پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تعمیرات موتورخانه شبانه روزی
نوشته شده در چهار شنبه 30 آذر 1401
بازدید : 207
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیرات موتورخانه شبانه روزی

عیب یابی , رفع عیب , سرویس , راه اندازی و تعمیرات موتورخانه شبانه روزی سراسر تهران.

یکی از بهترین سیستم های گرمایشی و شاید بتوان گفت که بهترین سیستم گرمایشی موتورخانه شوفاژ مرکزی هستند. البته در موتورخانه ها ممکن است تاسیسات پمپ آبرسانی و  سیستم های تصفیه نیز بنا به صلاحدید و شرایط موجود باشند. در این مطلب به بررسی نحوه عیب یابی تعمیر موتورخانه شوفاژ مرکزی میپردازیم.

تعمیر موتورخانه شبانه روزی

نحوه تعمیرات موتورخانه شبانه روزی

فرقی نمیکند که در چه ساعتی از شبانه روز باشیم, برای تعمیر موتورخانه ابتدا بایستی عیب یابی سیستم انجام شده و سپس اقدام به رفع عیب آن نماییم. موتورخانه های شوفاژ دو وظیفه اصلی دارند. اول تولید آب گرم مصرفی که در تمام طول سال این وظیفه انجام میشود و دوم گرم کردن محیط که در فصول سرد سال انجام میشود.

برای تفکیک این دو عمل بایستی اول با طرز کار موتورخانه آشنا شویم. جهت کلیه امور تعمیرات موتورخانه شبانه روزی و سرویس موتورخانه تهران با ما تماس بگیرید.

طرز کار موتورخانه

اول از همه باید بدانیم که سوخت اصلی موتورخانه گاز یا گازوییل بوده که امروز به دلیل وجود لوله کشی اغلب موتورخانه های شهری از گاز خانگی استفاده میکنند. هزینه گاز و قیمت لوله کشی گاز خانگی به اندازه کافی در کشور ما به صرفه بوده و از این رو در بیشتر موتورخانه های مسکونی و شهری از گاز استفاده میشود. در کنار گاز برای راه اندازی پمپ و مشعل ها از برق هم استفاده میشود.

یکی از مهم ترین دستگاه ها در موتورخانه مشعل است که وظیفه دارد که با استفاده از انرژی گاز تولید شعله کند. شعله مشعل داخل دیگ شکل گرفته و موجب گرم شدن آب تا نزدیکی 100 درجه شده و به نزدیک شدن به نقطه جوش توسط کنترل گرهایی مانند ترموستات و رله شعله مشعل به صورت اتوماتیک خاموش میشود. بعد از گرم شدن آب سیستم شوفاژ , آب برای توزیع وارد کلکتور رفت میشود. هر خط موتورخانه معمولا یک کلکتور رفت و یک کلکتور برگشت دارد. در موتورخانه ساختمان های بزرگ ممکن است تعداد مشعل , دیگ و تجهیزات موتورخانه چند خط مجزا یا مرتبط باشند.

میزان آب موجود در سیکل شوفاژ یک مقدار ثابت بوده و آب موجود در شوفاژ بعد از کلکتورها توسط انشعابات لازم به سمت واحدهای مختلف رفته و مسیر لوله کشی از کلکتور رفت آغاز شده و بعد از گرم کردن محیط به سمت کلکتور برگشت و مجددا دیگ شوفاژ باز میگردد. معمولا به تعداد واحدهای آپارتمانی موجود در موتورخانه یک انشعاب بر روی کلکتور رفت و یک انشعاب بر روی کلکتور برگشت قرار گرفته و جریان عبور آب توسط شیر فلکه ها کنترل میشود.

برای جبران خروج آب از سیستم و همچنین منبسط شدن آب بر اثر گرما یک منبع انبساط نیز به کلکتور یا دیگ متصل میگردد. این منبع انبساط میتواند منبع انبساط باز یا منبع انبساط بسته باشد.

سیکل فوق را مدار گرمایش شوفاژ مینامند. اما برای گرم کردن آب مصرفی بایستی یک منبع یا مبدل در موتورخانه نصب کنیم. برای گرم کردن آب سرد ورودی به منبع یک خط لوله از سر کلکتور رفت به منبع متصل شده و آب گرم داخل این لوله با عبور از دور منبع دوجداره یا داخل کویل های منبع کویل دارد موجب تولید آب گرم شده و نهایتا به کلکتور برگشت باز میگردد. 

عیب یابی موتورخانه

نشت از لوله کشی و کلکتور موتورخانه یکی از مشکلاتی است که رخ میدهد که معمولا با تعویض لوله و اتصالات یا بازسازی کلی موتورخانه به سرانجام میرسد. این خرابی های علاوه بر کاهش راندمان موتورخانه ممکن است باعث آسیب زدن به سایر تجهیزات موتورخانه شده و به همین دلیل بایستی سریعا تعمیر شود.

از دیگر خرابی های موتورخانه خاموش شدن مشعل است که هم باعث میشود شوفاژ و هم آب گرم مصرفی با مشکل مواجه شود.

خرابی پمپ سیرکلاسیون یا پمپ شوفاژ یا نشتی از واسطه پمپ شوفاژ نیز موجب سرد شدن شوفاژ میشود.

سوراخ شدن منبع آب گرم موتورخانه از بدنه خارجی و داخلی نیز سبب میشود که مشکل آب گرم به وجود آمده و سیستم شوفاژخانه را مختل کند. جوشکاری جدار بیرونی و یا تعویض منبع موتورخانه از راه کاری پیش روست که در تعمیرات موتورخانه شبانه روزی مورد اول قابل انجام است.

یکی از مشکلات دیگر موتورخانه این است که آب گرم مصرفی زود سرد میشود و یا ظرفیت پاسخگویی به نیاز های ساکنین را به اندازه کافی ندارد. معمولا در موتورخانه های دارای منبع کویل دار این مشکل به وجود آمده که بایستی با اسیدشویی و رسوب زدایی کویل مشکل حل شود.

از مشکلات دیگر موتورخانه کیپ شدن لوله انبساط است که موجب گرم نشدن برخی از رادیاتورهای ساختمان میشود. البته مشکل گرم نشدن رادیاتور بایستی به دقت بررسی شده و ممکن است به دلیل خرابی پمپ برگشت شوفاژ یا گرفتگی شیر فلکه های شوفاژ باشد.

نشتی از دیگ که معمولا موجب کاهش بهروری دیگ میشود و با تعویض پره دیگ یا کل دیگ رفع میشود.

در برخی موارد همه موارد درست کار میکنند و عیب یابی بایستی با حضور یک کارشناس ماهر انجام شده تا تعمیرات تخصصی موتورخانه را انجام دهد. چرا که مشکل معلوم نیست و در این مواقع عیب یابی مهمتر به نظر میرسد.

هزینه تعمیرات موتورخانه

هزینه تعمیرات موتورخانه شبانه روزی اصلا نرخ مشخصی نداشته و بستگی به نوع ایراد ممکن است از 300 هزار تومان تا چندین میلیون تومان باشد. 

تعمیرات موتورخانه شبانه روزی تهران

برخی از خرابی های موتورخانه مانند خرابی دیگ و بازسازی کلی موتورخانه قابل تعمیر در اوقات شب نبوده و بایستی با بررسی و تهیه اجناس در طول روز انجام شود. از آنجا که این ایرادات کمی زمان بر بوده و نیاز به لوازم دارند بایستی از قبل برای تعمیرات موتورخانه هماهنگ شوند.

در تعمیرات موتورخانه شبانه روزی معمولا نشتی آب , خاموش شدن مشعل , خرابی پمپ از ایرادات احتمالی است که ما در خدمات تاسیسات تهران 24 با استفاده از تجهیزات لازم که از قبل تهیه کرده ایم , آمادگی انجام تعمیرات موتورخانه شبانه روزی را داریم.




تعمیرات لوله کشی ساختمان
نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1401
بازدید : 195
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیرات لوله کشی ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان سراسر تهران و شبانه روزی 09129352189 بدون تعطیلی

لوله کشی ساختمان به دلیل عبور مایعات و سیالات مختلف از لوله ها , جنس لوله کشی , لرزش و افت سطح ساختمان , تنش های فیزیکی و پوسیدگی های شیمیایی همواره در معرض آسیب بوده و در برخی موارد عدم رعایت اصول استاندارد در اجرا , تعمیرات و استفاده از متریال مناسب دچار خرابیهای مختلفی میشوند.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب

نحوه تعمیرات لوله کشی ساختمان 

گام اول در تعمیرات لوله کشی ساختمان عیب یابی است. بعضی از خرابی های لوله کشی واضح بوده و در برخی موارد نشتی یا دیگر علایم به ما نشان میدهد که یک جای کار در لوله کشی ساختمان میلنگد. البته در موارد نا  مشخص ممکن است ایراد نشتی فقط محدود به خرابی لوله کشی ساختمان نبوده و خرابی سایر قسمت های ساختمان مانند عایق بندی و یا شیرآلات موجب مشکوک شدن ساکنین به خرابی لوله کشی ساختمان است. 

ابتدا به ساکن لازم است که تشخیص دهیم که خرابی لوله کشی مربوط به کدام بخش است.

تعمیر لوله کشی آب ساختمان

خرابی لوله کشی آب با توجه به اینکه سیستم لوله کشی آب تحت فشار است بلافاصله نشان داده میشود , مگر در مواردی که نشتی به صورت قطره ای و در حد کم باشد. خرابی لوله کشی آب با نفوذ به لایه های مختلف مصالح و عایق کاری حتی ممکن است تا مدتها نیز معلوم نباشد. مثل در صورتیکه ترکیدگی لوله آب منجر به خروج آب از کفشور شود کمتر کسی میتواند متوجه شود که آب هرز میرود. به طور کلی در ترکیدگی لوله آب چند  نشانه اصلی میتواند شما را در پی بردن به ترکیدگی مشکوک کند.

نشتی و ریختن آب از طبقات زیرین

نم زدن سقف زیرین یا بدنه های جانبی

بالا رفتن شدید میزان مصرف آب در قبض اب بدون توجیه 

گردش کنتور با وجود بستن تمامی شیرهای مصرف کننده 

با بررسی شرایط فوق میتوانید بفهمید که آیا لوله کشی آب سالم است یا خیر ؟

برای تعمیرات لوله کشی آب نیز بسته به نوع ترکیدگی میتوان اقدام به تعمیرات مقطعی لوله کشی یا بازسازی کامل لوله کشی کرد. در مواردی که لوله کشی آب قدیمی و فلزی است و مکررا دچار ترکیدگی میشود بهترین راه تعویض کامل لوله کشی آپارتمان یا رایزرهای ساختمان است. اما در صورتیکه قسمت کوچکی از لوله کشی آب دچار آسیب شده با انتخاب کارفرما میتوانید همان قسمت شامل تعمیرات لوله کشی ساختمان شود. لازم به ذکر است که نصب شیرآلات به صورت غیر اصولی و تحت فشارهای جانبی میتواند موجب ترک خوردن لوله و اتصالات شده و آب به صورت جزیی نشت کرده و بسیاری فکر کنند که ترکیدگی لوله رخ داده است در صورتی که با تعویض یک قطعه میتواند نشتی قطع شود.

تعمیرات لوله کشی شوفاژ

تعمیرات لوله کشی شوفاژ و رادیاتور نیز مانند لوله کشی آب بوده و تشخیص آن نیاز به بررسی بیشتری دارد. اما در تعمیرات لوله کشی ساختمان در بخش گرمایشی معمولا بایستی کلیت لوله کشی و سلامت آن در نظر گرفته شود. لوله کشی روکار و توکار دو روش برای تعمیرات لوله کشی شوفاژ ساختمان هستند. ترمیم لوله کشی شوفاژ نیز یک روش است که با توجه به نیاز احتمالا تعمیر میشود.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب

تعمیرات و بازسازی لوله کشی فاضلاب در لوله کشی فاضلاب هدف دفع و هدایت فاضلاب به خارج از آپارتمان و ساختمان میباشد.

فاضلاب مخلوط کثیفی از آب و مواد دفعی جامد میباشد. بسته به حجم میزان دفع در سرویس بهداشتی , آشپزخانه یا کفشور ها سایز لوله کشی فاضلاب نیز تغییر میکند.

در لوله کشی فاضلاب با توجه به اینکه هیچ پمپ و فشار وجود ندارد , مهمترین فاکتور در دفع مناسب فاضلاب و ممانعت از بروز مشکلات شیب بندی مناسب و سایز بندی متناسب لوله کشی فاضلاب میباشد. لوله کشی فاضلاب در کف یا زیر سقف آپارتمانها به سمت لوله اصلی با سایز بزرگتر انجام میشود. رعایت نکردن مقررات لوله کشی فاضلاب در کنار نشست ساختمان و صربات فیزیکی یا فاسد شدن چسب و ارینگ های اتصالات از جمله مواردی است که موجب خرابی لوله کشی فاضلاب میشود.

طول لوله های کار شده در کف باید کمترین میزان ممکن باشد. زیرا هر چقدر هم شیب مناسب بدهیم باز لوله فاضلاب با رسوبات موجود ممکن است , ته نشینی داشته و مسدود شود. که در صورت بروز چنین اتفاقی , مشکلات و هزینه های زیادی در بر دارد.

اما غیر از شکستگی و نشتی از لوله و اتصالات لوله فاضلاب , رسوب گرفتگی لوله فاضلاب از جمله موارد آسیب به لوله کشی فاضلاب است که روش تعمیرات لوله کشی ساختمان در این موارد رسوب تراشی لوله فاضلاب است.

در صورت نیاز به کار تعمیرات لوله کشی ساختمان خدمات لوله کشی پایپ سرویس تماس بگیرید.