به کار گرفته میشود.

شاید برخی فکر کنند که استفاده از لوله های پلاستیکی خطری نداشته و در برخی مقاطع کوچک یا زیاد از لوله های سبز یا سفید پلیمری استفاده کنند اما به صور قطع بخاطر شرایط فیزیکی و  استاندارد استفاده از هرگونه لوله پلیمری در خدمات لوله کشی گاز ساختمان ممنوع است و فقط در خط لوله های بین شهری آن هم طبق ضوابط خاص لوله های پلی اتیلن به صورت دفنی بکار میروند.

قیمت لوله درزدار سپاهان

ویژگی های لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

هر چند که به شکل رسمی لوله کشی گاز خانگی به لوله پلاستیکی سبز و سفید و پنج لایه موانعی دارد اما اینکار دارای محاسنی هم دارد که میتوان به کاهش قیمت لوله و اتصالات و دستمزد لوله کشی, سریع بودن اجرای کار و عدم پوسیدگی لوله ها در برابر رطوبت است. 

البته لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و پنج لایه در ساختمان هایی به کار گرفته میشود, که دارای کنتور گاز بوده و این ریسک را دارد که در صورت به وجود آمدن مشکلات فنی و ایمنی کنتور گاز سلب مالکیت شده و انشعاب از مالک گرفته شود. اینکار معمولا برای تغییرات چند متری انجام شده و در رنج زیاد با با سایز و متراژ بالا ریسک بالایی دارد. 

از جمله خصوصیات منفی این کار هم میتوان به آسیب پذیری لوله های پلیمری در برابر شعله آتش و ضربات سنگنین فیزیکی و فشار بالا اشاره کرد. برای جلوگیری از خطرات اینکار بهتر است از نقطه انفصال و انشعاب گیری از لوله کشی گاز استاندارد یک شیر گازی برنجی برای قطع کردن در مواقع ضروری و عدم استفاده نصب شود.

بعد از تغییرات و اجرای لوله کشی گاز خانگی بایستی حتما تست انجام شده و در صورت بروز نشتی یا احساس بوی گاز این مساله رفع شود. در اغلب موارد این مورد برای نصب کباب  پز , بخاری , آبگرمکن و جابجایی های آنها صورت گرفته و بایستی محل شعله آتش تا لوله پلاستیکی حداقل 50 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

از خم کردن لوله و تحت فشار بودن لوله های پلاستیکی در نقاط مختلف بایستی اجتناب شده و در صورت نصب روی دیوار با بست لوله های محکم شوند. برای اطمینان بهتر است از شیرهای برنجی استاندارد و اتصالات فلزی در نزدیکی وسیله گازسوز استفاده شود.

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه نیز اخیرا در برخی موارد دیده شده است. در این روش باتوجه به انعطاف و استحکام نسبی لوله های پنج لایه به خصوص در مواردی که سقف کاذب وجود دارد, لوله پنج لایه مانند شلنگ از سقف یا زیر کف و دیوار عبور داده شده و کار انتقال گاز را انجام میدهد. نکته مهم غیر از مهار لوله ها , آب بندی محل اتصالات لوله کشی پنج لایه است.

به هرحال لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی یکی از روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری بوده و در بسیار موارد استفاده میشود.




فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار
نوشته شده در جمعه 30 تير 1402
بازدید : 165
نویسنده : تاسیساتی تهران

فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار

برای بهترین خرید عمده فروشی با فروشگاه لوله اتصالات تهران پایپ بازار تماس بگیرید. فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار اجناس  عمده فروشی خود را با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا با مشاوره های تلفنی و صدور پیش فاکتور آنی به کلیه نقاط تهران و کشور ارسال میکند.

قطعا در  خرید و فروش لوله و اتصالات به صورت عمده کاهش کمترین میزان از فاکتور میتواند در جمع فاکتور رقم بزرگی شده و از این بابت برای خریدار یک صرفه جویی قابل توجه محسوب میشود. اما این فقط تمام ماجرا نیست. ممکن است کارفرما و خریدار پول خوبی برای خرید اجناس بپردازد و متاسفانه به دلیل ناآشنایی خریدار و احتمالا سودجویی فروشنده موجب شود که با وجود پرداخت هزینه کافی احناسی خریداری شود که به اندازه کافی مرغوب نبوده و بعضا با پرداخت هزینه اقلام لوله و اتصالات و تاسیساتی درجه یک , اجناس درجه تحویل مشتری داده شود. فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار با مشاوره هایی که به شما میدهد و امکان مقایسه کلیه اقلام هم موجب صرفه حویی در پول شما شده و هم باعث میشود که خرید بهترین و متناسب ترین خرید را انجام دهید.

بعضی از مواقع هم برای اجرای یک کار تاسیساتی نیازی به صرف هزینه های زیاد نیست و با کمی ابتکار میتوانید بهترین کار را با یک جنس معمولی و ارزان تر انجام دهید. برای خرید از عمده فروشی لوله و اتصالات پایپ بازار با تماس گرفته یا به وبسایت پایپ بازار مراجعه کنید.

فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار

اقلام فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار

همان طور که میدانید در زمینه شغلی ما به غیر از لوله و اتصالات , لوازم جانبی دیگر نیز برای اجرای کارهای تاسیسات مکانیکی وجود دارد. در ادامه برخی از اقلام اصلی بازار لوله و اتصالات را به همراه برندهای آنها نام میبریم.

از مهمترین اقلام تاسیسات مکانیکی لوله و اتصالات هستند. لوله و اتصالات با توجه به کاربرد از متریال و مواد اولیه مختلفی از جمله فلزات و مواد پلیمری ساخته میشوند. از پرکاربردترین انواع لوله و اتصالات را میتوان لوله و اتصالات فولادی نام برد. این لوله های هم مصرف ساختمانی و هم کاربرد صنعتی دارند. البته لوله های مسی نیز کاربردهای دارد اما نه به اندازه لوله های فولادی. لوله کشی گاز, شوفاژ, موتورخانه, آتش نشانی , داکت اسپلیت و مدار گرمایشی سرمایشی در ساختمان و لوله کشی صنعتی در صنایع مواد غذایی,پتروشیمی, پالایشگاهی, نفتی از کابردهای لوله ه ای فولادی مانیسمان و درزدار سیاه و لوله کشی آبرسانی از کاربردهای لوله گالوانیزه فولادی بوده که این نوع لوله ها را به عنوان پرکابردترین نوع لوله کشی مطرح میکند.

لوله های فولادی در چند مدل و با آلیاژهای مختلف تولید میشود. در ساختمان و صنعت از انواع لوله های فولادی مانیسمان و درزدار استفاده میشود. لوله مانیسمان در ایران فقط در کارخانه فولاد اهواز تولید شده و مابقی نیاز کشور از انواع لوله مانیسمان چینی و اروپایی تامین میشود. اتصالات مانیسمان نیز بخشی به صورت واردات و عمده آن توسط تولید کنندگان داخلی میشوند

نوع خاصی از لوله های فولادی نیز لوله های اسپیرال هستند که درز آنها به صورت مارپیچ بوده و در سایزبندی بزرگ تولید میشوند.

اما لوله های دیگر فولادی, لوله های درزدار هستند که در مصارف معمولی تر کاربرد زیادی داشته و به دلیل قیمت پایین تر طرفداران زیادی دارند. لوله و اتصالات درزدار همگی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین میشود. لوله های درزدار به دو شکل درزدار معمولی و لوله درزدار API تولید شده و کارخانه هایی مانند لوله سپاهان, سپنتا, کچو از این تولیدکنندگان هستند. اتصالات درزدار نیز همگی تولید کارخانه های ایرانی درست میشوند. میثاق, ایران جوش , دلتا , امین از تولیدکنندگان برند اتصالات مانیسمان و درزدار هستند.

فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار نمایندگی کلیه برندهای فوق را در اختیار داشته و یکی از واردکنندگان عمده لوله مانیسمان چینی است

در بخش لوله های پلیمری دو بخش عمده لوله های آب و فاضلاب وجود دارد. لوله های آبرسانی به دو نوع اصلی لوله پنج لایه و تک لایه تقسیم بندی میشود. لوله و اتصالات پنج لایه و تک لایه اغلب ایرانی بوده و برندهای لوله نیوپایپ, سوپرپایپ, ایزوپایپ , ایزی پایپ, بهتراشان از مارکهای ایرانی هستند که ما نمایندگی پخش محصولات آن را در اختیار داریم. لوله های تک لایه نیز آذین لوله سپاهان, نیک بسپار, یزدبسپار, بیست بسپار بوده که پایپ بازار نمایندگی فروش این محصولات را با بیشترین تخفیف دارد.

لوله های فاضلاب نیز به ندرت لوله های چدنی و اغلب از نوع پلیمری بوده و شامل لوله های UPVC یا پلیکا , لوله اتصالات پوش فیت و پلی اتیلن فاضلابی هسند. لوله پلیکا سمنان , گلپایگان , پارس پلاست از برندهای پلیکا و لوله های نیوفلکس, پوش فیت پلی ران و سوپردرین از برندهای مهم لوله پوش فیت ایرانی هستند. لوله فاضلابی پلی اتیلن حافظ , پلی ران , پارسیان هم از مارکهای داخلی هستند.

شیر فلکه های برنجی آب و گازی بخش بزرگی از یک فروشگاه لوله و اتصالات تهران محسوب میشود که شیر فلکه سیم ایتالیا, کیز ایران, کیتز ژاپن , شیر فلکه سامین, شیر فلکه کیسان در بخش شیر فلکه و گازی و شیر گازی امین, شیر گازی استارکو, آذر, حقیقی, آهارکو از برندهای شیر گازی هستند.

شیر فلکه های چدنی نیز در لول صنعتی و موتورخانه های بزرگ کاربرد داشته و میرآب , فاراب, وگ ایران بی همتا , وگ امید گلستان از تولیدکنندگان داخلی و مهم هسند. شیر های صنعتی دیسکی , ویفری, پروانه ای, شیر چاقویی از دیگر انواع شیرهای چدنی هستند که کاربردهای خاصی دارند.

جهت نیاز به مشاوره , استعلام وبررسی قیمت, صدور  پیش فاکتور و خرید و فروش لوله اتصالات از عمده فروشی لوله و اتصالات تهران با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس گرفته و یا به وبسایت فروشگاه اینترنتی پایپ بازار مراجعه کنید.




نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی
نوشته شده در جمعه 16 تير 1402
بازدید : 132
نویسنده : تاسیساتی تهران

نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی

در نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی بایستی بدانیم که معمولا یک سیم نول و یک سیم فاز از سمت جعبه تقسیم یا مینیاتوری وارد جعبه کلید کولر میشود که البته در برخی ساختمان ها ممکن است که سیم نول مستقیما به محل نصب کولر رفته و فقط سیم فاز در جعبه تقسیم سربندی و تقسیم شود.

خدمات نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی جدای از سرویس کولر آبی بوده و دستمزد آن جداگانه محاسبه میشود.

سیم کشی کولر آبی 4 رشته سیم مسی دارد. در اغلب موارد شامل  4 رنگ آبی(نول), زرد(پمپ آب), قرمز یا قهوه ای(دور کند موتور) و مشکی( دور کند موتور) است.

اصولا رنگ آبی(نول) معمولا بدون ورود به کلیدکولر به صورت مستقیم وارد ترمینال یا جعبه برق تقسیم داخل اتاق کولر میشود.

  • سیم فاز اصلی ساختمان (قرمز) به عدد شماره یک کلید کولر نصب میشود.
  • سیم پمپ آب(زرد) به قسمت شماره 2 کلید کولر متصل میشود.
  • سیم دور کند کولر ( قهوه ای یا قرمز) به قسمت شماره 9 کلید کولر نصب میشود.
  • سیم دور تند کولر( مشکی رنگ) به قسمت شماره 7 کلید کولر متصل میشود.

سیم کشی جعبه تقسیم کولر نیز عموما مطابق با رنگ بندی سیم کشی کلید کولر همخونی دارد, اما اگر به دلایل مختلفی رنگ بندی سیم کشی به هم خورده بود, معمولا جعبه تقسیم برق یا ترمینال اتاق کولر آبی از بالا به پایین به ترتیب , دور تند, دور کند, سیم کشی پمپ و آخری یا سیم پایینی نول به رنگ آبی است.

اما در برخی از کلیدهای کولر توکار ممکن است به جای اعداد فوق, طبق شکل زیر از علایم اختصاری PU برای پمپ, SL دور کند موتور کولر, SP دور تند موتور , N برای نول و L برای برق اصلی ورودی به کلید کولر استفاده میشود.

در نصب قطعات برقی کولر مانند سیم کشی موتور کولر, پمپ آب کولر یا کلید کولر در اتاق, شناخت نحوه سیم کشی کلید کولر آبی مهم ترین قیمت کار است. اصولا سیم کشی کلید کولر آبی جدید و قدیمی طبق رنگ بندی برق کولر و طبق الگو کار سختی نبوده و طبق تصاویر این صفحه میتوانید به راحتی اقدام به یادگیری سیم کشی کولر آبی و نصب برق کولر آبی کنید. در ادامه به نحوه سیم کشی کولر آبی طبق رنگ بندی و بدون رنگ بندی میپردازیم.

 نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی

تعمیر سیم کشی کولر آبی

اتصالی , خرابی برق داخل کولر , ایراد در داخل کلید کولر مشکل در طول سیم کشی و خرابی کابل کولر و ایراد در سیم کشی ساختمان و فیوزها از مشکلاتی هستند که خرابی سیم کشی و از کارافتادن برق کولر را باعث میشوند.

سیم کشی کولر به طور استاندارد از چهار سیم 2/5 یا 3 تشکیل شده است. استفاده از سیم کشی ضعیف و  غیراستاندارد میتوان باعث گرم شدن بیش از حد سیم ها , سوختگی سیم کشی و ایجاد حادثه شود . پس با استفاده از سیم و فیوز استاندارد و حداقل گرفتن متریال موجود بهتر است کار را به دوباره کاری و تولید خسارت نرسانیم .

سیم کشی باید طوری از سقف عبور داده شود که با عایق کاری و ایزوگام لطمه وارد نکند.

برای اصلاح جابجایی دور کند و تند موتور کولر با تعویض محل نصب سیم قهوه ای یا قرمز(دورکند) با محل نصب سیم مشکی رنگ( دور تند) در جعبه تقسیم اتاق کولر میسر است.

نصب کلید برق سیم کشی کولر آبی

اولی برای فاز, دومی نول و سومی ارت برای تخلیه برق در زمان شوک الکتریکی.

درون ترمینال کولر دو مسیر سیم اصلی وجود دارد که از یکی ازآنها با احتساب سیم ارت پنج رشته سیم و مسیردیگری سه رشته سیم عبور میکند.

در قسمت اول یکی برای پمپ , یکی برای نول یک برای دورتند , یکی برای دورکند و آخری برای ارت میباشد. از کلید کولر یک رشته سیم فیلامنتی با سایز یک و نیم نصب شود.

کلید کولر:کلید کولر آبی در واقع از سه کلید تشکیل شده است:

یک کلید یک پل برای واتر پمپ

یک کلید یک پل برای راه اندازی دور کند

یک کلید برای تبدیل دور کند به دور تند

سیم نول برای کلید‌هایی که مجهز به چراغ هستند , به سوکت نول پشت کلید وصل میگردد.

می‌توان سیم نول کولر و نول اصلی برق منزل را بدون اینکه به سوکت پشت کولر متصل کنیم، به هم وصل کرد.

کابلهای برق کولر داری 4 عدد سیم ترجیجا مفتول هستند , که هر کدام از این سیمها باید به یکی از سوکتهای پشت کلید کولر و سوکت هم نام داخل خود کولر طبق نقشه زیر وصل شود, در حقیقت احتیاجی به اتصال سیم‌های نول به کلید نیست؛ که در این حالت البته چراغ کلید کار نخواهد کرد.

مهمترین قسمت سیم کشی مناسب برای اتصال برق کولر آبی از محل کلید کولر تا محل نصب و جایگزاری کولر آبی می باشد.

بعد از اینکه به سر سیم متصل کردیم نوبت به کار اصلی یعنی نصب سیم ها می رسد. برای نصب کلید کولر آبی بهترین فرد همواره فردی کارشناس متخصص برق کشی ساختمان می باشد .

در کولرهای کنترلی که اخیرا تولید میشوند, بهتر است برای وصل کردن کلید کولر به کتابچه راهنمای آن مراجعه و گام به گام اقدام به نصب سیم کشی کولر نمایید. در صورت نیاز به نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی با تعمیر کولر آبی شبانه روزی تهران تماس بگیرید.