پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 93
نویسنده : تاسیساتی تهران

راه اندازی رادیاتور پکیج بوتان

در این نوشته راجع به راه اندازی رادیاتور پکیج بوتان و البته برندهای دیگری مانند ایران رادیاتور, لورچ, گلدیران , ایساتیس که شبیه تنظیم پکیج بوتان برای زمستان هستند ؛ نکاتی را بازگو میکنیم.

پکیج شوفاژ دیواری یک دستگاه دومنظوره است که هم کار تولید آب گرم مصرفی را برای کابردهای مختلف انجام میدهد و هم گرمایش محیط را ار طریق گرم کردن رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف برعهده دارد. از آنجا که در فصول گرم سال نیازی به استفاده از سیستم گرمایشی وجود ندارد, در این ایام مدار گرمایش قطع شده و پکیج دیواری فقط برای استفاده از آب گرم مورد استفاده دارد.

سیستم پکیج توسط مبدلهایی آب گرم را تولید میکند که در برخی از پکیجها یک مبدل و در برخی دیگر 2 مبدل وجود دارد . پکیجهای تک مبدله یک مقدار قدرت کمتری داشته و هم آب گرم تولید میکنند و هم سیستم گرمایش را تامین میکنند. اما در پکیجهای دو مبدل یک مبدل برای گرم کردن آب مصرفی و یک مبدل برای مدار گرمایش محیطی استفاده میشوند. 

در فصل زمستان آب داغ شده به سمت شوفاژها رفته و رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف را گرم میکند و توسط لوله برگشت مجددا به پکیج باز میگردد, تا این سیکل ادامه پیدا کند. در پکیج حسگرهای  حرارتی با رسید آب شوفاژ به حد تنظیم شده, در حالت شمعک قرار گرفته و به محض کاهش دما, مجددا شعله روشن میشود.

در این وضعیت زمستانه به محض باز شدن شیر آب گرم مصرفی, پکیج فقط به سراغ گرم کردن آب مصرفی رفته و تا زمانی که آب گرم باز باشد, در این حالت باقی میماند. برای کاهش مصرف و بهینه سازی پکیج بایستی پکیج را در حالت مورد نیاز تنظیم شده تا با حداقل استهلاک و مصرف کار کند. به همین دلیل لازم است در هنگام راه اندازی و تنظیم پکیج از دستورالعمل هایی پیروی کنید.

خدمات تاسیسات لوله کشی در پاسداران

نحوه راه اندازی رادیاتور پکیج بوتان در فصل زمستان

برای تنظیم پکیج بعد از نصب اولیه, بایستی طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • شیر آب ورودی آب مصرفی و شیر پرکن پکیج را باز کنید.
  • شیر گاز پکیج را باز کرده و برق پکیج را وصل کنید.
  • برای احتیاط مدار آب گرم مصرفی را باز بازکردن یک شیر آب گرم انجام دهید.
  • آب گیری مدار شوفاژ و هواگیری آن با استفاده از شیر پرکن و رساندن به 1/5 بار

بعد از اجرای مراحل بالا پکیج دیواری آماده استفاده بوده و در بیشتر برندهای خارجی و داخلی مانند ایران رادیاتور و بوتان طریقه راه اندازی شامل مراحل فوق میشود. در صورتیکه پکیج خاموش باشد, احتمالا یکی از پارامترهای اصلی گاز , آب و برق دچار قطع بوده یا کاهش فشار باشند.

در صورتیکه بابت تامین آب, گاز و برق مطمین شدید, بایستی به دفترچه راهنمای راه اندازی پکیج برندهای خاص مراجعه نمایید. با وجود این اشکالات زیر را نیز میتواند در مواقع روشن نشدن پکیج دیواری ایران رادیاتور و بوتان بررسی کنید.  در برخی مواقع ممکن است که رادیاتورها گرم شوند, اما روند گرم شدن آنها کند بوده و گرمای آنها به اندازه کافی نباشند, این مساله ممکن است به دلیل جرم گرفتگی مبدل بوده و در صورت اطمینان بایستی کار اسید شویی پکیج را انجام دهید.

مسلما کلیات تنظیم پکیج بوتان در زمستان و تابستان دارای تفاوتهای اساسی است.

برای زمستانی کردن پکیج بوتان وضعیت کلیدها را مشاهده کرده و بر روی گزینه انتخاب فصل فشار داده و با مشاهده عدد 2 و 5 وضعیت پکیج به حالت زمستانی در آمده است. برای تنظیم شدت گرمایش کلیدهای مثبت + و منفی _ را فشار دهید. درجه حرارت نرمال پکیج بستگی به شرایط اقلیمی منطقه داشته, اما به طور کلی دمای 20 تا 25 درجه بسته به انتخاب شما میتواند مناسب باشد.

بعد از تنظیمات فوق رادیاتورها به مرور گرم میشوند. در صورتیکه یک یا چند رادیاتور گرم نشدند از باز بودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور مطمین شوید. در صورت باز بودن شیرهای رادیاتور, هر کدام از شوفاژها که گرم نبودند, بایستی با هواگیری گرم شوند. در صورتیکه با وجود هواگیری و تنظیم پکیج بوتان, رادیاتورها مجددا سرد شدند, بایستی کار عیب یابی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری را انجام دهید.

از باز بودن و مناسب بودن فشار گاز و آب ورودی پکیج مطمین شده و دودکش پکیج را چک میکنیم. عدم نشتی, عدم سر و صدای اضافی و گرم شدن آب گرم مصرفی و رادیاتور از نشانه های یک پکیج سالم است.

بعد از باز کردن و تنظیم پکیج با ولوم سمت راست روی حالت زمستانی, فشار بار پکیج را چک کرده و در صورت کاهش یا افزایش آن از طریق شیر پرکن, فشار پکیج را تعدیل کرده و روی عدد 1/5 بار قرار میدهیم. بعد از راه اندازی و تنظیم پکیج بوتان به سراغ هواگیری رادیاتور شوفاژ میرویم.

بوتان یکی از مارک های شناخته شده پکیج دیواری است که مدل پرلا، پارما، ورونا، اپتیما و cv424s جزو بهترین مدل های بوتان پکیج بوتان هستند. نحوه روشن کردن پکیج بوتان در مدل های مختلف آن شبیه یکدیگر هستند و تنها فرقی که وجود دارد، در تغییر ظاهر پکیج و پنل و همان فیس پکیج است. در این قسمت به آموزش نحوه راه اندازی پکیج دیواری بوتان مدل پارما که یکی از پرفروشهای بوتان است را توسط تصویر پنل کاربری به شما نشان خواهیم داد.

 

راه اندازی رادیاتور پکیج بوتان

 

مطابق شکل فوق ، پنل کاربری پکیج بوتان مدل پارما متشکل از 4 بخش است .

1- نشانگر فشار آب مدار شوفاژ

2- شاسی یا ولوم تنظیم وضعیت پکیج و نیز تنظیم دمای مدار گرمایش

3- کلید یا پیچ تنظیم دمای آب گرم

4- ال ای دی وضعیت عملکرد شوفاژ

روشن کردن پکیج بوتان

1- ابتدا شیر گاز پکیج را باز کنید و آن را به برق متصل نمایید.

2- از وصل بودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور و آب سرد ورودی به پکیج مطمین شوید .

3- فشار مدار پکیج که از طریق مانومتر و برحسب بار محاسبه میشود، بایستی تقریبا 1.5 بار باشد . در صورتی که فشار کمتر و یا بیشتر از این میزان است، به کمک شیر پرکن دستی که در زیر پکیج قرار دارد، فشار را به 1.5 برسانید .

4- ولوم انتخاب وضعیت را به حالت روشن یعنی در میانه قرار دهید. سپس در صورتی که در فصل گرما هستید ، برای به کارگیری حالت تابستانه پکیج ولوم مربوطه را خلاف جهت عقربه های ساعت به سمت نشانگر شیر آب بچرخانید.

5- اگر در فصل سرما و زمستان قصد راه اندازی پکیج را دارید، پیچ تنظیم را به سمت بالا و علامت رادیاتورها بچرخانید. بعد از آن برای تنظیم دمای دلخواه برای رادیاتورهای خود، ولوم را در جهت موافق عقربه ساعت بچرخانید.

6- برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی از پیچ تنظیم مربوطه استفاده کرده و در بازه دمایی که بر اساس سانتیگراد است، ولوم را بر روی دمای دلخواه خود تنظیم کنید. هیچگاه ولوم تنظیم دمای آب گرم را در وضعیت sweeper قرار ندهید. این حالت با نماد یک آچار نشان داده شده است و برای مواقعی استفاده میشود ,  که پکیج توسط تعمیرکار سرویس می شود.

در صورتی که پس از روشن نمودن پکیج دیواری از دستگاه بوی گاز یا بوی دود و یا بوی سوختگی به مشامتان رسید ، دستگاه را خاموش کرده و برای تعمیر پکیج دیواری با یک کارشناس ماهر تماس بگیرید.

تنطیم پکیج بوتان در تابستان

برای تابستانی کردن پکیج کافیست, دکمه تغییر فصل پکیج را فشرده و شیرهای رادیاتور را ببندید. با این کار رادیاتورها رو به سردی نهاده, اما آب گرم مصرفی وجود دارد که میتوانید با بازکردن شیر آب گرم آنرا امتحان کنید. در حالت تابستانی فنر سوپاپ اجازه گردش آب در مدار شوفاژ را نداده و پکیج فقط آب مصرفی را تولید میکند.

به طور کلی تنظیم پکیج بوتان بایستی در نظر داشته باشید, که سه ولوم وجود دارد, اولی برای روشن و خاموش کردن دستگاه است,دومی برای حالت زمستانی و سومین ولوم برای وضعیت تابستانی پکیج مورد استفاده قرار میگیرد.

تنظیم بار پکیج در حالت تابستانی بایستی روی عدد 1/5 بار بوده و برای افزایش بار پکیج بایستی شیرپرکن پکیج را تا رسیدن به عدد 1.5 باز نگه دارید. در این حالت نرمال وقتی شیر آب گرم باز میشود,چراغ سبز روشن شده و وقتی شیر را میبندید, چراغ چشمک زن میشود.




بازدید : 92
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد

در این نوشته به این نکته که قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد خواهیم پرداخت. لوله های فولادی از جمله لوله های درزدار یکی از پرمصرف ترین لوله های صنعتی و ساختمان هستند و فروش نسبتا بالایی در بین انواع لوله ها دارند. یکی از برندهای داخلی و قوی درتولید لوله های فولادی به ویژه لوله های درزدار کارخانه فولاد سپاهان اصفهان است که در تولید انواع محصولات فولادی ,لوله اتصالات درزدار و api به عنوان یک برند شناخته میشود. لوله درزدار سپاهان در بازار یکی از برندهای موثر در قیمت انواع لوله گاز خانگی است.

کارخانه فولاد سپاهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور بوده و در شهر اصفهان قرار دارد. کارخانه فولاد سپاهان در سال 1997 راه اندازی شده و در حال حاضر یکی از اصلی ترین تامین کنندگان لوله های فولادی در کشور میباشد. لوله های سیاه سپاهان همگی از نوع درزدار بوده و در 2 نوع لوله درزدار تست گاز استاندارد و لوله گاز api تولید و به بازار عرضه میشوند.

لوله های درزدار از ورقه های فولادی با آلیاژ مخصوص و به شیوه نورد شدن تولید شده و با یک خط جوش در امتداد طولی لوله آببندی میشوند. این نوع لوله ها تحمل فشار نسبی در درجه حرارت های مختلف را داشته و استحکام فیزیکی و تنش های استاتیک خوبی دارند.

تکنولوژی تولید و مواد اولیه لوله های سیاه سپاهان از پیشرفته ترین و بهترین نوع موجود در دنیا بوده و به بسیاری از کشورهای دیگر صادر میشوند. در کنار کیفیت خوب, قیمت لوله سیاه سپاهان باعث شده که لوله های سپاهان اصفهان بیشترین تقاضا و تولید را در بازار ایران داشته باشد.

لوله های درزدار سپاهان در هر دو مدل تست گاز و ای پی آی از سایز 1/2 اینچ تا 8 اینچ تولید شده و در رنج خرده فروشی به صورت شاخه ای و در عمده فروشی ها به صورت کیلویی و به روز خرید و فروش میشوند. در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله درزدار سپاهان خواهیم پرداخت.

قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد

  • سایز که معمولا با افزایش سایز قیمت لوله درزدار سپاهان افزایش پیدا میکند.
  • وزن لوله که میزان مصرف مواد اولیه با بالا رفتن وزن بیشتر شده و به تبع آن قیمت لوله بالا میرود.
  • نوع لوله اعم از لوله درزدار تست گاز, لوله فاقد تست یا مرجوعی از تست گاز و لوله های api سپاهان که گران ترین لوله هستند.
  • اصالت لوله که ممکن  است به ندرت در برخی از مراکز فروش با تقلب در وزن و برند این کار انجام شود.
  • میزان عرضه و تقاضا در بازار
  • قیمت جهانی فولادی و قیمت ارز
  • میزان خرید که معمولا با افزایش حجم خرید قیمت لوله درزدار سپاهان شامل تخفیف میشود.
  • مبدا خرید و محل تحویل لوله درزدار سپاهان از کارخانه, بنگاه تخلیه بار و یا انبار فروشگاه.

قیمت های لوله درزدار سپاهان بسته به شرایط بازار در دو نوع لوله تست گاز و api هر روز صبح حدود ساعت 11 مانند سایر محصولات فولادی از سوی کارخانه یا بنکداران اصلی و عمده فروشی ها لوله و اتصالات اعلام میشود.

قیمت لوله درزدار سپاهان

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

قیمت لوله 1/2 سیاه درزدار   330 هزار تومان

قیمت لوله 3/4 سیاه درزدار   480 هزار تومان

قیمت لوله 1 سیاه درزدار     690 هزار تومان

قیمت لوله 11/4 سیاه درزدار 970 هزار تومان

قیمت لوله 11/2 سیاه درزدار 1250 هزار تومان

قیمت لوله 2 اینچ سیاه  درزدار 1800 هزار تومان

قیمت لوله 2.1/2 سیاه درزدار 2/500 میلیون تومان

قیمت لوله 3 اینچ سیاه درزدار 3/400 میلیون تومان

قیمت لوله 4 اینچ سیاه بدون درز  4/4 میلیون تومان

قیمت لوله  ای پی آی درزدار سپاهان

این مساله را بایستی مد نظر قرار دهید که لیست قیمت لوله سیاه سپاهان یک لیست ثابت نبوده و هر روز ممکن است کل یا برخی از قیمت های لیست زیر تغییر کرده و یا اصلا تغییر نکند و این مطلب را از این جهت یادآور میشویم که اصولا قیمت محصولات فولادی شناور بوده و قیمت لوله درزدار سپاهان نیز به عواملی نظیر این بستگی دارد.

لوله 1/2 سپاهان ای پی آی    370 هزار تومان

لوله 3/4 سپاهان ای پی آی    395 هزار تومان

لوله 1 اینچ سپاهان ای پی آی 765 هزار تومان

لوله 11/4 سپاهان ای پی آی  920 هزار تومان

لوله درزدار 11/2 ای پی آی  سپاهان 1070 هزار تومان

لوله 2 اینچ ای پی آی سپاهان   1/570 میلیون تومان

لوله 21/2 اینچ ای پی آی سپاهان 1/730 میلیون تومان

لوله 3 اینچ ای پی آی سپاهان      1/990 میلیون تومان

لوله 4 اینچ ای پی آی سپاهان 2/550/000 میلیون تومان

جدول وزن و مشخصات لوله درزدار سپاهان

در شکل زیر جدول وزن و دیگر ویژگی های فنی از قبیل ضخامت خارجی داخلی و گوشت لوله را مشاهده میکنید.

 اندازه های لوله درزدار سپاهان

لوله‌های درزدار سپاهان در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و به استانداردهای معتبری از جمله API 5L و ASTM A53 پاسخ می‌دهند. در زیر برخی از ابعاد استاندارد برای لوله‌های درزدار سپاهان ذکر شده است:

– قطر خارجی: این لوله‌ها با قطرهای مختلفی تولید می‌شوند، از قطرهای کوچکتر مانند 1/2 اینچ (12.7 میلیمتر) تا قطرهای بزرگتر مانند 80 اینچ (2,032 میلیمتر) یا بیشتر.

– ضخامت دیواره: لوله‌های درزدار سپاهان با ضخامت دیواره‌های متنوعی تولید می‌شوند، که به طور معمول در اندازه‌های استاندارد برای هر قطر مشخص شده‌اند. برای مثال، در استاندارد API 5L، ضخامت دیواره لوله‌های متوسط (STD)، ضخامت دیواره لوله‌های بزرگ (XS) و ضخامت دیواره لوله‌های بسیار بزرگ (XXS) مشخص شده است.

– طول: طول لوله‌های درزدار سپاهان ممکن است متغیر باشد و به عنوان طول استاندارد 6 متر یا 12 متر عرضه شوند. همچنین، می‌توان طول سفارشی برای پروژه‌های خاص در نظر گرفت.

کاربرد لوله درزدار سپاهان

لوله‌های درزدار سپاهان در انواع صنایع مختلف کاربرد دارند.به طور کلی، می‌توان از لوله‌های درزدار سپاهان در صنایع زیر استفاده کرد:

1. صنایع نفت و گاز: لوله‌های درزدار سپاهان برای انتقال و انباره‌داری نفت خام، گاز طبیعی و مشتقات نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها در خطوط لوله انتقال نفت و گاز، پروژه‌های پالایشگاه و ایستگاه‌های تقویت فشار استفاده می‌شوند.

2. صنایع پتروشیمی: در صنایع پتروشیمی، لوله‌های درزدار سپاهان برای انتقال مواد شیمیایی، پروسه‌های صنعتی و خطوط لوله انتقال گاز و مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3. ساختمان و سازه‌های عمرانی: لوله‌های درزدار سپاهان ممکن است در پروژه‌های ساختمانی و سازه‌های عمرانی مورد استفاده قرار گیرند، مانند ساخت و نصب سیستم‌های HVAC، خطوط لوله آب و فاضلاب، سیستم‌های آتشنشانی و غیره.

4. صنایع آب و فاضلاب: لوله‌های درزدار سپاهان می‌توانند در سیستم‌های آبیاری، تصفیه‌خانه‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب شهری و صنعتی استفاده شوند.

5. صنایع انرژی: از جمله استفاده‌های دیگر لوله‌های درزدار سپاهان می‌توان به ساخت خطوط لوله توربین‌های بادی، نیروگاه‌ها، صنایع حرارتی و سیستم‌های تولید انرژی اشاره کرد.

نمایندگی لوله سیاه سپاهان در تهران

پایپ بازار نمایندگی لوله درزدار سپاهان یکی از مراکز پخش عمده لوله سیاه درزدار سپاهان به قیمت کف بازار است.

برای خرید و استعلام قیمت لوله های فولادی درزدار و ای پی آی سپاهان با ما تماس بگیرید.