قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی فشارقوی و ارزان خانگی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 257
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی فشارقوی و ارزان خانگی

رنج متفاوت قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی فشارقوی و ارزان خانگی ممکن است خریداران لوله پولیکا را در انتخاب و تهیه لوله پلیکا مناسب مستاصل کند. پس بهتر است با مطالعه و تحقیق پول اضافی خرج نکنید و اگر میخواهید هزینه کنید در جای  واقعی خرج کنید. 

معمولا سه نوع لوله پلیکا برای مصارف مختلف لوله کشی ساختمان وجود دارد. لوله های قوی, نیمه قوی و فشار ضعیف. لوله های قوی کمتر برای لوله کشی ساختمانی استفاده شده و عموما برای انتقال آب و آبرسانی یا فاضلاب ساختمانهای بزرگ و عمومی انجام میشود.

انواع لوله پلیکا در ساختمان بیشتر لوله های فاضلابی و لوله هایی هستند که برای هواکش به کار میروند. البته یک نوع لوله پلیکا اصلاح شده به نام لوله یو پی وی سی تولید میشود که برای لوله کشی استخر به کار رفته و خیلی گران قیمت هستند. این لوله های جزو لوله های فشار قوی دسته بندی میشوند. لوله های فشار قوی نیز برای انتقال آب در باغات کشاوری و صنایع دیگر به کار میروند یا ممکن است در اماکنی که قطر لوله های فاضلاب زیاد میشود برای افزایش طول عمر و قدرت لوله کشی فاضلاب از لوله فشار قوی استفاده شود. به هرحال در ساختمان های معمولی لوله فشار قوی مصرف آن چنانی ندارد.

قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی

قیمت لوله پلیکا فاضلابی

در جدول زیر قیمت لوله پلیکا فاضلابی خانگی در 3 سایز (63) 6 یا 2 اینچ, 8(90) یا 3 اینچ , 10(110) یا 4 اینچ, در 3 رنج قیمتی را مشاهده میکنید. برند , وزن, ضخامت , کیفیت مواد اولیه و تکنولوژی تولید از مهمترین دلایل تفاوت بین محصولات زیر میباشند. به دلیل تغییر در قیمت مواد اولیه قیمت های جدول لیست قیمت لوله پلیکا تقریبی بوده و ممکن است تغییرات جزیی داشته باشند. برای اطلاع دقیق از قیمت لوله پلیکا در سایز و رنج قیمتی متفاوت و بسته به حجم فاکتور با ما فروشگاه لوله اتصالات حسین پور ارتباط برقرار کنید.

نوع لوله/ سایز لوله 63 90 110
لوله معمولی 180 هزار تومان 220 هزار تومان 300 هزار تومان
لوله متوسط 270 هزار تومان 350 هزار تومان 480 هزار تومان
لوله پلیکا برند قوی 400 هزار تومان 600 هزار تومان 800 هزار تومان

 

در بین تولیدکنندگان مطرح مانند پلیمر گلپایگان, پارس پلاست, تک ستاره گلپایگان, سازند پلیکا, پلی سازان, وینوپلاستیک, مدل پلاستیک, یزد لوله, یاس سمنان و … معمولا با انتشار لیست قیمت لوله مبنای خرید و فروش را برحسب این لیست قیمت تعیین و به فروش میرسانند. اما در مورد برندهای کمتر شناخته شده تری که خیلی به مساله برندینگ اهمیت نمیدهند, قیمت لوله پلیکا  بر اساس وزن داد و ستد میشود. مثلا در مورد لوله سایز 110 پلیکا که وزن استاندارد آن 9/100 کیلوگرم است, عدد مورد نظر در قیمت روز هر کیلو لوله پلیکا شده و قیمت آن طبق آن حساب میشود. البته این نوع محاسبه بیشتر در خرید و فروش کلی مبنا بوده و معمولا با مصرف کننده به صورت شاخه ای یا متری حساب میشود. مطابق همین محاسبه وزن لوله پلیکا استاندارد سایز 63, 4/800 کیلوگرم و سایز 90 , 6/700 کیلوگرم است.

لوله پلیکا فاضلابی از انواع لوله های نیمه قوی محسوب میشود که از نظر جرم دارای یک شرایط برای اخذ گواهینامه استاندارد میباشد. در ایران به دلیل سابقه تولید در این زمینه کارخانه های زیادی مشغول به تولید انواع لوله های پلیکا میباشند. همانظور که از نامش پیداست اکثر مصرف این دسته از لوله پلیکا برای اجرای لوله کشی فاضلاب استفاده میشوند.

قیمت لوله پلیکا معمولی

قیمت لوله پلیکا به عواملی چون وزن لوله, کیفیت مواد اولیه و برند لوله و اتصالات بستگی دارد. قیمت لوله پلیکا معمولی که برای ساختمان های معمولی و نه چندان لوکس استفاده میشود, در حد وسط قرار دارد, چرا که برای لوله کشی فاضلاب نمیتوان از لوله های پلیکا بسیار ضعیف استفاده کرد. این مساله نه از لحاظ فنی امکان داشته و نه از نظر اخلاقی صحیح نیست. لوله های پلیکا در عملیات اجرایی بایستی داغ شده و به اتصالات یا یکدیگر متصل شوند, لوله های فشار ضعیف در برابر گرما بسیار راحت شکسته شده و با کمترین فشاری آسیب میبینند. لوله های پلیکا معمولی که قیمت متوسطی دارند از برندهای سمنان انتخاب شده و دارای مهر استاندارد هستند. البته بایستی به این مساله توجه کرد که برخی از تولیدکنندگان یک مهر فیک و تقلبی روی لوله درج کرده و بایستی در هنگام خرید لوله پلیکا از فروشنده راجع به اصل بودن مهر استاندارد لوله پلیکا سوال بفرمایید.

لوله پلیکا ارزان

ارزان ترین لوله پلیکا را باید لوله های هواکشی ساخته شده از مواد گرانول دانست که هم وزن کمی داشته و هم کیفیت مواد اولیه آن به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی چندان مرغوب نیست . البته برای ساخت همین لوله پلیکا ارزان قیمت هم بایستی در کنار مواد بازیافتی از مقداری مواد اولیه با کیفیت نیز برای شکل دهی به لوله استفاده نمود.

خرید لوله پلیکا 

جهت خرید لوله پلیکا بسته به نوع کاربرد لوله اتصالات با تماس با فروشگاه اینترنتی یا حضوری حسین پور یا فروشگاههای تاسیساتی و تهیه اقلام مورد نیاز اقدام نمایید . لوله کشی فاضلاب و هواکش در ساختمان یا کاربردهای کشاورزی مانند آبرسانی و لوله های جدارچاهی از استفاده های لوله پی وی سی در لوله کشی آب و فاضلاب بوده و البته لوله های برق که برای تاسیسات برق ساختمان مصرف میشوند. اجرای لوله کشی پلیکا طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها کلاس لوله کشی و نوع اجرای آن تعیین کننده دستمزد لوله کشی پلیکا فاضلابی است.

قیمت لوله پلیکا ۱۱۰ فشار قوی و نیمه قوی

در بین لوله اتصالات پلیکا  قطر 110 بیشترین مصرف را هم در بخش لوله کشی فاضلاب و هم در بین لوله های هواکشی داراست . از این لحاظ یکی از مهمترین سایزها در تعیین قیمت لوله پلیکا سایز 110 میباشد . قیمت لوله پلیکای برند معمولی در حال حاضر یعنی اوایل پاییز سال 1402 در حدود 500000 هزار تومان است که ممکن است در صورت خرید عمده شامل تخفیف هم بشود . قیمت برندهای معروف مانند گلپایگان و پارس پلاست هم در حدود تا 900000 هزار تومان بوده و انواع لوله پلیکا فشار قویم احتمالا  تا حدود 900 هزار تومان بسته به وزن قیمت گذاری شوند .

قیمت لوله هواکشی ارزان پلیکا سایز 110 نیز تقریبا بین 240 تا 320 هزار تومان بسته به نوع پودری یا گرانول بودن قیمت دارند.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: