پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 11
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

در این نوشته به بررسی قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف خواهیم پرداخت. سیستم گرمایش از کف یکی از سیستم های مدرن برای گرم کردن محیط در اماکن مسکونی و صنعتی میباشد که در آن اتلاف انرژی به حداقل ممکن میرسد. البته در کنار این مزیت جاگیر نبودن و عدم آلودگی ناشی از سیاه شدن گرد و غبار و نشستن آن بر روی پرده ها و دیوار نیز یک ویژگی منحصر به فرد بوده و در این سیستم حرارت از کف به سمت بالا توزیع میشود.

یکی از مهمترین متریال به غیر از لوله , سیستم گرمایشی و کلکتورها, عایق های گرمایش از کف هستند که وظیفه جلوگیری از پرت حرارتی را بر عهده دارد. عایق های گرمایش از کف انواع مختلفی دارند که یکی از رایج ترین و بهترین آنها فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف است. البته فوم شانه تخم مرغی به غیر از گرمایش از کف برای عایق کاری صوتی و آکوستیک کردن محیط نیز به کار میرود.

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع لوله گاز

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

پارامترهای موثر بر قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

قیمت فوم شانه تخم مرغی به وزن و چگالی آن بستگی داشته و در حال حاضر یعنی سال 1403 هر مترمربع آن حدود 100 تا 140 هزار تومان است

البته فاکتورهایی مانند چگالی و وزن فوم تاثیر مستقیمی روی قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف خواهد گذاشت. در کنار عایق بندی گرمایشی این فوم ها کار ایزولاسیون صوتی را نیز انجام داده و مانع از انتقال صدای داخل محیط به طبقات زیرین و اطراف میشوند.

برخی از مدل های فوم شانه تخمه مرغی که قیمت آنها تا حدود 20 درصد بیشتر است, توسط فویل هایی روکش شده اند و تا حدی کیفیت عایق بندی بهتری دارند. رنگ بندی یونولیت یا فوم شانه تخم مرغی معمولا سفید و برخی از تولیدات رنگی هستند.

ابعاد فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

بسته به کارخانه و قالبی که کارخانه سازنده استفاده میکند, ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف احتمالا تفاوت هایی دارند. این فوم ها در ورقه های با اندازه های 70*50 , 65*110 و63*123 و اندازه های دیگر تولید میشوند که رایج ترین آنها اندازه 63,122 است. 

قیمت لوله پلیکا

ضخامت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

عموما ضخامت فوم شانه تخم مرغی 5 سانتیمتر یا 50 میلیمتر بوده که البته ضخامت 43 و 35میلیمتر هم به ندرت یافت میشود.

ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف متفاوت هستند اما رندترین و رایج ترین آن 105 در 65 و 122 در 63 است که هر یک 0.68 و 0.9 مترمربع مساحت دارند. یعنی اگر شما بخواهید 68 مترمربع مساحت را با فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف, عایق کنید, نیاز به 100 عدد از این فوم 105 و 75 عدد از فوم 122 نیاز دارید.

90 در 62 و 50 در 70 از دیگر ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف هستند.

ساختار فوم شانه تخمه مرغی به شکلی است که برای نصب و لوله کشی در کف مسیرهای متعدد و از پیش تعیین شده ای داشته و به این ترتیب باعث میشود که لوله ها به شکل مرتبی در فوم قرار گرفته, از این رو توزیع حرارتی مناسبی صورت میگیرد.

چگالی فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

چگالی یا دانسیته یکی از پارامترهای تعیین کننده در کیفیت و قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف است. در واقع چگالی نمایانگر وزن و فشردگی این نوع یونولیت هاست که به تبع آن کیفیت عایق بندی و طول عمر این فوم ها را نیز افزایش میدهد. فوم های شانه تخمه مرغی در چگالی 20,25,30,35, و 40 تولید میشوند.

تولیدکننده فوم گرمایش از کف

در بسیاری از نقاط ایران تولید کننده های فوم شانه تخم مرغی وجود دارند, اما با توجه به کیفیت نازل بعضی از آنها نمیتوان بر روی هیچ یک نظر خاصی داده و بهترین راه خرید فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف, تهیه این اقلام از فروشگاه های معتبر و متخصص این گونه فوم هاست. با توجه به اینکه مصرف کننده عادی اطلاع کمی راجع به نکات فنی آنها دارد, بهتر است قبل از خرید با یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت کرده و از چندجا استعلام قیمت بگیرید. فوم شانه تخم مرغی تهران, فوم شانه تخم مرغی تبریز, فوم شانه تخم مرغی اصفهان, فوم شانه تخم مرغی کرج و فوم شانه تخم مرغی نیشابور و مشهد از نمونه فوم های با کیفیت و معروف این نوع عایقها هستند.

با توجه به اینکه مصرف کننده عادی اطلاع کمی راجع به نکات فنی آنها دارد, بهتر است پیش از خرید با یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت کنید. فوم شانه تخم مرغی تهران, فوم شانه تخم مرغی مشهد, فوم شانه تخم مرغی اصفهان, فوم شانه تخم مرغی شهریار و فوم شانه تخم مرغی نیشابور از جمله فوم های با کیفیت و معروف این نوع عایقها هستند.

ویژگی های فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

  • قیمت نسبتا ارزان در مقایسه با مش و عایق رولی
  • مرتب بودن چیدمان و در برخی موارد بدون نیاز به بست ریلی
  • اجرای سریع و آسان
  • کیفیت خوب عایق بندی کف

معایب فوم شانه تخم مرغی

  • افت نسبی و کم شدن ضخامت گرمایش از کف و احتمال آسیب رساندن به سرامیک یا کفپوش
  • ضخیم بودن فوم شانه تخم مرغی و بالا آوردن کف محل

 




بازدید : 26
نویسنده : تاسیساتی تهران

بهترین خدمات تاسیسات لوله کشی تهرانپارس شرقی و غربی

در این نوشته به  بررسی خدمات بهترین خدمات تاسیسات لوله کشی تهرانپارس شرقی و غربی میپردازیم. تهرانپارس یکی از محله های بزرگ تهران بوده و بخش بزرگی از جعمیت شهر تهران را در خود جای داده و خود به تنهایی دارای محله های بسیاری است. به همین دلیل است که بزرگترین منطقه تهران 4 است که در واقع بخش زیادی از منطقه 4 شامل تهرانپارس و مناطق اطراف آن مانند خاک سفید, تهران شرق, محله استخر, اوقاف, هنگام و قنات کوثر میباشد. در این منطقه فعالیت های بسیار زیادی از کارهای تولیدی و مراکز تفریحی بسیاری با جمعیت زیادی داشته و به همین دلیل همواری خدمات لوله کشی تاسیسات تهرانپارس شرقی و غربی بسیار شلوغ است.

خدمات لوله کشی یکی از موارد اجتناب ناپذیری می باشد که حداقل یک بار به ان نیاز پیدا کرده اید. گاهی مشکلات متعدد یا لوله کشی ساختمان های قدیمی دچار مشکل می شود که در این جور مواقع لازم است متخصصان و افراد حرفه ای در امر لوله کشی به کمک شما بیایند تا با کمک ان ها بتوانید مشکلات را حل نمایید و هر چه سریع تر اوضاع را رو به راه کنید. پس هر زمانی ممکن است که لوله کشی اب و فاضلاب منزل شخصی شما به مشکلی بخورد پس در هر زمان باید کمک این افراد را در نظر داشته باشید. زمانی که لوله کشی اب و فاضلاب منزل شما دچار مشکل می شود اگر به سرعت نسبت به رفع مشکل و ایراد حاصله اقدام ننمایید خسارت های جبران ناپذیری وارد خواهد شد. که در این صورت باید هزینه چند برابری را در نظر بگیرید. همواره سعی داشته باشید با یک سری نکات و به ویژه نکات بهداشتی از این گونه اسیب ها و خرابی ها جلوگیری کنید اما اگر با وجو تمامی مراقبت ها باز هم به مشکلی خوردید اصلا لازم نیست که استرس داشته باشید یا اینکه نگران شوید. زیرا امروزه افراد بسیار ماهری برای خدمت رسانی در زمینه لوله کشی اب و فاضلاب حاضر هستند. که در صورت برخورد با چنین مشکلاتی و نیاز به این افراد تنها با یک تماس با تاسیسات لوله کشی اب و فاضلاب تهرانپارس می توانید بلافاضله این افراد را در محل مشاهده نمایید. اکثر تاسیساتی ها خدمات بیست و چهار ساعته به شما ارائه خواهند تا تا در هر زمانی که به مشکل خوردید بتوانید از ان ها کمک بگیرید. تمامی خدمات مختلف مربوطه به لوله کشی اب و فاضلاب توسط این افراد متخصص حاضر در تاسیساتی ها را برای شما انجام خواهند داد که مسلما هر یک از این خدمات دارای تعرفه مشخصی می باشد که فرد متقاضی خدمات لوله کشی بعد از انجام کار باید بپردازد.

بهترین خدمات تاسیساتی لوله کشی تهرانپارس شرقی و غربی

لیست بهترین خدمات تاسیسات لوله کشی تهرانپارس شرقی و غربی

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب ساختمان سرد و گرم, اجرا و تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان, اجرا و تعمیرات لوله کشی پکیج و شوفاژ, اجرا و تعمیر سیستم گرمایش از کف, نصب , راه اندازی , تشخیص عیب و تعمیرات موتورخانه مرکزی, تعمیر , عیب یابی و راه اندازی سرویس پکیج دیواری , کولر و پمپ آب ساختمان, نصب و تعمیرات شیرالات روکار توکار, روشویی , تجهیزات و لوازم بهداشتی ساختمان, توالت فرنگی و وال هنگ. خدمات فنی تاسیساتی ساختمان آپارتمان و منزل

لوله کش تهرانپارس شرقی

از جمله مهمترین خدمات تاسیساتی اعزام لوله کش تهرانپارس شرقی است که کارهای زیر را انجام میدهد: 

تاسیسات لوله کشی اب و فاضلاب تهرانپارس که خدمات خود را در منطقه شرقی تهرانپارس و دیگر نقاط نزدیک به انجام می رساند به صورت بیست و چهار ساعته خدمات بسیار زیادی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این خدمات که توسط تاسیسات تهران 24 در منطقه تهرانپارس ارائه می شود شامل موارد بسیار مختلفی می باشد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد. اگر لوله ای در منزل شما دچار ترکیدگی و نشتی شده باشد برای تعمیر ان سرویسکاران این مجموعه با دستگاه های مخصوصی در محل حاضر خواهند شد و مشکل شما را با سرعت زیاد یحل خواهند کرد. از دیگر خدماتی که می توانید از این مجموعه به صورت شبانه روزی دریافت نمایید باز سازی لوله های اب و فاضلاب شکسته شده می باشد. اگر بخواهید به عایق کاری سیتم های لوله کشی دستشویی، حمام، اشپزخانه و …. بپردازید می توانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید. زیرا این کار یعنی عایق کاری سرویس های بهداشتی، حمام و اشپزخانه کاری تخصصی می باشد و تنها سرویسکاران می توانند این کار را برای شما انجام دهند. اگر توالت فرنگی برای منزل خود به تازگی خریداری کرده باشید می بینید که خودتان قادر نخواهید بود که ان را در محل مورد نظر نصب نمایید در این صورت سرویسکاران تاسیسات لوله کشی اب و فاضلاب تهرانپارس هستند تا این کار را به صورت حرفه ای برای شما به انجام برسانند. 

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم

لوله کشی روکار و توکار با لوله های تک لایه پلیمری و پنج لایه و فلزی, نصب کنتور , انشعاب و آبرسانی , انشعاب گیری, تعمیرات لوله اصلی و رایزر ساختمان, اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ و پکیج رفت و برگشت, لوله کشی روکار و توکار رایزر, لوله پنج لایه , پلاستیکی اتویی و کامپوزیت, لوله کشی آذین لوله سپاهان, لوله کشی نیوپایپ, لوله کشی سوپرپایپ, لوله گالوانیزه,لوله کشی جوشی, لوله کشی پلیران, انشعاب گیری و تعمیرات لوله فاضلاب, لوله کشی فاضلاب با پلیکا , پوش فیت و تبدیل چدن به پولیکا پوشفیت, تشخیص ترکیدگی لوله ,ترمیم و تعمیر لوله و بنایی مربوطه, لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب , کفشور و راه آب؛ تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی با کمترین تخریب و هزینه و مناسبترین قیمت

لوله کش گاز تهرانپارس

اجرا , تعمیرات و تغییرات لوله کشی گاز, لوله کشی گاز آشپزخانه , پکیج , آبگرمکن و سایز لوازم گازسوز, گازکشی با جوشکاری. کور کردن لوله گاز, جابجایی لوله کشی گاز داخل ساختمان, انشعاب گیری از لوله گاز آشپزخانه و پکیج دیواری, اصلاح لوله کشی گاز منزل, عیب یابی و رفع عیب لوله کشی گاز تهران پارس و محدوده اطراف.

تعمیر شوفاژ تهرانپارس

نصب رادیاتور پره ای , پنلی  و رادیاتور حوله خشک کن حمام, اضافه کردن پره رادیاتور , جابجایی  و لوله کشی رادیاتور, نصب , تعمیر و تعویض شیر رفت و برگشت رادیاتور, هواگیری رادیاتور ,  نصب انواع پکیج شوفاژ دیواری ایرانی و خارجی, تعمیر و سرویس پکیج شوفاژ دیواری تمام برندها و مارکهای پکیج موجود, عیب یابی و رفع عیب پکیج دیواری شستشو و رسوب زدایی مبدل پکیج شوفاژ دیواری, لوله کشی و جابجایی پکیج و تبدیل سیستم آبگرمکن – بخاری و موتورخانه به پکیج شوفاژ دیواری, نصب , تعمیر موتورخانه شبانه روزی , نگهداری و سرویس موتورخانه شوفاژ بازسازی و نوسازی موتورخانه شوفاژ , نصب و طراحی تابلو برق موتورخانه مرکزی, نصب , تعمیر , تنظیم و تعویض مشعل گازی و قطعات آن, رله , شیربرقی ,یون , فیلتر , ترانس جرقه و سایر قطعات, نصب و تعمیر دیگ شوفاژخانه, تعویض پره های دیگ موتورخانه – دیگ چدنی , فولادی , شوفاژکار, MI3, نصب , تعمیر و تعویض پمپ سیرکوله شوفاژ آب گرم برگشت و برگشت منبع, نصب , تعمیر و تعویض منبع موتورخانه , دوجداره و کویل دار, نصب و تعویض مبدل حرارتی ,شستشوی منبع کویل دار, تعمیرات و بازسازی لوله کشی موتورخانه, کلکتور شوفاژ و آب , شیرفلکه و لرزه گیر, نصب , تعمیر و تعویض منبع انبساط پشت بام, لوله کشی رفت و برگشت منبع انبساط

نصب و تعمیر شیرآلات تهرانپارس

نصب و تعمیر شیرالات اهرمی , دوش حمام , سینک ظرفشویی, دستشویی , توالت ایرانی و فرنگی, نصب و تعمیر توالت فرنگی , نصب و تعویض سیفون ظرفشویی, نصب و تعمیرات وال هنک , فلاش تانک , بیده, دستگاه تصفیه آب خانگی, نصب روشویی کابینتی , چینی , ساده و سنگی, نصب پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور , بوتان , فلوری, تاچی , زیمنس , ایساتیس , نصب آبگرمکن,بخاری و لوازم گازسوز, نصب و لوله کشی ماشین لباسشویی , ظرفشویی و یخچال ساید

 




بازدید : 29
نویسنده : تاسیساتی تهران

آخرین لیست قیمت لوله آذین

در این نوشته به بررسی جدیدترین و آخرین لیست قیمت آذین میپردازیم.

در جدیدترین لیست قیمت لوله آذین خبری از لوله های PPR3 آذین که در بیست سال اخیر به بازار عرضه میشد خبری نیست و لوله های PPRCT که در سال گذشته وارد خط تولید شده بود و در یک سال گذشته استقبال چندان زیادی از آن نشد, وارد بازار شد. در واقع خریدار لوله آذین در حال حاضر انتخاب نداشته و مجبور به خرید لوله های PPRCT است. مساله ای که امکان دارد در طول زمان حل شود, اما احتمال دارد که به دلیل نارضایتی مجریان و مصرف کنندگان ضربه ای جبران ناپذیر به برند آذین لوله وارد کند. با وجود رقبایی که منتظر چنین فرصتی برای کاهش میزان فروش محصولات هستند, تا حدی میتوان پیش بینی کاهش فروش را در محصولات آذین نمود, اما به هر حال تصمیمی است که مالکین این شرکت گرفته اند. برای مشاهده لیست قیمت لوله و اتصالات آذین روی لینک کلیک کنید.

با این وجود آخرین لیست قیمت لوله آذین هنوز هم حاوی لوله و اتصالات خوش دست و پرمصرفی بوده که شاید بتوان گفت که از روز اول تا به الان از لحاظ اقلام چند برابر شده اند. حسن شرکت آذین لوله سپاهان این است که در گیر ابداعات روز شده و به سرعت شرایط بازار را درک کرده و در صورت نیاز به آن واکنش نشان میدهد.

راهنمای خرید لوله مانیسمان

آخرین لیست قیمت لوله آذین

آخرین لیست قیمت لوله آذین شامل چه لوله اتصالاتی است ؟ 

به غیر از لوله های PPRCT که در سایزهای 20, 25 , 32 , 40 , 50 , 63 , 75 , 90 , 110 و 125 تولید و به بازار عرضه میشود. زانوی ساده 90 درجه از سایز 20 تا 125 , سه راهی ساده از سایز20 تا 125 , بوشن ساده از قطر 20 تا 125 , تبدیل سایز لوله در انواع مختلف , سه راهی تبدیل تا سایز 63 , زانو 45 درجه تا سایز 63 , درپوش کپ جوشی تا سایز 110 , سه راهی کنج 20 و 25 , زانو تبدیل 20*25 و 25*32 , چپقی 20 و 25 , پل و لوله خمدار , چها رراهی, زانو یکسرفلز از سایز 20 تا 63 , زانو یکسر فلز بستدار سایز 20 و 25 , زانو یکسرمغزی تا 25 , بوشن یک سر فلز تا سایز 110 , بوشن یکسرمغزی تا سایز 63 , زانو بوشن فلزی زوج 20 و 25 , مهره ماسوره بوشن فلزی از سایز 1/2*20 تا سایز 2*63 , مهره ماسوره تلفیقی بوشن فلزی و مغزی دار تا سایز 32, مهره ماسوره دو سرجوش, سه راهی بوشن فلزی و مغزی دار تا سایز 25 , شیر مغزی برنجی یا شیر دسته گازی پلاستیکی تا سایز 63 , شیر فلکه پلاستیکی ناف برنجی معمولی و 45 درجه , بالا تنه شیر فلکه , بست لوله تکی و زوج تا سایز 40 , درپوش پایه بلند و پایه کوتاه پلاستیکی, شابلون شیر مخلوط و فلنج از جمله محصولات آخرین لیست قیمت لول آذین هستند.

نمایندگی سوپرپایپ تهران

ویژگی های لوله آذین

محصولات تک لایه لوله آذین نسبت به لوله‌های فلزی قدیمی دارای برتری‌های زیادی هستند. در زیر به برخی از دلایل برتری محصولات تک لایه لوله آذین نسبت به لوله‌های فلزی قدیمی اشاره می‌کنم:

1. مقاومت به خوردگی: لوله‌های فلزی در معرض خوردگی و زنگ زدگی قرار می‌گیرند. این امر می‌تواند منجر به کاهش عمر مفید و عملکرد ضعیف شود. به عنوان مقابله با این مشکل، لوله‌های تک لایه لوله آذین از موادی مانند پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن و PVC ساخته می‌شوند که مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارند.

2. وزن سبک: لوله‌های فلزی به دلیل استفاده از فلزات سنگین، وزن بالایی دارند و نیاز به نصب و حمل و نقل دشوارتری دارند. اما لوله‌های تک لایه لوله آذین به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی، سبک و قابل حمل هستند و نصب آنها نسبت به لوله‌های فلزی ساده‌تر است.

3. مقاومت بالا در برابر ضربه: لوله‌های تک لایه لوله آذین دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و شکستگی هستند. این ویژگی مهم آنها را برای استفاده در شرایطی که به مقاومت مکانیکی بالا نیاز است، مناسب می‌کند.

4. ضد زنگ: به عکس لوله‌های فلزی که ممکن است به زنگ زدگی و خوردگی مستعد باشند، لوله‌های تک لایه لوله آذین دارای خاصیت ضد زنگ هستند. این مسئله می‌تواند در برخی صنایع و محیط‌های خاص مانند صنایع غذایی و دارویی بسیار حائز اهمیت باشد.

5. همگام بودن با شرایط بازار از جمله شرایطی است که میتونید در آخرین لیست قیمت لوله آذین مشاهده کنید. برای خرید بایستی از نمایندگی لوله آذین خرید کنید.

6. هزینه کمتر: لوله‌های تک لایه لوله آذین به طور کلی از لحاظ هزینه، ارزان‌تر از لوله‌های فلزی هستند. این موضوع باعث می‌شود که استفاده از لوله‌های تک لایه لوله آذین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر باشد.

با این حال، هر صنعت و مورد استفاده خاصی ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشد و در انتخاب بین لوله‌های تک لایه لوله آذین و لوله‌های فلزی، نیازمند بررسی دقیقتر و توجه به شرایط خاص است.

نمایندگی لوله آذین در تهران

نمایندگی لوله آذین, فروشگاه پایپ بازار به عنوان یکی از نمایندگی‌های برجسته آذین لوله سپاهان (با علامت تجاری گیتی پسند اصفهان) با بیش از یک دهه تجربه فعالیت در زمینه تامین و توزیع لوله‌ها و اتصالات آذین، نقش مهمی در بازار دارد. این مجموعه با تأکید بر اصالت و اعتبار محصولات، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا نیازهای مختلف صنایع و پروژه‌ها در استان تهران را پوشش دهد.

فروشگاه پایپ بازار با همکاری رسمی با تولیدکنندگان لوله‌های تک‌لایه متنوع، از جمله نمایندگی لوله نیوپایپ، نمایندگی پوش فیت نیوفلکس، و نمایندگی شیرآلات شودر، تلاش می‌کند تا انتخاب بهترین محصولات و مشاوره‌ی کارآمد به مشتریان خود ارائه دهد. تضمین کیفیت و نظارت مستمر بر محصولات از دیگر اهداف این فروشگاه می‌باشد. تلاش همیشگی این مجموعه استفاده از بهترین تجهیزات و تخصصی‌ترین کادر فنی برای کنترل کیفیت و نظارت بر فرآیندها و محصولات آذین است.

مشخصات فنی لوله آذین

لوله‌ آذین، یک نوع لوله پلاستیکی با ویژگی‌ها و مشخصات فنی متنوعی هستند. در زیر برخی از مشخصات فنی مهم لوله آذین را بررسی خواهیم کرد:

1. جنس مواد: لوله‌های آذین از مواد پلیمری پلی پروپیلن تولید می‌شوند. این جنس مواد ضدخوردگی، مقاومت در برابر ضربه و فشار، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف را فراهم می‌کند.

2. قطر و ضخامت: لوله‌های آذین در اندازه‌ها و قطرهای مختلفی تولید می‌شوند. قطرهای رایج برای لوله‌های آذین عبارتند از 20 میلیمتر تا 125 میلیمتر. ضخامت لوله‌ها نیز بسته به نیاز و کاربرد متغیر است.

3. فشار قابل تحمل: لوله‌های آذین برای تحمل فشارهای تا 20 بار طراحی می‌شوند. مشخصه‌ی فشار قابل تحمل لوله‌ها در بارهای مگاپاسکال (MPa) یا پوند بر اینچ مربع (psi) مشخص می‌شود.

4. رنگ و علامت‌گذاری: لوله‌های آذین در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. رنگ‌های معمول شامل سفید و با خطوط مشخصه آبی و قرمز رنگ است. علاوه بر این، لوله‌ها ممکن است دارای علامت‌های مشخصی بر روی سطح خود باشند که برای شناسایی نوع و کاربرد آنها استفاده می‌شوند.

5. استانداردها و گواهینامه‌ها: لوله‌های آذین برای رعایت استانداردها و مشخصات فنی مربوطه تولید می‌شوند. برخی از استانداردها و گواهینامه‌های معتبر برای لوله‌های آذین عبارتند از استاندارد EN 12201، استاندارد ISO 4427 و گواهینامه‌های کیفیت مانند ISO 9001. برای استعلام قیمت و دریافت آخرین لیست قیمت لوله آذین با نمایندگی لوله آذین پایپ بازار تماس بگیرید.




بهترین خدمات تاسیسات لوله کشی در پاسداران تهران
نوشته شده در پنج شنبه 12 بهمن 1402
بازدید : 37
نویسنده : تاسیساتی تهران

بهترین خدمات تاسیسات لوله کشی در پاسداران تهران

ما در این نوشته به معرفی بهترین خدمات تاسیسات لوله کشی در پاسداران تهران میپردازیم. 

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , فاضلاب, پکیج و رادیاتور شوفاژ, اجرا و خرده کاری لوله کشی گاز ساختمان, نصب, راه اندازی, سرویس, عیب یابی و تعمیرات موتورخانه شوفاژ و پکیج دیواری

نصب و تعمیر شیرالات روکار و توکار و تجهیزات سرویس بهداشتی, نصب و تعمیر رادیاتور شوفاژ, رفع نشتی و هواگیری شوفاژ, پکیج و آبگرمکن گازی, نصب و تعمیرات توالت فرنگی و ایرانی, روشویی و لوازم بهداشتی, نصب و رفع نشتی سیفون ظرفشویی و روشویی, رفع نشتی لوله و شیرالات منزل, تشخیص ترکیدگی لوله و لوله بازکنی با دستگاه, رفع گرفتگی و لوله بازکنی با دستگاه فنر و کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی پاسداران و محدوده, کلی و جزیی , شبانه روزی و بدون تعطیلی

خدمات لوله کشی تاسیساتی پاسداران با بیش از بیست سال سابقه در زمینه اجرا,تعمیرات و خدمات لوله کشی ساختمان و تاسیساتی موتورخانه و شوفاژ در خدمات شما شهروندان گرامی در محدوده خیابان پاسداران,خیابان دولت ,بلوار کاوه , اختیاریه , یخچال,میدان نوبنیاد ,دروس ,حجت سوری,خیابان هدایت ,ضرابخانه ,گلی نبی  و محدوده اطراف میباشد.

کسب اطلاعات از تعمیرات و اجرا لوله کشی آب و فاضلاب می تواند بسیار موثر و مفید باشد. تهران تاسیسات از جمله یکی از مراکزی می باشد که ارائه دهنده انواع خدمات مرتبط با لوله کشی می باشد. سرویسکاران مجربی در این مجموعه حظور دارند که به صورت حرفه ای و تخصصی به رفع مشکلات مربوط به لوله کشی اقدام می نمایند. از انجایی که یکی از خدمات ایران تاسیسات در محدوده پاسداران انجام می گیرد قصد داریم تا شما را با خدمات لوله کشی پاسداران اشنا کنیم. بخشی از خدمات ارائه شده در ایران تاسیسات خدمات مربوط به لوله کشی اب فاضلاب می باشد در صورتی که لوله کشی ساختمان شما با مشکل مواجه شود می توانید با این مجموعه تماس حاصل فرمایید. اگر لوله کشی شما با مشکلی مواجه شود تعمیر ان را فقط باید به دست افراد متخصص بسپارید در صورتی که جهت تعمیرات به افراد غیر متخصص مراجعه نمایید نه تنها که مشکل شما حل نخواهد شد بلکه خسارات سنگینی نیز وارد خواهد شد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا مشکلات مربوط به لوله کشی را برایتان شرح دهیم.

لیست قیمت لوله آذین

خدمات تاسیسات لوله کشی در پاسداران

بهترین خدمات تاسیسات لوله کشی در پاسداران تهران

خدماتت تاسیساتی لوله کشی پاسداران با تاسیسات تهران 24 از دیگر مراکز مهم خدمات رسانی در این منطقه مهم است. پایپ سرویس و تهران ریپر نیز از دیگر خدمات دهندگان منطقه پاسداران هستند.

تعمیرات لوله کشی پاسداران

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم روکار و توکار

انشعاب و آبرسانی و تقویت فشار آب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ

لوله کشی شوفاژ روکار و توکار

لوله کشی پکیج روکار و توکار

تبدیل لوله کشی سیستم موتورخانه و آبگرمکن به لوله کشی پکیج

لوله کشی با لوله های تک لایه و پنج لایه نیوپایپ

سوپرپایپ , آذین لوله سپاهان , فویل دار سه لایه , کامپوزیت

مجری و تعمیرکار لوله کشی فاضلاب ساختمان

تغییرات لوله فاضلاب سرویس بهداشتی , فرنگی و آشپزخانه

انشعاب گیری و اتصال به فاضلاب شهری اگو

لوله کشی پلیکا با لوله اتصالات پارس پلاست, پوش فیت , چدن و پلی اتیلن

لوله کشی گاز پاسداران

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز با اجرا و خرید لوله مانیسمان و درزدار.

خرده کاری لوله کشی گاز

تغییرات و بازسازی لوله کشی گاز آپارتمان

گازکشی و گازرسانی لوله گاز آشپزخانه

پکیج و لوازم گازسوز منزل و ساختمان

جوشکاری لوله گاز با لوله مانیسمان , گازی درزدار و API

تاسیساتی لوله کشی پاسداران

تعمیر موتورخانه پاسداران

بازسازی و نوسازی شوفاژخانه

سرویس موتورخانه , عیب یابی و رفع عیب شوفاژخانه

سرویس مشعل گازی , تعمیر و تنظیم مشعل موتورخانه

نصب و تعمیر دیگ موتورخانه , تعویض پره دیگ چدنی

تعمیر کلکتور موتورخانه , جوشکاری لوله های موتورخانه

نصب , , جوشکاری و تعویض منبع دوجداره , منبع کویل دار و مبدل حرارتی

شستشو و رسوب زدایی منبع کویل دار و مبدل موتورخانه

تعمیر و سرویس پمپ سیرکوله برگشت شوفاژ

و تعویض لوازم پمپ موتورخانه

نصب , تعویض و لوله کشی رفت و برگشت منبع انبساط

نصب و تعمیر رادیاتور پاسداران

نصب رادیاتور پره ای ,پنلی و رادیاتور حوله خشک کن حمام

اضافه کردن پره رادیات , لوله کشی و جابجایی رادیاتور

تعویض و تعمیر شیر بالا و پایین رادیاتور

نصب پکیج شوفاژ دیواری , کلیه مارکهای داخلی و خارجی

تعمیر و سرویس پکیج شوفاژ دیواری , تمام برند ها ,

ایران رادیاتور , بوتان , ایساتیس , لورچ , آریستون

وایلانت , بوش , زیمنس ,گلدیران , ایمرگاس , تاچی

وسایر مارکهای پکیج , شستشوی مبدل پکیج

نصب , تعمیر وسرویس آبگرمکن دیواری

تشخیص ترکیدگی لوله پاسداران

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه , تعمیر لوله اتصالات

پوسیده  همراه با بنایی مربوطه

نشت یابی و پیدا کردن محل دقیق نشت و ترکیده

رفع نم و رطوبت کف , سقف و دیوار سرویس بهداشتی,

حمام دستشویی,اتاق,آشپزخانه و مشاعات

نصب و تعمیر پمپ پاسداران

نصب پمپ آب ساختمان برای افزایش فشار آب آپارتمان و ساختمان

تعمیر , تنظیم و سرویس پمپ تحت فشار خانگی و

تعویض منبع , تیوب, پرشر سوییچ و سایر قطعات

نصب و لوله کشی منبع ذخیره آب

نصب و تعمیر شیرآلات پاسداران

نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی-ساختمانی, نصب و تعمیرات فلاش تانک روکار و توکار, نصب و جابجایی روشویی کابینتی و معمولی, نصب و تعمیر توالت فرنگی روکار و توکار وال هنگ. نصب و تعمیرات شیرآلات منزل, تعویض شلنگ, مغزی, علم و دیگر قطعات شیرالات ایرانی و خارجی.

نصب لوازم بهداشتی و اکسسوری, نصب دستگاه تصفیه آب خانگی, نصب و لوله کشی ماشین لباسشویی , ماشین ظرفشویی وساید.

نصب و تعمیرات رادیاتور شوفاژ پاسداران

نصب انواع رادیاتور شوفاژ پره ای و پنلی, هواگیری, سرویس و تعمیر رادیاتور شوفاژ, اضافه کردن و حذف پره رادیاتور و نصب رادیاتور حوله ای حمام, رفع نشتی و تعویض شیر بالا و پایین رادیاتور شوفاژ.

مشکلات مربوط به کاهش فشار آب در پاسداران

ایجاد مشکل در سیستم حرارت مرکزی ساختمان یا مشکلات موجود در لوله کشی اب و فاضلاب منجر به مشکلات کمبود اب گرم خواهد شد. همانطور که اگاه هستید از شیوه های بسیار مختلفی جهت تولید اب گرم استفاده می شود. اگر مشکلات مربوط به اب گرم به سیستم گرمایشی شما مرتبط باشد لازم است تا از متخصصان این زمینه کمک بگیرید و مشکل موجود را حل نمایید. اما گاهی ممکن است مشکل مربوط به کمبود اب گرم به لوله کشی ساختمان مرتبط باشد در این صورت می توانید با نصب پمپ های فشار مخصوص برای اب گرمکن به رفع مشکل بپردازید. این پمپ های فشاری مخصوص به صورت مینی هم طراحی شده اند تا در داخل اپارتمان نیز مورد استفاده قرار بگیرند. اگر اشتباهی در نحوه ی لوله کشی ساختمان رخ داده باشد سبب افت فشار اب گرم خواهد شد. در این صورت تنها راه ممکن برای رفع مشکل تعویض لوله کشی می باشد. جهت دریافت خدمات لوله کشی می توانید از تعمیرات لوله کشی اب و فاضلاب پاسداران بهره مند گردید.

 

 




راهنمای خرید لوله مانیسمان
نوشته شده در شنبه 30 دی 1402
بازدید : 56
نویسنده : تاسیساتی تهران

راهنمای خرید لوله مانیسمان

در این نوشته به بررسی ابعاد مختلف و راهنمای خرید لوله مانیسمان میپردازیم.

نخست لازم است که بدانیم لوله مانیسمان چه نوع لوله ای است تا بتوانیم در مورد قیمت لوله مانیسمان و ویژگی های انواع مختلف آن تصمیم گیری کنیم.

لوله مانیسمان لوله های آهنی بدون درزی هستند که برای اولین بار توسط یک صنعتکر آلمانی با همین نام ابداع شده و به همین دلیل با نام لوله  Manisman یا Seamless(بدون درز) نامیده میشوند.

لوله مانیسمان با شیوه ای خاص تولید شده و از جمله شیوه های رایج ساخت لوله مانیسمان میتوان روش اکسترودینگ را مثال زد. در این روش شمش های فولادی با آلیاژ مخصوص تحت شرایط حرارتی بالا و فشار با استفاده از میله ای فولادی سوارخ شده و به شکل لوله در آمده و سپس با کشش گرم یا سرد در طول های کوچک برش خورده و با ماشین کاری و پرداخت صاف و آماده فروش میشوند.

 لوله های مانیسمان بسته به نیاز و کاربرد به وزن و ضخامت در رده 20 ساده , رده 40 سنگین , رده 80 سنگین و رده 160 فوق سنگین تولید میشوند. البته هر یک از این کلاسها ممکن است با توجه به ماشین آلات, وزن شمش و برند دارای وزن های مختلفی داشته باشند. بیشترین میزان فروش و خرید لوله مانیسمان مربوط به لوله مانیسمان رده ۲۰ و رده ۴۰ بوده و رده های سنگین تر یعنی لوله مانیسمان رده 80 و رده 160 مصارف ویژه ای در بعضی از صنعت های منحصر به فرد مانند صنایع نظامی و اکتشافی - استخراجی دارند.

لوله های مانیسمان رده 20 برای لوله کشی گاز توکار ساختمان های معمولی, لوله کشی موتورخانه و انتقال آب و گاز در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته و لوله مانیسمان رده 40 در لوله کشی گاز صنعتی و فشار قوی, لوله کشی آتش نشانی و مصارف دیگر در صنعت نفت و پتروشیمی, مواد غذایی, داروسازی و صنایع دیگر کاربرد دارند. 

قیمت لوله درزدار سپاهان

راهنمای خرید لوله مانیسمان

راهنمای خرید لوله مانیسمان

برای خرید لوله مانیسمان اصلی ترین پارامتر استفاده و کاربرد لوله مورد نظر بوده و بستگی به وضعیت و بودجه پروژه ساختمانی و اقتصادی و طول عمری که از سیستم انتظار میرود داریم. رطوبت,شرایط خوردگی, دما , فشارهای فیزیکی و فشار سیالات از جمله مواردی هستند که باعث زنگ زدگی و کم شدن  طول عمر لوله های فولادی مانیسمان میشوند. اما از انجا که قیمت لوله مانیسمان نیز در کیفیت انواع لوله کشی موثر است, بایستی شرایط بازار و بودجه شما نیز در هنگام خرید لوله مانیسمان در نظر گرفته شود.

نخست نیاز است, بدانید که لوله های مانیسمان در رده 20 یا معمولی, رده 40, رده 80 و رده 160 تولید و به بازار عرضه میشود. لوله مانیسمان رده 80 و 160 که معمولا در صنایع خاصی مانند پتروشیمی و نفت استفاده شده و در لوله کشی گاز و آتش نشانی ساختمان, صنعت موادغذایی و داروسازی و دیگر تولیدکنندگان بیشتر از لوله مانیسمان معمولی و رده 40 استفاده میشود.

مسلما میدانید که لوله مانیسمان رده 40 از رده 20 قیمت بیشتری داشته و به همین دلیل بایستی از طراح و ناظر پروژه بایستی سوال شود که آیا خرید لوله مانیسمان رده 20 که ارزان قیمت تر است پاسخگوی نیاز سیستم هست یا خیر؟

راهنمای خرید لوله مانیسمان

موارد مهم برای خرید لوله مانیسمان

قیمت خرید لوله های مانیسمان فاقددرز, به سایز, وزن لوله , برند و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

رده لوله مانیسمان نسبتا کننده وزن لوله بوده و هر چقدر کلاس لوله بالاتر برود, بدیهی است که وزن لوله قیمت لوله مانیسمان افزایش پیدا میکند.

وزن لوله مانیسمان نیز مانند دیگر محصولات فولادی بر قیمت خرید لوله مانیسمان و کیفیت آن تاثیر مستقیم میگذارد. ممکن است در یک رده و کلاس لوله مانیسمان لوله هایی با وزن های متفاوت وجود داشته باشد که در این شرایط قیمت خرید لوله مانیسمان سنگین تر بیشتر از لوله مانیسمان سبک تر است. 

حجم خرید میتواند تاثیر مستقیم بر قیمت لوله گذاشته و با افزایش مبلغ فاکتور, قدرت چانه زنی خریدار افزایش پیدا میکند.

نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد : نرخ تورم و دلار نیز می‌تواند بر قیمت لوله مانیسمان موثر است.

پس، قیمت لوله مانیسمان به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است قبل از خرید، این عوامل را در نظر بگیرید.

میزان عرضه و تقاضا, در برخی مقاطع زمانی ممکن است به دلیل تقاضای زیاد و یا عرضه کم یک سایز به خصوص از لوله, قیمت همان سایز بدون توجه به وزن و رده لوله قیمت های بیشتری نسبت به وضعیت نرمال پیدا کند. 

برند لوله مانیسمان نیز یکی ازپارامترهای تعیین کننده بر قیمت لوله مانیسمان است. لوله مانیسمان اهواز یکی از برندهای تولید داخل لوله مانیسمان است که با توجه به کیفیت مواد اولیه و نحوه تولید از گران قیمت ترین لوله های مانیسمان در بازار است.

در ایران لوله مانیسمان اهواز و لوله مانیسمان کاوه دقیق از تولیدکنندگان عمده لوله مانیسمان هستند, اما بنا به دلایل اقتصادی و فنی توان تامین نیاز داخل را نداشته و بخشی از نیاز داخلی از طریق لوله مانیسمان وارداتی تامین میشوند. 

لوله مانیسمان اهواز یکی از برندهای معتبر در ایران و خاورمیانه بوده و بخشی از محصولات آن صادر میشود و در حال حاضر سایز ۱/۲ و ۳/۴ اهواز به دلیل مسایل فنی کار نکرده و از سایز ۱ اینچ به بالا تولید دارد. به دلیل کیفیت بالای لوله مانیسمان اهواز رده ۴۰ بالاترین قیمت را در بین رقبای داخلی و خارجی داشته و طرفداران زیادی دارد.

کارخانه کاوه دقیق نیز کیفیت نسبتا خوبی داشته اما بخش قابل توجهی از لوله های مانیسمان در بازار لوله های وارداتی ساخت کشور چین هستند. این مقاله قصد تبلیع برندی را نداشته و فقط یک راهنمای خرید لوله مانیسمان است.




محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف
نوشته شده در جمعه 15 دی 1402
بازدید : 57
نویسنده : تاسیساتی تهران

محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف

در این نوشته راجع به نحوه محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف میپردازیم. ابتدا یک خلاصه از نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف بازگو میکنیم. سیستم گرمایش از کف یک نوع گرمایش مدرن است که با استفاده از روش های خاصی اجرا میشود, اما رایج ترین نوع آن سیستم گرمایش از کف آب گرم است. در سیستم گرمایش از کف آب گرم, آب داغ تولید شده توسط موتورخانه یا پکیج با عبور از لوله هایی که در کف خوابانده شده , کف محیط و فضای اطراف را گرم کرده و با دادن بخشی از گرمای آب گرم درون لوله به محیط , آب موجود بخشی از گرمای خود را از دست داده و مجددا برای  داغ شده به موتورخانه و پکیج باز گشته تا دوباره به دمای حدود 40 تا 50 درجه برسد. این سیکل تا زمان نیاز به گرمایش دایما در حال تکرار است. 

اما برای اینکه کف محیط بیش از حد گرم نشده و توزیع حرارتی به صورت عادلانه در کلیه سطوج پخش شود, بایستی محاسبات دقیق اعم از متراژ لوله و حتی نحوه چرخاندن لوله انجام داد. در ضمن بایستی پیش از اجرای لوله کشی , کار نصب فوم و مشخص کردن محل نصب کلکتور و جعبه کلکتور انجام شده باشد و سپس اقدام به محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف و زون بندی آن بپردازیم.

نمایندگی سوپرپایپ تهران

محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف

نکات مهم در محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف

برای محاسبه متراژ گرمایش از کف به یک سری اطلاعات راجع به محل نصب کلکتور, مساحت قابل اجرای سیستم گرمایش از کف نیاز داریم تا ابتدا یک زون بندی یا قسمت بندی انجام شده و سپس اقدام به محاسبه متراژ لوله کشی و اجرای آن بپردازیم.

در سیستم گرمایش از کف به دلیل اینکه یک سیستم با راندمان بالا بوده , نیازی نیست که کلیه سطوح موجود در آپارتمان لوله گذاری شده و فقط اماکنی مانند سالن , هال پذیرایی و اتاق خواب ها لوله کشی میشوند. نقاطی مانند سرویس بهداشتی حمام توالت و آشپزخانه , بالکن و تراس لوله کشی نیازی نداشته و معمولا برای حمام یک حوله خشک کن نصب میشود. در سیستم گرمایش از کف سوراخ کلکتور مربوط به یک قسمت بوده و اصولا هر اتاق خواب یک زون و سالن و پذیرایی به زون های حدودا 20 تا 25 متری تقسیم بندی میشوند.

اصولا طول به کار رفته در هر زون بایستی حدودا 90 و حداکثر 95 متر باشد. این بدان معنی است که در هر متر فضای گرمایش از کف بین 4 و حداکثر 5 متر لوله بایستی استفاده شود. با این تفاسیر برای یک واحد آپارتمان که حدودا 120 فضا دارد, با کسر آشپزخانه و سرویس بهداشتی حدود 100 مترمربع کف گرمایش از کف اجرا شده و برای اینکار به 400 تا 500 متر لوله نیاز داریم. 

به طور دقیق تر در هر متر مربع بایستی دقیقا 4 متر مربع لوله نیاز است اما با احتساب لوله هایی که به سمت کلکتور رفت و برگشت میروند, ممکن است بین 20 تا 30 درصد لوله بیشتری نیاز باشد. راهروها معمولا گرمایش از کف نشده و بعضا ممکن است به صورت سلیقه بخشی از لوله کشی اتاق در فضای راهرو خوابانده شود. این مساله مشروط به وضعیت قرارگیری اتاق خواب و سالن است.

در یک آپارتمان 120 متری با 2 عدد اتاق خواب و یک سالن حدودا 50 مترمربعی, گرمایش از کف را به چهار قسمت تقسیم میکنیم. دو زون برای اتاق خواب ها و دو قسمت برای سالن و بدین ترتیب به یک کلکتور 1 اینچ در 1/2 با چهارخروجی نیازداریم. به این کلکتور در بازار کلکتور 1/2*1 4B گفته میشود. هر B نشان دهنده یک سوراخ گرمایش از کف بوده و یک لوله خروجی و ورودی 1 اینچ نیز در ابتدا و انتهای کلکتور داریم که بر روی آنها شیر کلکتوری 1 اینچ و یا درپوش یا شیر هواگیری بسته میشود. بر روی هر سوراخ نیز یک شیر کلکتوری کوپلی 1/2*16 نصب میشود و لوله های گرمایش از کف به این شیرها متصل میشوند.

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

فاصله بین لوله های گرمایش از کف

اجرای لوله کشی گرمایش از کف بایستی به صورت یک لوپ چهارگوش انجام شود. حرکت لوله ها از خارجی ترین و بزرگ ترین محیط چهارگوش همان قسمت شروع شده و در مسیر رفت فاصله بین لوله های رفت از هم 20 سانتیمتر است. این چرخش تا مرکز 4 گوش فرضی ادامه پیدا کرده و لوله برگشت از همان مسیر رفت و از بین لوله های برگشت با فاصله 10 سانتیمتری از آنها به بیرون خارج شده و به کلکتور برگشت متصل میشود. با این تفاسیر فاصله بین لوله های گرمایش از کف حدود 10 سانتیمتر است. اجرای سیستم گرمایش از کف بایستی از دورترین زون شروع شده تا در حین اجرای به لوله ها آسیب وارد نشده و  در حین یا بعد از اجرای هر قسمت بایستی بست کاری و تحکیم لوله ها انجام شود.

در صورت رضایت از مطلب محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف برای ما کامنت بگذارید.

 




نمایندگی سیستم نصب تاسیسات سوپرفیکس
نوشته شده در شنبه 2 دی 1402
بازدید : 70
نویسنده : تاسیساتی تهران

سیستم نصب تاسیسات سوپرفیکس

بست های تاسیساتی سوپرفیکس سازه ای به هم پیوسته  از پروفیل های فلزی, بست ها, اتصالات و پیچ های مختلفی و متنوعی برای مهار لوله های تاسیسات ساختمان است. سیستم نصب سوپرفیکس از محصولات شرکت سوپرپایپ اینترنشنال بوده و با استحکام فیزیکی بالا, ضدخوردگی و پوسیدگی بوده و میتواند از استفاده از پروفیل و آهن کشی سنتی برای ساپورت تاسیسات که هزینه زیادی داشته و وزن زیادی دارد, ممانعت به عمل آورده و این مساله موجب میشود که هم از لحاظ هزینه و هم از نظر فضا برای ساختمان بسیار مفید باشد؛ چرا که استفاده از آهن آلات میتواند وزن و حجم زیادی داشته و به برخی از قسمت های ساختمان فشار وارد کند. از آنجا که استفاده از سیستم نصب تاسیسات سوپرفیکس راحتی کاربردی برای نصاب و مجری لوله کشی دارد, اکثر تاسیسات کاران حرفه ای سعی میکنند که از بست کاری سوپرفیکس برای بست کاری لوله کشی آب و فاضلاب و دیگر اکسسوری های تاسیسات مکانیکی و الکتریکال برقی ساختمان استفاده میشود.

محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف

دارای پروفیل های ضدزنگ ساده و شبکه های سوراخ داری است که بر روی سقف و دیوار نصب شده و با استفاده از پیچ های بلند , بست های نگهدارنده لوله کشی ساختمان را مهار میکند. معمولا از این سیستم در لوله کشی فاضلاب و بعضا سیستم های آبرسانی و گرمایشی استفاده میشود. مزیت این بستها نسبت به آهن کشی این است که ضدزنگ و ضدخوردگی بوده و خصوصا برای مناطقی شمالی کشور که رطوبت دارند بسیار مناسب هستند. هرچندکه کیفیت بست های معمولی سوپرفیکس نیز بالا هستند اما برای مناطق مرطوب تر بهتر است از سیستم نصب تاسیسات سوپرفکیس اکسترا استفاده شود که لایه محافظتی دوبرابر نمونه معمولی را دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار نمایندگی سوپرفیکس در تهران تماس بگیرید.

لیست قیمت لوله آذین

سیستم نصب تاسیسات سوپرفیکس

قیمت سیستم نصب تاسیسات سوپرفیکس 

قیمت نصب تاسیسات سوپرفیکس با توجه به کیفیت آن بالا نبوده و نسبت به استفاده از پروفیل های آهنی بسیار ارزان قیمت تر هستند. از آنجا که برای نصب ساپورت های پروفیلی نیاز به جوشکاری و مصرف مقدار بسیار زیادی آهن آلات است میتوان به جرات گفت که در قیمت نصب تاسیسات سوپرفیکس تقریبا کمتر از 40 درصد ساپورت بندی سنتی با آهن آلات هزینه دارد.

به غیر از اتصالات و پیچ های سوپرفیکس, بست نگهدارنده آن دارای لاستیک های هستند که به بست های روکش دار متصل شده و باعث میشود که تنش و فشار کمتری به لوله ها وارد شود. لیست قیمت سیستم نصب تاسیسات سوپرفیکس شامل تسمه و پروفیل, بست و کوچکترین قطعات شامل پیچ مهره در اندازه های مخلتف بوده و در این راه یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین مجموعه های بست و ساپورت تاسیساتی محسوب میشود. به دلیل اینکه کمتر تولیدکننده ای تا به حال توانسته چنین تجهیزات یکپارچه ای با این کیفیت تولید کند, نمیتوان مقایسه دقیقی با برندهای هم تراز داشته باشیم.

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ

 

سوپرفیکس تخت 2 متری 153100 تومان

 

سوپرفیکس تخت اکسترا 2 متری 162600 تومان

 

سوپرفیکس U 2متری 295600 تومان

 

سوپرفیکس U اکسترا 2 متری 310600 تومان

 

سوپرفیکس 50M  سانتی  36700 تومان

 

سوپرفیکس M اکسترا 42900 

صفحه نصب عمودی U سوپرفیکس 39200 تومان

صفحه نصب عمودی اکسترا U سوپرفیکس 43500 تومان

صفحه نصب افقی U سوپرفیکس 39200 تومان

صفحه نصب افقی U اکسترا سوپرفیکس 43500 تومان

پایه دیواری U سوپرفیکس 45800 تومان

سرپوش U سوپرفیکس 2100 تومان

پایه دیواری U اکسترا 48800 تومان

مهاربند پیچ متری M8 سوپرفیکس 31000 تومان

مهاربند پیچ متری M10 سوپرفیکس 31800 تومان

پیچ متری 10 سانتی m8 سوپرفیکس 2600 تومان

 راهنمای خرید لوله مانیسمان

قطعات و نحوه نصب بست سوپرفیکس

 

تسمه سوپرفیکس تخت, پروفیل سوپرفیکس U و M در دو مدل معمولی و اکسترا که مدلهای اکسترا ضد خوردگی بوده و مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی داشته و برای نقاط مرطوب مانند شمال کشور مناسب هستند. البته پروفیل ها و کلیه قطعات دیگر سوپرفیکس ضدزنگ و گالوانیزه هستند

 

تسمه و پروفیل های سوپرفیکس در طول خود دارای روزنه هایی برای نصب پیچ های متر متصل به بست های لوله بوده و این تعداد روزنه ها برای رگلاژ کردن محل نصب بسیار کاربردی هستند. تعداد روزنه ها و ضخامت پروفیل های U چنل بیشتر از سایز پروفیل ها بوده و مانند تسمه های تخت در طول 2 متری تولید میشوند. پروفیل های M دارای طول 50 سانتیمتری هستند.

 

برای متصل کردن پروفیل های مختلف روی دیوار, بست های نگهدارنده و پایه های دیواری استفاده میشوند. بعد از اجرای لوله کشی و قرار گرفتن لوله داخل بست های مخصوص هر سایز, پیچ های متری برش خورده و از یک سمت به بست و سمت دیگر به پروفیل های سوپرفیکس متصل میشوند.

 

کاتالوگ سوپرفیکس

 

برای دریافت کاتالوگ سوپرفیکس نمایندگی سوپرپایپ تهران روی لینک انتهای مطلب کلیک کنید. در ادامه به بررسی تک تک محصولات سوپر فیکس پرداخته ایم.

 

پروفیل تخت سوپرفیکس

 

سوپرفیکس تخت، قطعه ای از جنس فولاد گالوانیزه به‌طول 2 متر، ضخامت 3 و پهنای 50 میلی‌متر است. سوپرفیکس تخت دارای منافذ مرتیب در اندازه‌های متنوع و در فاصله مشخص می‌باشد. این سوراخ‌ها موجب می‌شود در زمان نصب انواع بست بر روی آن، دیگر احتیاجی به سوراخ کردن روی سقف و دیوار وجود نداشته و این عمل به‌سادگی و با سرعت بالاتری انجام شود.

سوپرفیکس تخت با ابزار خم‌کن به‌راحتی فرم می‌گیرد. این ویژگی خاص، امکان نصب سوپرفیکس تخت را در هر نقطه ولو کوچک را نیز مهیا میکند. این پروفیل تحمل قابل قبولی از وزن را با توجه به مدل اجرایی متقبل میشود.

پروفیل U سوپرفیکس

سوپرفیکس U، شاخه‌هایی به طول 2 متر از آهن ضد زنگ، دارای پهنای 50 سانت و ارتفاع 30 میلی‌متر با ضخامت 2 میلی‌متر است. سوپرفیکس U در امتداد طولی خود دارای ردیفی از سوراخ های با فاصله منظم هستند. سوراخ‌ها، موجب می‌شود که نصب انواع بست و یا قراردادن آن به صورت‌های آویز با پیچ‌های تمام رزوه با سرعت و سهولت بیش‌تری انجام شود. برای نصب سوپرفیکس U نیازی به جوشکاری وجود ندارد و این امکان با استفاده از پیچ و مهره به سهولت ممکن میسازد.  تحمل وزنی بسیار مناسب سوپرفیکس U این امکان را مهیا کرده که بتوان سوپرفیکس U را با توجه به نیاز تاسیسات، در انواع حالت‌ها به عنوان تکیه گاه نصب کرد.

پروفیل M سوپرفیکس

سوپرفیکس M از آهن ضدزنگ شده با عرض 3/5 سانتیمتر و با ضخامت ورق 3 میلی‌متر در طول 525 میلی‌متر است. سوپرفیکس M دارای جای پیچ های با فاصله منظم است که قابلیت نصب پیچ‌های متفاوت با استفاده از واشر را داراست. سوپرفیکس M در مواردی که بارگذاری ساپورت‌های سوپرفیکس با توجه به شرایط تحمل وزن متوسط، بیش‌ از سوپرفیکس تخت و با تحمل کمتر از سوپرفیکس U باشد، طراحی و تولید شده است. در سوپرفیکس M ,امکان رگلاژ پیچ‌ها در زمان اجرا (اعم از پیچ‌های متری سوپرفیکس و نیز پیچ‌های نگهدارنده‌ی بست‌های سوپرفیکس) و نصب آن در وضعیت صحیح به آسانی امکان‌پذیر است. کم بودن ارتفاع سوپرفیکس M ، امکان نصب ساپورت بر روی دیوار با فاصله کمی از لوله‌ها و بست‌های مربوطه را فراهم می‌آورد. برشکاری سوپرفیکس M و تقسیم آن به قطعات کوچک‌تر، متناسب با نیاز به راحتی امکان‌پذیر است.

سوپرفیکس اکسترا پلاس

پوشش داکرومت یک پوشش با پایه آبی شامل اکسیدهای فلزی، روی و رشته‌های آلومینیوم است. در پوشش داکرومت ذرات کوچک روی و ذرات برفی شکل آلومینیوم در لایه‌های چندتایی، یک پوشش فلزی نقره‌ای توسی را تشکیل داده که پس از قرارگیری در کوره در دمای320 درجه سانتیگراد، کاملا معدنی می‌شود. در این پوشش، با توجه به وجود و تمرکز آلومینیوم در پوشش، مقاومت در برابرخوردگی دو فلزی فراهم شده که به دلیل غیرآلی بودن پوشش، مقاومت زیاد در برابر گازوئیل، حلال‌ها، روغن ترمز و نظیر آن را به‌وجود می‌آورد. 

سوپرفیکس اکسترا

سوپرفیکس اکسترا در سیستم نصب سوپر فیکس برای نقاظ جغرافیایی با رطوبت بالا,  ساخته و آبکاری ضخیم تری نسبت به سایز انواع آن داشته و ویژگی ضد خوردگی بسیار بهتری دارد.

بست‌ لوله سوپرفیکس

بست‌ های روکش دار و پایه دار سوپرفیکس برای نصب انواع لوله‌های فلزی، پلاستیکی و پنج لایه برای سیستم‌های آبرسانی،شوفاژ, سرمایشی و فاضلاب کاربرد دارند و قابلیت خوبی در مهار و دفع فشارهای وارده به شبکه لوله‌های تاسیساتی در نقاط نصب، ایفا می‌کنند. بست‌ها در عین کارایی بست گونه, سیستم لوله‌ کشی ساختمان, در برابر تکانه ها باید تحمل وزن آن‌ها را نیز داشته باشند. بست‌های سوپرفیکس از جنس فلز ضدزنگ پوشش دار است و به منظور افزایش مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی با آبکاری‌های گالوانیزه(سوپرفیکس)، کروماته(سوپرفیکس اکسترا) و داکرومت(سوپرفیکس اکسترا پلاس) عرضه می‌شوند.
بست‌های سوپرفیکس برای نصب لوله‌های فاضلابی پوش‌فیت سوپردرین و نیز لوله‌های سوپرپایپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بست‌های سوپرفیکس در دو نوع روکش‌دارو دوپایه عرضه شده و نوع روکش دار آن لرزشهای لوله کشی را کاهش میدهد. 

 

 




چه مواردی قیمت لوله بازکنی را افزایش میدهد؟
نوشته شده در چهار شنبه 15 آذر 1402
بازدید : 72
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت لوله بازکنی

قیمت لوله بازکنی به عوامل زیادی بستگی دارد. البته مهمترین مورد عامل انسانی یعنی انصاف فردی است که کار لوله بازکنی را انجام میدهد, اما به طور کلی در برخی موارد سختی های کار و تجهیزات مورد نیاز خاصی برای لوله بازکنی وجود دارد که باعث میشود که قیمت لوله بازکنی افزایش پیدا کند. البته بایستی مراقب باشید که لوله بازکن اوضاع را طوری نشان ندهد که قیمت را افزایش داده و در وهله اول و پیش از شروع به لوله بازکنی قیمت را تواقق  کنید. چرا که ممکن است برخی از افراد سودجو برای دریافت پول بیشتر بهانه های اضافی و اشکالات بیخودی تراشیده تا مبلغ خارج از تعرفه لوله بازکنی از شما بگیرند. برای استعلام قیمت لوله بازکنی تهران با ما تماس بگیرید.

قیمت لوله بازکنی

عوامل موثر بر قیمت لوله بازکنی

  1. نوع گرفتگی
  2. حجم گرفتگی
  3. عمق گرفتگی 
  4. شدت گرفتگی
  5. محل گرفتگی 
  6. قیمت اتحادیه لوله بازکنی
  7. ضخامت فنر مورد استفاده

البته فاکتورهای فوق ممکن است در بسیاری از موارد گرفتگی شبیه یکدیگر باشند و اکثرا گرفتگی های معمولی با یک فنر معمولی و با تغییر سایز انجام شوند.

نوع گرفتگی

نوع گرفتگی شامل گرفتگی با رسوبات, مواد غذایی, اشیا, مصالح ساختمانی بر قیمت لوله بازکنی موثر هستند. گرفتگی با مصالح بیشترین قیمت لوله بازکنی را دارد.

حجم گرفتگی 

برخی از گرفتگی ها مانند گرفتگی با یک نایلون کار خاصی نداشته و با کوچکترین ضربه فنر باز میشوند اما بعضی از گرفتگی ها مانند انسداد لوله های سینک ظرفشویی به دلیل انباشته شدن  لوله از چربی علاوه بر باز کردن لوله بایستی با استفاده از رسوب تراشی باز شوند. این مساله باعث افزایش قیمت لوله بازکنی میشود.

عمق گرفتگی

گرفتگی های عمیق,  نیاز به فنر بلندتری داشته و به دلیل اینکه زمان و نیروی بیشتری به لوله بازکنی نیاز بوده و احتمال باز شدن آن کاهش میابد, قیمت لوله بازکنی با فنر های بلندتر  گران تر است. 

محل گرفتگی 

قیمت لوله بازکنی توالت ایرانی و فرنگی تقریبا نسبت به سایز محل های گرفتگی بیشتر است, چرا که این نقاط آلودگی بیشتری نسبت به سایر نقاط داشته و کمی کار کردن در این اماکن چندش آور هستند.

قیمت اتحادیه لوله بازکنی

هرچند که به دلیل نبود یک اتحادیه مستقل, نرخ های اعلام شده از سوی این سندیکای غیر مستقل خیلی واقعی نبوده و مورد استفاده قرار نمیگیرند, اما به طور کلی میتواند به عنوان یک معیار نسبی برای رفع گرفتگی مورد توجه مشتریان و مجریان قرار بگیرد.

ضخامت فنر لوله بازکنی

لوله های بزرگتر به فنر لوله بازکنی کلفت تر و انرژی بیشتری برای باز کردن نیاز دارند و به تبع آن به دستگاه قویتر و زمان بیشتری نیاز است. در کنار این مساله احتمال اینکه گرفتگی های این چنینی باز شوند کمتر شده و به علاوه قیمت فنرهای ضخیم بسیار بیشتر از فنرهای معمولی نازک هستند.

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب

در ادامه نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه آهنکاران را برای برخی از خدمات لوله بازکنی در سال 1402 آورده ایم. هرچند که به نظر میرسد اعلام نرخ گام مثبتی در شفافیت هزینه های لوله بازکنی است, اما عدم تطابق این نرخ ها با واقعیت ها درآمد و مخارج در جامعه باعث میشود که تقریبا هیچ لوله بازکنی طبق این نرخ های اعلامی عمل نکند.

  • نرخ لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک 3 تا 6 متری 550000 تومان
  • نرخ لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک 6 تا 12 متر 950000 تومان
  • هزینه لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک تا 25 متر 1500000 تومان
  • قیمت لوله بازکنی با دستگاه ژنراتور قوی و فنر ضخیم 2900000 تومان
  • تخلیه چاه و پمپاژ با مخزن 12000 لیتری 2500 هزار تومان

بدیهی است که هزینه های استفاده از سرفنر سه نظام لوله بازکنی و سایز مخارج جانبی به این نرخها اضافه خواهد شد.

با این وجود به دلیل مشخص نبودن کار لوله بازکنی بهتر است پیش از اجرای کار یک توافق ضمنی بین طرفین صورت بگیرد تا خدای نکرده اختلاف در قیمت باعث ایجاد کدورت نشود و دو طرف در انتهای کار راضی باشند.

مثلا در مورد گرفتگی هایی لوله با سیمان و مصالح نمیتوان طبق قیمتهای پیش بینی شده عمل نموده و شاید اصلا امکان رفع گرفتگی وجود نداشته باشد. در مواردی مانند رفع گرفتگی لوله هایی که دارای رسوب در کل سطح مقطع لوله هستند بایستی کار رسوب تراشی انجام شود و این باعث افزایش نرخ لوله بازکنی است. با توجه به جمعیت شهر تهران و اشتغال بسیاری از سرویس کاران به نظر میرسد , تشکیل یک اتحادیه لوله بازکنی برای تهران بهتر میتواند به امور نظیر نرخ جزییات کار لوله بازکنی و حمایت از اعضای خود کمک کند.

شکایت از لوله بازکنی

برای شکایت از لوله بازکنی تهران یا دیگر شهرها چند شیوه وجود دارد. مسیر اصلی شکایت از لوله بازکنی مراجعه یا تماس تلفنی با اتحادیه لوله بازکنی شهر یا شهرستان مربوطه است. مثلا برای شکایت از لوله بازکنی تبریز بایستی به اتحادیه لوله بازکنی شهر تبریز و  برای شکایت از لوله بازکنی مشهد به اتحادیه مربوطه مراجعه کنید. از آنجا که در بسیاری از شهرها کوچک و حتی بزرگتر اتحادیه لوله بازکنی وجود ندارد, میتوانید با مراجعه و تماس با سازمان تعزیرات و یا دادگاه حل اختلاف شهر مربوطه این مساله را پیگیری کنید.

هر چند که در بسیاری از موارد شکایت از لوله بازکنی به علت مشکلات قانونی به فرجام نمیرسد, اما با توجه به خیل شکایات ممکن است در برخی موارد بتوانید باعث استرداد مبلغ احتمالا اضافه دریافت شده از طرف لوله بازکن شوید. اما بهترین روش مصالحه طرفین با یکدیگر است, چرا که در بسیاری از موارد توقع نرخ پایین تر حد معمول باعث سوق دادن کلاهبرداری لوله بازکنی و شرکت های ارایه دهنده  خدمات میشود. جهت رفع گرفتگی و لوله بازکنی یا تعمیرات لوله کشی ساختمان با ما تماس بگیرید.

 




بازدید : 70
نویسنده : تاسیساتی تهران

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست یک لیست کامل و جامع از محصولات تولیدی شرکت پارس پلاست زنده رود است. این لیست قیمت شامل لوله پلیکا فاضلابی نیمه قوی با کیفیت مرغوب, لوله های ناودانی سبک برای هواکش, درین و سیستم ونت فاضلاب و هواکش, لوله و اتصالات برقی, اتصالات پارس فیت, اتصالات دوسر کوپله, سه سرکوپله و اتصالات فشار قوی لوله های آبرسانی بوده و در عین کیفیت مطلوب و بالا قیمت بسیار مناسبی دارد.

برندهای زیادی در بازار لوله و اتصالات پلیکا وجود دارد که بعضا قیمت های سنگینی داشته و برخی از انواع ارزان قیمت آن نیز قابلیت خوبی نداشته و در صورت وجود ناظران تاسیسات مکانیکی تاییدیه های لازم را برای اجرای لوله کشی فاضلاب اخذ نمیکند.

یکی از تولیدات بسیار خوبی که در 15 سال اخیر وارد مارکت تولید لوله و اتصالات پلیکا شده است, کارخانه پارس پلاس زنده رود اصفهان است که بدون تبلیغات رسانه ای و فقط با ارایه یک لیست قیمت عادلانه و تولید و تامین مداوم در زمینه تولید با کنترل کیفیت و قیمت رقابتی توانسته جای حوبی در بازار باز کرده و بسیاری از برندهای مشهور را متزلزل کند. در لیست قیمت پارس پلاست علاوه بر لوله های نیمه قوی فاضلابی, لوله های سبک و هواکشی تحت عنوان لوله های ناودانی وجود داشته و از برندهایی است که در عین کیفیت بالا, قیمت بسیار مناسبی داشته و بسیار از فروشنده های لوله و اتصالات و سازندگان را مجاب به استفاده از این برند کرده و در ضمن در لیست برندهایی قرار دارد که از سوی بازرس تاسیسات مکانیکی تاییدیه لازم را اخذ کرده است.

نمایندگی سیستم نصب تاسیسات سوپرفیکس

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟ 

همانطور که ذکر شد, لوله و اتصالات پارس پلاست کیفیت سطح بالایی داشته و این مساله بایستی با توجه به قیمت مناسب آن توجیه اقتصادی داشته باشد. تنها نکته ای که میتواند این مساله را توجیه کند و تولید آنرا اقتصادی کند, فروش انبوه لوله و اتصالات پارس پلاست است که در باعث شده به اغلب فروشگاه های تاسیساتی اعم از خرده فروشی و عمده فروشی راه پیدا کرده و بخشی از سبد فروش کلیه فروشگاه های بزرگ و اینترنتی و حتی خرده فروشی لوله فروشی شود. این موضوع موجب شده که حجم تولید و دپوی جنس بالا رفته و به تدریج بدون کوچک ترین تبلیغ خاصی و ققط از طریق کار مجریان تاسیسات لوله کشی یک برند تراز اول در زمینه تولید لوله و اتصالات پلیکا شود.

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست دارای تخفیف هایی است که هم فروشنده و هم خریدار را ترغیب به خرید و فروش این کالای با کیفیت کند. البته بهتر است برای خرید از نمایندگی پارس پلاست اقدام کنید.

کارخانه لوله اتصالات پارس زنده رود پلاست با جهت گیری تولید محصولات با کیفیت، در بالاترین لول کیفی استاندارد ها در سال 1365 آغاز به کار کرده  و با توجه به نیاز زیر ساخت های تکنولوژی و صنایع در حال پیشرفت به توسعه محصولات خود پرداخت و به مرور اقلام تولیدی خود را کامل کرده و با ورود تکنولوژی مدرن، تولیدات خود را به بالاترین سطح کیفیت رسانده است. پیشرفتهای اکنون شرکت پارس زنده رود پلاست در سایه لطف ایزد منان و با تلاش و کوشش مدیران و کارگران متعهد و به واسطه شایستگی های ویژه ای مانند شجاعت مدیران و ابتکار منابع انسانی پویا بدست آمده است. گروه صنعتی پارس زنده رود پلاست در  حال حاضر در 5 قسمت و جمعا به مساحت 22 هزار متر مربع در حال تولید می باشد. مرحله اول: تولید اتصالات پلیکا یا pvc بخش دوم: تولید لوله های pvc یا پلیکا قسمت سوم: گسترش میزان و ظرفیت تولید لوله و اتصالات و دپوی کالا مرحله چهارم: افزایش تنوع محصولات مجموعه با تولید لوله تاسیسات برق ساختمان فاز نهایی: طرح توسعه و صادرات به  کشورهای هم جوار و منطقه خاورمیانه و خاور دور.

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست زنده رود اصفهان

نمایندگی پارس پلاست زنده رود در تهران

فروشگاه لوله و اتصالات پایپ سرویس نمایندگی لوله و اتصالات پارس پلاست زنده رود است که با توجه به حجم و میزان فروش جزو فروشگاه های اینترنتی برتر در زمینه فروش لوله و اتصالات پلیکا پارس پلاست بوده و از دو مبدا انبار تهران و اصفهان قادر به تامین سفارش شما طبق درخواست شما عزیران میباشد.

ما این ادعا را میتوانیم داشته باشیم که نسبت به میزان خرید شما بیشترین تخفیف را در پیش فاکتورهای فروش نمایندگی پارس پلاست ملاحظه کنید.

جدا از مساله قیمت همانطور که میدانید اصالت در خرید کالا و همچنین تاریخ مصرف لوله و اتصالات پلیکا بسیار مهم بوده که فروشگاه ما به دلیل چرخش بالای انبار از تولیدات جدید کارخانه ارسال بار دارد و دپوی شناور کالا باعث شده که در برخی موارد تولیدات همان ماه به دست مشتری برسد.

محصولات پارس پلاست زنده رود

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست شامل موارد بسیار زیادی است. 

لیست قیمت لوله فاضلابی نیمه قوی در سایزبندی 32,40,50,63,75,90,110,125,160,200,250,315 و لوله های ناودانی یا هواکشی از قطر 50 تا 125 آورده شده است. صفحه بعد به لوله های برقی از سایز 20 تا 40 اختصاص داشته که در دو نوع خم سرد و گرم به همراه زانو و کوپلینگ آمده است.

بخش بعد اتصالات فاضلابی است که در سایزهای مختلف از قطر 40 تا 250 وجود دارد. زانو 90 درجه پارس پلاست, زانو 45 درجه, سه راهی 90 درجه, سه راهی 45 درجه, سه راهی 90 و 45 درجه تبدیل, تبدیل هم مرکز, تبدیل کج, , کوپلینگ یا بوشن ترمزدار و بدون ترمز, سیفون یا شترگلویی, چهارراهی 110, سه راهی دریچه بازدید, سه راهی خم, درپوش معمولی و دوطرفه, فلنچ پلیکا, کلاهک, موفه یا رابط انبساطی از اتصالات فاضلابی لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست هستند.

اتصالات ناودانی بخش بعدی لیست قیمت بوده که وزن کمتر و بهای پایینتری داشته و برای لوله کشی هواکش استفاده شده و تقریبا مانند بیشتر اقلام فاضلابی در لیست ناودانی پارس پلاست زنده رود هم مشاهده میشوند.

از دیگر اقلام لیست قیمت پارس پلاست, میتوان به اتصالات پارس فیت اشاره کرد. این اتصالات که با ابداع صنعتگران پارس پلاست طراحی و تولید شده, مانند یک غلاف از دو سمت لوله را در برگرفته و از دو سمت چسب خور میکنند. این مساله موجب آب بندی عمر و غیرقابل نفوذ در لوله کشی فاضلاب میشود.

زانو 90 و 45 درجه, کوپلینگ یا بوشن پلیکا,سراهی 90 و 45 درجه مساوی و تبدیلی از اقلامی هستند که با مدل پارس فیت تولید میشوند.

از دیگر اتصالات لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست, اتصالاتی هستند که برای درین سیستم های برودتی مانند کولر گازی و داکت اسپلیت کاربرد دارند. زانو 45 و 90 درجه دو سر کوپل 25 و 32,سه راهی سه سرکوپل مساوی و تبدیل 25 و 32 و کوپلینگ 25 و 32 از اتصالات پارس درین هستند.




بازدید : 89
نویسنده : تاسیساتی تهران

راه اندازی رادیاتور پکیج بوتان

در این نوشته راجع به راه اندازی رادیاتور پکیج بوتان و البته برندهای دیگری مانند ایران رادیاتور, لورچ, گلدیران , ایساتیس که شبیه تنظیم پکیج بوتان برای زمستان هستند ؛ نکاتی را بازگو میکنیم.

پکیج شوفاژ دیواری یک دستگاه دومنظوره است که هم کار تولید آب گرم مصرفی را برای کابردهای مختلف انجام میدهد و هم گرمایش محیط را ار طریق گرم کردن رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف برعهده دارد. از آنجا که در فصول گرم سال نیازی به استفاده از سیستم گرمایشی وجود ندارد, در این ایام مدار گرمایش قطع شده و پکیج دیواری فقط برای استفاده از آب گرم مورد استفاده دارد.

سیستم پکیج توسط مبدلهایی آب گرم را تولید میکند که در برخی از پکیجها یک مبدل و در برخی دیگر 2 مبدل وجود دارد . پکیجهای تک مبدله یک مقدار قدرت کمتری داشته و هم آب گرم تولید میکنند و هم سیستم گرمایش را تامین میکنند. اما در پکیجهای دو مبدل یک مبدل برای گرم کردن آب مصرفی و یک مبدل برای مدار گرمایش محیطی استفاده میشوند. 

در فصل زمستان آب داغ شده به سمت شوفاژها رفته و رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف را گرم میکند و توسط لوله برگشت مجددا به پکیج باز میگردد, تا این سیکل ادامه پیدا کند. در پکیج حسگرهای  حرارتی با رسید آب شوفاژ به حد تنظیم شده, در حالت شمعک قرار گرفته و به محض کاهش دما, مجددا شعله روشن میشود.

در این وضعیت زمستانه به محض باز شدن شیر آب گرم مصرفی, پکیج فقط به سراغ گرم کردن آب مصرفی رفته و تا زمانی که آب گرم باز باشد, در این حالت باقی میماند. برای کاهش مصرف و بهینه سازی پکیج بایستی پکیج را در حالت مورد نیاز تنظیم شده تا با حداقل استهلاک و مصرف کار کند. به همین دلیل لازم است در هنگام راه اندازی و تنظیم پکیج از دستورالعمل هایی پیروی کنید.

خدمات تاسیسات لوله کشی در پاسداران

نحوه راه اندازی رادیاتور پکیج بوتان در فصل زمستان

برای تنظیم پکیج بعد از نصب اولیه, بایستی طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • شیر آب ورودی آب مصرفی و شیر پرکن پکیج را باز کنید.
  • شیر گاز پکیج را باز کرده و برق پکیج را وصل کنید.
  • برای احتیاط مدار آب گرم مصرفی را باز بازکردن یک شیر آب گرم انجام دهید.
  • آب گیری مدار شوفاژ و هواگیری آن با استفاده از شیر پرکن و رساندن به 1/5 بار

بعد از اجرای مراحل بالا پکیج دیواری آماده استفاده بوده و در بیشتر برندهای خارجی و داخلی مانند ایران رادیاتور و بوتان طریقه راه اندازی شامل مراحل فوق میشود. در صورتیکه پکیج خاموش باشد, احتمالا یکی از پارامترهای اصلی گاز , آب و برق دچار قطع بوده یا کاهش فشار باشند.

در صورتیکه بابت تامین آب, گاز و برق مطمین شدید, بایستی به دفترچه راهنمای راه اندازی پکیج برندهای خاص مراجعه نمایید. با وجود این اشکالات زیر را نیز میتواند در مواقع روشن نشدن پکیج دیواری ایران رادیاتور و بوتان بررسی کنید.  در برخی مواقع ممکن است که رادیاتورها گرم شوند, اما روند گرم شدن آنها کند بوده و گرمای آنها به اندازه کافی نباشند, این مساله ممکن است به دلیل جرم گرفتگی مبدل بوده و در صورت اطمینان بایستی کار اسید شویی پکیج را انجام دهید.

مسلما کلیات تنظیم پکیج بوتان در زمستان و تابستان دارای تفاوتهای اساسی است.

برای زمستانی کردن پکیج بوتان وضعیت کلیدها را مشاهده کرده و بر روی گزینه انتخاب فصل فشار داده و با مشاهده عدد 2 و 5 وضعیت پکیج به حالت زمستانی در آمده است. برای تنظیم شدت گرمایش کلیدهای مثبت + و منفی _ را فشار دهید. درجه حرارت نرمال پکیج بستگی به شرایط اقلیمی منطقه داشته, اما به طور کلی دمای 20 تا 25 درجه بسته به انتخاب شما میتواند مناسب باشد.

بعد از تنظیمات فوق رادیاتورها به مرور گرم میشوند. در صورتیکه یک یا چند رادیاتور گرم نشدند از باز بودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور مطمین شوید. در صورت باز بودن شیرهای رادیاتور, هر کدام از شوفاژها که گرم نبودند, بایستی با هواگیری گرم شوند. در صورتیکه با وجود هواگیری و تنظیم پکیج بوتان, رادیاتورها مجددا سرد شدند, بایستی کار عیب یابی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری را انجام دهید.

از باز بودن و مناسب بودن فشار گاز و آب ورودی پکیج مطمین شده و دودکش پکیج را چک میکنیم. عدم نشتی, عدم سر و صدای اضافی و گرم شدن آب گرم مصرفی و رادیاتور از نشانه های یک پکیج سالم است.

بعد از باز کردن و تنظیم پکیج با ولوم سمت راست روی حالت زمستانی, فشار بار پکیج را چک کرده و در صورت کاهش یا افزایش آن از طریق شیر پرکن, فشار پکیج را تعدیل کرده و روی عدد 1/5 بار قرار میدهیم. بعد از راه اندازی و تنظیم پکیج بوتان به سراغ هواگیری رادیاتور شوفاژ میرویم.

بوتان یکی از مارک های شناخته شده پکیج دیواری است که مدل پرلا، پارما، ورونا، اپتیما و cv424s جزو بهترین مدل های بوتان پکیج بوتان هستند. نحوه روشن کردن پکیج بوتان در مدل های مختلف آن شبیه یکدیگر هستند و تنها فرقی که وجود دارد، در تغییر ظاهر پکیج و پنل و همان فیس پکیج است. در این قسمت به آموزش نحوه راه اندازی پکیج دیواری بوتان مدل پارما که یکی از پرفروشهای بوتان است را توسط تصویر پنل کاربری به شما نشان خواهیم داد.

 

راه اندازی رادیاتور پکیج بوتان

 

مطابق شکل فوق ، پنل کاربری پکیج بوتان مدل پارما متشکل از 4 بخش است .

1- نشانگر فشار آب مدار شوفاژ

2- شاسی یا ولوم تنظیم وضعیت پکیج و نیز تنظیم دمای مدار گرمایش

3- کلید یا پیچ تنظیم دمای آب گرم

4- ال ای دی وضعیت عملکرد شوفاژ

روشن کردن پکیج بوتان

1- ابتدا شیر گاز پکیج را باز کنید و آن را به برق متصل نمایید.

2- از وصل بودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور و آب سرد ورودی به پکیج مطمین شوید .

3- فشار مدار پکیج که از طریق مانومتر و برحسب بار محاسبه میشود، بایستی تقریبا 1.5 بار باشد . در صورتی که فشار کمتر و یا بیشتر از این میزان است، به کمک شیر پرکن دستی که در زیر پکیج قرار دارد، فشار را به 1.5 برسانید .

4- ولوم انتخاب وضعیت را به حالت روشن یعنی در میانه قرار دهید. سپس در صورتی که در فصل گرما هستید ، برای به کارگیری حالت تابستانه پکیج ولوم مربوطه را خلاف جهت عقربه های ساعت به سمت نشانگر شیر آب بچرخانید.

5- اگر در فصل سرما و زمستان قصد راه اندازی پکیج را دارید، پیچ تنظیم را به سمت بالا و علامت رادیاتورها بچرخانید. بعد از آن برای تنظیم دمای دلخواه برای رادیاتورهای خود، ولوم را در جهت موافق عقربه ساعت بچرخانید.

6- برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی از پیچ تنظیم مربوطه استفاده کرده و در بازه دمایی که بر اساس سانتیگراد است، ولوم را بر روی دمای دلخواه خود تنظیم کنید. هیچگاه ولوم تنظیم دمای آب گرم را در وضعیت sweeper قرار ندهید. این حالت با نماد یک آچار نشان داده شده است و برای مواقعی استفاده میشود ,  که پکیج توسط تعمیرکار سرویس می شود.

در صورتی که پس از روشن نمودن پکیج دیواری از دستگاه بوی گاز یا بوی دود و یا بوی سوختگی به مشامتان رسید ، دستگاه را خاموش کرده و برای تعمیر پکیج دیواری با یک کارشناس ماهر تماس بگیرید.

تنطیم پکیج بوتان در تابستان

برای تابستانی کردن پکیج کافیست, دکمه تغییر فصل پکیج را فشرده و شیرهای رادیاتور را ببندید. با این کار رادیاتورها رو به سردی نهاده, اما آب گرم مصرفی وجود دارد که میتوانید با بازکردن شیر آب گرم آنرا امتحان کنید. در حالت تابستانی فنر سوپاپ اجازه گردش آب در مدار شوفاژ را نداده و پکیج فقط آب مصرفی را تولید میکند.

به طور کلی تنظیم پکیج بوتان بایستی در نظر داشته باشید, که سه ولوم وجود دارد, اولی برای روشن و خاموش کردن دستگاه است,دومی برای حالت زمستانی و سومین ولوم برای وضعیت تابستانی پکیج مورد استفاده قرار میگیرد.

تنظیم بار پکیج در حالت تابستانی بایستی روی عدد 1/5 بار بوده و برای افزایش بار پکیج بایستی شیرپرکن پکیج را تا رسیدن به عدد 1.5 باز نگه دارید. در این حالت نرمال وقتی شیر آب گرم باز میشود,چراغ سبز روشن شده و وقتی شیر را میبندید, چراغ چشمک زن میشود.




بازدید : 90
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد

در این نوشته به این نکته که قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد خواهیم پرداخت. لوله های فولادی از جمله لوله های درزدار یکی از پرمصرف ترین لوله های صنعتی و ساختمان هستند و فروش نسبتا بالایی در بین انواع لوله ها دارند. یکی از برندهای داخلی و قوی درتولید لوله های فولادی به ویژه لوله های درزدار کارخانه فولاد سپاهان اصفهان است که در تولید انواع محصولات فولادی ,لوله اتصالات درزدار و api به عنوان یک برند شناخته میشود. لوله درزدار سپاهان در بازار یکی از برندهای موثر در قیمت انواع لوله گاز خانگی است.

کارخانه فولاد سپاهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور بوده و در شهر اصفهان قرار دارد. کارخانه فولاد سپاهان در سال 1997 راه اندازی شده و در حال حاضر یکی از اصلی ترین تامین کنندگان لوله های فولادی در کشور میباشد. لوله های سیاه سپاهان همگی از نوع درزدار بوده و در 2 نوع لوله درزدار تست گاز استاندارد و لوله گاز api تولید و به بازار عرضه میشوند.

لوله های درزدار از ورقه های فولادی با آلیاژ مخصوص و به شیوه نورد شدن تولید شده و با یک خط جوش در امتداد طولی لوله آببندی میشوند. این نوع لوله ها تحمل فشار نسبی در درجه حرارت های مختلف را داشته و استحکام فیزیکی و تنش های استاتیک خوبی دارند.

تکنولوژی تولید و مواد اولیه لوله های سیاه سپاهان از پیشرفته ترین و بهترین نوع موجود در دنیا بوده و به بسیاری از کشورهای دیگر صادر میشوند. در کنار کیفیت خوب, قیمت لوله سیاه سپاهان باعث شده که لوله های سپاهان اصفهان بیشترین تقاضا و تولید را در بازار ایران داشته باشد.

لوله های درزدار سپاهان در هر دو مدل تست گاز و ای پی آی از سایز 1/2 اینچ تا 8 اینچ تولید شده و در رنج خرده فروشی به صورت شاخه ای و در عمده فروشی ها به صورت کیلویی و به روز خرید و فروش میشوند. در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله درزدار سپاهان خواهیم پرداخت.

قیمت لوله درزدار سپاهان به چه عواملی بستگی دارد

  • سایز که معمولا با افزایش سایز قیمت لوله درزدار سپاهان افزایش پیدا میکند.
  • وزن لوله که میزان مصرف مواد اولیه با بالا رفتن وزن بیشتر شده و به تبع آن قیمت لوله بالا میرود.
  • نوع لوله اعم از لوله درزدار تست گاز, لوله فاقد تست یا مرجوعی از تست گاز و لوله های api سپاهان که گران ترین لوله هستند.
  • اصالت لوله که ممکن  است به ندرت در برخی از مراکز فروش با تقلب در وزن و برند این کار انجام شود.
  • میزان عرضه و تقاضا در بازار
  • قیمت جهانی فولادی و قیمت ارز
  • میزان خرید که معمولا با افزایش حجم خرید قیمت لوله درزدار سپاهان شامل تخفیف میشود.
  • مبدا خرید و محل تحویل لوله درزدار سپاهان از کارخانه, بنگاه تخلیه بار و یا انبار فروشگاه.

قیمت های لوله درزدار سپاهان بسته به شرایط بازار در دو نوع لوله تست گاز و api هر روز صبح حدود ساعت 11 مانند سایر محصولات فولادی از سوی کارخانه یا بنکداران اصلی و عمده فروشی ها لوله و اتصالات اعلام میشود.

قیمت لوله درزدار سپاهان

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

قیمت لوله 1/2 سیاه درزدار   330 هزار تومان

قیمت لوله 3/4 سیاه درزدار   480 هزار تومان

قیمت لوله 1 سیاه درزدار     690 هزار تومان

قیمت لوله 11/4 سیاه درزدار 970 هزار تومان

قیمت لوله 11/2 سیاه درزدار 1250 هزار تومان

قیمت لوله 2 اینچ سیاه  درزدار 1800 هزار تومان

قیمت لوله 2.1/2 سیاه درزدار 2/500 میلیون تومان

قیمت لوله 3 اینچ سیاه درزدار 3/400 میلیون تومان

قیمت لوله 4 اینچ سیاه بدون درز  4/4 میلیون تومان

قیمت لوله  ای پی آی درزدار سپاهان

این مساله را بایستی مد نظر قرار دهید که لیست قیمت لوله سیاه سپاهان یک لیست ثابت نبوده و هر روز ممکن است کل یا برخی از قیمت های لیست زیر تغییر کرده و یا اصلا تغییر نکند و این مطلب را از این جهت یادآور میشویم که اصولا قیمت محصولات فولادی شناور بوده و قیمت لوله درزدار سپاهان نیز به عواملی نظیر این بستگی دارد.

لوله 1/2 سپاهان ای پی آی    370 هزار تومان

لوله 3/4 سپاهان ای پی آی    395 هزار تومان

لوله 1 اینچ سپاهان ای پی آی 765 هزار تومان

لوله 11/4 سپاهان ای پی آی  920 هزار تومان

لوله درزدار 11/2 ای پی آی  سپاهان 1070 هزار تومان

لوله 2 اینچ ای پی آی سپاهان   1/570 میلیون تومان

لوله 21/2 اینچ ای پی آی سپاهان 1/730 میلیون تومان

لوله 3 اینچ ای پی آی سپاهان      1/990 میلیون تومان

لوله 4 اینچ ای پی آی سپاهان 2/550/000 میلیون تومان

جدول وزن و مشخصات لوله درزدار سپاهان

در شکل زیر جدول وزن و دیگر ویژگی های فنی از قبیل ضخامت خارجی داخلی و گوشت لوله را مشاهده میکنید.

 اندازه های لوله درزدار سپاهان

لوله‌های درزدار سپاهان در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و به استانداردهای معتبری از جمله API 5L و ASTM A53 پاسخ می‌دهند. در زیر برخی از ابعاد استاندارد برای لوله‌های درزدار سپاهان ذکر شده است:

– قطر خارجی: این لوله‌ها با قطرهای مختلفی تولید می‌شوند، از قطرهای کوچکتر مانند 1/2 اینچ (12.7 میلیمتر) تا قطرهای بزرگتر مانند 80 اینچ (2,032 میلیمتر) یا بیشتر.

– ضخامت دیواره: لوله‌های درزدار سپاهان با ضخامت دیواره‌های متنوعی تولید می‌شوند، که به طور معمول در اندازه‌های استاندارد برای هر قطر مشخص شده‌اند. برای مثال، در استاندارد API 5L، ضخامت دیواره لوله‌های متوسط (STD)، ضخامت دیواره لوله‌های بزرگ (XS) و ضخامت دیواره لوله‌های بسیار بزرگ (XXS) مشخص شده است.

– طول: طول لوله‌های درزدار سپاهان ممکن است متغیر باشد و به عنوان طول استاندارد 6 متر یا 12 متر عرضه شوند. همچنین، می‌توان طول سفارشی برای پروژه‌های خاص در نظر گرفت.

کاربرد لوله درزدار سپاهان

لوله‌های درزدار سپاهان در انواع صنایع مختلف کاربرد دارند.به طور کلی، می‌توان از لوله‌های درزدار سپاهان در صنایع زیر استفاده کرد:

1. صنایع نفت و گاز: لوله‌های درزدار سپاهان برای انتقال و انباره‌داری نفت خام، گاز طبیعی و مشتقات نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها در خطوط لوله انتقال نفت و گاز، پروژه‌های پالایشگاه و ایستگاه‌های تقویت فشار استفاده می‌شوند.

2. صنایع پتروشیمی: در صنایع پتروشیمی، لوله‌های درزدار سپاهان برای انتقال مواد شیمیایی، پروسه‌های صنعتی و خطوط لوله انتقال گاز و مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3. ساختمان و سازه‌های عمرانی: لوله‌های درزدار سپاهان ممکن است در پروژه‌های ساختمانی و سازه‌های عمرانی مورد استفاده قرار گیرند، مانند ساخت و نصب سیستم‌های HVAC، خطوط لوله آب و فاضلاب، سیستم‌های آتشنشانی و غیره.

4. صنایع آب و فاضلاب: لوله‌های درزدار سپاهان می‌توانند در سیستم‌های آبیاری، تصفیه‌خانه‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب شهری و صنعتی استفاده شوند.

5. صنایع انرژی: از جمله استفاده‌های دیگر لوله‌های درزدار سپاهان می‌توان به ساخت خطوط لوله توربین‌های بادی، نیروگاه‌ها، صنایع حرارتی و سیستم‌های تولید انرژی اشاره کرد.

نمایندگی لوله سیاه سپاهان در تهران

پایپ بازار نمایندگی لوله درزدار سپاهان یکی از مراکز پخش عمده لوله سیاه درزدار سپاهان به قیمت کف بازار است.

برای خرید و استعلام قیمت لوله های فولادی درزدار و ای پی آی سپاهان با ما تماس بگیرید.




اسید شویی پکیج با پمپ کولر
نوشته شده در جمعه 28 مهر 1402
بازدید : 103
نویسنده : تاسیساتی تهران

اسید شویی پکیج با پمپ کولر

اسید شویی پکیج با پمپ کولر یکی از روش های رایج رسوب زدایی مبدل پکیج است. پکیج به دلیل اینکه همواره آب در آن جریان داشته و با توجه به اینکه آب شهری دارای املاح زیادی است که در اثر گرما و واکنش شیمیایی فلزات باردار شده و این یون های باردار در فعل و انفعالات شیمیایی تبدیل به جرم میشوند. این جرم ها تا ته نشین شدن روی سطوح مختلف و قطعات پکیج موجب میشوند که تبادل حرارتی به سختی انجام شده و بعضا شدت جریان عبور آب را تا حدی کاهش میدهند که پکیج کارایی لازم را نداشته و بعضا منجر به خرابی های گسترده و از کار افتادن پکیج میشوند. برای افزایش راندمان پکیج و جلوگیری از خرابی ها و گستردگی آن بایستی هر 3 تا 4 سال یکبار  پکیج دیواری سرویس شود.

در ادامه نحوه اسید شویی پکیج با پمپ کولر و روش بدون پمپ را آموزش میدهیم. برای مشاهده فیلم اسید شویی پکیج به کانال آپارات تهران پایپر مراجعه نمایید.

اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی

نحوه اسید شویی پکیج با پمپ کولر 

برای رسوب زدایی پکیج میتوان از پمپ آب کولر نیز استفاده کرد. این پمپ های نسبتا کوچک و ارزان ضد اسید بوده و با پاشیدن اسید با فشار نسبتا خوب در لایه های مبدل ثانویه پکیج به خوبی کار اسیدشویی را انجام میدهند. روش کار اسید شویی پکیج با پمپ کولر مانند روش های قبلی بوده و با باز کردن مبدل و قرار دادن پمپ درون یک تشت انجام میشود. بهتر است در اسیدشویی پکیج از اسیدهای مخصوص پکیج استفاده شود.

در این روش بعد از قطع کردن جریان آب و گاز و کشیدن پریز برق پکیج, آب پکیج را تخلیه کرده و سپس مبدل را باز میکنیم.برای تخلیه آب پکیج, شیر ورودی پکیج را بسته, شیرپرکن پکیج را در  خلاف عقربه های ساعت چرخانده و آب گرم مصرفی را باز کنید.

برای باز کردن مبدل پکیج به آچار آلن نیاز دارید. پمپ اسید شویی پکیج را داخل یک تشت اسید,قرار داده و اسید را با فشار پمپ به بیرون و درون مبدل میپاشیم.

با استفاده از شلنگ های پلاستیکی و دو عدد سرشلنگی , خروجی پمپ را به یک سمت مبدل وصل میکنیم. خروجی مبدل را نیز با استفاده از شلنگ نصب شده روی آن در داخل تشت اسید قرار میدهیم. با گردش اسید در این سیکل رسوب زدایی, بعد از مدتی کلیه جرم های مبدل گرفته میشود.

در سرویس کامل و رسوب زدایی کامل پکیج علاوه بر اسید شویی مبدل پکیج, بایستی قطعاتی همچون فیلتر, فلوسوییچ و دیگر قطعات در معرض رسوب پکیج هم رسوب زدایی و در صورت نیاز تعویض شوند.

در صورت پیشنهاد شما و قبول آن از طرف مالک بهتر است, رسوب زدایی شوفاژها و شستشوی مدار گرمایش نیز انجام شود.

البته پمپ اسید شویی پکیج به صورت ویژه هم در بازار به فروش میرسند, که دارای سرشلنگی و شلنگ های مخصوص اتصال به مبدل پکیج بوده و قدرت آنها تقریبا به اندازه پمپ کولر آبی هستند. به طور کلی یک پمپ با قدرت کم کار اسید شویی پکیج  را انجام میدهد.

اسید شویی پکیج هر چند وقت یکبار نیاز است؟ 

معمولا هر 3 تا 4 سال یکبار رسوب زدایی و  اسید شویی پکیج با پمپ کولر و دیگر برندها بایستی انجام شود. البته مدت دقیق این محدوده به فاکتورهایی نظیر سختی و میزان املاح آب نیز وابسته بوده و اصولا در ورودی آب به پکیج فیلترهای فیزیکی و مغناطیسی نصب میشوند, اما این فیلترها قابلیت رسوب گیری کامل املاح آب را نداشته و به هر حال مقداری املاح وارد پکیج شده و باعث جرم گرفتن مبدل و دیگر قطعات پکیج میشود. کارکرد پکیج هم در این دوره موثر بوده و هر چقدر که پکیج بیشتر روشن باشد, مسلما زودتر نیاز به رسوب زدایی دارد. علایم نیاز پکیج به اسید شویی شامل موارد زیر هستند.

  • افت فشار آب گرم ساختمان به خصوص در حمام و آشپزخانه
  • کاهش درجه حرارت آب گرم و ولرم بودن آن
  • طول کشیدن تولید آب گرم توسط پکیج
  • گرم نشدن رادیاتور شوفاژ به اندازه کافی
  • ایجاد صدای ناهنجار از داخل پکیج
  • درجه نشانگر فشار پکیج بالا مدام بالا میرود
  • اعلام ارور در صفحه نمایش پکیج( در پکیج ایران رادیاتور ارور 70 )

ترجیحا در زمان سرویس اسید شویی پکیج با پمپ کولر , مدار گرمایش و رادیاتور نیز جرم گیری شده تا این جرم ها وارد پکیج نشوند. مساله دیگر این است که رادیاتورهای آلومینیومی پره ای با سیستم پکیج سازگاری شیمیایی خوبی نداشته و وجود آلومینیوم و مس در مبدل پکیج موجب میگردد که جرم گرفتگی پکیج و تولید هوا در پکیج بیشتر شود, پس بهتر است در کنار پکیج از رادیاتورهای فولادی پنلی استفاده شود.

بهترین اسید برای رسوب زدایی پکیج

بهترین اسید برای اسید شویی پکیج ایران رادیاتور, محلول های مخصوص و یا اسید دیسکلر است. اسید دیسکر پکیج, اسید سولفوریک یا کلریدریک رقیق است. برای ایمنی سرویس کار پکیج و اطرافیان بهتر است در هنگام اسید شویی پکیج اطراف محل خلوت بوده و از لباس و عینک ایمنی استفاده شود.

محاسن اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی

رسوب زدایی پکیج دارای تقریبا به شکل باورنکردنی دارای محاسنی است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

  • افزایش راندمان پکیج
  • کاهش مصرف گاز
  • دسترسی سریع تر به آب گرم و گرم تر شدن آب مصرفی
  • عیب یابی احتمالی در صورت وجود خرابی در قطعات دیگر پکیج
  • کاهش استهلاک و خرابی قطعات پکیج و افزایش طول عمر به خاطر کاهش کارکرد پکیج
  • کاهش مصرف آب به دلیل دسترسی زودتر به آب گرم و کمتر بازگذاشتن شیر آب

در صورت نیاز به اسید شویی پکیج با پمپ کولر و یا تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با تهران پایپر تماس بگیرید.




انواع لوله و اتصالات فاضلاب
نوشته شده در یک شنبه 16 مهر 1402
بازدید : 109
نویسنده : تاسیساتی تهران

انواع لوله و اتصالات فاضلاب

در این نوشته به بررسی انواع لوله و اتصالات فاضلاب خواهیم پرداخت. لوله و اتصالات فاضلاب در دو بخش لوله و اتصالات ساختمانی و صنعتی استفاده میشوند. لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی برای هدایت فاضلاب های ساختمانی حاصل از استحمام, شستشو و پساب های انسانی استفاده میشوند.البته انتقال آب باران و برف نیز از دیگر بخش های لوله کشی فاضلاب ساختمان است. در لوله کشی فاضلاب صنعتی انتقال پساب های صنعتی در دستور کار قرار میگیرند.

فاضلاب خانگی در برخی موارد مایع و در بعضی نقاط نیمه جامد هستند. بسته به نوع و حجم سایزبندی لوله کشی فاضلاب انجام میشود. در لوله کشی فاضلاب صنعتی نیز بایستی مواد تشکیل دهنده فاضلاب صنعتی بایستی برای انتخاب روش و نوع فاضلاب کشی و انتخاب انواع لوله و اتصالات فاضلاب مدنظر باشد. PH و ویسکوزیته از این فاکتورهای مهم هستند. برخی از موارد لوله کشی فاضلاب صنعتی برای بازیابی پسابهای صنعتی لوله کشی فاضلاب خاصی انجام میدهند. در لوله کشی فاضلاب صنعتی از لوله های سیمانی, آزبست, کاروگیت, پلی اتیلن, پلیکا, چدنی, پوش فیت استفاده میشود اما در بخش لوله کشی فاضلاب ساختمانی به دلیل نیاز به ظرافت و شرایط خاص ساختمان بایستی با دقت بیشتری رفتار کرد, چرا که در بخش لوله کشی فاضلاب صنعتی به دلیل سایز بالا و متراژ زیاد ممکن است قیمت لوله فاضلاب مواد اولیه نقش اصلی را در انتخاب انواع لوله و اتصالات فاضلاب ایفا کند اما در لوله کشی فاضلاب ساختمان نمیتوانیم قیمت را خیلی لحاظ کنیم. 

در مسیر لوله کشی فاضلاب ساختمان، تأسیسات مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرند که هر کدام نقش مهمی در تخلیه فاضلاب و جلوگیری از آلودگی محیط زندگی شما دارند. شناخت انواع اتصالات لوله فاضلاب، به شما در انتخاب لوله و اتصالات باکیفیت و استاندارد کمک می­‌کند و اجرای صحیح سیستم لوله­ کشی علاوه بر جلوگیری از خسارت­ های احتمالی در آینده، موجب افزایش عمر مفید ساختمان نیز می­شود.

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست

انواع لوله و اتصالات فاضلاب

انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمان

لوله کشی فاضلاب ساختمان معمولا از سایز 63 تا سایز 125 و در برخی موارد در لوله های اصلی سایز 160 استفاده میشود. از آنجا که در حال حاضر طول عمر ساختمان های مدرن به بیش از 50 سال میرسد, در لوله کشی فاضلاب ساختمان بایستی این نکته را لحاظ کرد که لوله کشی ساختمان طول عمر زیادی داشته باشد. ضمنا به دلیل اینکه تعویض و تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان کار نسبتا پرهزینه و مشکلی بوده و در بعضی از ساختمان های مسکونی اصلا چنین امکانی وجود ندارد, انتخاب انواع لوله اتصالات فاضلاب ساختمان بایستی به شکلی باشد که تقریبا همگام با طول عمر ساختمان برای ما کار کرده و دچار خرابی های گسترده نشود. در حال حاضر از انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی زیر در کشور ما امکان استفاده وجود دارد.

لوله و اتصالات پلیکا فاضلابی

لوله اتصالات PVC فاضلابی از دیرباز در ایران تولید شده و رقیب نسبتا خوبی برای لوله کشی چدنی بوده است. تولید این نوع لوله اتصالات فاضلاب در ایران توسط سازمان گسترش و نوسازی صورت گرفت و به دلیل اینکه  این محصول را پلیکا نامید, نام این برند بر روی کلیه لوله اتصالات PVC باقی ماند. قیمت نسبتا ارزان,حمل و نقل آسان و اجرای راحت از جمله موارد است که در کنار کیفیت راصی کننده لوله فاضلاب باعث گسترش استفاده از لوله های پلیکا شد. لوله کشی پلیکا آب بندی را از طریق سوکت و چسب انجام میدهد. برای استعلام قیمت لوله پلیکا فاضلابی با ما تماس بگیرید.

لوله و اتصالات پوش فیت 

این لوله های نسبتا مدرن و جدید حدود 20 سال است که وارد بازار ایران شده است. سوکت و ارینگ روش آب بندی پوش فیت بوده و تنوع سایز, وزن سبک , استحکام و انعطاف عالی باعث شده که این نوع لوله و اتصالات گران قیمت به عنوان بهترین انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی شناخته شوند. پوش فیت پلی ران, نیوفلکس, سوپردرین و نیک بسپار یزد از برندهای مطرح پوش فیت هستند.

لوله و اتصالات پلی اتیلن فاضلابی

این نوع لوله کشی کمتر در ایران استفاده شده و تقاضای آن از دو مورد اول کمتر است اما به هر حال  در برخی موارد مانند لوله کشی آب باران کارایی بهتری نسبت به لوله پلیکا و پوش فیت دارند. نیاز به ابزار خاص, قیمت بالا , سرعت پایین کار و جوش لب به لب باعث شده که این نوع لوله کشی خیلی در کشور رایج نباشد.

لوله و اتصالات چدنی

این نوع لوله کشی تا حدود 40 سال پیش تنها گزینه لوله کشی فاضلاب در ایران بود اما به مرور با ورود پلیکا به فراموشی سپرده شد. قیمت بالا, اجرای سخت و طاقت فرسا و گران, حمل و نقل مشکل و مقاومت کم در برابر مواد شیمیایی باعث شده که به جز در موارد خاصی از لوله چدنی استفاده نشود.

به غیر از لوله انواع اتصالات مختلف در لوله کشی فاضلاب استفاده میشوند که مهمترین آنها به شرح زیر هستند.

انواع اتصالات فاضلاب

لوله­ های استفاده شده در سیستم لوله ­کشی توسط انواع مختلف اتصالات به هم وصل می­شوند، گاهی این اتصالات نقش کاهنده سایز لوله، تغییر مسیر، انشغاب لوله­ها و گاهی هم بازدید و تمیز کردن داخل لوله­ ها را ایفا می­کنند. اتصالات لوله­ کشی فاضلاب از تنوع بسیار بالایی برخوردارند که از میان آن­ها می­توان به اتصالات چسبی، سه ­راهی، زانویی و پوش­فیت اشاره نمود. در ادامه انواع پرکاربرد اتصالات شرح داده شده­ اند:

زانویی فاضلاب

برای تغییر جهت جریان در بین دو لوله از انواع مختلف زانویی استفاده می­شود که نقش مهمی در سیستم لوله کشی فاضلاب دارند. زانویی ها بر اساس کاربردشان به انواع زیر تقسیم می شوند:

  1. زانویی 90 درجه: تغییر مسیر جریان سیال در لوله ها به اندازه 90 درجه
  2. زانویی 45 درجه: تغییر مسیر لوله ها به اندازه 45 درجه؛ در این مدل از زانویی امکان رخ دادن گرفتگی کمتر از زانویی قائم است.
  3. زانویی تبدیل: تغییر مسیر لوله ها با قطر های مختلف

سه راهی فاضلاب

برای انشعاب لوله ­های فاضلاب از وسیله­‌ای پرکاربرد به نام سه راهی استفاده می­شود که همانند زانویی دارای زاویه­ های مختلف است. سه راهی را برای اتصال لوله­ های بزرگ­تر به کوچک­تر و بالعکس به کار می­برند.

رابط فاضلاب

بوشن ­ها وسیله ­ای استوانه­ ای شکل با دو سر مادگی برای اتصال دو لوله­ با قطر یکسان هستند. بوشن­ ها در سه نوع ساده یا ترمز دار، بوشن تخت یا بدون ترمز و بوشن تعمیری موجود هستند.

درپوش فاضلاب

در پوش­ ها قسمت ورودی لوله را مسدود می­کنند، بنابراین زمانی که نیازی نیست انتهای یک لوله به لوله­ دیگر وصل شود و یا برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی به داخل لوله از اتصال درپوش استفاده می­شود.

دریچه بازدید

از اتصال دریچه بازدید به منظور رفع گرفتگی و مسدودیت در لوله های فاضلابی، تمیز کردن داخل لوله بدون نیاز به باز کردن اتصالات استفاده می شود.

برای استعلام قیمت انواع لوله و اتصالات فاضلاب با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.




تعمیر پکیج شبانه روزی تهران
نوشته شده در پنج شنبه 6 مهر 1402
بازدید : 102
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

خدمات سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران. تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان, لورچ, ایساتیس, آریستون, ال جی , تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور و دیگر برندهای پکیج توسط سرویس کار مجرب و ماهر همراه با کلیه لوازم پکیج شوفاژ دیواری , فوری و بدون تعطیلی.

هر دستگاهی و وسیله ای برای بهبود کیفیت کاری و ادامه عملکرد خود نیاز به چکاپ هایی داشته و پکیج نیز از این مورد خاص نبوده و هر چقدر هم که از لوازم محافظتی در مسیر لوله کشی آب استفاده شود, به علت عبور جریان آب گرم از داخل پکیج , رسوبات آندی و کاتدی موجود در آب در طول لوله ها و منافذ و به خصوص در سطح مبدل رسوب میکند. این رسوبات با افزایش ضخامت موجب اختلال تبادل حرارتی شده و علاوه بر راندمان پکیج موجب افزایش میزان کارکرد پکیج و در نتیجه بالا رفتن مصرف گاز و برق شده تا هنگامی کار میکند و قطعات آن کاملا خراب شده و یا مبدل پکیج سوراخ شود. پس برای سرویس کردن و تعمیر پکیج دیواری نبایستی تعلل کرده و فوری اقدام شود.

تعمیر پکیج شبان روزی تهران

سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

برای سرویس و تعمیر پکیج به صورت شبانه روزی بایستی علاوه بر سرویس کار حاذق و ماهر در طول 24 ساعتت شبانه روزی, یک سری لوازم مصرفی را با پیش یبنی های لازم تهیه کرد, تا در صورت نیاز در ساعات و روزهایی که دسترسی برای خرید لوازم امکان پذیر نیست , بتوان برای پکیح های خرابی  کاری کرد. از آنجا که تعدد پکیج های نصب شده در تهران زیاد بوده و اکثر آنها از برندهای ایران رادیاتور و بوتان هستند, ما اینکار را انجام داده ایم تا بتوانیم خدمات خود را در شب هنگام و روزهای تعطیلی فراوانی کشورمان ارایه دهیم. در مورد عملکرد پکیج حتی خرابی لوله کشی و عیب و ایراد طریقه نصب رادیاتور نیز موثر است و در صورت نشتی رادیاتور, پکیج نیز از کار میفتد.

تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور

کار تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ایران رادیاتور نسبتا راحت تر نسبت به بقیه برندهای موجود در بازار انجام میشود. از آنجا که اکثر قطعات پکیج ایران رادیاتور شبیه یکدیگر بوده و خطاها و عملکرد آنها شبیه همدیگر است , حدس زدن نوع خرابی و دسترسی به لوازم یدکی برای تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور سهل تر است.

تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان

بوتان نیز یک برند معروف و پرمصرف بوده که برخی قطعات آن شبیه ایران رادیاتور بوده و باز هم به دلیل تعدد پکیج های تعمیر پکیج شبانه روزی تهران بوتان راحت است. به طور کلی ساختار تعمیرات کلیه پکیج های ایرانی و خارجی یکسان بوده و معمولا مدل و شکل و سایز قطعات برندهای مختلف هستند که مانع از نصب آنها روی یکدیگر میشود.

عیب یابی و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

حال در مورد عیب های احتمالی و مشکلات پکیج برررسی های مختصری انجام میدهیم .

دستگاه پکیج مکررا روشن و خاموش می شود .

احتمالا پکیج مرتبا روشن و خاموش شود بخصوص هنگام استفاده از ابگرم مصرفی که معمولا به دلیل خراب شدن شیربرقی گاز دستگاه پکیج و هوای لازم جهت احتراق است . و بعضا نیز رسوب گرفتن مبدل موجب افزایش ناگهانی دما و روشن و خاموش دستگاه پکیج می شود .

نحوه رفع عیب پکیج 

در تعمیر پکیج شبانه روزی تهران در صورت بروز چنین مشکلی شیربرقی گاز دستگاه پکیج را چک کنید و دستگاه پکیج را نظر تامین هوای لازم برای احتراق کامل مورد بررسی قرار دهید. در صورت نیاز دستگاه را رسوب زدایی کنید .

هر دو مدار آب مصرفی و مدار شوفاژ کار نمی کند این مشکل می تواند به علت رسیدن دمای شوفاژ به بالای 85 درجه سانتیگراد و یا خرابی ترموستات حد – عدم گردش صحیح اب یا به علت مشکل در NTC ها باشد.

رفع عیب : حصول اطمینان از سلامت ترموستات حد –

چک کردن سیرکوله درست اب و پمپ اب –

بررسی سالم بودن NTC های هر دو لوله کشی  اب بهداشتی و مدار گرمایشی

حرارت زیاد اولیه ابگرم بهداشتی در این حالت حرارت اولیه ابگرم بهداشتی زیاد است و سپس دما تعدیل میشود .

این خرابیها به علت خرابی بای پاس و شیرسه طرفه در مسیر مبدل ثانویه می باشد. و یا شیر سه طرفه در حالت ابگرم مصرفی گیر کرده است .

رفع عیب : بای پاس و شیرسه طرفه در مسیر ورودی اب گرمایش به مبدل ثانویه را بررسی کنید.

در صورت نیاز به خدمات سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ما تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان , تعمیر شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور ,



قیمت انواع لوله گاز خانگی
نوشته شده در جمعه 24 شهريور 1402
بازدید : 133
نویسنده : تاسیساتی تهران

انواع لوله گاز خانگی

در این نوشته به بررسی انواع لوله گاز خانگی میپردازیم. لوله کشی گاز به منظور انتقال گاز از یک نقطه به نقطه دیگر انجام میشود. در انتقال لوله های گاز بین شهری از لوله های سایز  بزرگ استفاده میشود. این نوع لوله کشی میتواند با لوله های پلیمری مانند لوله پلی اتیلن و انواع لوله های فلزی مانند لوله اسپیرال, لوله بدون درز مانیسمان و لوله درزدار و api با ضوابط خاص خود انجام شود, اما برای اجرای لوله کشی گاز خانگی فقط بایستی از انواع لوله گاز خانگی و اتصالات استاندارد مورد تایید سازمان نظام مهندسی انجام شود. در کنار لوله گاز و اتصالات بایستی سایز تجهیزات مانند عایق کاری , بست کاری, شیرآلات و سایر تجهیزات بایستی استاندارد و تحت نظر بازرسین سازمان نظام مهندسی باشد.

در صورت نیاز به استعلام قیمت و خرید لوله گاز فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار را جستجو کنید.

قیمت انواع لوله گاز خانگی

راهنمای خرید لوله مانیسمان

برند انواع لوله گاز خانگی

بسته به نوع لوله کشی اعم از لوله کشی گاز توکار یا روکار میتوان از انواع لوله گاز خانگی استاندارد استفاده کرد. برای لوله کشی گاز توکار بایستی حتما از لوله مانیسمان بدون درز یا لوله درزار API به همراه اتصالات مانیسمان استفاده شود.

 

برای اجرای لوله کشی گاز روکار نیز میتوان از لوله مانیسمان, لوله API و لوله درزدار تست گاز نیز استفاده شود. لوله های درزدار تست گاز و ای پی آی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شده و برندهایی نظیر سپاهان و سپنتا از برجسته ترین تولیدکنندگان لوله فولادی درزدار و ای پی آی در ایران هستند که کیفیت خوبی هم دارند.

تنها تولید کننده های لوله مانیسمان در ایران هم کارخانه فولاد اهواز و کاوه دقیق هستند که کفاف نیاز داخلی را نداده و به همین دلیل لوله های وارداتی نیز بخشی از مصرف داخل را تامین میکنند. بیشتر انواع لوله گاز خانگی وارداتی از تولیدات کشور چین بوده که از لحاظ قیمت به مراتب از لوله های ایرانی ارزان تر هستند. به ندرت از لوله های وارداتی روس و بلوک شرق نیز در بازار یافت میشود. لوله های گاز خانگی معمولا 6 متری هستند.

البته برندهای دیگری هم در داخل هستند که به اندازه لوله گاز سپاهان و سپنتا تولید نداشته و خیلی معروف نیستند. لوله گاز کچو ,لوله گاز سمنان , لوله گاز ساوه از جمله این برندهای داخلی هستند

 انواع لوله گاز توکار

برای لوله کشی گاز توکار همانطور که گفته شد بایستی از لوله مانیسمان و یا API استفاده شود. لوله های مانیسمان به دلیل تکنولوژی تولید و وارداتی بودن آنها بین 15 تا 20 درصد گران قیمت تر بوده و با توجه به اینکه از لحاظ کیفی تفاوت چندانی با لوله گاز api نمیکنند, اغلب مجریان و سازندگان ترجیح میدهند از لوله های ای پی آی استفاده کنند.

لوله های مانیسمان در کلاس های مختلفی تولید شده و لوله مانیسمان رده 20 یا معمولی و رده 40 از انواع لوله گاز خانگی هستند. در برخی مواقع به دلیل اینکه لوله گاز برای ساختمان های بسیار بزرگ استفاده شده وبایستی فشار بیشتری را تحمل کند از لوله مانیسمان رده 40 که هم از لحاظ وزن وهم از نظر قیمت از لوله مانیسمان معمولی و ای پی آی در سطح بالاتری قرار دارند استفاده شود. البته این مورد برای ساختمان های کوچک معمولی نبوده وبیشتر برای برج ها و پروژه های بزرگ که فشار پوند بیشتری به لوله وارد میشود, رخ میدهد.

همه انواع لوله گاز خانگی توکار بایستی با اتصالات مانیسمان که مقاومت بیشتر دارند کار شوند. اگر از لوله ای پی آی و مانیسمان رده 20 استفاد میکنید,اتصالات مانیسمان معمولی مناسب بوده و در صورت استفاده از لوله گاز مانیسمان رده 40 بایستی حتما اتصالات نیز رده 40 کار شوند.

انواع لوله گاز روکار

برای اجرای لوله کشی گاز روکار میتوان از همه انواع لوله گاز مانیسمان, ای پی آی و درزدار تست استفاده شود. لوله درزدار تست یا معمولی لوله های گاز معمولی هستند که استاندارد بوده و مشخصات وزن و ضخامت آنها با تاییدیه لوله کشی گاز روکار تطابق دارد.

قیمت لوله گاز خانگی

لوله مانیسمان رده 40 , لوله مانیسمان رده 20 معمولی, لوله ای پی آی ولوله درزدار تست گاز به ترتیب گران قیمت ترین لوله های مورد استفاده در لوله کشی گاز ساختمان هستند. برای کاهش قیمت لوله کشی گاز ساختمان در نوع توکار از لوله های api و در لوله کشی گاز روکار از لوله های تست گاز  استفاده میشود.

کاربردهای لوله گاز خانگی

انواع لوله گاز خانگی برای مصارف دیگری مانند لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق و لوله کشی موتورخانه و شوفاژ, لوله کشی داکت اسپلیت و صنایع برودتی نیز استفاده شده و اتفاقا وزن و ضخامت نیز در بین آنها مهم تلقی میشود.

به غیر از ساختمان انواع لوله گاز خانگی در صنایع مختلف مانند صنایع پتروشیمی و نفت, صنعت موادغذایی , داروسازی و خودروسازی نیز استفاده میشوند.




طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ
نوشته شده در شنبه 18 شهريور 1402
بازدید : 118
نویسنده : تاسیساتی تهران

طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ

در این نوشته به بررسی طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ خواهیم پرداخت.

رادیاتورها قطعات فلزی هستند که داخلی آنها خالی بوده و آب گرم با گردش داخل آنها از طریق همرفت فضای اطراف را گرم کرده و حرارت خود را به هوای اطراف منتقل میکنند. به همین دلیل آب داخل رادیاتور حرارت خود را از دست داده و مجددا برای تکرار سیکل گرمایش به پکیج یا موتورخانه باز میگردد. برای استفاده و نصب رادیاتور علاوه بر مولد گرمایشی یعنی پکیج یا موتورخانه به یک لوله کشی رفت و برگشت نیاز است. لوله رفت آب داغ از از مبدا یعنی پکیج یا موتورخانه به داخل رادیاتور برده و سپس آبی که مقداری از حرارت خود را از دست داده و ولرم است مجددا از طریق لوله برگشت به مولد گرمایشی باز میگردد.

بهترین حالت گرمایش با این روش این است که آب به راحتی در این مدار بسته به گردش آمده و هیچ مانعی بر سر این چرخش آب نباشد. بسته به شرایط لوله کشی شوفاژ و رادیاتور میتواند به صورت روکار یا توکار وجود داشته باشد که خروجی و ورودی رادیاتور به لوله رفت و برگشت متصل شود. از لحاظ فنی هیچ تفاوتی در طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ وجود نداشته و فقط کمی در جزییات متفاوت هستند. علاوه بر نصب رادیاتور به لوله رفت و برگشت بایستی رادیاتور در جای خود محکم بوده و برای جلوگیری از فشار بر روی لوله کشی رادیاتور بایستی روی بست های مخصوصی قرار بگیرد. در صورتیکه رادیاتور نو باشد نیازی نیست اما در رادیاتورهای دست دوم بهتر است که قبل از نصب رادیاتور یک شستشوی داخل رادیاتور داده شود.

از تفاوت های مهم بین طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ یکی همین بست های رادیاتور است که در ادامه در مورد آنها خواهیم گفت.

طریقه نصب رادیاتور پره ای

رادیاتورهای پره ای در چهار کنج دارای دنده ای محل اتصال هستند. دو دنده از سمت چپ یا راست آنها باید به وسیله درپوش در قسمت زیرین و شیر هواگیری در قسمت بالا نصب شده و سمت دیگر به شیر های رادیاتور متصل میشوند. برای اتصال به شیرهای رفت و برگشت , شیر هواگیری و محل انسداد یک پک اتصالات به نام درپوش ماسوره وجود دارد که در سایز بندی 3/4 , 1 و 11/4 وجود دارند . البته رادیاتور جدید ایرانی به خصوص برند ایران رادیاتور و بوتان فقط در قطر 1 اینچ یا 3 تولید میشوند و فقط برخی از رادیاتور پره ای در گذشته سایزبندی متفاوت داشته اند.

البته در برخی از رادیاتورهای بزرگتر مانند رادیاتور 30 پره که در اماکنی مانند مساجد نصب میشود, شیر های رادیاتور به صورت ضربدری نصب میشوند.

اتصال درپوش به ماسوره اغلب با کمک واشر آب بندی شده و از یک سمت در قسمت پایین  درپوش کورکن , در قسمت بالای کورکن شیر هواگیری و در طرف مقابل به شیر رادیاتور رفت و برگشت متصل میشوند.

دو عدد از این درپوش ماسوره ها چپ گرد و دو عدد از آنها راست گرد میباشند که بسته به اینکه شیر رادیاتور در راست یا چپ قرار میگیرند , محل نصب درپوش ها نیز تغییر میکند.

پس از وصل کردن مغزی و اتصالات مربوطه  محل نصب بست رادیاتور را بوسیله قلم مشخص کرده و پس از سوراخ کاری و نصب بست پرچمی به دیوار , رادیاتور روی کار قرار گرفته و شیرهای رادیاتور نیز نصب میشوند.

در صورت آماده بودن سیستم گرمایش بهتر است رادیاتور های آبگیری و هواگیری شده, تا در صورت نشتی لوله شوفاژ یا اتصالات مربوطه نسبت به اصلاح موارد اقدام کنیم.

طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ

طریقه نصب رادیاتور پنلی

نصب رادیاتور پنلی نیز درست شبیه رادیاتور پره ای بوده با این تفاوت که رادیاتورهای پنلی در هر چهار طرف دارای رزوه آماده سایز 1/2 بوده و در یک سمت شیرهای رادیاتور رفت و برگشت و در سمت دیگر شیر هواگیری سایز 1/2 و درپوش مخصوص 1/2 نصب شده و نیازی با استفاده از درپوش ماسوره وجود ندارد. 

تفاوت دیگر طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی در بست یا براکت های نصب انهاست. برای نصب رادیاتور پره ای از بست پرچمی استفاده میشود که یک بست کوچک بوده و در شکاف بین پره ها نصب شده و برای نصب رادیاتور پنلی از براکت های بلند که به صورت عمودی رادیاتور پنلی را مهار میکنند.

نحوه نصب براکت رادیاتور پنلی

نصب رادیاتور پنلی نیاز به کمی دقت در این مورد داشته و براکت بایستی دقیقا در جای خود نصب شود که برای اینکار بعد از نصب اولیه محل نصب براکت نشانه گذاری شده و رادیاتور را باز کرده و بعد از نصب براکت رادیاتور مجددا نصب میگردد.

استاندارد نصب رادیاتور در منزل

استاندار نصب رادیاتور معمولا به این صورت محاسبه میشود که به ازای هر متر یک پره رادیاتور پره ای و یا به ازای هر 10 متر مربع 1 متر رادیاتور پنلی نصب شود. اما به دلیل کیفیت های متفاوت رادیاتورها و همچنین اقلیم منقطه ممکن است تا حدود 30 درصد از این مقدار کاسته شود. در حال  حاضر در شهر تهران به طور نرمال به ازای هر صد متر مربع آپارتمان 50 تا 60 پره رادیاتور ترمو ایران رادیاتور به اضافه یک حوله خشک کن و یا 6 رادیاتور یک متری پنلی نصب میشود.

در صورت نیاز به راهنمایی در مورد طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی شوفاژ یا درخواست نصاب رادیاتور شوفاژ با خدمات لوله کشی تهران پایپر تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: نحوه نصب براکت رادیاتور پنلی ,



بازدید : 151
نویسنده : تاسیساتی تهران

نمایندگی سوپرپایپ تهران

فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ تهران با ارسال لوله اتصالات پنج لایه و دیگر اقلام تاسیسات ساختمان به کلیه نقاط کشور.

لوله و اتصالات پنج لایه سوپرپایپ با بیش از 20 سابقه در تولید محصولات در حال حاضر یک سوپر برند بوده که در زمینه لوله کشی پنج لایه بهترین محصول و بدون رقیب محسوب میشود. در بسیاری از پروژه های ساختمانی معتبر در سطح کشور مسما در انتخاب لوله های آبرسانی و شوفاژ نخستین گزینه ای که به ذهن هر سازنده و مهندسی میرسد, سوپرپایپ است. کیفیت و تنوع لوله و اتصالات را میتوانید در سوپرپایپ مشاهده کنید. در صورت نیاز به خرید و استعلام قیمت پایپ بازار را در گوگل سرچ کنید. سوپرپایپ نخستین برند در ایران نیست اما نقطه ای است که با آن سیستم لوله کشی ساختمان به حد اعلای خود میرسد.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) یک برند لوله پنج لایه است که برای انتقال سیالات در سیستم‌های لوله‌کشی استفاده می‌شود. این لوله‌ها از طریق تکنولوژی پیشرفته تولید می‌شوند و از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) از ترکیب پلیمر PEX یا پلی اتیلن مشبک با یک لایه آلومینیوم خاص ساخته شده و در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند. این لوله‌ها دارای ویژگی‌های مهمی مانند مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت و خوردگی هستند.

نمایندگی سوپرپایپ تهران لیست قیمت سوپرپایپ 1402

پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ تهران

اگر به دنبال تهیه و خرید لوله سوپرپایپ هستید در این بخش از فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار می توانید اطلاعات کامل تری از این محصول به دست آورید. همچنین برای تهیه و خرید آن نیز می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت، با ما در ارتباط باشید.

ویژگی های لوله های سوپرپایپ

  1. مقاومت فشاری بالا: لوله سوپرپایپ به دلیل استفاده از مواد فلزی با کیفیت بالا، مقاومت فشاری بالایی دارد و قادر است با فشارهای بالا مقابله کند.

  2. مقاومت در برابر حرارت: لوله سوپرپایپ می‌تواند در دماهای بالا و پایین استفاده شود و مقاومت حرارتی بالایی دارد. این ویژگی آن را مناسب برای صنایعی که با دماهای متغیر سروکار دارند، می‌سازد.

  3. مقاومت در برابر خوردگی: لوله سوپرپایپ دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی است. این ویژگی آن را برای استفاده در محیط‌های شیمیایی و خورنده مناسب می‌سازد.

  4. دقت ابعادی: لوله سوپرپایپ دارای دقت بالایی در ابعاد است. این به معنی عدم وجود خطاها و انحرافات زیاد در ابعاد لوله است.

  5. طول بلند: لوله سوپرپایپ در طول‌های بلند تولید می‌شود. این ویژگی آن را برای کاهش تعداد اتصالات و راه‌اندازی آسان‌تر در سیستم‌های لوله‌کشی مناسب می‌سازد.

  6. قابلیت اتصال: لوله سوپرپایپ با اتصالات مختلفی مانند جوش، مفصل، پیچ و مهره و سایر اتصالات قابل استفاده است.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، صنعت آب و فاضلاب، ساختمانی و صنایع دیگر استفاده می‌شود. با توجه به ویژگی‌های برتر و قابلیت انتقال سیالات در فشارها و دماهای مختلف، این لوله‌ها به عنوان یک گزینه پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می‌شوند.

لیست قیمت سوپرپایپ ۱۴۰۲

لوله 16 سوپرپایپ: 284000 ریال لوله 20 سوپرپایپ: 436000 ریال لوله 25 سوپرپایپ:  696000 ریال لوله 32 سوپرپایپ: 1084000

لوله 40 سوپرپایپ: 3846000 لوله 50 سوپرپایپ: 5162000

بوشن پرسی 16: 1153000 ریال بوشن پرسی 20: 1506000 ریال بوشن پرسی 25: 2389000 ریال بوشن پرسی 32: 3311000 ریال

زانو پرسی 16: 1562000 ریال زانو پرسی 20: 2016000 ریال

زانو پرسی 25:  3014000 ریال زانو پرسی 32: 3956000 ریال سه راهی پرسی 16: 1960000 ریال

سه راهی پرسی 20 : 2762000 ریال سه راهی پرسی 25 : 4527000 ریال سه راهی پرسی 32:  5853000 ریال

سراهی پرسی 40:  19572000  رابط رویپیچ پرسی 1/2*16: 807000 ریال رابط روپیچ پرسی1/2*20: 103100 ریال

رابط روپیچ پرسی 3/4*16:  103700 ریال رابط روپیچ پرسی3/4*25: 157100 ریال رابط روپیچ پرسی1*32: 2274000 ریال

رابط توپیچ پرسی 1/2*16:  1306000 ریال رابط توپیچ پرسی1/2*20 : 1411000 ریال رابط توپیچ پرسی3/4*20: 1850000 ریال

رابط توپیچ پرسی 3/4*25: 2366000 ریال رابط توپیچ پرسی 1*32: 3581000 ریال زانو دیواری پرسی 1/2*16: 1849000 ریال

زانو دیواری پرسی 1/2*20:  2011000 ریال زانو دیواری پرسی 3/4*20:  2519000 ریال سه راه دیواری16*1/2*16: 2569000 ریال

سه راهی دیواری 20*1/2*20 : 2807000 ریال تبدیل پرسی 16*20: 1307000 ریال  تبدیل پرسی 16*25: 1890000 ریال

تبدیل پرسی 20*25: 2122000 ریال تبدیل پرسی 20*32: 2489000 ریال تبدیل پرسی 25*32: 2912000 ریال

سه راهی تبدیل 20*16*20 پرسی: 2284000 ریال سه راه تبدیل پرسی 16*16*20 : 2152000 ریال سه راهی تبدیل پرسی 25*20*25 : 3763000 ریال

سه راهی تبدیل پرسی 32*20*32 : 5248000 ریال سه راهی تبدیل پرسی 32*25*32: 5489000 ریال

در صورت نیاز به براورد قیمت و دریافت پیش فاکتور خرید با پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ تهران تماس بگیرید.




لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1402
بازدید : 141
نویسنده : تاسیساتی تهران

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی از آن دسته کارهایی است که معمولا به 3 دلیل اجرا میشود. دلیل اول کاهش هزینه های اجرای جابجایی و تغییرات لوله کشی گاز است. مساله دوم به دلیل عدم دسترسی به جوشکار یا تجهیزات لوله کشی گاز و مساله سوم برای اجتناب از کثیف کاری و آلودگی هایی که جوشکاری لوله گاز دارد , میباشد. اما بایستی توجه کرد که لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی یک کار غیرقانونی بوده و در صورت بروز حوادث, مسولیت آن برعهده مالک ساختمان میباشد. 

این کار بیشتر در خرده کاری لوله کشی گاز و برای کاهش قیمت لوله کشی گاز ساختمان به کار گرفته میشود.

شاید برخی فکر کنند که استفاده از لوله های پلاستیکی خطری نداشته و در برخی مقاطع کوچک یا زیاد از لوله های سبز یا سفید پلیمری استفاده کنند اما به صور قطع بخاطر شرایط فیزیکی و  استاندارد استفاده از هرگونه لوله پلیمری در خدمات لوله کشی گاز ساختمان ممنوع است و فقط در خط لوله های بین شهری آن هم طبق ضوابط خاص لوله های پلی اتیلن به صورت دفنی بکار میروند.

قیمت لوله درزدار سپاهان

ویژگی های لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

هر چند که به شکل رسمی لوله کشی گاز خانگی به لوله پلاستیکی سبز و سفید و پنج لایه موانعی دارد اما اینکار دارای محاسنی هم دارد که میتوان به کاهش قیمت لوله و اتصالات و دستمزد لوله کشی, سریع بودن اجرای کار و عدم پوسیدگی لوله ها در برابر رطوبت است. 

البته لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و پنج لایه در ساختمان هایی به کار گرفته میشود, که دارای کنتور گاز بوده و این ریسک را دارد که در صورت به وجود آمدن مشکلات فنی و ایمنی کنتور گاز سلب مالکیت شده و انشعاب از مالک گرفته شود. اینکار معمولا برای تغییرات چند متری انجام شده و در رنج زیاد با با سایز و متراژ بالا ریسک بالایی دارد. 

از جمله خصوصیات منفی این کار هم میتوان به آسیب پذیری لوله های پلیمری در برابر شعله آتش و ضربات سنگنین فیزیکی و فشار بالا اشاره کرد. برای جلوگیری از خطرات اینکار بهتر است از نقطه انفصال و انشعاب گیری از لوله کشی گاز استاندارد یک شیر گازی برنجی برای قطع کردن در مواقع ضروری و عدم استفاده نصب شود.

بعد از تغییرات و اجرای لوله کشی گاز خانگی بایستی حتما تست انجام شده و در صورت بروز نشتی یا احساس بوی گاز این مساله رفع شود. در اغلب موارد این مورد برای نصب کباب  پز , بخاری , آبگرمکن و جابجایی های آنها صورت گرفته و بایستی محل شعله آتش تا لوله پلاستیکی حداقل 50 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

از خم کردن لوله و تحت فشار بودن لوله های پلاستیکی در نقاط مختلف بایستی اجتناب شده و در صورت نصب روی دیوار با بست لوله های محکم شوند. برای اطمینان بهتر است از شیرهای برنجی استاندارد و اتصالات فلزی در نزدیکی وسیله گازسوز استفاده شود.

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه نیز اخیرا در برخی موارد دیده شده است. در این روش باتوجه به انعطاف و استحکام نسبی لوله های پنج لایه به خصوص در مواردی که سقف کاذب وجود دارد, لوله پنج لایه مانند شلنگ از سقف یا زیر کف و دیوار عبور داده شده و کار انتقال گاز را انجام میدهد. نکته مهم غیر از مهار لوله ها , آب بندی محل اتصالات لوله کشی پنج لایه است.

به هرحال لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی یکی از روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری بوده و در بسیار موارد استفاده میشود.




فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار
نوشته شده در جمعه 30 تير 1402
بازدید : 167
نویسنده : تاسیساتی تهران

فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار

برای بهترین خرید عمده فروشی با فروشگاه لوله اتصالات تهران پایپ بازار تماس بگیرید. فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار اجناس  عمده فروشی خود را با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا با مشاوره های تلفنی و صدور پیش فاکتور آنی به کلیه نقاط تهران و کشور ارسال میکند.

قطعا در  خرید و فروش لوله و اتصالات به صورت عمده کاهش کمترین میزان از فاکتور میتواند در جمع فاکتور رقم بزرگی شده و از این بابت برای خریدار یک صرفه جویی قابل توجه محسوب میشود. اما این فقط تمام ماجرا نیست. ممکن است کارفرما و خریدار پول خوبی برای خرید اجناس بپردازد و متاسفانه به دلیل ناآشنایی خریدار و احتمالا سودجویی فروشنده موجب شود که با وجود پرداخت هزینه کافی احناسی خریداری شود که به اندازه کافی مرغوب نبوده و بعضا با پرداخت هزینه اقلام لوله و اتصالات و تاسیساتی درجه یک , اجناس درجه تحویل مشتری داده شود. فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار با مشاوره هایی که به شما میدهد و امکان مقایسه کلیه اقلام هم موجب صرفه حویی در پول شما شده و هم باعث میشود که خرید بهترین و متناسب ترین خرید را انجام دهید.

بعضی از مواقع هم برای اجرای یک کار تاسیساتی نیازی به صرف هزینه های زیاد نیست و با کمی ابتکار میتوانید بهترین کار را با یک جنس معمولی و ارزان تر انجام دهید. برای خرید از عمده فروشی لوله و اتصالات پایپ بازار با تماس گرفته یا به وبسایت پایپ بازار مراجعه کنید.

فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار

اقلام فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار

همان طور که میدانید در زمینه شغلی ما به غیر از لوله و اتصالات , لوازم جانبی دیگر نیز برای اجرای کارهای تاسیسات مکانیکی وجود دارد. در ادامه برخی از اقلام اصلی بازار لوله و اتصالات را به همراه برندهای آنها نام میبریم.

از مهمترین اقلام تاسیسات مکانیکی لوله و اتصالات هستند. لوله و اتصالات با توجه به کاربرد از متریال و مواد اولیه مختلفی از جمله فلزات و مواد پلیمری ساخته میشوند. از پرکاربردترین انواع لوله و اتصالات را میتوان لوله و اتصالات فولادی نام برد. این لوله های هم مصرف ساختمانی و هم کاربرد صنعتی دارند. البته لوله های مسی نیز کاربردهای دارد اما نه به اندازه لوله های فولادی. لوله کشی گاز, شوفاژ, موتورخانه, آتش نشانی , داکت اسپلیت و مدار گرمایشی سرمایشی در ساختمان و لوله کشی صنعتی در صنایع مواد غذایی,پتروشیمی, پالایشگاهی, نفتی از کابردهای لوله ه ای فولادی مانیسمان و درزدار سیاه و لوله کشی آبرسانی از کاربردهای لوله گالوانیزه فولادی بوده که این نوع لوله ها را به عنوان پرکابردترین نوع لوله کشی مطرح میکند.

لوله های فولادی در چند مدل و با آلیاژهای مختلف تولید میشود. در ساختمان و صنعت از انواع لوله های فولادی مانیسمان و درزدار استفاده میشود. لوله مانیسمان در ایران فقط در کارخانه فولاد اهواز تولید شده و مابقی نیاز کشور از انواع لوله مانیسمان چینی و اروپایی تامین میشود. اتصالات مانیسمان نیز بخشی به صورت واردات و عمده آن توسط تولید کنندگان داخلی میشوند

نوع خاصی از لوله های فولادی نیز لوله های اسپیرال هستند که درز آنها به صورت مارپیچ بوده و در سایزبندی بزرگ تولید میشوند.

اما لوله های دیگر فولادی, لوله های درزدار هستند که در مصارف معمولی تر کاربرد زیادی داشته و به دلیل قیمت پایین تر طرفداران زیادی دارند. لوله و اتصالات درزدار همگی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین میشود. لوله های درزدار به دو شکل درزدار معمولی و لوله درزدار API تولید شده و کارخانه هایی مانند لوله سپاهان, سپنتا, کچو از این تولیدکنندگان هستند. اتصالات درزدار نیز همگی تولید کارخانه های ایرانی درست میشوند. میثاق, ایران جوش , دلتا , امین از تولیدکنندگان برند اتصالات مانیسمان و درزدار هستند.

فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار نمایندگی کلیه برندهای فوق را در اختیار داشته و یکی از واردکنندگان عمده لوله مانیسمان چینی است

در بخش لوله های پلیمری دو بخش عمده لوله های آب و فاضلاب وجود دارد. لوله های آبرسانی به دو نوع اصلی لوله پنج لایه و تک لایه تقسیم بندی میشود. لوله و اتصالات پنج لایه و تک لایه اغلب ایرانی بوده و برندهای لوله نیوپایپ, سوپرپایپ, ایزوپایپ , ایزی پایپ, بهتراشان از مارکهای ایرانی هستند که ما نمایندگی پخش محصولات آن را در اختیار داریم. لوله های تک لایه نیز آذین لوله سپاهان, نیک بسپار, یزدبسپار, بیست بسپار بوده که پایپ بازار نمایندگی فروش این محصولات را با بیشترین تخفیف دارد.

لوله های فاضلاب نیز به ندرت لوله های چدنی و اغلب از نوع پلیمری بوده و شامل لوله های UPVC یا پلیکا , لوله اتصالات پوش فیت و پلی اتیلن فاضلابی هسند. لوله پلیکا سمنان , گلپایگان , پارس پلاست از برندهای پلیکا و لوله های نیوفلکس, پوش فیت پلی ران و سوپردرین از برندهای مهم لوله پوش فیت ایرانی هستند. لوله فاضلابی پلی اتیلن حافظ , پلی ران , پارسیان هم از مارکهای داخلی هستند.

شیر فلکه های برنجی آب و گازی بخش بزرگی از یک فروشگاه لوله و اتصالات تهران محسوب میشود که شیر فلکه سیم ایتالیا, کیز ایران, کیتز ژاپن , شیر فلکه سامین, شیر فلکه کیسان در بخش شیر فلکه و گازی و شیر گازی امین, شیر گازی استارکو, آذر, حقیقی, آهارکو از برندهای شیر گازی هستند.

شیر فلکه های چدنی نیز در لول صنعتی و موتورخانه های بزرگ کاربرد داشته و میرآب , فاراب, وگ ایران بی همتا , وگ امید گلستان از تولیدکنندگان داخلی و مهم هسند. شیر های صنعتی دیسکی , ویفری, پروانه ای, شیر چاقویی از دیگر انواع شیرهای چدنی هستند که کاربردهای خاصی دارند.

جهت نیاز به مشاوره , استعلام وبررسی قیمت, صدور  پیش فاکتور و خرید و فروش لوله اتصالات از عمده فروشی لوله و اتصالات تهران با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس گرفته و یا به وبسایت فروشگاه اینترنتی پایپ بازار مراجعه کنید.




نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی
نوشته شده در جمعه 16 تير 1402
بازدید : 135
نویسنده : تاسیساتی تهران

نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی

در نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی بایستی بدانیم که معمولا یک سیم نول و یک سیم فاز از سمت جعبه تقسیم یا مینیاتوری وارد جعبه کلید کولر میشود که البته در برخی ساختمان ها ممکن است که سیم نول مستقیما به محل نصب کولر رفته و فقط سیم فاز در جعبه تقسیم سربندی و تقسیم شود.

خدمات نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی جدای از سرویس کولر آبی بوده و دستمزد آن جداگانه محاسبه میشود.

سیم کشی کولر آبی 4 رشته سیم مسی دارد. در اغلب موارد شامل  4 رنگ آبی(نول), زرد(پمپ آب), قرمز یا قهوه ای(دور کند موتور) و مشکی( دور کند موتور) است.

اصولا رنگ آبی(نول) معمولا بدون ورود به کلیدکولر به صورت مستقیم وارد ترمینال یا جعبه برق تقسیم داخل اتاق کولر میشود.

  • سیم فاز اصلی ساختمان (قرمز) به عدد شماره یک کلید کولر نصب میشود.
  • سیم پمپ آب(زرد) به قسمت شماره 2 کلید کولر متصل میشود.
  • سیم دور کند کولر ( قهوه ای یا قرمز) به قسمت شماره 9 کلید کولر نصب میشود.
  • سیم دور تند کولر( مشکی رنگ) به قسمت شماره 7 کلید کولر متصل میشود.

سیم کشی جعبه تقسیم کولر نیز عموما مطابق با رنگ بندی سیم کشی کلید کولر همخونی دارد, اما اگر به دلایل مختلفی رنگ بندی سیم کشی به هم خورده بود, معمولا جعبه تقسیم برق یا ترمینال اتاق کولر آبی از بالا به پایین به ترتیب , دور تند, دور کند, سیم کشی پمپ و آخری یا سیم پایینی نول به رنگ آبی است.

اما در برخی از کلیدهای کولر توکار ممکن است به جای اعداد فوق, طبق شکل زیر از علایم اختصاری PU برای پمپ, SL دور کند موتور کولر, SP دور تند موتور , N برای نول و L برای برق اصلی ورودی به کلید کولر استفاده میشود.

در نصب قطعات برقی کولر مانند سیم کشی موتور کولر, پمپ آب کولر یا کلید کولر در اتاق, شناخت نحوه سیم کشی کلید کولر آبی مهم ترین قیمت کار است. اصولا سیم کشی کلید کولر آبی جدید و قدیمی طبق رنگ بندی برق کولر و طبق الگو کار سختی نبوده و طبق تصاویر این صفحه میتوانید به راحتی اقدام به یادگیری سیم کشی کولر آبی و نصب برق کولر آبی کنید. در ادامه به نحوه سیم کشی کولر آبی طبق رنگ بندی و بدون رنگ بندی میپردازیم.

 نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی

تعمیر سیم کشی کولر آبی

اتصالی , خرابی برق داخل کولر , ایراد در داخل کلید کولر مشکل در طول سیم کشی و خرابی کابل کولر و ایراد در سیم کشی ساختمان و فیوزها از مشکلاتی هستند که خرابی سیم کشی و از کارافتادن برق کولر را باعث میشوند.

سیم کشی کولر به طور استاندارد از چهار سیم 2/5 یا 3 تشکیل شده است. استفاده از سیم کشی ضعیف و  غیراستاندارد میتوان باعث گرم شدن بیش از حد سیم ها , سوختگی سیم کشی و ایجاد حادثه شود . پس با استفاده از سیم و فیوز استاندارد و حداقل گرفتن متریال موجود بهتر است کار را به دوباره کاری و تولید خسارت نرسانیم .

سیم کشی باید طوری از سقف عبور داده شود که با عایق کاری و ایزوگام لطمه وارد نکند.

برای اصلاح جابجایی دور کند و تند موتور کولر با تعویض محل نصب سیم قهوه ای یا قرمز(دورکند) با محل نصب سیم مشکی رنگ( دور تند) در جعبه تقسیم اتاق کولر میسر است.

نصب کلید برق سیم کشی کولر آبی

اولی برای فاز, دومی نول و سومی ارت برای تخلیه برق در زمان شوک الکتریکی.

درون ترمینال کولر دو مسیر سیم اصلی وجود دارد که از یکی ازآنها با احتساب سیم ارت پنج رشته سیم و مسیردیگری سه رشته سیم عبور میکند.

در قسمت اول یکی برای پمپ , یکی برای نول یک برای دورتند , یکی برای دورکند و آخری برای ارت میباشد. از کلید کولر یک رشته سیم فیلامنتی با سایز یک و نیم نصب شود.

کلید کولر:کلید کولر آبی در واقع از سه کلید تشکیل شده است:

یک کلید یک پل برای واتر پمپ

یک کلید یک پل برای راه اندازی دور کند

یک کلید برای تبدیل دور کند به دور تند

سیم نول برای کلید‌هایی که مجهز به چراغ هستند , به سوکت نول پشت کلید وصل میگردد.

می‌توان سیم نول کولر و نول اصلی برق منزل را بدون اینکه به سوکت پشت کولر متصل کنیم، به هم وصل کرد.

کابلهای برق کولر داری 4 عدد سیم ترجیجا مفتول هستند , که هر کدام از این سیمها باید به یکی از سوکتهای پشت کلید کولر و سوکت هم نام داخل خود کولر طبق نقشه زیر وصل شود, در حقیقت احتیاجی به اتصال سیم‌های نول به کلید نیست؛ که در این حالت البته چراغ کلید کار نخواهد کرد.

مهمترین قسمت سیم کشی مناسب برای اتصال برق کولر آبی از محل کلید کولر تا محل نصب و جایگزاری کولر آبی می باشد.

بعد از اینکه به سر سیم متصل کردیم نوبت به کار اصلی یعنی نصب سیم ها می رسد. برای نصب کلید کولر آبی بهترین فرد همواره فردی کارشناس متخصص برق کشی ساختمان می باشد .

در کولرهای کنترلی که اخیرا تولید میشوند, بهتر است برای وصل کردن کلید کولر به کتابچه راهنمای آن مراجعه و گام به گام اقدام به نصب سیم کشی کولر نمایید. در صورت نیاز به نصب کلید و سیم کشی برق کولر آبی با تعمیر کولر آبی شبانه روزی تهران تماس بگیرید.




هزینه و قیمت انواع لوله پکیج ساختمان
نوشته شده در چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 165
نویسنده : تاسیساتی تهران

هزینه و قیمت انواع لوله پکیج ساختمان

برآورد هزینه و قیمت انواع لوله پکیج ساختمان از آنجا مهم تلقی میشود که در حال حاضر استفاده از پکیج بیشتر از موتورخانه رایج شده است. لوله کشی پکیج شامل لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور بوده و به دو صورت روکار و توکار قابل اجراست. لوله کشی پکیج با لوله های تک لایه و پنج لایه پلیمری انجام شده و بسته به شرایط و هزینه میتواند هر یک از دو مورد فوق استفاده شود.

هزینه و قیمت لوله پکیج ساختمان با لوله های پنج لایه بین 70 درصد تا دو برابر لوله های پلاستیکی برآورد شده و اجرت نسبتا بیشتری نیز دارد.

به شکل حدودی میتوان موارد زیر را از ارزانترین تا گرانترین نوع قیمت برای لوله شوفاژ دانست .

۱- لوله های پلاستیکی پلی پروپیلن سفید یا لوله سبز پلاستیکی با برندهای مانند لوله آذین , یزد بسپار , نیک بسپار

۲- لوله های سه لایه فویل دار یا کامپوزیت با مارکهایی مانند لوله آذین فویل دار و گلدپایپ

۳- لوله های پنج لایه PEX-AL-PEX و برندهایی مانند لوله نیوپایپ , سوپرپایپ , بهتراشان , ایزوپایپ , ایزی پایپ

۴-  لوله تک لایه پکس با برندی مانند پایپکس و سوپرپکس

۵- لوله فولادی سیاه یا لوله گاز مانیسمان و درزدار و برندهای مانند سپاهان , سپنتا , اهواز و…

برای استعلام قیمت, دریافت پیش فاکتور و خرید نهایی به وبسایت فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار مراجعه نمایید.

قیمت لوله پکیج ساختمان

قیمت انواع لوله پکیج ساختمان

البته به غیر از لوله هزینه خرید اتصالات تعیین کننده اصلی در قیمت لوله پکیج ساختمان است و لوله های پنج لایه به دلیل گران قیمت بودن اتصالات؛ گران قیمت ترین و لوله های تک لایه آذین ارزان قیمت ترین لوله در بین لوله های فوق رایج هستند. لوله های سه لایه فویل دار با لوله های تک لایه اتصالات یکسانی داشته و تقریبا 10 درصد گرانتر از لوله های تک لایه هستند. لوله های فلزی سیاه نیز اجرت اجرای بسیار بیشتری داشته و به همین دلیل توفیق بازار لوله های پنج لایه و تک لایه بسیار بیشتر هستند.

در بعضی از منازل به دلیل ترکیدگی لوله های زیرکار و یا اقدام به نصب و راه اندازی پکیج در ساختمانهایی که فاقد لوله کشی گرمایشی هستند و به قصد کاهش هزینه های کنده کاری و بازسازی مجبور به استفاده از لوله کشی پکیج و شوفاژ روکار هستیم.

لوله های فولادی سیاه که به هیچ وجه برای لوله کشی روکار مناسب نیستند , چرا که ظاهری ناجور و ظرافت ندارند. در عین حال از لحاظ قیمت لوله شوفاژ و از نظر قیمت بسیار گران تمام میشوند . لوله های پایپکس و سوپرپکس هم برندهای شرکتی بوده که هم هزینه بالایی داشته و هم به دلیل سخت بودن دسترسی به اقلام برای خرید از طرف مجریان لوله کشی تمایلی به استفاده از آنها وجود ندارد.

لوله های تک لایه , 3 لایه و پنج لایه به ترتیب گرانتر شده و از لحاظ کیفیتی نیز برای اجرای لوله کشی شوفاژ هم ظریف هستند و هم اقلام آنها برای اجرای قابل دسترس بوده و درتمام فروشگاه اتصالات فروشی های محلی نیز میتوان تهیه نمود. به خصوص لوله های تک لایه را که به دلیل قیمت مناسب آن در هر کوچه و خیابانی میتوان یافت .  

از لحاظ هزینه اجرایی ,  تفاوت زیادی بین این نوع لوله ها نبوده و شاید بین 15 تا 30 درصد اجرای لوله کشی پنج لایه دستمزد بالاتری داشته باشد. اما کیفیت لوله کشی پنج لایه به دلیل تحمل بالای آنها بسیار زیاد بوده و هم در اجرای لوله کشی روکار و هم در اجرای لوله کشی توکار شوفاژ و پکیج بهترین لوله را میتوان لوله پنچ لایه دانست. البته نوع اجرا نیز در اجرت و هزینه خرید لوله پکیج ساختمان نیز مهم بوده و مثلا لوله کشی کلکتوری هم در دستمزد و هم در بخش اجرت هزینه بیشتری دارد.

هزینه تقریبی لوله کشی شوفاژ توکار فرق زیادی با لوله شوفاژ روکار نداشته و تغییر قیمت فقط در بخش تخریب و نوسازی محل افزایش پیدا میکند .

قیمت لوازم لوله کشی پکیج

به طور معمولی هزینه خرید لوله و لوازم لوله کشی پکیج مانند اتصالات و غیره برای یک واحد تقریبا 100 متری به شرح زیر میباشد.

لوله تک لایه با بهترین مارک لوله سفید و لوازم لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور بین 6 تا 8 میلیون تومان

لوله ۳ لایه  کامپوزیت و اتصالات لوله کشی آب مصرفی پکیج و شوفاژ حدود 7 تا 10 میلیون تومان

لوله ۵ لایه که بسته به نوع و برند اتصالات بین 12 تا 15 میلیون تومان هزینه خرید اتصالات میشود .

هزینه های فوق برای اجرای لوله کشی انشعابی بوده و در لوله کشی کلکتوری به دلیل طول بیشتر لوله شوفاژ مصرفی و هزینه کلکتور و تجهیزات مربوطه , قیمت خرید لوله شوفاژ و لوازم افزایش پیدا میکند.

در بین مارک های داخلی لوله تک لایه , لوله آذین هم قیمت مناسبی داشته و هم کیفیتی خوبی دارد . بین برندهایی که از لحاظ قیمت لوله شوفاژ پنج لایه هم لیست قیمت نیوپایپ نسبت به دیگر برندهای بازار قیمت مناسب و کیفیتی بالایی دارد. در صورت نیاز به استعلام هزینه و قیمت انواع لوله پکیج ساختمان با فروشگاه لوله اتصالات حسین پور تماس بگیرید.

 




تعمیر کولر آبی 24 ساعته
نوشته شده در دو شنبه 8 خرداد 1402
بازدید : 183
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیر کولر آبی 24 ساعته

خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی 24 ساعته , عیب یابی, تعویض قطعات و تعمیر کولر آبی شبانه روزی تهران.

از آنجا که در فصول گرم مانند اواخر بهار و تمامی روزهای تابستان هوا بسیار گرم بوده و حتی در شب ها نیز تحمل گرما بدون کولر مشکل است. خرابی کولر آبی بسیاری از افراد گرمایی ,کودکان و سالخوردگان را اذیت کرده و هر طوری که شده بایستی یک فکری برای کولر خراب بکنیم. سوختن موتور کولر , خراب شدن پمپ آب کولر , پاره شدن تسمه , از بین رفتن برزنت کولر , وجود ایراد در برق کولر و سر و صدای ناهنجار کولر از مشکلاتی هستند که در اوج گرما میتواند مانع از عملکرد بهینه کولر آبی شود. البته نشتی آب کولر از شلنگ , کفی و دیگر قسمت های کولر نیز اذیت کننده هستند که بایستی رفع شوند.

برای جلوگیری از خرابی های بی هنگام و نیاز به تعمیر کولر آبی 24 ساعته بهتر است سرویس کولر آبی سر موقع انجام شود.

تعمیر کولر آبی 24 ساعته

تعمیر کولر آبی 24 ساعته تهران

تعدادی از خرابی های کولر بسیار واضح بوده و فقط نیاز است که کولر را بازدید کنید و برخی از خرابی های کولر علاوه بر بازدید نیاز به تجربه و مهارت نیاز دارد.

جهت خدمات تعمیر پکیج شبانه روزی تهران نیز با ما تماس بگیرید.

در ادامه نوشت بعضی از خرابی های محتمل کولر را ذکر خواهیم کرد و در مورد احتمالات قوی و ضعیف این  خرابیهای نیز بحث میکنیم.

روشن نشدن کولر آبی از مواردی است که خیلی اتفاق میفتد. دلیل قوی این مساله را میتوان خراب شدن موتور کولر , پاره شدن تسمه دانست. اما خارج شدن فولی از جای خود, خرابی کلید برق کولر, قطع شدن کابل کولر یا خرابی در سیم کشی ساختمان در کنار قفل کردن یاتاقان کولر از دیگر علل این عیب است.

از کار افتادن ناگهانی کولر نیز شبیه موارد قبلی است که اگر با بوی سوختگی همراه باشد حتما سیم پیچی موتور کولر دچار سوختگی شده است.

کم بودن قدرت کولر آبی نیز از موارد شایعی است که ممکن است به دلیل رگلاژ نبودن تسمه و یا پاره شدن برزنت باشد. این مساله در کنار کاهش قدرت موتور کولر و گرمای بیش از حد هوا از دلایل اصلی کاهش قدرت موتور کولر هستند.

سرد نبودن یا گرم بودن باد کولر دلیلی جز خیس نبودن پوشال کولر ندارد. البته ممکن است پوشال کولر شما کهنه بوده و جذب آب کمی داشته باشد. اگر پوشال کولر خیس نباشد ممکن است پمپ آب خراب شده باشد و یا احتمالا لوله های آبرسانی دچار گرفتگی شده باشند. این عیوب به شرطی است که کف کولر پر از آب باشد. اگر کف کولر آب نداشته باشد یا شناور خراب است و یا شیر و شلنگ کولر خراب و بسته هستند و البته به دلیل سوراخ بودن کف کولر احتمال دارد که کفی کولر آب جمع نشود.

صدای ناهنجار کولر نیز مشکل حادی است که به دلیل خراب شدن یاتاقان کولر و یا شل شدن پایه موتور کولر و بعضا معیوب بودن تسمه کولر اتفاق میفتد.

بوی بد کولر نیز اغلب به دلیل نزدیک بودن کولر با لوله های هواکش سرویس بهداشتی , دودکش یا اماکن بدبو است.

نشتی از کفی کولر نیز اگر مربوط به شکستگی و نشتی زیرآب کولر نباشد به دلیل سوراخ شدن تشتک کولر بوده وبایستی عوض شود. در صورت نیاز به خرید لوازم کولر آبی شبانه روزی یا تعمیر کولر آبی شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

تعمیرات کولر آبی 24 ساعته تهران

در خرابی موتور کولر یا باید موتور کولر آبی تعمیر شود و یا تعویض. تعمیر موتور کولر آبی شامل تعویض درب موتور , بوش و سیم پیچی موتور کولر است. خرابی پمپ کولر , تسمه, شناور, شکستگی پولی, فلکه, یاتاقان فقط با تعویض آنها امکان پذیر بوده و برخی ایرادات مانند سوراخ شدن کفی کولر یا جدا شدن برزنت ممکن است با ترمیم اصلاح شوند.

در صورت نیاز به خدمات عیب یابی و تعمیر کولر آبی 24 ساعته شبانه روزی با ما تماس بگیرید.




قوانین لوله کشی گاز ساختمان
نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1402
بازدید : 199
نویسنده : تاسیساتی تهران

قوانین لوله کشی گاز ساختمان

برای کاهش و به حداقل رساندن خطرات ناشی از انفجار و اشتعال گاز و جلوگیری از سواستفاده  در صورت تخطی از قوانین لوله کشی گاز منازل , شرکت ملی گاز و سازمان نظام مهندسی الزامات و شرایظ فنی ویژه ای در اعطای کنتور گاز شهری طرح کرده که اجرای این مقررات اجنتاب ناپذیر بوده و در صورت قانون شکنی, ملزم به اصلاح شرایط استاندارد لوله کشی گاز بوده و حتی میتواند از ساختمان کنتور سلب مالکیت و انشعاب کند. به همین دلیل پیش از اجرای لوله کشی گاز ساختمان , مالک بایستی با هماهنگی مجری یک نقشه مهندسی و استاندارد با رسم تمام جزییات سایز , انشعابات و مسیر لوله کشی گاز ساختمان به سازمان نظام مهندسی ارایه داده و در صورت تایید نقشه , مجری مورد تایید سازمان نظام مهندسی, کار عملیاتی اجرای لوله کشی گاز را با لوله و اتصالات استاندارد انجام داده و پس از تایید اجرا توسط بازرسان , میتواند شرایط اخذ کنتور و علمک گاز را داشته باشد. در صورت تخطی از قوانین لوله کشی گاز ساختمان کلیه خسارت های وارده به اشخاص و دارایی های ساکنین بر عهده افراد متخلف است.

برای استعلام قیمت و اطلاعات دقیق راجع به اتصالات و انواع لوله گاز خانگی روی لینک کلیک کنید.

قوانین لوله کشی گاز ساختمان

مرحله های گام به گام تایید لوله کشی گاز

پس با این شرایط , مراحل اجرای لوله کشی گاز ساختمان به شرح زیر هستند:

  1. انتخاب مجری دارای تاییدیه اجرای در شهر یا استان مورد نظر
  2. واریز مبلغ فیش های مراحل اداری سازمان نظام مهندسی
  3. تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی همان شهر
  4. انتخاب ناظر سازمان نظام مهندسی
  5. رسم نقشه لوله کشی گاز ساختمان با هماهنگی مجری
  6. ارایه نقشه به سازمان نظام مهندسی و اخذ تاییدیه نقشه از نظام مهندسی
  7. اجرای لوله کشی گاز
  8. تایید لوله کشی گاز توسط ناظر مراجع ذی ربط
  9. تهیه نقشه لوله کشی گاز اجرا شده در سه نسخه
  10. ارایه مدارک به شرکت ملی گاز شهری و اخذ تایید مدارک
  11. واریز مبلغ فیش های قانونی 
  12. اخذ انشعاب و نصب علمک گاز 
  13. نصب کنتور و تست نهایی گاز ساختمان

بخش های بالا تماما تحت نظارت نمایندگان سازمان نظام مهندسی انجام شده و هرگونه تغییرات کلی و اساسی بایستی با اجازه این سازمان اجرا شود.

پیش نیازهای مورد نیاز برای ارایه به شرکت گاز

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک یا وکیل مالک
  • سند مالکیت یا وکالت نامه از سند ملک

مدارک مورد نیاز برای ارایه به سازمان نظام مهندسی

  • فرم محاسبه
  • فرم طراحی
  • فرم نظارت 
  • فرم مهندسی

کلیه برگه های بالا  بایستی تایید و همراه با مهر و امضای مسولین مربوطه باشد.

در صورتی که ساختمان بیش از 2 طبقه باشد, بایستی برگ عوارض ساختمان, فرم بازدید,فرم دستور نقشه,فرم طراحی و نظارت تاسیساتی و نقشه های تاسیسات ساختمان , فرم قرارداد اجرا , پیمان و مدیریت یا فرم اخذ تعهدنامه محضری جهت معرفی مجری, نقشه معماری و سازه ,دفترچه محاسبات به همراه سی دی فایل نقشه های مخاسباتی را به سازمان نظام مهندسی ارایه کنید.

در صورتیکه اقدام به تخریب بنای کلنگی کرده باشید, بایستی کنتور گاز پیش از تخریب جمع آوری شده و رسید دریافت کنید. این رسید هنگام اخذ کنتور برای ساختمان جدید جزو مدارک محسوب میشود. همه این مراحل به دلیل الزام مالکین و مجریان به اجرای قوانین لوله کشی گاز منازل وجود دارند.

تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی

مراجعه به واحد کنترل ظرفیت و صلاحیت اخذ انشعاب و کنتور گاز ملک

انجام امور پرداختی و واریز فیش های مربوطه

مراجعه به واحد کنترل ظرفیت و صلاحدید, برای اخذ مدارک شهرداری و تایید آن

پس از این مراحل ناظر مورد تایید سازمان برای اجرای کار تا مراحل پایانی معرفی میگردد.

انشعاب غیرقانونی به همسایگان  و ملک های مجاور, انشعاب از پشت کنتور یا مواردی شبیه این ,میتواند پیگیری قانونی به همراه داشته باشد. در ادامه به ذکر جزییات اجرایی استاندارد و قوانین لوله کشی گاز منازل خواهیم پرداخت.

قوانین لوله کشی گاز منازل

قوانین و مقررات سختکیرانه ای برای امنیت در لوله کشی گاز وجود داشته که از جمله مهمترین آنها به موارد زیر اشاره میکنیم.

  • لوله کشی گاز توکار بایستی با استفاده از لوله های مانیسمان بدون درز یا API استاندارد داخلی یا خارجی و اتصالات مانیسمان انجام شود. لوله کشی گاز روکار نیز با استفاده از جوشکاری لوله گاز فولادی اتصالات گاز درزدار نیز بلامانع بوده و البته اتصالات و شیرآلات بایستی استاندارد باشند.
  • عایق کاری استاندارد در لوله کشی گاز توکار و رنگ آمیزی قسمت های روکار در لوله کشی گاز روکار جزو الزامات قوانین لوله کشی گاز منازل است.
  • کلیه طول لوله کشی بایستی با بست ساپورت شده و لوله اتصالات گاز هیچ فشاری متحمل نشوند.
  • در مورد نوع شیر مصرف گاز هر آپارتمان و یا دیگر قسمت های ساختمان طبق نقشه مندرج شده, اجرا شده, و از نصب انواع سه راهی و یا شیر اضافی خودداری گردد و با نمای نقطه چین نشان داده شود.
  • لوله گاز قبل از کنتور باید با فشار 10 پوند بر اینچ مربع یا پی اس آی تحت تست شود، در صورت عدم هوابندی میتوانید از شیلنگ و سر شیلنگی بجای اتصال کنتور استفاده کنید.
  • مهر لوله تمام سایزها باید زمان بازرسی مشخص بوده و اتصالات و شیر بدون رنگ و ضد زنگ باشند.
  • شیر گازی مصرف نباید پشت وسیله گازسوز نصب شود و در دسترس باشد و فاصله شیر تا دودکش وسیله معین شود.
  • شیر گاز پکیج و سایر لوازم گاز سوز بهتر است سمت چپ با ملاحظه فاصله مجاز نصب شود.
  • ساختمان دارای حداقل محیط ایمنی و حفاظتی باشد. در و پنجره ها نصب شده و سقف سازه زده شده باشد.
  • نصب دودکش در فضای بیرون بنا غیرقانونی میباشد. حتی مغازه موجود در یک ساختمان نیز نمی توانند دودکش گازسوز را در حیاط آپارتمان نصب کنند.
  • شیر فرعی گاز در آپارتمان های دارای کنتور گاز یکسان باید در راه پله نزدیک درب ورودی هر واحد نصب شود.
  • در آپارتمان های دارای کنتور مجزا ترجیج بر آن است از نصب شیر فرعی در تراس اتاق خودداری کرده و حدالامکان در تراس پذیرایی و آشپزخانه نصب شود. شاید تفکیک کنتور قیمت لوله کشی گاز خانگی را افزایش دهد , اما استقلال آن موجب افزایش سطح حفاظتی میشود .
  • نصب بیش از یک شعله گاز در پارکینگ و مشاعات ممنوع است.
  • در ساختمانهای کنتور مستقل نصب شیر قفلی قبل از کنتور  و شیر گازی اصلی بعد از کنتور اجباری است.
  • در سیستم کلکتوری با تعدد کنتور سایزینگ کلیه لوله ها با آخرین شیر مصرف آخرین مصرف کننده از علمک انجام گیرد.
  • نصب روشنایی در اماکن زیر خلاف قوانین لوله کشی گاز منازل و مغازه است:
  • روبروی خروجی کانال باد کولر آبی , فاصله زیر یک متر از در و پنجره سقف چوبی کمتر از ارتفاع دو متر هشتاد سانتیمتر, درسقف گچی فضای با سقف کمتر از 2/5 متر.
  • در  سراهی انشعابی که شیر روشنایی و بخاری از یک لوله اصلی منشعب میشوند و در کنج ۹۰ درجه قراردارند، حداقل فاصله شیر روشنایی از سه راهی 30 تا 50 سانتیمتر باشد.
  • بخاری , آبگرمکن و پکیج بدون دودکش مورد تایید نمی باشد.
  • نانوایی فانتزی از مکانهای عمومی محسوب نمیشود.
  •  در لوله کشی گاز از شیرهای گازی استاندارد با نشان ملی استفاده شود.
  • حداقل دهانه دودکش شومینه و پکیج ۱۵سانتیمتر بوده و باید تا یک متر بالاتر از پشت بام ادامه یابد.
  • لوله کشی بارفیکسی از عرض معبر و یا در طول کوچه از طریق نصب ساپورت خلاف مقررات میباشد.
  • نصب حداقل یک بخاری ، یک آبگرمکن و یک اجاق گاز در منازل مسکونی برای اخذ کنتور از قوانین لوله کشی گاز منازل است. در صورتیکه مکانی موقعیت و شرایط نصب بخاری و سایر لوازم گازسوز را نداشته باشد,نمیتواند انشعاب گاز بگیرد و بایستی از لوازم گرمایشی برقی استفاده نماید.
  • نصب و انشعاب گاز در اتاق خواب و سرویس بهداشتی حمام دستشویی غیرقانونی است.

 

رسم نقشه طبق قوانین لوله کشی گاز منازل

-رسم نقشه ایزومتریک در مقیاس یک به 100

– مشخص کردن سمت جغرافیایی ،قطر دیوار، موقعیت پنجره و در ،مساحت حیات ،راه پله،بالکن،انبار، آشپزخانه

– محل , اندازه و قطر دودکش ها

– رسم نقشه استاندارد و نوشتن اعداد با شابلون نقشه کشی

– عدم قلم خوردگی و لاک گرفتگی نقشه و مدارک شناسایی

قوانین لوله کشی گاز اماکن تجاری

در مورد اماکنی تجاری که قصد دارند  از یک کنتور یکسان استفاده کنند باید مقررات زیر را رعایت کنند .

-رضایت محضری مالکین جهت انشعاب گیری کنتور در یک مغازه با مشورت مهندس ناظر

-نصب شیر قفلی در ارتفاع قابل دسترس در بیرون همه مغازه ها از لوله اصلی پس از کنتور

-کنتور باید در محدوده قانونی ساختمان نصب شود و نصب کنتور در اماکن مشاعات آزاد است.

-در لوله کشی واحد های مسکونی – تجاری و یا ترکیب مسکونی تجاری لوله کشی گاز باید از ملک شخصی سایرین عبور نکند و در مشاعات لوله کشی انجام شود.




قیمت و نحوه نصب شیرآلات بهداشتی ساختمان
نوشته شده در دو شنبه 28 فروردين 1402
بازدید : 187
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت و نحوه نصب شیرآلات بهداشتی ساختمان

در این مطلب به بررسی قیمت و نحوه نصب شیرآلات بهداشتی ساختمان خواهیم پرداخت. 

نصب شیرآلات در ساخت یک بنا تقریبا جزو آخرین مراحل قرار گرفته و معمولا در هنگام یا بعد از اجرای نقاشی و پس از پایان یافتن نازک کاری انجام میشود. برای نصب شیرآلات نیاز است که بعد از سفت کاری عملیات اجرای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان انجام شود. لوله کشی آب برای تغذیه آب سرد و گرم شیرآلات بهداشتی و لوله کشی فاضلاب برای جمع آوری و هدایت پساب حاصل از استفاده از شیرآلات در آشپزخانه , سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی , حمام , بالکن و ... انجام میشود.

بسته به محل و نوع مصرف دو نوع شیرآلات تکی سرد و شیرآلات مخلوط سرد و گرم لوله کشی انجام شده و از آنجا که در اغلب نقاط ساختمان نیاز به شیرآلات سرد و گرم همزمان وجود دارد, به جز نقاط انگشت شماری معمولا لوله کشی آب سرد و گرم تواما و به صورت موازی انجام میشود. لوله کشی آب سرد از مبدا کنتور یا پمپ آب شروع شده و پس از رسیدن به موتورخانه یا پکیج به همراه لوله کشی پکیج شوفاژ و آب گرم به سمت شیرآلات حرکت میکنند. در نقطه و محل نصب شیرآلات بایستی با لحاظ کردن ارتفاع و سایزبندی اتصالات مربوطه برای وصل کردن شیرآلات به سیستم لوله کشی نصب شوند.

قیمت و نحوه نصب شیرآلات بهداشتی ساختمان

نحوه نصب شیرآلات بهداشتی ساختمان

از لحاظ مدل شیرآلات بهداشتی ساختمان به دو شکل شیرآلات توکار و روکار نصب میشوند. برای نصب شیرآلات توکار بایستی در هنگام لوله کشی اجزای داخلی نصب شده و بعد از کاشی کاری تنه شیر روی مغزی داخلی یا آی باکس شیرآلات نصب شوند. اما برای نصب شیرآلات روکار که بیشتر هم استفاده میشوند, در ادامه لوله کشی , شیر مستقیما بر روی اتصالات لوله نصب میشوند.

از لحاظ محل نصب یک دست شیرآلات شامل 4 قطعه میشوند. شیر آشپزخانه یا سینک ظرفشویی, شیر روشویی , شیر دوش و شیر توالت ( ایرانی یا فرنگی ) از انواع شیرآلات هستند که دو مورد اول به شیر توکاسه و دو مدل دوم به شیر دیواری معروف هستند. در ادامه به نحوه نصب شیرآلات روکار و توکار خواهیم پرداخت.

جدول ارتفاع نصب شیرآلات بهداشتی

ارتفاع تمام شده نصب شیر روشویی و سینک ظرفشویی بین 80 تا 85 سانتیمتر میباشد.ارتفاع نصب شیر دوش حدود 90 سانتیمتر است و سردوشی باید در ارتفاع 2 متری قرار بگیرد.

خروجی فاضلاب روشویی و سینک ظرفشویی  در ارتفاع  40 تا 45 سانتی متر, ارتفاع نصب روشویی حدود 80 سانتیمتر,  شیر پیسوار روشویی و سینک آشپزخانه در ارتفاع 45 تا 55 سانتیمتر,

ارتفاع نصب شیر توالت فرنگی 55 سانتیمتر و شیر آفتابه ای ایرانی نیز بایست بین 40 تا 45 سانتیمتر باشد. ارتفاع نصب فلاش تانک باید حدود 180 سانتیمتر باشد , و سیفون فشاری یا فلاش والو هم باید در ارتفاع 1 متری نصب شود .

ارتفاع نصب شیر دوش 90 تا 100 سانتی متر و علمک دوش متحرک یا ثابت در حدود 180 تا 200 سانتی متری نصب میشوند.

نصب شیر مخلوط دوش در ارتفاع 70 و نصب شیر دوش وان نیز در ارتفاع 170 تا 190 سانتیمتر صورت میپذیرد.

ارتفاع نصب سینک ظرفشویی نیز مانند روشویی در حدود 80 تا 85 سانتی متر است. ارتفاع نصب شیر پیسوار پرکن فرنگی در حدود 25 سانت و ارتفاع نصب فلاش تانک ایرانی در حدود 180 سانتی متر میباشد.

استاندارهای فوق برای نصب شیرالات توکار نیز اجرا میشود.

شیرالات پیسوال زیر روشویی و زیر سینک نیز باید در ارتفاع 50 سانتیمتری نصب شود . نصب شیر اهرمی سینک و روشویی نیز باید کمی مایل باشد.تا استفاده از آن راحت تر باشد. نصب شیر ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی نیزدر ارتفاع 30تا 40 سانتیمتری صحیح میباشد.

برای نصب اکسسوری و لوازم سرویس بهداشتی نیزباید ارتفاع و تقارن حفظ شود تا زیباتر به نظر برسد. تعویض شیر مخلوط هم با وجود داشتن لنگی آسانتر است و فواصل غیر استاندارد را همپوشانی میکند.

نصب شیر توالت ایرانی و فرنگی

نصب شیر اهرمی توالت فرنگی و دستشویی ایرانی و حتی دوش که به نام شیرهای دیواری معروف  هستند , معمولا با  واسطه یک اتصال به نام لنگی شیر مخلوط به داخل روزه لوله کشی و مهره شیر انجام میشود . لنگی از سمت سایز 1/2 اینچ توسط نوار تفلون آب بندی میشود و از سمت شیر توسط یک واشر 2/5 به مهره 3/4 شیر وصل میگردد.

نصب شیر حمام

نصب شیر دوش که یک نوع شیر دیواری محسوب میشود درست مانند نصب شیر دیواری توالت است . در نصب شیر دوش دو قسمت در انتهای شیر یا ورودی شیر وجود داشته که سایز 3/4 مهره دار هستند و دوخروجی دارند . مهره 3/4 شیر دوش به لنگی شیر یا اتصال لوله کشی به طور مسقیم نصب میشود . برای نصب درون مهره شیر دوش حتما بایستی که واشر 2/5 لاستیکی قرار داد . به طور کلی در نصب شیرالات بهداشتی در جایی که واشر استفاده میشود به هیچ عنوان نبایستی از نوار تفلون استفاده کرد مگر در مواقع خاص که واشر به خوبی آببندی را انجام نمیدهد.

نصب شیر ظرفشویی

برای نصب شیر ظرفشویی بایستی تابع نصب شیرالات تک پایه یا توکاسه بود . شیر روشویی و شیر ظرفشویی درست مثل هم نصب میشوند. شیرهای سینک ظرفشویی و روشویی نیز دارای یک علم میباشندکه اکثرا الم شیرهای روشویی ثابت و علم شیرهای ظرفشویی متحرک میباشند. یک نوع شیر اهرمی ظرفشویی از نوع شیلنگی است که به نام شاوری معروف میباشند. قیمت شیرهای اهرمی معمولا بسته به وزن برنج به کار رفته, کیفیت تولید و آبکاری و قطعات کار رفته در شیر بستگی دارند.البته در ادامه توضیحات بالا باید ذکر شود که اینمشخصات به طور کلی برای شیرهای رایج دربازار به کار رفته و بسیاری از شیرالات فانتزی از سازوکار پیچیده ای چه در تولید و چه درنصب برخوردار هستند.

نصب شیر روشویی

نصب روشویی عموما با نصب روشویی انجام میشود , البته برخی مواقع لازم است که شیر روشویی کهنه با نو نیز جایگزین شود .. روشویی اغلب در سرویس های بهداشتی , حمام ها و درکنار توالتهای ایرانی و فرنگی برای شستشوی دست و صورت نصب میشوند. در گذشته روشویی ها از نوع چینی و سرامیکی بودند اما با لوکس شدن ساختمانها , تحولاتیدر ساخت روشوییها نیز به وجود آمد و انواع روشویی کابینتی با کابینهای از جنس ام دی اف ,پلیمر , چوب , شیشه , سنگ و سایر مواد لوکس به بازار عرضه شد. به طور کلی نصب آنها خیلی با روشویی ها فرقی ندارد. در هنگام نصب روشویی علاوه بر سفت کردن روشویی باید به تراز بودن , فاصله تا در و دیوارها و ارتفاع نصب روشوییها توجه کنیم.

نصب شوفاژ نیز همراه با شیرآلات انجام شده و ما به صورت مفصل راجع به طریقه نصب رادیاتور پره ای و پنلی در این مقاله پرداخته ایم. در نصب رادیاتور نیز همانند نصب شیرآلات بایستی جریان آب قطع بوده و بعد از نصب لوله و اتصالات و رادیاتور کار تست آب بندی انجام شود.

قیمت نصب شیرآلات

در سال 1402 برای نصب یک شیر معمولی بین 250 تا 350 هزار تومان دستمزد متوسط میباشد که در صورت افزایش تعداد شیر ها و راحتی و ساختی آن به قیمت دستمزد شیر افزوده میشود. در ادامه لیست قیمت نصب شیرالات شامل فقط اجرت نصب شیرالات بدون احتساب مخارج خرید جنس و به صورت تکی آورده شده است. بدیهی است که با افزایش تعداد شیرالات قیمتهای فوق قابل تخفیف و کاهش هستند.

حتی اجرت و دستمزد 2 عدد شیر به دلیل نصب همزمان حداقل یک تخفیف 100 هزار تومانی دارد, چرا که رفت و آمد و حمل لوازم برای نصب یک یا چند عدد شیر انجام شده و نصاب شیرالات ترجیح میدهد که با ارایه تخفیف از ایاب و ذهاب بیهوده جلوگیری کند.

نصب شیر ظرفشویی   250 تا 300 هزار تومان

نصب شیر توالت        200 تا 300 هزار تومان

نصب شیر روشویی      250 تا 300 هزار تومان

نصب شیر و دوش حمام 250 تا 400 هزار تومان

نصب شیر ظرفشویی شلنگ دار یا شاوری 350 تا 500 هزار تومان

نصب علم یونیکا و یونیورست دوش حمام 200 تا 350 هزار تومان

نصب روشویی کابینتی 350 تا 550 هزار تومان

نصب روشویی سنگی 450 تا 600 هزار تومان

نصب روشویی معمولی با شیر 300 تا 400 هزار تومان

نصب توالت فرنگی 300 تا 450 هزار تومان

نصب وال هنگ 1 میلیون تومان

نصب شیرآلات توکار بدون لوله کشی تکه ای 600 تا 800 هزار تومان.

اجرت نصب شیرالات اهرمی و معمولی قدیمی یا پیچی هم تفاوتی نداشته و همگی شامل لیست قیمت شیرالات در بالا میشوند.

دستمزد نصب سایر لوازم بهداشتی تاسیساتی نیز در کمترین حالت خود با هزینه ایاب و ذهاب بین 200 تا 250 هزار تومان است. مثلا اجرت نصب سیفون ظرفشویی و روشویی یا دستمزد نصب شیر پیسوار یا شیر ماشین ظرفشویی در حدود این رقم بوده و کوچک بودن و ارزان بودن این لوازم موجب کم بودن قیمت نصب این لوازم نمیشود و یک تاسیسات کار در آسان ترین شرایط برای یک کار خرده کاری بین 300 تا 350 هزار تومان اجرت دریافت میکند. ممکن است قیمت اتحادیه نصب شیرالات کمی پایینتر از این مقدار باشد, که دلیل آن هم عدم تخمین رفت و آمد , عدم همخوانی با قیمت های روز بازار و کلی گویی قیمت اتحادیه نصب شیرآلات است که توسط اتحادیه تاسیسات مکانیکی و برای نصب شیرآلات پروژه های ساختمانی تعریف شده است.

 

 


:: برچسب‌ها: جدول ارتفاع نصب شیرآلات بهداشتی , اجرت نصب شیر سینک ظرفشویی ,



تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی
نوشته شده در یک شنبه 20 اسفند 1401
بازدید : 157
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی

شاید ساده به نظر برسد اما تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی یکی از اعصاب خوردکن ترین کارهای دنیا به نظر میرسد که به در عین سادگی ممکن است با چند بار نصب یا تعویض دوباره مشکل نشتی آن پابرجا باشد. تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی یکی از کارهای رایج در خرده کاری تاسیساتی لوله کشی محسوب میشود.

سیفون ظرفشویی مجموعه ای از اتصالات و مهره های پلاستیکی و بعضا فلزی هستند که توسط واشرهای مخصوصی آب بندی میشوند. همان طور که در مطلب نصب سیفون ظرفشویی به آن اشاره کردیم , سیفون ظرفشویی وظیفه جمع آوری و انتقال پساب داخل سینک را به لوله کشی فاضلاب ساختمان داشته و به دلیل اینکه توسط واشر آب بندی شده و هر از گاهی انباشت فاضلاب موجب گرفتگی آن میشود, نیاز است که هر از چندی نسبت به باز کردن و تمیز کردن آن اقدام کنیم, اما ممکن است به دلیل ناشی گری و عدم تجربه در نحوه نصب قطعات نشود که کار آب بندی آنرا انجام داد.

تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی

نحوه واشر زیر سینک ظرفشویی

برای تمیز کردن سیفون ظرفشویی لازم است که قطعات به خصوص مخزن باز شده و بعد از تمیزکاری آنها را مجددا ببندیم. واشرهای سینک ظرفشویی چند مدل بوده و مدلهای رند آنها انواع تخت و استوانه ای کونیک دار هستند. سایز واشرهای زیر سینک ظرفشویی متناسب با اندازه مهره ای که واشر داخل آن قرار میگیرد بوده و معمولا در دو سایز واشر 4 و واشر 5 تخت یا استوانه ای هستند. بهتر است در زمان تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی به محل و اندازه و وضعیت قرار گیری واشر نیز دقت کنید. اغلب نقاط سینک ظرفشویی دارای واشرهای تخت بوده و فقط در برخی سینک ها در قسمت لوله عمودی منتهی به مخزن سیفون واشر کونیک دار استوانه ای برای تنظیم ارتفاع مخزن استفاده میشود.

در صورتی که به واشر مناسب دستزسی ندارید بهتر است با استفاده از همان واشر و کمی نوار تفلون اقدام به آب بندی آن نمایید.

آب بندی واشر زیر سینک ظرفشویی

دلایل نشتی سیفون ظرفشویی

اما شاید فقط دلیل عدم آب بندی خرابی واشر نبوده و دنده به دنده بستن یا خرابی اتصالات موجب خارج شدن سیفون از آب بندی باشد. له شدگی واشر نیز ممکن است موجب نشتی بوده و بایستی در این مواقع تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی انجام شود. آب بندی سیفون روشویی نیز به همین شکل است.

برای اطمینان از نحوه نصب سیفون ظرفشویی بهتر است که قبل از باز کردن یک عکس از نحوه قرارگیری قطعات مختلف آن بگیریم. در صورت نیاز به آب بندی و تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی با لوله کشی ۲۴ ساعته تهران تماس بگیرید.




سرویس کولر آبی تهران
نوشته شده در جمعه 19 اسفند 1401
بازدید : 174
نویسنده : تاسیساتی تهران

سرویس کولر آبی تهران

در صورت نیاز به سرویس کولر آبی تهران به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید/ 09129352189 شبانه روزی.

در این مطلب به نحوه سرویس کولر آبی و کارهایی که یک سرویس کار کولر بایستی انجام دهد, خواهیم پرداخت, مسلما اگر خود شما توانایی سرویس کولر را پیدا کنید وکمی حوصله و وقت بگذارید میتوانید به یک سرویس کار حرفه ای کولر تبدیل شوید. در ابتدا لازم است که اطلاعاتی راجع به قطعات و طرز کار کولر آبی داشته باشیم.

سرویس کولر آبی تهران

طرز کار کولر آبی و سلولزی

کولر آبی یک ماشین خنک کننده برقی است. قطعات اصلی کولر مشتمل بر یک بدنه مکعبی شکل بوده که معمولا سه طرف آن پوشال و یک سمت آن کانال خروجی کولر قرار دارد. در تشت پایینی کولر آبی همیشه میزان مشخصی آب وجود دارد. این آب توسط پمپ آب کولر و لوله های مربوطه آبرسان یه سمت پوشالها که در سه سمت جانبی کولر قرار داشته و با خیس شدن پوشال داخل اتاق کولر یک محیط خنک تر نسبت به اطراف ایجاد میشود.

موتور یا دینام کولر توسط تسمه , پروانه کولر را به حرکت انداخته و این هوای نسبتا خنک محیط را سرد میکند و شما از این باد لذت میبرید. این سیکل کلی عملکرد یک کولر آبی است. اما در این راه ما با سه نوع قطعات مختلف سرو کار داریم.

قطعات کولر آبی

بخش نخست قطعات کولر لوازم ثابت کولر هستند. این لوازم شامل بدنه کولر, کفی کولر, پایه کولر و برزنت کولر هستند. این قطعات به ندرت دچار خرابی میشوند. بعضا پوسیدگی برزنت یا کفی کولر از مشکلات خرابی قطعات ثابت کولر محسوب میشوند.

بخش دوم قطعات سیستم آبرسانی کولر شامل شیر فلکه کولر, شلنگ کولر, شناور کولر , زیرآب کولر, پمپ آب کولر , شلنگ های آبرسانی پمپ و کولر و اتصالات پخش کننده کولر هستند که کار مهیا کردن آب و خیس کردن پوشال را بر عهده دارند. این بخش کار خنک سازی هوا را بر عهده دارد. معمولا 90 درصد از مواردی که باد کولر گرم میشود مربوط به خرابی این قسمت است.

دسته آخر قطعات تولید باد کولر است. موتور کولر مهم ترین قطعه کولر بوده و منشا باد کولر محسوب میشود. بعد از موتور , فولی روی دینام , تسمه , فلکه , یاتاقان , حلزونی و پروانه از قطعات دیگر سیستم باد زننده کولر آبی محسوب میشوند.

کلیه این قطعات با همکاری یکنواخت یکدیگر موجب فراهم آوردن هوای خنک و مطبوع کولر آبی میشوند و جواب سرویس کولر آبی چگونه است را بایستی روان سازی و بررسی این قطعات عنوان کرد. حال به نحوه راه اندازی و سرویس کولر آبی میپردازیم. سرویس کولر آبی تهران بخش مهمی از خدمات فنی و تاسیسات در فصل تابستان میباشد.

سرویس کار کولر آبی تهران

سرویس کولر آبی تهران

سرویس راه اندازی کولر آبی تعویض پوشال , تمیز کاری و نظافت , روغن کاری را شامل شده و در صورت وجود ایرادات کولر رفع عیب خرابی های زیر و درشت یا تعویض قطعات معیوب است.

به طور کلی سرویس کولر آبی شامل مراحل زیر است:

  • تعویض پوشال کولر و تمیز کردن دریچه های کولر
  • نظافت و شستشوی کولر و قطعات
  • روغن کاری یاتاقان و در صورت نیاز موتور کولر
  • بررسی و تست عملکرد قطعات آبرسانی, سیم کشی کولر, تسمه, برزنت, موتور و یاتاقان
  • روشن کردن کولر و در صورت نیاز رفع عیب و ایرادهای احتمالی

انجام سرویس کولر به صورت دوره ای اثر فراوانی در راندمان کولر و افزایش عمر کولر و قطعات کولر آبی میشود. سرویس کولر عموما در  اوایل فصل بهارانجام میشود و اینکار به ظاهر ساده باید با دقت و حوصله انجام شود.

به صورت حرفه ای و وقت گیر , سرویس کولر آبی تهران  از برق کولر و تقسیم برق کولر و اطمینان از کارکرد آن, چک کردن موتور کولر آبی,کارکرد صحیح دینام کولر موتور آبی,بازدید از پمپ کولر آبی و لوازم مکانیکی مانند یاتاقان,فولی,فلکه,شفت, حلزونی ,کفی کولر,برزنت کولر آبی,کانال کولر, شناور کولر,شیلنگ کولر آبی,شیر کولر, لوله های آب داخل کولر میشود.

تمیز کردن قطعات مختلف کولر آبی و تعویض پوشال کولر از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر بایستی انجام شود, تا کولر آبی دمای مطلوبی تولید کند. پس از تمیز کاری , روغن کاری یاتاقان , تنظیم شناور و تسمه , چک کردن دینام , پمپ و مسیر آب بدهی به پوشال , بررسی سلامت تسمه و برزنت و عدم لنگ زدن شفت در قطعات مکانیکی کولر آبی و تعویض یا شستشوی پوشال از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر آبی صورت میگیرد.

در ادامه سرویس کولر آبی تهران بایستی شیر و شلنگ کولر و زیرآب کولر بررسی شده و اگر بتوانید یک سایبان آماده یا حتی یک کارتن بزرگ روی کولر قرار دهید, موجب بهبود راندمان کولر آبی میشود. اطراف کولر آبی بهتر است هواخور خوبی داشته باشد تا هر چه بیشتر به اکسیژن دسترسی داشته باشد .گردش باد در اطراف کولر میتواند راندمان کولر ابی را زیاد کند.

هر چه مسافت کولر آبی تا کانال خروجی هوا بیشتر باشد ,راندمان کولر آبی کاهش پیدا میکند. روغن ریختن در روزنه یاتاقان و روان کار کردن قطعات کولر نقش بسیار زیادی در کاهش سوختن موتور کولر و سر و صدای بد کولر دارد.

تسمه کولر باید کمی بازی داشته باشد و خیلی سفت نباشد که به موتور کولر فشار بیاورد. با فشردن تسمه از دو سمت بایستی به اندازه 2 انگشت فاصله میان دوطرف تسمه وجود داشته باشد.

خیلی هم نباید شل باشد که بکسوات کند , و باید انتقال نیرو را به خوبی به پروانه کولر انجام دهد. در صورت کار نکردن دور کند کولر آبی بایستی توسط سیم پیچ بررسی شود.

در سرویس کولر آبی تهران به صورت عمومی سیم کشی کولر, عملکرد ظاهری صحیح کولر و هدایت مناسب باد کولر به کانالها و سپس به محیط مورد نظر باید توجه کرد , که در غیر اینصورت یک جای کار میلنگد.

تعویض پوشال کولر هرساله باید انجام شود , زیرا با توجه به دود و هوای بد تهران و سایر شهرهای بزرگ, پوشال کولر هر سال کثیف میشود.

آلوده بودن پوشال علاوه بر تقلیل بازدهی آن حساسیت زا بوده و ممکن است مشکلات تنفسی به وجود آورد. از طرفی برای جلوگیری از خرابی کولر آبی و اجبار به درست کردن کولر آبی بایستی حتما  سرویس کولر انجام شده و اگر شما میخواهید بدانید که سرویس کولر آبی چگونه است بایستی علاوه بر مطالعه اقدام به عمل نمایید.

لوازم سرویس کولر آبی تهران

سرویس کولر آبی در شرایط نرمال قطعات زیادی احتیاج ندارد اما برای احتیاط یک سرویس کار کولر بایستی با توجه به اندازه کولر ؛ به جز پوشال , تسمه ,  مهره ممه , چند متر شلنگ کولر, برزنت کولر آبی, شیر فلکه کولر , شناور کولر, زیرآب کولر همراه داشته باشد. بورس سیمی , آچارآلات , پیچ گوشتی , انبردست, روغندان از ابزارآلات مورد نیاز برای سرویس کولر آبی محسوب میشوند. البته پمپ آب , لوله سقفی , یاتاقان, پولی , فلکه و موتور کولر نیز از لوازمی هستند که در تعمیر کولر آبی نیاز داریم.


:: برچسب‌ها: سرویس کار کولر , سرویس کار کولر آبی ,



قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1401
بازدید : 180
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

در این نوشته انواع قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی را بررسی میکنیم. یکی از تعیین کننده ترین موارد در تعیین قیمت لوله کشی ساختمان را میتواند قیمت لوله آب ساختمان دانست. قیمت لوله آب با توجه به نوع لوله و اتصالات آن مشخص میشوند. امروزه برای اجرای  از 6 مدل لوله استفاده میشود که 2 مورد آن یعنی لوله های تک لایه پلاستیکی و پنج لایه پکس کاربرد بیشتری دارند.

لوله های تک لایه پلیمری اتویی , لوله پنج لایه پکس , لوله گالوانیزه فلزی , لوله تک لایه پکس , لوله پلی اتیلن و لوله سه لایه فویل دار یا کامپوزیت از موارد رایج در لوله کشی آب هستند. البته لوله کشی مسی نیز برای لوله کشی آب و شوفاژ بسیار کیفیت و قیمت بالایی داشته که در کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده شده و در ایران استفاده نمیشوند. ارزان ترین قیمت لوله آب ساختمان را لوله های  پلی اتیلن دارند اما برای آب گرم قابل استفاده نیستند.

لوله های تک لایه پلیمری با اتصالات پلاستیکی و تلفیق پلاستیک و برنج , لوله های پنج لایه با اتصالات پرسی و کوپلی برنجی , لوله کشی گالوانیزه با اتصالات گالوانیزه , لوله های پکس با اتصالات پلیمری و لوله های  سه لایه فویل دار با اتصالات لوله تک لایه پلاستیکی اجرا میشوند.  به جز لوله کشی پلی اتیلن همه موارد فوق برای لوله کشی آب سرد و گرم استفاده میشوند.

برای استعلام قیمت انواع لوله و اتصالات فاضلاب با ما تماس بگیرید.

مقایسه قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

با توجه به شرایط اجرایی و قیمت در حال حاضر بیشتر از لوله های پلاستیکی PPRC برای اجرای لوله کشی استفاده میشود. رتبه بعدی مصرف که نسبتا حدود 30 تا 40 درصد هزینه بیشتری بابت خرید لوله اتصالات میشود, مربوط به لوله های پنج لایه است. البته برند لوله اتصالات نیز تا حدی بر این تفاوت قیمت موثر است. در این مقایسه ما دو برند مطرح لوله اتصالات آذین تک لایه و نیوپایپ پنج لایه را بررسی کردیم.

این روزها از لوله های فلزی گالوانیزه در لوله کشی آب کمتر استفاده میشود اما در برخی موارد به خصوص رایزر آبرسانی ساختمان های بلندمرتبه که نیاز به دبی بیشتری برای آبرسانی وجود دارد, بایستی از لوله های گالوانیزه که دبی بیشتری دارند استفاده شود, چرا که لوله اتصالات پنج لایه و تک لایه از لحاظ هزینه بالا بوده و ضمنا دبی کمتری نسبت به لوله های گالوانیزه داشته و محدودیت سایز دارند. لوله های تک لایه تا سایز 2 اینچ , لوله های 5 لایه تا سایز 32 و لوله های گالوانیزه تا 4 اینچ در لوله کشی آب استفاده میشوند.

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی

در حال حاضر قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی سفید در سایز 20 یا 2 در حدود 80 تا 100 هزار تومان است. قیمت لوله 25 پلاستیکی حدود 160 هزار تومان و قیمت لوله 32 تقریبا 260 هزار تومان است. لوله های پلاستیکی سفید در شاخه های 4 متر تولید و به بازار عرضه میشوند.این سه سایز از پرمصرف ترین لوله های پلیمری محسوب میشوند, اما در محاسبه قیمت لوله کشی, تخمین خرید اتصالات نیز موثر هستند. اتصالات پلاستیکی لوله های تک لایه نسبتا ارزان قیمت و در حدود 5000 تا 10000 تومان هستند اما اتصالاتی که یک طرف آنها برنجی هستند از 40 هزار تومان تا 150 هزار تومان در سایز 32 قیمت دارند. اتصالات پلاستیکی در طول لوله کشی و اتصالات یک سر برنجی در انتها و ابتدای لوله کشی برای اتصال به شیر و دیگر تجهیزات مصرف دارند. این نوع لوله اتصالات در مغازه لوله و اتصالات فروشی قابل تهیه کردن هستند.

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی

قیمت لوله پنج لایه

قیمت لوله های پنج لایه نیز تقریبا در حد لوله های تک لایه بوده و تا سایز 32 صورت رولی و متری بسته بندی و به فروش میرسند. اما پارامتری که قیمت لوله کشی پنج لایه را نسبت به لوله کشی تک لایه گران قیمت تر میکند, اتصالات تمام برنجی و بسیار گران قیمت تر این مدل لوله ها هستند. البته این نوع لوله کشی اتصالات کمتری نسبت به لوله های تک لایه مصرف میکنند, اما با توجه به قیمت گران اتصالات باز هم یک افزایش حدود 40 درصدی در برآورد هزینه لوله کشی برای آنها بایستی در نظر گرفت. قیمت لوله 16 پنج لایه حدود 18 هزار تومان, سایز 20 تقریبا 30 هزار تومان , نمره 25 حدود 50 و نمره 32 70 هزار تومان است, اتصالات آنها نیز در ارزان ترین مورد از 80 هزار تومان شروع شده و تا حدود 700 هزار تومان هزینه خرید یک سه راهی 32 کوپلی یا پرسی میرسد. اما کیفیت آنها جدا از قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی بهترین است.

قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

قیمت لوله فلزی گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه به صورت شاخه 6 متری محاسبه میشود. یک شاخه لوله 1/2 گالوانیزه سنگین در حال حاضر بین 700 تا 800 هزار تومان قیمت دارد. لوله 3/4 آن بین 800 تا 900 هزار تومان و لوله 1 اینچ در حدود 1/200 هزار تومان است. اتصالات گالوانیزه نیز بین 15 تا 40 هزار تومان است. در کنار قیمت بسیار بالای لوله های فلزی آب , اجرای مشکل و در نتیجه اجرت بالای اجرای لوله کشی گالوانیزه باعث شده که جز در موارد خاص , استفاده از این لوله کشی در ساختمان ها کمتر رایج باشد.

قیمت لوله پکس تک لایه

قیمت لوله پکس تک لایه در مجموع از لوله تک لایه پلی پروپیلن بیشتر است اما به دلیل اینکه این لوله ها دیرتر از لوله های پلیمری تک لایه و پنج لایه وارد بازار شده, نتوانست که آنطور که باید جایگاه خوبی در بازار پیدا کند. لوله های پکس هم قیمت لوله های تک لایه و پنج لایه و اتصالات آنها بین لوله های تک لایه و پنج لایه از لحاظ قیمت قرار دارد.

قیمت لوله های آب سه لایه فویل دار

اتصالات این لوله ها دقیقا همان اتصالات تک لایه PP هستند, خود این لوله ها نیز از جنس پلی پروپیلن بوده و فقط یک لایه فویل در میان آنها وجود دارد. قیمت لوله های فویل دار در حدود 10 درصد گران تر از لوله های تک لایه بوده و به دلیل عدم یکپارچگی لوله , طول عمر کمتری نسبت به لوله های تک لایه داشته و به همین دلیل استقبال زیادی از آنها نمیشود.

قیمت لوله آب پلی اتیلن

قیمت لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن فقط برای لوله کشی آب سرد و گرم مصرف شده و ارزان قیمت ترین لوله کشی محسوب میشود. لوله های آنها بسیار ارزان تر از لوله های تک لایه و اتصالات آنها نیز مقداری گران از اتصالات لوله پلاستیکی بوده و به دلیل رولی بودن آن اتصالات کمتری مصرف کرده و برای آبرسانی و مصارف کشاورزی عالی هستند. رنگ این لوله های مشکی رنگ است.

برای استعلام قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی با نمایندگی لوله آذین تماس بگیرید.




آموزش جوشکاری لوله گاز منازل
نوشته شده در دو شنبه 24 بهمن 1401
بازدید : 192
نویسنده : تاسیساتی تهران

آموزش جوشکاری لوله گاز منازل

برای آموزش جوشکاری لوله گاز منازل علاوه بر تسلط بر جوشکاری که در دوره های عملی بایستی فرا گرفت, نیاز به اطلاعات علمی و نحوه اجرای جوشکاری و پارامترهای فنی آن نیز وجود دارد. اما از آنجا که اغلب همکاران ما در حرفه جوشکاری لوله گاز تنها در بخش عملی و تجربی کار کرده اند, ممکن است سوالاتی در زمینه آموزش جوشکاری لوله گاز منازل و ساختمان ها برای آنها وجود داشته باشد. 

از لحاظ شغلی یادگیری جوشکاری لوله گاز و انتخاب آن به عنوان شغل یکی از بهترین موارد در بین خدمات تاسیساتی لوله کشی ساختمان است, چرا که قیمت لوله کشی گاز ساختمان به دلیل تخصصی بودن با وجود مسولیت آن نسبت با سایر انواع لوله کشی بیشتر بوده و در نتیجه درآمد یک جوشکار لوله گاز نیز در بین افراد شاغل در سطح قابل قبولی قرار دارد.

همانطور که میدانید, از بعد کنتور گاز,  کار لوله کشی گاز ساختمان و منازل آغاز شده و سایز بندی ,نحوه انتخاب مسیر و عایق کاری و نصب تجهیزات در کنار جوشکاری و اتصال لوله و اتصالات توسط جوش مبنای کار لوله کشی گاز ساختمان است. جوشکاری لوله گاز منازل  فقط با استفاده از جوشکاری برق انجام شده و استفاده از هرگونه لوله پلیمری , لوله آب , لوله گالوانیزه , اتصالات غیر استاندارد, شیرآلات غیر تایید و بدون عایق کاری ممنوع است. همه اتصالات به جز در محل نصب شیر و تجهیزات استاندارد دیگر که با استفاده از سردنده انجام میشود بایستی حتما با استفاده از جوشکاری لوله گاز انجام شوند. سردنده لوله گاز قطعه لوله  ای است که یک سر آن طبق استانداردهای گازکشی رزوه شده و معمولا در شیرآلات مصرف کننده انتهایی یا شیر گازی قطع و وصل ساختمان و واحد برای نصب شیر روی آن نصب میشوند.

آموزش جوشکاری لوله گاز منازل

آموزش جوشکاری لوله گاز منازل توکار

جوشکاری لوله کشی گاز توکار بایستی حتما با استفاده از لوله های مانیسمان یا API و اتصالات مانیسمان انجام شود. بعد از اجرای جوشکاری بایستی حتما لوله و اتصالات با استفاده از رنگ پرایمر و نوار آلتن و سرجوش عایق بندی شود. اما قبل از هر کاری در لوله کشی گاز منازل برای اخذ انشعاب و کنتور گاز بایستی یک لوله کش گاز مورد تایید پیدا کرده و با طراحی نقشه روند کار را با مراجعه به مراجع ذی ربط شروع کرد. بعد از اجرای لوله کشی گاز و تایید نقشه و اجرا توسط بارزسان سازمان نظام مهندسی , مراحل نصب کنتور و انشعاب و تزریق و تست لوله کشی انجام میشود.

لوله کشی گاز روکار نیز به همین ترتیب انجام شده و فقط جوشکاری لوله گاز با استفاده از لوله های درزدار و اتصالات درزدار استاندارد گازی نیز امکان پذیر است. ضمن اینکه در لوله کشی گاز روکار فقط قسمت های توکار بایستی عایق بندی شده و بخش های روکار لوله اتصالات گاز با استفاده از رنگ و ضدزنگ پوشش داده میشوند. جوشکاری گاز خانگی به دلیل مخاطرات و مسولیت بایستی با دقت بسیار و رعایت نکات ایمنی و فنی اجرا شود.

روش جوشکاری لوله گاز

بسته به سایزبندی و ضخامت لوله روش های مختلفی برای جوشکاری لوله گاز مورد استفاه قرار میگیرد. برای شروع آموزش روش جوشکاری لوله گاز بایستی در وهله اول نکات جزیی زیر را در ابتدای کار رعایت شود.

  • سطح مورد جوشکاری در هنگام جوش تمیز و صاف باشد.
  • الکترود و دستگاه جوشکاری بایستی سالم و بدون نقص و آمپر آن متناسب با لوله اتصالات گاز باشند.
  • فضای اطراف خالی از مواد احتراقی و آتشزا باشد.
  • ایجاد پخ ( pipe beveling )روی لوله گاز 
  • نحوه حرکت الکترود جوشکاری
  • تعداد پاس های جوشکاری
  • بعد از جوشکاری هر پاس جوشهای پوک و سربارهای جوش کاملا تمیز وپاک شوند.
  • میزان حرارت و درجه کافی و مناسب به طرفین جوش اعمال شود.
  • جوشکاری هر پاس بایستی یکنواخت و برابر باشد.
  • زاویه حرکت الکترود در هنگام جوشکاری لوله گاز باید متناسب و یکپارچه باشد.
  • سرعت حرکت الکترود در طول جوشکاری یکنواخت مساوی باشد.

نکات مهم در جوشکاری لوله گاز و آب بندی

  • آماده نمودن لبه های جوش
  • یکدست بودن سطح اتصال
  • فاصله مناسب بین دو سطح
  • نگهداری و ثبات دو سطح
  • خال جوشهای ابتدایی بسته به قطر لوله کشی گاز
  • تمیز بودن لبه های جوش از هر نوع آلودگی نظیر روغن , چربی , پلیسه و سایر موارد
  • اگر یک جوش پهن میخواهید با سرعت کم و با  نوسان دادن الکترود به فلز مذاب جوش ،زمان دهید تا کاملا درز مذکور را پر کند.
  • اگر جوش باریک میخواهید سرعت جوش دادن و حرکت الکترود را بالا ببرید. برای یک جوش خوب با یک سرعت مناسب امکان دهید تا فولاد درزهای خود را ترمیم کند.

جوشکاری لوله گاز خانگی

حرکت دست در جوشکاری لوله

حرکت دست در جوشکاری لوله گاز ساختمان و موتورخانه در کیفیت نهایی جوشکاری بسیار موثر است. هرگونه لرزش و تکان دست خارج از محور جوشکاری ممکن است, موجب خرابی و نقص در جوشکاری لوله شود. به همین دلیل تمرکز و دقت در هنگام جوشکاری لوله گاز بسیار مهم است.

برای لوله کشی گاز ساختمان به روی لوله ها بسته به سایز لبه لوله ها پخ مناسب داشته باشند. با دقت لوله اتصالات  را به هم جوش می دهیم و  پس از اتمام دور اول یک بار توسط بورس ، زواید جوشکاری را با بورس سیمی تمیز کرده  و پس از تکمیل دور اول و تمیزکاری دور دوم را شروع میکنیم. بعضا نیاز است تمیز کاری توسط سوهان انجام شود . فاصله تایمی پاس اول ودوم نباید بیش از 5 دقیقه باشد. 

برای ایجاد پخ طرفین قبل از جوشکاری لوله گاز در لوله های سایز 1/2 پخ لازم نیست. البته در بسیاری افراد در سایزهای تا 1 اینچ هیچ پخی ایجاد نمیکنند که این باعث میشود عمق جوشکاری کم شود.

پخ جناقی یا V شکل , پخ دو طرفه یا X شکل , لبه لاله ای یا U شکل و پخ لایه ای H شکل از انواع پخ در جوشکاری لوله گاز هستند که در موارد مختلفی به خصوص در سایزهای بالای لوله کشی گاز اجرا میشوند. معمولا اتصالات به صورت فابریک دارای پخ های متناسب و استاندارد بوده و نیازی به زدن پخ روی اتصالات وجود ندارد.

نحوه حرکت الکترود در هنگام جوشکاری لوله گاز

چند شیوه متفاوت بسته با قطر لوله و وضعیت موجود برای جوشکاری و حرکت الکترود وجود دارد.

  • حالت افقی متحرک که در این حالت الکترود ثابت و لوله های در حال گردش هستند.
  • حالت عمودی ثابت که در این حالت
  • لوله های بالا رونده ثابت و الکترود به حول لوله ها میچرخند.
  • لوله افقی ثابت که در این روش لوله های افقی بی حرکت بوده و الکترود میچرخد. وضعیت مایل و عمودی متحرک که لوله ها به صورت مورب و الکترود به صورت کج متحرک است.

جوشکاری لوله های قطور با استفاده از چند پاس جوش انجام میشوند. این تعدد به دلیل اطمینان از پوشانندگی و هوابندی و در عین حالت تحکیم فیزیکی جوش لازم است. در جوشکاری لوله تا حد امکان بهتر است که جوشکاری روی خرک جوشکاری لوله گاز آنجام شود که شرایط ثابتی برای جوشکاری مهیا میکند.

ـ پاس اول مهمترین بخش  یک جوشکاری لوله میباشد که بایستی با حداکثر دقت انجام شود. نفوذ جوش در این مرحله بیش از مراحل دیگر است.

ـ پاس ثانویه نیز تقریبا به اندازه مرحله اول مهم بوده و اتصال بین الکترودها را ایجاد میکند . قبل از آغاز این پاس بایستی به دقت تمیز کاری کنیم و نقاط ضعف دور اول را بپوشانیم.

ـ پاس اخرین علاوه بر پرکردن درزهای ایجاد شده بایستی به ترتیبی انجام شود که از نظر ظاهر قسمت های قبلی و ناصافی های موجود را بپوشاند. بهترین نوع جوشکاری, جوش زنجیری است که ظاهری بسیار زیبا داشته و در عین حالت یک دست میباشد. برای آموزش جوشکاری لوله گاز به شیوه زنجیری تمرین زیادی نیاز است.

الکترود جوشکاری لوله گاز

الکترودهای جوشکاری موجود در بازار با قطر 2 , 2/5 و 3 موجود هستند. الکترود 6013 یا E6013 از نظر نوع جنس مناسب ترین الکترود برای جوشکاری لوله گاز منازل است. جوشکاری لوله گاز در سایزهای پایین معمولا با الکترود 2 و 2/5 و با افزایش سایز با الکترود 3 میلیمتر انجام میشود. طول الکترودهای جوشکاری لوله گاز بین 30 تا 40 سانتیمتر است. الکترود 4 و 5 به ندرت در لوله کشی گاز استفاده شده و معمولا برای جوشکاری اسکلت ساختمان به کار میروند.

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز

آمپر مناسب برای جوشکاری لوله گاز بستگی به سایز لوله و به خصوص سایر الکترود دارد. معمولا برای الکترود 2 و 2/5 با لوله های قطر کم , آمپر 200 تا 250 و برای جوشکاری لوله گاز با الکترود 3 با لوله های قطور تر آمپر 250 تا 300 در نظر گرفته میشود.

قیمت جوشکاری لوله گاز

هزینه و قیمت جوشکاری لوله گاز به دو شکل کنتراتی واحدی و متری محاسبه میشود. قیمت متری لوله کشی گاز معمولا در پروژه های بزرگ بین پیمانکاران و مجریان مقاطعه کار استفاده میشود. در واقع برای توافق بین کارفرما و پیمانکار استفاده از روش متری مناسب نبوده و به صورت واحدی یا کل واحد انجام میشود. دستمزد و اجرت جوشکاری لوله مانیسمان نسبت به انواع درزدار بیشتر است, چرا که دقت و زمان بیشتری نیاز دارد.




خدمات فنی و تاسیسات
نوشته شده در جمعه 14 بهمن 1401
بازدید : 208
نویسنده : تاسیساتی تهران

خدمات فنی و تاسیسات

ارایه کلیه خدمات فنی و تاسیسات ساختمان سراسر تهران به صورت شبانه روزی.  خدمات تاسیسات ساختمان به چند بخش تقسیم بندی میشود. به طور کلی خدمات اجرایی و تعمیرات فازع از زمینه تاسیساتی و فنی بخش های اصلی تاسیساتی هستند. برخی از موارد اجرایی بوده و برخی بخشهای خدمات فنی و تاسیسات ساختمان تعمیراتی محسوب میشوند.

به دلیل گستردگی خدمات تاسیساتی معمولا بخش های اجرایی در فیلدهای مختلف توسط مجریان , تعمیرکاران و سرویس کاران مختلفی انجام میشود. این گستردگی باعث شده متخصص هر رشته ای تا حدودی یک مرز مشخص و جداگانه برای پروژه های و کارهای تعمیراتی خود قایل شوند. در کنار تخصص و مهارت ممکن است ابزارآلات و تجهیزات هر یک از بخش های تعمیراتی و اجرایی متفاوت بوده و بعضا بسته به روحیه افراد هر کدام یک شرایط خاصی را میطلبد.

خدمات فنی و تاسیسات ساختمان

انواع خدمات فنی و تاسیسات ساختمان

به طور کلی خدمات فنی و تاسیسات ساختمان شامل خدمات لوله کشی آب , لوله کشی فاضلاب , لوله کشی پکیج و شوفاژ , لوله کشی گاز , لوله کشی موتورخانه , نصب و تعمیرات پمپ آب تحت فشار خانگی , لوله کشی و نصب  مخزن ذخیره آب , ساخت و نصب بوستر پمپ آب, اجرای آبیاری قطره ای باغ و درختان , اجرای گرمایش از کف , لوله کشی آتش نشانی , نصب و تعمیرات موتورخانه و پکیج شوفاژ, نصب تجهیزات اطفای حریق , لوله کشی استخر , نصب و تعمیرات استخرهای تفریحی روباز و سرپوشیده , نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی , نصب و تعمیر توالت فرنگی , نصب وال هنگ و لوازم بهداشتی توکار, نصب فلاش تانک توکار و روکار , نصب رادیاتور شوفاژ , نصب وتعمیرات آبگرمکن دیواری و زمینی , نصب و تعمیرات بخاری , نصب و تعمیرات شومینه , نصب , راه اندازی و تعمیرات آسانسوری و بالابر های ساختمان, نصب و تعمیرات کولر آبی , کانال کشی کولر آبی , کانال سازی و نصب دودکش , لوله کشی , نصب و تمیرات کولر گازی اسپلیت , نصب و سرویس داکت اسپلیت , نصب و سرویس چیلر های برودتی , نصب و راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع , ساخت و نصب سانتریفوژ خانگی , خدمات آهنگری و جوشکاری , نصب قفل و ایمنی سازی ساختمان ,ساخت درب و پنجره های فلزی و یو پی وی سی, شیشه بری , کناف کاری , برقکاری و سیم کشی ساختمان از جمله خدمات فنی و تاسیسات ساختمان محسوب میشوند که توسط کسبه , مجریان و تعمیرکاران مختلفی انجام میشوند.

خدمات تاسیساتی تهران 24

معمولا خدمات تاسیساتی ساختمان شامل تاسیسات گرمایشی سرمایشی , لوله کشی ساختمان و تاسیسات برق ساختمان میشوند. همان طور که در پاراگرف بالا اشاره شد خود این بخش ها دارای دسته بندی های مختلفی هستند. شرکت خدمات تاسیساتی تهران 24 به صورت تخصصی کلیه امور اجرایی و تعمیرات تاسیسات لوله کشی , حرارتی ,برودتی و برق ساختمان را انجام میدهد. شرکت تهران تاسیسات بیش از ۲۰ سال سابقه در ارایه خدمات تاسیساتی لوله کشی ساختمان در سراسر تهران دارد. سرویسکاران این شرکت همگی با تجربه کافی در امور محوله به صورت تخصصی در زمینه های مختلف مهارت کافی داشته و خدمات ما شامل اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان، تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب , نصب و تعمیرات موتورخانه،پکیج، رادیاتور، شیرالات، رفع گرفتگی توسط اکیپ های مجرب انجام میگردد. سرویس های ما ۲۴ ساعته و در تمام روزهای سال در تمام نقاط شهر تهران آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز میباشد.

لوله کشی ساختمان

یکی از موارد زیر سازی و اولیه بسیار مهم در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، مسئله لوله کشی می باشد.  در واقع لوله کشی ساختمان یک بخش تاسیساتی است که باید به صورت استاندارد و حرفه ای اجرا گردد. اما باید به چند نکته اصولی در مورد لوله  کشی ساختمان دقت کنید تا به مشکل روبرو نشوید. مواردی که دانستن آنها از هزینه های پیش بینی نشده جلوگیری می کند و همچنین باعث می شود مدیریت بهتری در مورد ساختار آب رسانی، سیستم تهویه و فاضلاب صورت بگیرد. 

لوله کشی ساختمان حداقل شامل لوله کشی آب و فاضلاب میشود. بسته به موقعیت وبهره برداری لوله کشی شوفاژ و گاز در کنار لوله کشی کولر گازی  و سیستم های برودتی و هواکش از جمله لوله کشی های احتمالی در یک ساختمان هستند.

اولین و مهمترین نکته در مورد لوله کشی ساختمان این است که شما در مورد چه مرحله ای صحبت می کنید. اینکه با یک شرکت تاسیساتی تماس گرفته اید و درخواست لوله کشی اولیه در زمان ساخت را دارید یا اینکه بعد از چند سال از اجرای ساختمان، به دلایل مختلفی مانند فرسودگی، تغییرات و جابجایی در طراحی و … تصمیم به اجرا و تعمیرات لوله کشی و جابجایی دارید. این دو حالت از نظر هزینه ، اجرا و زمان بندی بسیار متفاوت هستند و شما باید برای انجام کار همه این موارد را در نظر بگیرید.

در چنین مرحله ای یک نقشه طراحی شده به پیمانکار یا اجرا کننده لوله کشی ارائه می شود و تیم تاسیسات با توجه به آن نقشه تمام مراحل اجرای لوله کشی را انجام می دهند. از آنجایی که لوله کشی در این مرحله به صورت آزاد بوده و موانعی وجود ندارد، انجام آن سریعتر و راحت تر صورت می پذیرد. لوله کشی چنین ساختمان هایی بعد از شاخه اصلی که از لوله شهری یا از موتورخانه به واحدهای مختلف وارد می شود، در هر واحد نیز به دو قسمت اصلی تقسیم می شود. یک قسمت شامل حمام و دستشویی می شود و قسمت بعدی مربوط به آشپزخانه است.

در بین انواع لوله کشی میتوان گفت که قیمت لوله کشی گاز ساختمان نسبت با سایر انواع لوله کشی حساسیت بیشتری داشته و گران قیمت تر است.

تاسیسات گرمایشی ساختمان

تاسیسات حرارتی به نصب تجهیزات , ادوات و مبدل های انرژی اتلاق میشود.

نصب و تعمیرات موتورخانه شوفاژ مرکزی شامل نصب مشعل , دیگ , منبع دوجداره ,کویل دار و مبدل حرارتی , نصب و تعمیر پمپ های سیرکولاسیون شوفاژ و پمپ های آب گرم و سرد , نصب کلکتور و لوله کشی موتورخانه نصب شیر فلکه , نصب لرزه گیر , نصب دیگ های بخار

نصب تجهیزات استخر های روباز و سرپوشیده , سونا و جکوزی نصب پکیج , آبگرمکن , بخاری,شومینه  و لوازم گازسوز گرمایشی , نصب فن کویل دیواری و سقفی , نصب رادیاتور شوفاژ , کانال کشی تاسیسات حرارتی از جمله خدمات فنی و تاسیسات ساختمان در بخش رفاهی هستند.

تاسیسات سرمایش ساختمان

نصب و تعمیر انواع  کولر گازی , نصب و تعمیر کولر آبی؛ نصب و تعمیر انواع چیلر جذبی , تراکمی , آب خنک , هواخنک و تبخیری, نصب و تعمیر هواساز , نصب فن های تهویه مطبوع, نصب و تعمیر داکت اسپلیت , نصب و تعمیر مینی چیلر, نصب دریچه , کانال سازی و کانال کشی کولر های آبی , فن کویل ها و تهویه مطبوع

تاسیسات برق ساختمان

خدمات برقی ساختمان شامل سیم کشی ساختمان به روشنایی ها,کلیدپریز ها و سایر مصرف کننده ها میباشد. اجرا و تعمیر سیم کشی ساختمان کابل کشی ساختمان ,داکت کشی و  تقسیم برق ساختمان, نصب و تعمیر تابلو برق ساختمان , آسانسور , موتورخانه و واحدهای آپارتمانی, نصب و تعمیر جعبه فیوز , کلید مینیاتوری , جعبه تقسیم و فیوز های ساختمان, نصب کلیدپریز ,لوستر ,  روشنایی ,سرپیچ , لامپ , چراغ , نصب هالوژن و سایر روشنایی ها , نصب ترانس برق , دیمر , سنسور های حرکتی , فوتوسل سایر لوازم برقی بخش مهم دیگری از خدمات فنی و تاسیسات ساختمان هستند.

خدمات فنی و تاسیساتی مدرن

خدمات فنی ساختمان به طور کلی به مواردی بود که در بالا ذکر شد گفته میشود اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و تغییرات الگوهای زندگی که اغلب به سمت افزایش رفاه خصوصا در طبقات مرفه و متوسط جامعه این گونه خدمات نیز با گستردگی روزافزونی و به صورت تخصصی رو به افزایش میرود.

امکاناتی که امروزه در برخی منازل , ویلاها و ساختمانها به کار میرود بیشتر شبیه یک رویاست و اگر گفته شود کاخ خیلی زیاده روی نکرده ایم. البته برخی از امکانات رفاهی خیلی استاندارد و قابل استفاده نیست و بیشتر لاکشری و آپشن ساختمان بوده و برای خودنمایی و پز دادن به کار میروند.

یک زمانی در تهران از جارو برقی مرکزی در تاسیسات ساختمان به عنوان یک آپشن اضافی نام برده میشد اما با به کار بردن آن در برخی ساختمانها مصرف کننده ها به این پی بردند که جاروبرقی مرکزی فقط به درد برجها و ساختمانها بلند مرتبه مسکونی میخورد و در ساختمانهای کوچک معایبش از محاسن آن بیشتر است .




روش صحیح لوله کشی آب ساختمان
نوشته شده در جمعه 7 بهمن 1401
بازدید : 441
نویسنده : تاسیساتی تهران

روش صحیح لوله کشی آب ساختمان

در این نوشته مهم به بررسی صحیح لوله کشی آب ساختمان خواهیم پرداخت. هر چند که لوله کشی آب در ظاهر ساده به نظر میرسد و اغلب فکر میکنند که لوله کشی آب تشکیل شده از لوله و اتصالات آب, اما اینکه برای بهینه بودن لوله کشی آب ساختمان از چه مسیری , چه جنس لوله و اتصالاتی , چه انشعاباتی و دیگر فاکتورهای مهمی استفاده کنیم بسیار مهم است.

روش صحیح لوله کشی آب ساختمان

چند روش صحیح برای لوله کشی آب ساختمان

استفاده از پمپ و مخزن آب در پارکینگ و طبقات پایین ساختمان

استفاده از شیوه انشعابی و رایزری برای لوله کشی آب 

استفاده از روش کلکتوری لوله کشی آب ساختمان و داخل آپارتمان از روش های مختلف لوله کشی آب هستند.

این روشها میتوانند به صورت لوله کشی روکار و توکار آب سرد و گرم اجرا شوند. شروع کار لوله کشی آب سرد و گرم میتواند از کنتور آب , موتورخانه , پکیج یا آبگرمکن و پمپ و مخزن آب باشد.

انتخاب این روش ها بر اساس تشخیص مجری و انتخاب مالک یا مالکین انجام میشود. به طور کلی معمولا لوله کشی آب یک ساختمان بعد از کنتور آب شهری شروع میشود و بسته به مشترک بودن یا مجزا بودن کنتور و تجهیزات گرمایشی, شرایط و روش های لوله کشی ممکن است تفاوت هایی داشته باشند.

در ساختمان های دارای موتورخانه معمولا ساختمان دارای یک کنتور آب مشترک بوده که هزینه های قبض آب وتاسیسات موتورخانه بین همه واحدها به تناسب جعمیت و متراژ تقسیم میشود. این ساختمان ها در صورت افت فشار آب ساختمان بهتر است که یک مخزن و پمپ آب مشترک نصب کنند, تا هم از لحاظ قدرت و هم از نظر هزینه برای همگی به صرفه باشد.

در ساختمانهایی که کنتور آب مجزا دارند معمولا سیستم پکیج برای گرمایش استفاده میشود و درصورت کاهش فشار آب بایستی هر واحد برای خود یک پمپ مستقل نصب کند. البته برای نصب پمپ مشترک در صورت رضایت واحدها میتوانند تمهیداتی برای نصب یک پمپ مشترک انجام داد. نصب پمپ آب در روش صحیح لوله کشی آب بایستی به همراه منبع در طبقات پایین باشد و لوله کشی و نصب پمپ آب در پشت بام یک روش غیر استاندارد به حساب می آید.

محاسبات لوله کشی آب سرد  و گرم

در روش صحیح لوله کشی آب ساختمان بسته به نیاز و شرایط ساختمان فاکتورهای متعددی مورد بررسی قرار میگیرد. لوله کشی آب سرد و گرم میتواند به دو صورت روکار و توکار انجام شود. در ساختمان های نوساز لوله کشی بعد از سفت کاری انجام میشود. در ساختمان های مسکونی که به دلیل خرابی یا بازسازی ساختمان قصد اجرای لوله کشی مجدد دارید, بسته به وضعیت ساختمان و انتخاب کارفرما و تشخیص لوله کش,  لوله کشی میتواند به دو شکل لوله کشی روکار و توکار انجام شود. بعضا میتوان از این دو روش به صورت همزمان استفاده کرد.

در لوله کشی زیرکار بایستی مسیر عبور لوله کشی در صورت نیاز تخریب و کنده شده تا لوله کشی اجرا شده و سپس روی  آن با مصالح پوشانده شود, به همین خاطر با توجه به  هزینه های بنایی و ساختمانی , اجرای لوله کشی آب سرد و گرم توکار مخارج بیشتری دارد. از لحاظ اجرای خود لوله کشی آب گرم و سرد تفاوت هزینه چندانی بین کار عملیاتی لوله کشی آب سرد و گرم توکار و روکار وجود ندارد.

در ساختمان ها و آپارتمان هایی که در حال تاسیس یا نوسازی هستند, لوله کشی آب سرد و گرم بعد از عملیات سفت کاری و قبل از نازک کاری و کاشی کاری انجام میشود.

با توجه به شرایط و تجهیزات موجود در ساختمان روش ها و راه کاری مختلفی برای لوله کشی آب ساختمان توصیه میشود. اصولا 2 روش صحیح لوله کشی آب  انشعابی و کلکتوری برای آّبرسانی وجود دارد. محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان در این شیوه  تفاوتهایی با هم دارند. با توجه به نوع تجهیزات موجود در ساختمان های مختلفی یعتی سیستم موتورخانه , پمپ آب , مخزن آب , کنتور مشترک و مجزا شیوه های مختلفی در لوله کشی میتوان در  نظر گرفت.

سایز لوله کشی آب ساختمان

قطر لوله آب سرد و گرم با توجه به مسیر لوله کشی , تعداد انشعابات و شیرآلات, نقاط انشعاب گیی , اصلی یا فرعی بودن , میزان مصرف هر قسمت از آپارتمان و ساختمان برآورد خواهد شد. تعیین اندازه و محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان میتواند به صورت علمی یا نظری انجام شود. عموما در ایران در انواع لوله کشی,  شیرآلات مخلوط با انشعاب نمره 16 پنج لایه یا 20 تک لایه انجام میشود. لوله ای که به چند مصرف کننده یا شیر آبرسانی کند با یک سایز افزایش اجرا شده و لوله اصلی که به 5 تا 7 شیر آبرسانی میکند با سایز 25 پنج لایه یا 32 تک لایه و تعداد بیشتر شیرآلات با سایز بیشتر انجام میشود. لوله ورودی آبگرمکن معمولا اتصال 1/2 دارد اما بهتر است لوله کشی تا نقطه نصب با سایز 3/4 تک لایه یا 20 پنج لایه انجام شود. لوله ورودی پکیج هم بهتر است با سایز 32 پلاستیکی یا 25 پنج لایه انجام شود. لوله کشی پمپ آب و مخزن برای پمپ های مشترک حداقل سایز 1 اینچ و لوله کشی پمپ داخل آپارتمانی با سایز 25 انجام میشود. لوله کشی آب موتورخانه نیز با توجه به تعداد واحدها سایز 1 اینچ تا 2 اینچ است.

جنس لوله های آب

در حال حاضر برای بخش های داخلی اغلب از لوله های تک لایه و پنج لایه استفاده شده و در بخش رایزر یا لوله اصلی ساختمان نیز از همین متریال و در برخی از ساختمان های بزرگتر و بلند مرتبه از لوله های گالوانیزه استفاده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر به پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ تهران مراجعه کنید.

در روش صحیح لوله کشی آب از چه جنسی استفاده کنیم

تهیه جنس با توجه به بودجه مالک و شرایط ساختمان دارد. در برخی موارد استفاده از یک جنس اجبار است و عدم پیروی از انتخاب صحیح متریال لوله کشی ممکن است باعث خرابی سیستم لوله کشی آب ساختمان شود. معمولا در ساختمان های کوچک بزرگ در سایزهای تا 2 اینچ از لوله های تک لایه و پنج لایه استفاده میشود. کیفیت و قیمت لوله کشی پنج لایه نسبت به لوله های پلیمری پلاستیکی بیشتر است اما به دلیل اجرای آسان و قیمت مناسب لوله کشی با لوله سفید رایج تر است.

در ساختمان های بلند مرتبه که رایزر آبرسانی آنها بایستی سایز بالای 2 اینچ باشد بایستی از لوله کشی گالوانیزه استفاده کرد. لوله های گالوانیزه به خصوص در سایز بالا دبی بیشتری برای انتقال آب دارند و هرچند که در سایز پایین ترجیج بر استفاده از لوله کشی پلیمری تک و پنج لایه است. در این ساختمان ها رایزر یا لوله اصلی آب سرد و گرم  را گالوانیزه کار میکنند و لوله داخلی واحدها را پلاستیکی یا نیوپایپ اجرا میکنند.

انتخاب مسیر عبور لوله

انتخاب مسیر عبور لوله بایستی طوری انجام شود که کمترین اتصالات را در کوتاه ترین مسیر مدنظر داشته باشد. مسیر لوله کشی با توجه به روش لوله کشی داشته و در لوله کشی مدرن سعی میشود که کمترین اتصال و سه راهی استفاده شود. توصیه میشود که در کف سرویس بهداشتی نیز کمتر از لوله کشی آب استفاده کنیم.

تعمیرکار لوله کشی آب

برای تعمیر لوله کشی آب بایستی یک مجری متخصص این امر پیدا کنیم. حدس اینکه خرابی لوله کشی در کدام نقطه است با استفاده از تجربه و یا دستگاه تشخص ترکیدگی لوله انجام میشود. در صورت گستردگی خرابی لوله کشی در یک واحد بایستی از روش صحیح لوله کشی آب به صورت روکار و توکار استفاده نمود.

 


:: برچسب‌ها: سایز لوله کشی آب ساختمان , محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان ,



قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف
نوشته شده در دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 194
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

در این نوشته به بررسی قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف میپردازیم. لازم است برای روشن شدن قیمت نحوه نصب هالوژن و پیش نیازهای نصب و مراحل آنرا بررسی کنیم. در صورت نیاز به خدمات برق ساختمان با ما تماس بگیرید.

به طور کلی ما دو نوع لامپ هالوژن توکار و روکار داریم که به دلیل استفاده بیشتر از لامپ های توکار در این قسمت به نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف را بررسی میکنیم.

لامپ هالوژن , نوعی لامپ کم مصرف رشته ای محسوب میشود که در آن از گازهای بی اثر و میزان کمی از عناصری مانند ید و برم استفاده میشود . مکانیزم عملکرد داخلی لامپ به شکلی است که باعث افزایش طول عمر لامپهای هالوژن میشوند.

مراحل نصب لامپ هالوژن به شرح زیر هستند:

طراحی و چیدمان محل نصب

اندازه گیری و علامت گذاری

برش سقف برای نصب هالوژن

سیم کشی هالوژن 

نصب مغزی یا ترانس هالوژن

نصب فریم هالوژن

نصب لامپ هالوژن

تمامی این مراحل بایستی با دقت و با رعایت نکات ایمنی و فنی انجام شوند. در واقع قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف جزو وظایف یک برقکار و از جمله خدمات برقکاری ساختمان محسوب میشود.

قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

پیش از نصب هالوژن بهتر است طراحی و سیم کشی آن نیز آماده سازی شود . انتخاب صحیح ضخامت , مسیر و پیش بینی کلید و پریز از مهمترین بخشهایی است که در نحوه نصب هالوژن اهمیت فراوانی دارد .

به غیر از سیم کشی مناسب برای هالوژنها که متناسب با تعداد و چیدمان هالوژن طراحی و اجرا میشود , بسته به نوع هالوژن که انواع مختلفی چه از لحاظ اندازه و چه از نظر پوشش دارند , اقدام به نصب هالوژن میکنیم .

از نظر دسته بندی هالوژنها نوعی چراغ توکار هستند که با سطح سقف و دیوار یکسان بوده و برخلاف لوسترها و چراغهای آویز و روکار , برآمدگی زیادی نسبت به جداره های جانبی ندارند .

نصب هالوژن و چراغهای توکار زیبایی خاصی به دکوراسیون محیط داده و از نظر رنگ بندی , سایز , وات , کاربرد تنوع بیشماری دارند .

می توانید علامت گذاری را در سقف پیدا کنید که ممکن است باشد و می توانید خود را شروع کنید روند برش سقف برای نصب هالوژن  اما در اینجا ترفندی است که برای معکوس کردن دندان وجود دارد تیز و اشاره به این روش و اگر شروع به برش کنید و شما کاملاً موازی با سقف نیستید مانند کمی اولین دندان را زاویه می دهد و سپس تیغه های اره شما در سراسر کشور اجرا می شود.

برش سقف برای نصب هالوژن

برش سقفهای کاذب و کناف معمولا برای نصب هالوژن های توکار بکار میرود و به علت نیاز به تمیز بودن بایستی تجهیزات مخصوص اینکار را تهیه کرد . گرد بر مخصوص با سایز مناسب برای هالوژن های 8 , 10 , 12 و 15 و سایر اندازه های مورد نظر اولین مورد میباشد که بایستی به دریل مخصوص متصل شود.

مرحله بعد از برش سقف هالوژن قسمت سیم کشی است که با توجه به ولتاژ مورد نیاز انجام میشود. بعد از عبور سیم کشی از سقف و یا داخل لوله کشی برق بایستی به سراغ سربندی و توزیع عددی به تناسب تعداد کلید و هالوژنها بروید. البته این کار بهتر است از پیش طراحی شده باشد.

قیمت نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

کنده کاری , برش کاری , لوله گذاری , سیم کشی و نصب قطعات هالوژن از جمله مواردی هستند که در قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف متفاوت و موثر هستند. هر قسمت از این بخشها دارای یک اجرت بوده و فقط مرحله نصب هالوژن را میتوان به صورت هر عدد 30 تا 50 هزار تومان قیمت نصب هالوژن داد. تعداد موارد نصب نیز در این قیمت دهی موثر بوده و در صورت انگشت شمار بودن تعداد نصب هالوژن قیمت ها شامل ایاب و ذهاب میشوند.

 تعویض لامپ هالوژن

تعویض لامپ هالوژن 2 پین بدانید، بخوانید! هنگامی که یک لامپ هالوژن 2 پین نیاز به تعویض دارد، دانستن نحوه انجام آن ممکن است گیج کننده باشد. تعویض لامپ هالوژن با تهویه یک لامپ با سری شبیه خود انجام میشود. در غیر این صورت باستی مغزی و ترانس یا سیم رابط نیز تعویض شده و این کار خدمات سیم کشی ساختمان است.

ابتدا مطمئن شوید که برق لامپ خاموش است. سپس لامپ قدیمی را باز کرده و با لامپ جدید جایگزین کنید. مراقب باشید با انگشتانتان به شیشه لامپ جدید دست نزنید چون داغ می شود. برای دانستن اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!

لامپ هالوژن 2 پین چیست؟

لامپ هالوژن 2 پین یک لامپ هالوژن است که از یک لامپ رشته ای استفاده می کند. لامپ دارای دو پین فلزی در یک طرف برای اتصال به فیکسچر است.

یک لامپ مشابه با سه پایه، یک لامپ هالوژن سه پین ​​است، در حالی که یک لامپ هالوژن پنج پین در خانه ها چندان رایج نیست. برای درک اینکه یک لامپ هالوژن 2 پین چیست، مهم است که تعریف لامپ هالوژن و کم نور را بدانید.

گرمای تولید شده توسط یک لامپ رشته ای به رشته فلزی داخل لامپ اجازه می دهد تا بدرخشد و نور تولید کند. با این حال، این لامپ ها بسیار ناکارآمد هستند و انرژی زیادی را به عنوان گرما هدر می دهند.  اینها شامل تامین نور بیشتر، کارآمد بودن انرژی و ماندگاری طولانی مدت است.

انواع مختلف لامپ هالوژن

بسیاری از انواع لامپ هالوژن از نظر اندازه و توان متفاوت هستند. در اینجا توضیح مختصری از این هالوژن ها داریم.

1. HB1: این لامپ به طور کلی در چراغ های جلو و چراغ های پارکینگ قرار می گیرد. بسته به نیاز خودروی شما، وات از 35 تا 55 وات متغیر است.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، قطر آن حدود 40 میلی متر است و دارای دو پین است.

2. HB3: این لامپ شبیه HB1 است اما دارای یک پین اضافی است که آن را به یک لامپ هالوژن سه پین ​​تبدیل می کند.

می تواند در هر موقعیتی از ماشین شما که نور بیشتری می خواهید، مانند DRL ها (چراغ های روشنایی روز)، چراغ های مه شکن، چراغ های پارکینگ یا چراغ های جلو، جا شود. اینها عمدتاً توسط خودروهای اروپایی استفاده می شوند.




تعمیرات موتورخانه شبانه روزی
نوشته شده در چهار شنبه 30 آذر 1401
بازدید : 206
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیرات موتورخانه شبانه روزی

عیب یابی , رفع عیب , سرویس , راه اندازی و تعمیرات موتورخانه شبانه روزی سراسر تهران.

یکی از بهترین سیستم های گرمایشی و شاید بتوان گفت که بهترین سیستم گرمایشی موتورخانه شوفاژ مرکزی هستند. البته در موتورخانه ها ممکن است تاسیسات پمپ آبرسانی و  سیستم های تصفیه نیز بنا به صلاحدید و شرایط موجود باشند. در این مطلب به بررسی نحوه عیب یابی تعمیر موتورخانه شوفاژ مرکزی میپردازیم.

تعمیر موتورخانه شبانه روزی

نحوه تعمیرات موتورخانه شبانه روزی

فرقی نمیکند که در چه ساعتی از شبانه روز باشیم, برای تعمیر موتورخانه ابتدا بایستی عیب یابی سیستم انجام شده و سپس اقدام به رفع عیب آن نماییم. موتورخانه های شوفاژ دو وظیفه اصلی دارند. اول تولید آب گرم مصرفی که در تمام طول سال این وظیفه انجام میشود و دوم گرم کردن محیط که در فصول سرد سال انجام میشود.

برای تفکیک این دو عمل بایستی اول با طرز کار موتورخانه آشنا شویم. جهت کلیه امور تعمیرات موتورخانه شبانه روزی و سرویس موتورخانه تهران با ما تماس بگیرید.

طرز کار موتورخانه

اول از همه باید بدانیم که سوخت اصلی موتورخانه گاز یا گازوییل بوده که امروز به دلیل وجود لوله کشی اغلب موتورخانه های شهری از گاز خانگی استفاده میکنند. هزینه گاز و قیمت لوله کشی گاز خانگی به اندازه کافی در کشور ما به صرفه بوده و از این رو در بیشتر موتورخانه های مسکونی و شهری از گاز استفاده میشود. در کنار گاز برای راه اندازی پمپ و مشعل ها از برق هم استفاده میشود.

یکی از مهم ترین دستگاه ها در موتورخانه مشعل است که وظیفه دارد که با استفاده از انرژی گاز تولید شعله کند. شعله مشعل داخل دیگ شکل گرفته و موجب گرم شدن آب تا نزدیکی 100 درجه شده و به نزدیک شدن به نقطه جوش توسط کنترل گرهایی مانند ترموستات و رله شعله مشعل به صورت اتوماتیک خاموش میشود. بعد از گرم شدن آب سیستم شوفاژ , آب برای توزیع وارد کلکتور رفت میشود. هر خط موتورخانه معمولا یک کلکتور رفت و یک کلکتور برگشت دارد. در موتورخانه ساختمان های بزرگ ممکن است تعداد مشعل , دیگ و تجهیزات موتورخانه چند خط مجزا یا مرتبط باشند.

میزان آب موجود در سیکل شوفاژ یک مقدار ثابت بوده و آب موجود در شوفاژ بعد از کلکتورها توسط انشعابات لازم به سمت واحدهای مختلف رفته و مسیر لوله کشی از کلکتور رفت آغاز شده و بعد از گرم کردن محیط به سمت کلکتور برگشت و مجددا دیگ شوفاژ باز میگردد. معمولا به تعداد واحدهای آپارتمانی موجود در موتورخانه یک انشعاب بر روی کلکتور رفت و یک انشعاب بر روی کلکتور برگشت قرار گرفته و جریان عبور آب توسط شیر فلکه ها کنترل میشود.

برای جبران خروج آب از سیستم و همچنین منبسط شدن آب بر اثر گرما یک منبع انبساط نیز به کلکتور یا دیگ متصل میگردد. این منبع انبساط میتواند منبع انبساط باز یا منبع انبساط بسته باشد.

سیکل فوق را مدار گرمایش شوفاژ مینامند. اما برای گرم کردن آب مصرفی بایستی یک منبع یا مبدل در موتورخانه نصب کنیم. برای گرم کردن آب سرد ورودی به منبع یک خط لوله از سر کلکتور رفت به منبع متصل شده و آب گرم داخل این لوله با عبور از دور منبع دوجداره یا داخل کویل های منبع کویل دارد موجب تولید آب گرم شده و نهایتا به کلکتور برگشت باز میگردد. 

عیب یابی موتورخانه

نشت از لوله کشی و کلکتور موتورخانه یکی از مشکلاتی است که رخ میدهد که معمولا با تعویض لوله و اتصالات یا بازسازی کلی موتورخانه به سرانجام میرسد. این خرابی های علاوه بر کاهش راندمان موتورخانه ممکن است باعث آسیب زدن به سایر تجهیزات موتورخانه شده و به همین دلیل بایستی سریعا تعمیر شود.

از دیگر خرابی های موتورخانه خاموش شدن مشعل است که هم باعث میشود شوفاژ و هم آب گرم مصرفی با مشکل مواجه شود.

خرابی پمپ سیرکلاسیون یا پمپ شوفاژ یا نشتی از واسطه پمپ شوفاژ نیز موجب سرد شدن شوفاژ میشود.

سوراخ شدن منبع آب گرم موتورخانه از بدنه خارجی و داخلی نیز سبب میشود که مشکل آب گرم به وجود آمده و سیستم شوفاژخانه را مختل کند. جوشکاری جدار بیرونی و یا تعویض منبع موتورخانه از راه کاری پیش روست که در تعمیرات موتورخانه شبانه روزی مورد اول قابل انجام است.

یکی از مشکلات دیگر موتورخانه این است که آب گرم مصرفی زود سرد میشود و یا ظرفیت پاسخگویی به نیاز های ساکنین را به اندازه کافی ندارد. معمولا در موتورخانه های دارای منبع کویل دار این مشکل به وجود آمده که بایستی با اسیدشویی و رسوب زدایی کویل مشکل حل شود.

از مشکلات دیگر موتورخانه کیپ شدن لوله انبساط است که موجب گرم نشدن برخی از رادیاتورهای ساختمان میشود. البته مشکل گرم نشدن رادیاتور بایستی به دقت بررسی شده و ممکن است به دلیل خرابی پمپ برگشت شوفاژ یا گرفتگی شیر فلکه های شوفاژ باشد.

نشتی از دیگ که معمولا موجب کاهش بهروری دیگ میشود و با تعویض پره دیگ یا کل دیگ رفع میشود.

در برخی موارد همه موارد درست کار میکنند و عیب یابی بایستی با حضور یک کارشناس ماهر انجام شده تا تعمیرات تخصصی موتورخانه را انجام دهد. چرا که مشکل معلوم نیست و در این مواقع عیب یابی مهمتر به نظر میرسد.

هزینه تعمیرات موتورخانه

هزینه تعمیرات موتورخانه شبانه روزی اصلا نرخ مشخصی نداشته و بستگی به نوع ایراد ممکن است از 300 هزار تومان تا چندین میلیون تومان باشد. 

تعمیرات موتورخانه شبانه روزی تهران

برخی از خرابی های موتورخانه مانند خرابی دیگ و بازسازی کلی موتورخانه قابل تعمیر در اوقات شب نبوده و بایستی با بررسی و تهیه اجناس در طول روز انجام شود. از آنجا که این ایرادات کمی زمان بر بوده و نیاز به لوازم دارند بایستی از قبل برای تعمیرات موتورخانه هماهنگ شوند.

در تعمیرات موتورخانه شبانه روزی معمولا نشتی آب , خاموش شدن مشعل , خرابی پمپ از ایرادات احتمالی است که ما در خدمات تاسیسات تهران 24 با استفاده از تجهیزات لازم که از قبل تهیه کرده ایم , آمادگی انجام تعمیرات موتورخانه شبانه روزی را داریم.




تعمیرات لوله کشی ساختمان
نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1401
بازدید : 194
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیرات لوله کشی ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان سراسر تهران و شبانه روزی 09129352189 بدون تعطیلی

لوله کشی ساختمان به دلیل عبور مایعات و سیالات مختلف از لوله ها , جنس لوله کشی , لرزش و افت سطح ساختمان , تنش های فیزیکی و پوسیدگی های شیمیایی همواره در معرض آسیب بوده و در برخی موارد عدم رعایت اصول استاندارد در اجرا , تعمیرات و استفاده از متریال مناسب دچار خرابیهای مختلفی میشوند.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب

نحوه تعمیرات لوله کشی ساختمان 

گام اول در تعمیرات لوله کشی ساختمان عیب یابی است. بعضی از خرابی های لوله کشی واضح بوده و در برخی موارد نشتی یا دیگر علایم به ما نشان میدهد که یک جای کار در لوله کشی ساختمان میلنگد. البته در موارد نا  مشخص ممکن است ایراد نشتی فقط محدود به خرابی لوله کشی ساختمان نبوده و خرابی سایر قسمت های ساختمان مانند عایق بندی و یا شیرآلات موجب مشکوک شدن ساکنین به خرابی لوله کشی ساختمان است. 

ابتدا به ساکن لازم است که تشخیص دهیم که خرابی لوله کشی مربوط به کدام بخش است.

تعمیر لوله کشی آب ساختمان

خرابی لوله کشی آب با توجه به اینکه سیستم لوله کشی آب تحت فشار است بلافاصله نشان داده میشود , مگر در مواردی که نشتی به صورت قطره ای و در حد کم باشد. خرابی لوله کشی آب با نفوذ به لایه های مختلف مصالح و عایق کاری حتی ممکن است تا مدتها نیز معلوم نباشد. مثل در صورتیکه ترکیدگی لوله آب منجر به خروج آب از کفشور شود کمتر کسی میتواند متوجه شود که آب هرز میرود. به طور کلی در ترکیدگی لوله آب چند  نشانه اصلی میتواند شما را در پی بردن به ترکیدگی مشکوک کند.

نشتی و ریختن آب از طبقات زیرین

نم زدن سقف زیرین یا بدنه های جانبی

بالا رفتن شدید میزان مصرف آب در قبض اب بدون توجیه 

گردش کنتور با وجود بستن تمامی شیرهای مصرف کننده 

با بررسی شرایط فوق میتوانید بفهمید که آیا لوله کشی آب سالم است یا خیر ؟

برای تعمیرات لوله کشی آب نیز بسته به نوع ترکیدگی میتوان اقدام به تعمیرات مقطعی لوله کشی یا بازسازی کامل لوله کشی کرد. در مواردی که لوله کشی آب قدیمی و فلزی است و مکررا دچار ترکیدگی میشود بهترین راه تعویض کامل لوله کشی آپارتمان یا رایزرهای ساختمان است. اما در صورتیکه قسمت کوچکی از لوله کشی آب دچار آسیب شده با انتخاب کارفرما میتوانید همان قسمت شامل تعمیرات لوله کشی ساختمان شود. لازم به ذکر است که نصب شیرآلات به صورت غیر اصولی و تحت فشارهای جانبی میتواند موجب ترک خوردن لوله و اتصالات شده و آب به صورت جزیی نشت کرده و بسیاری فکر کنند که ترکیدگی لوله رخ داده است در صورتی که با تعویض یک قطعه میتواند نشتی قطع شود.

تعمیرات لوله کشی شوفاژ

تعمیرات لوله کشی شوفاژ و رادیاتور نیز مانند لوله کشی آب بوده و تشخیص آن نیاز به بررسی بیشتری دارد. اما در تعمیرات لوله کشی ساختمان در بخش گرمایشی معمولا بایستی کلیت لوله کشی و سلامت آن در نظر گرفته شود. لوله کشی روکار و توکار دو روش برای تعمیرات لوله کشی شوفاژ ساختمان هستند. ترمیم لوله کشی شوفاژ نیز یک روش است که با توجه به نیاز احتمالا تعمیر میشود.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب

تعمیرات و بازسازی لوله کشی فاضلاب در لوله کشی فاضلاب هدف دفع و هدایت فاضلاب به خارج از آپارتمان و ساختمان میباشد.

فاضلاب مخلوط کثیفی از آب و مواد دفعی جامد میباشد. بسته به حجم میزان دفع در سرویس بهداشتی , آشپزخانه یا کفشور ها سایز لوله کشی فاضلاب نیز تغییر میکند.

در لوله کشی فاضلاب با توجه به اینکه هیچ پمپ و فشار وجود ندارد , مهمترین فاکتور در دفع مناسب فاضلاب و ممانعت از بروز مشکلات شیب بندی مناسب و سایز بندی متناسب لوله کشی فاضلاب میباشد. لوله کشی فاضلاب در کف یا زیر سقف آپارتمانها به سمت لوله اصلی با سایز بزرگتر انجام میشود. رعایت نکردن مقررات لوله کشی فاضلاب در کنار نشست ساختمان و صربات فیزیکی یا فاسد شدن چسب و ارینگ های اتصالات از جمله مواردی است که موجب خرابی لوله کشی فاضلاب میشود.

طول لوله های کار شده در کف باید کمترین میزان ممکن باشد. زیرا هر چقدر هم شیب مناسب بدهیم باز لوله فاضلاب با رسوبات موجود ممکن است , ته نشینی داشته و مسدود شود. که در صورت بروز چنین اتفاقی , مشکلات و هزینه های زیادی در بر دارد.

اما غیر از شکستگی و نشتی از لوله و اتصالات لوله فاضلاب , رسوب گرفتگی لوله فاضلاب از جمله موارد آسیب به لوله کشی فاضلاب است که روش تعمیرات لوله کشی ساختمان در این موارد رسوب تراشی لوله فاضلاب است.

در صورت نیاز به کار تعمیرات لوله کشی ساختمان خدمات لوله کشی پایپ سرویس تماس بگیرید.




نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه
نوشته شده در چهار شنبه 12 مرداد 1401
بازدید : 221
نویسنده : تاسیساتی تهران

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه این روزها هم از نظر هزینه و هم از بابت کیفیت اجرای لوله کشی پکیج بسیار مهم است. بنابراین ما در این مقاله به صفر تا صد لوله کشی پکیج میپردازیم. لوله کشی پکیج در دو نوع ساختمان انجام میشود. مورد اول در مورد ساختمان های در  حال ساخت و مورد دوم در زمان بازسازی و یا تغییرات سیستم گرمایشی انجام میشود. از لحاظ فنی هیچ تفاوتی بین اجرا این دو مورد وجود نداشته و فقط در ساختمان های مسکونی کمی محدودیت زمانی و  مکانی وجود دارد. 

لوله کشی پکیج در ساختمان های در حال ساخت به صورت توکار انجام شده و در ساختمان هایی که تا به حال سیستم گرمایشی نداشته اند و یا قصد تغییر سیستم گرمایش از موتورخانه به پکیج یا آبگرمکن به پکیج را دارند انجام میشود. لوله کشی پکیج با لوله های تک لایه و پنج لایه قابل اجرا است. نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه شامل دو بخش است, بخش اول لوله کشی آب مصرفی سرد و گرم و بخش دوم لوله کشی رادیاتور شوفاژ یا سایر سیستم ها مانند لوله کشی گرمایش از کف یا فن کویل زمینی و سقفی.

برای آشنایی به نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه ساختمان

برای نصب پکیج دیواری به یک لوله گاز 3/4 یا 1 اینچ برای تغذیه سوخت پکیج, یک لوله حداقل 25 میلی متر برای آب سرد وروی پکیج و یک لوله دودکش همراه با پریز برق نیاز است. لوله کشی پکیج به غیر از لوله های فوق از بخش خروجی پکیج آغاز میشود. نصب پکیج به سیستم لوله کشی خروجی آن توسط شلنگ های پکیجی ضخیم انجام میشود. در صورت بزرگ بودن سایز پکیج حتی با وجود بالا رفتن قیمت لوله کشی گاز بهتر است سایز لوله گاز پکیج را به 1 اینچ تبدیل کنید, چرا که نرسیدن گاز کافی به پکیج خصوصا در ایام اوج مصرف زمستان موجب خاموش شدن پکیج میشود.

به غیر از لوله سرد ورودی, یک جفت لوله رفت و برگشت سیستم گرمایش و یک لوله گرم خروجی از پکیج خارج شده که برای هر کدام یک زانوی 25 در 3/4 برای اتصال شیرآلات پکیج و شلنگ به آن انتظار گذاشته میشود. بسته به روکار یا توکار بودن بایستی عمق این زانوها مشخص شوند. ارتفاع نصب این زانوها بسته به محل نصب پکیج بین 1.2 تا 1.5 متر میباشد.

البته در صورت بالا بودن مساحت و تعداد رادیاتورها ممکن است لوله اصلی سیستم گرمایش سایز 32 باشد اما معمولا سایز 25 است. از آنجا که لوله های پنج لایه کشش بیشتری دارند معمولا در مورد آپارتمانها زیر 100 متر میتوان بعد از پکیج بعد از انشعاب اولین رادیاتور لوله اصلی را تبدیل به 20 نمود. اما در لوله کشی پکیج با لوله سفید بهتر است تا آخرین رادیاتور لوله 25 حفظ شود. 

انشعاب هر رادیاتور نیز با استفاده از لوله های 20 یا 16 انجام میشود. هر انشعاب رادیاتور شامل یک لوله رفت و برگشت است که ارتفاع لوله برگشت در کف و ارتفاع لوله رفت در ارتفاع 80 تا 90 سانتی متری انجام میشود. 

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه بدین صورت است که از لحاظ مسیر کوتاه ترین مسیر بهترین آن است به شرطی که ارتفاع و نوسان ارتفاع نداشته باشند. در صورت بالا و پایین شدن مسیر لوله کشی باعث سیفون شدن و کند شدن سرعت گردش آب داخل لوله سیستم گرمایشی شده و با گرفتن هوا موجب سرد شدن رادیاتور ها میشوند.

به غیر از لوله کشی گرمایشی لوله کشی پکیج دارای یک جفت لوله کشی آب گرم و سرد است که همراه با هم بعد از پکیج به سمت شیرالات مصرف کننده اجرا میشوند. حساسیت سایز بندی کمتری در این مورد وجود دارد اما بهتر است در لوله کشی تک لایه با سایز 25 شروع کرده و انشعابات لوله 20 باشند و در لوله کشی پنج لایه با لوله 20 یا 25 آغاز شده و به لوله کشی 16 ختم شود. لوله کشی شیر ظرفشویی, ماشین ظرفشویی و لباسشویی و یخچال در آشپزخانه, لوله کشی شیر آفتابه ای و فرنگی و روشویی در سرویس بهداشتی و لوله کشی شیر دوش حمام و تجهیزات آن در حمام از مهم ترین لوله کشی های آب مصرفی تلقی میشوند.

در اجرای لوله کشی پکیج با لوله های پنج لایه میتوان از شیوه کلکتوری نیز استفاده کرد. کلکتورهای پخش کننده هایی هستند که در گوشه ای از ساختمان نصب شده و هر انشعاب رادیاتور یا شیرالات مستقیما از آنجا گرفته میشود. شیوه کلکتوری یک روش گران قیمت و لوکس بوده و کیفیت بالایی دارد. این روش فقط با لوله های پنج لایه قابل انجام بوده و مصرف لوله افزایش پیدا میکند. البته به دلیل لوله کشی مستقیم فقط در ابتدا وانتهای هر قسمت لوله کشی اجرا شده و مصرف اتصالاتی مانند سه راه به کمترین حد خود میرسد.

قیمت لوله کشی پکیج

قیمت لوله کشی پکیج برای یک آپارتمان 100 متری به صورت روکار در حدود 8 تا 10 میلیون تومان و سیستم توکار حدود 12 تا 15 میلیون تومان همراه به تخریب و کنده کاری انجام میشود.

جهت خرید لوله سفید از نمایندگی لوله آذین و برای خرید اینترنتی لوله نیوپایپ به نمایندگی لوله نیوپایپ در تهران مراجعه کنید.

لوله کشی پکیج از کف اجرا شده و روش زیرسقفی به لحاظ فنی و دیگر مشکلات خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرد. برای آشنایی با قیمت و نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه با ما تماس بگیرید.

 


:: برچسب‌ها: سایز لوله کشی پکیج , قیمت لوله کشی پکیج ,



بازدید : 291
نویسنده : تاسیساتی تهران

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ

برای خرید اینترنتی لوله نیوپایپ با ما در فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور تماس بگیرید. ارسال به کلیه نقاط تهران و شهرستانهای کل کشور. یکی از خصوصیات های شرکت گیتی پسند در کنار رشد کیفی اعطای نمایندگی نیوپایپ , آذین لوله, نیوفلکس و سایر تولیدات شرکت گیتی پسند اصفهان در کلیه شهرهای بزرگ و شهرستانهای کوچک و وجود دپوی مناسب بار در کلیه نقاط ایران بوده است. مطمین شدن از دپوی کافی و دسترسی آسان و سریع باعث شده که به ویژه در سالهای اخیر, شرکت آتی لوله سپاهان که زیرمجموعه شرکت مادر گیتی پسند بوده و محصولات نیوپایپ را تولید و توزیع میکند, به راحتی گوی سبقت را در زمینه حجم معاملات لوله و اتصالات پنج لایه از رقبا برباید و هم اکنون میتوان مدعی شد که پرفروش ترین لوله و اتصالات پنج لایه در ایران و حتی خاورمیانه برند نیوپایپ است. قیمت مناسب, کیفیت عالی در کنار استراتژی فروش و وجود نمایندگی نیوپایپ در کنار عاملین فروش بسیاری که به صورت رسمی و غیر رسمی در زمینه فروش محصولات نیوپایپ فعالت میکنند باعث فروش روزافزون این محصول داخلی شده است.

در صورت نیاز با فروشگاه اینترنتی لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ از نمایندگی نیوپایپ تهران

فروشگاه اینترنتی لوله و اتصالات حسین پور با علم به اینکه حجم بالای فروش بازار لوله و اتصالات را در اختیار دارد, این ادعا را میتواند داشته باشد که قیمت خرید لوله و اتصالات را گارانتی خواهد کرد. بدین شکل که در صورتی که پس از خرید متوجه شدید که کالای دریافتی بیش از هزینه خرید کالا بوده شما میتوانید با در دست داشتن فاکتور از 10 درصد جایزه برخوردار شوید. فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور نمایندگی نیوپایپ تهران به 2 شیوه فروشگاهی و اینترنتی برای خرید لوله نیوپایپ اقدام کنند . با توجه به موجود بودن چندین انبار در شرق , غرب و جنوب تهران و همچنین انبار کارخانه اصفهان این امکان وجود دارد که جهت فروش کلی  پرورژه های ساختمانی و یا فروشگاههای همکار بار از انبار اصفهان یا تهران به دلخواه خریدار ارسال شود. خریدهای دربستی لوله و اتصالات نیوپایپ از نمایندگی نیوپایپ با ارسال رایگان میباشد.

با توجه به شرایط موجود و رعایت پروتکل های سیستم توزیع و همچنین حجم بالای فروش مان این تسهیلات را برای شما سروران گرامی مهیا شده است, که به دو  صورت  حضوری و اینترنتی برای خرید لوله نیوپایپ اقدام کنند. با توجه به وجود چند ممحل بارگیری در شرق و جنوب تهران و همچنین انبار کارخانه اصفهان این امکان وجود دارد که برای خریدهای کلی  پرورژه های ساختمانی و یا همکاران بار از مبدا اصفهان یا تهران به دلخواه خریدار ارسال شود . همانطور که آشنا هستید, برای خریدهای دربستی و خاوری کرایه حمل بر عهده فروشنده میباشد.

لوله و اتصالات نیوپایپ

محصولات لوله و اتصالات کارخانه به خاطر محل احداث کارخانه واقع در اصفهان به لوله نیوپایپ اصفهان  هم نامیده میشوند. به طور کلی دو نوع لوله پنج لایه PEX_AL_PEX و تک لایه آب سرد توسط شرکت نیوپایپ تولید میشود که مورد اول به دلیل کیفیت و مقاومت بالا , شناخته شده تر میباشد. اتصالات لوله نیوپایپ هم در 2 مدل پرسی و کوپلی تولید میشوند. به غیر از لوله کشی پکیج , رادیاتور و آب مصرفی از لوله های پنج لایه در اجرای گرمایش از کف هم استفاده میشود.

لوله و اتصالات نیوپایپ مصرف زیادی در خدمات لوله کشی ساختمان و اجرای تاسیساتی گرمایشی دارد.

نیوپایپ علاوه بر تولید لوله اتصالات با کیفیت و قابل رقابت با تولیدات چینی و ترکیه ای توانسته با بهره گیری از وجود زیرساختهای صنعتی جانبی قیمت فروش این محصولات را به شدت کاهش داده و تقریبا واردات محصولات لوله و اتصال پنج لایه را به کمترین میزان خود رسانده است . پیش از توسعه و تولید انبوه لوله و اتصالات نیوپایپ, مارک های چینی و بعضا ترکیه ای و اروپایی با قیمتی بسیار بالاتر از این و با کیفیت حداکثر مساوی و  بعضا پایینتر از نیوپایپ بخش زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده بودند.

علاوه بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت و درجه یک و کنترل کیفیت دایم و دقیق در کارخانه نیوپایپ , با استفاده از تحقیقات به روز شرکت اقدام به بروزرسانی کیفی و کمی اتصالات نموده و همواره جزو اولین شرکتهایی است که اتصالات ابداعی را به بازار میفروشد.

استعلام قیمت نیوپایپ

بهترین روش برای استعلام قیمت نیوپایپ ارسال لیست اجناس درخواستی و  دریافت پیش فاکتور میباشد. برای اینکه در زمان صرفه جویی شود شما میتوانید از فروشنده درخواست کنید که میزان درصد تخفیف اعمال شده را اعلام کند تا شما بتوانید در مورد صدور پیش فاکتور و خرید سریعا تصمیم گیری کنید.

علاوه بر لوله و اتصالات وجود شیر و کلکتورهای مورد نیاز و  همچنین  عایق و ملزومات جانبی لوله کشی ساختمان و گرمایش از کف جزیی جدایی ناپذیر از محصولات شرکت نیوپایپ بوده و شما متیوانید در نمایندگی نیوپایپ با دریافت مشخصات فنی و آشنایی با محصولات جدید نیوپایپ آشنا شوید. از لحاظ اجرایی و قیمت نرخنامه اتحادیه لوله کشی اجرای لوله کشی پنج لایه نیوپایپ نسبت به اجرای لوله  کشی پلاستیکی بیشتر است.

لیست قیمت نیوپایپ

لیست قیمت نیوپایپ علاوه بر داشتن قیمت هر سایز لوله و اتصالات متنوع دارای یک کدبندی منحصر به فرد بوده و با تولید اتصالات جدید نیز به این لیست افزوده  میشود. در خرید اینترنتی لوله نیوپایپ به صورت عمده شما میتوانید با دریافت پیش فاکتور از تخفیف های متناسب با سایز لوله بهرمند شوید. اصل بودن کالا, قیمت منصفانه و یکپارچگی قیمت از ویژگی های لیست قیمت نیوپایپ است.

در استعلام قیمت لوله و اتصالات نیوپایپ قیمت دهی یکسان بوده و رقابت بین فروشندگان مختلف تنها در عدد درصد تخفیفی است که به تناسب میزان خرید به مشتری ارایه میدهند. برخی از فروشندگان برای داغ کردن رقابت اقدام به حمل رایگان در خرید اینترنتی لوله نیوپایپ نیز میکنند.

بسته بندی لوله نیوپایپ بر حسب سایز و رنگ بندی

در پک جدید لوله های نیوپایپ هر رنگ رول باند نشان دهنده سایز لوله میباشد . لوله 16 در بسته بندی قرمز با 200 متر طول , لوله 20 با پک زرد با 150 متر طول , لوله 25 در بسته بندی بنفش با 100 متر طول و لوله 32 در بسته بندی سبز رنگ و 75 متر طول لوله نیوپاپیپ میباشد. لوله های 40 تا 63 به صورت شاخه ای و ابعاد تقریبا 4 متری تولید و در نمایندگی نیوپایپ به فروش میرسند.

برای خرید اینترنتی لوله نیوپایپ با فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور نمایندگی لوله آذین تهران تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: نمایندگی لوله نیوپایپ ,



مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان
نوشته شده در شنبه 21 خرداد 1401
بازدید : 224
نویسنده : تاسیساتی تهران

مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان

مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان از آن جهت حایز اهمیت است که از لحاظ فنی و کارایی مناسب نیاز ضروری ساختمان محسوب میشود. به طور عمده میتوان گفت که در اغلب نقاط ساختمان که هر جا لوله آبی وجود دارد حتما یک لوله فاضلاب برای هدایت پساب آن وجود دارد. به اضافه اینکه در برخی نقاط مانند پشت بام ممکن است لوله آب وجود نداشته باشد اما کفشور و لوله فاضلاب برای هدایت آب برف و باران نیاز داشته باشد. از انجا که انتقال فاضلاب به چاه فاضلاب یا انشعاب لوله فاضلاب شهری بدون  فشار و با استفاده از جاذبه زمین انجام میشود. بایستی نحوه قرار گرفتن لوله و اتصالات طبق اصول استاندارد انجام شود. البته در برخی ساختمان های بزرگ و بلند مرتبه مانند برج های مسکونی و تجاری لوله کشی فاضلاب بایستی به چاه مرکزی, منهول و سپتیک منتقل شده و سپس با استفاده از روش های خاصی به بیرون هدایت شوند.

برای آشنایی با انواع لوله و اتصالات فاضلاب بر روی لینک آن کلیک کنید.

لوله کشی اب باران و ناودانی در کنار ونت و لوله کشی هواکش نیز جزو لوله کشی فاضلاب محسوب شده و با هم اجرا میشوند. از این رو مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان همراه با این ملاحظات میباشد. اجرای دقیق لوله کشی فاضلاب از فنی ترین بخش خدمات لوله کشی ساختمان محسوب میشود.

مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان

طراحی طبق مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان

محاسبه تعداد رایزر فاضلاب و محل نصب رایزر و قطر لوله مربوط در طراحی فاضلاب کشی در اولویت قرار دارد. در کنار رایزرهای فاضلاب وجود ونت و جمع آوری آب باران نیز میتواند تعداد رایزرهای ساختمان را افزایش دهد.

به طور معمول بسته به مساحت آپارتمانها, تعداد واحد و سرویس بهداشتی در هر طبقه و چیدمان سرویس های بهداشتی و آشپزخانه حداقل بین 2 تا 5 رایزر برای ساختمانهایی تا 20 واحد 100 متری پیش طراحی و اجرا میشود. در صورت نزدیک بودن سرویس های بهداشتی به یکدیگر یا کاهش متراژ و تعداد واحد و توالت تعداد رایزرهای با احتساب لوله های ونت در حدود 4 عدد تعیین میگردد. افزایش تعداد رایزر میتواند منجر به کاهش سایز لوله های رایزر فاضلاب شود.

سایز لوله های رایزر عمودی معمولا در لوله های منتهی به توالت ایرانی و فرنگی نمره 10 تا 12, در لوله های حمام بین 6 تا 8 و در لوله های آشپزخانه بین 6 تا 8 میباشد. البته ممکن است در صورت یکی بودن لوله کشی فاضلاب حمام و آشپزخانه سایز لوله تا 10 نیز افزایش میابد.

پس از انتخاب قطر و محل قرارگیری لوله های اصلی, انتخاب مسیر کوتاه حتی به صورت کج و تعیین محل دقیق خروجی های مختلف از قبیل کفشوی , محل نصب توالت ایرانی و فرنگی, روشویی در سرویس های بهداشتی, سینک آشپزخانه ماشین لباسشویی و ظرفشویی در آشپزخانه, کفشوی اماکنی مانند تراس, بالکن, پشت بام, پارکینگ و حیات از اصول طراحی لوله کشی فاضلاب محسوب میشود.

 

اصول لوله کشی فاضلاب ساختمان

پس از طراحی لوله کشی فاضلاب نوبت به اجرای لوله کشی  با توجه به دکوراسیون داخلی آپارتمان و نقاط مختلف ساختمان برای یک اجرای خوب, نیاز به متریال و اجرای اصولی لوله کشی فاضلاب است. اجرای مقررات لوله کشی فاضلاب اجتناب ناپذیر بوده و اعمال سیلقه های مغایر با اصول لوله کشی فاضلاب میتواند صدمات جبران ناپذیری به لوله کشی و حتی کلیت ساختمان برساند. در ادامه به اصلی ترین مقررات نصب لوله اتصالات فاضلاب میپردازیم.

شیب بندی فاضلاب

مهمترین بخش مقررات لوله کشی فاضلاب, شیب بندی محسوب میشود و لوله کشی فاضلاب ساختمان بدون شیب بندی عملیاتی نمیشود.

شیب بندی استاندارد در لوله کشی فاضلاب لوله های افقی حدود یک تا چهار درصد میباشد, شیب کمتر از یک درصد باعث سکون و کندی حرکت فاضلاب و در نتیجه سخت شدن حرکت و در نتیجه ته نشین شدن مواد جامد در کف لوله میشود.

شیب بندی زیاد هم باعث میشود که سرعت خروج آب به اندازه ای شود که مواد جامد از قسمت مایع جدا شده و در کف لوله افقی جا بماند.

ضمن اینکه شیب بندی با درصد بالا موجب بالا آمدن کف ساختمان شده و از این بابت محدودیت های وجود دارد.

انتخاب محل رایزر

محل عبور لوله رایزر بایستی کم فاصله ترین قسمت به توالت ایرانی یا فرنگی باشد. در اکثر موارد رایزر اصلی در داکت مجاور دیوار سرویس توالت یا حمام در نظر گرفته میشود تا لوله افقی توالت کمترین طول را داشته باشد.

فاکتور مهمی که در تعیین محل رایزر موثر است, نوع دفع فاضلاب, اعم از وجود چاه جذبی, منهول یا محل اتصال به فاضلاب شهری است که بایستی در هنگام طراحی لوله کشی فاضلاب ملاحظه شود.

این موضوع موجب شده که محل نصب رایزر اصلی تعیین کننده چیدمان داخلی آپارتمان باشد. از همین رو در اکثر آپارتمانهای تک سرویس شاهد مجاورت سرویس توالت و حمام هستیم. در واحدهایی که دارای 2 یا چند سرویس بهداشتی هستند نیز دو راه پیش رو داریم. روش اول انتخاب رایزر جداگانه برای هریک از سرویس ها که روش اصولی تر و بهتری است.

در صورتیکه سرویس های بهداشتی فاصله زیادی با هم ندارند, با کمی ارفاق شاید بتوان با یک لوله افقی در حد یکی دو متری , لوله فاضلاب هر دو سرویس بهداشتی را به یک رایزر متصل کرد.

انتخاب مسیر لوله کشی فاضلاب

انتخاب مسیر کوتاه و استاندارد نیاز به تجربه و مهارت زیادی داشته و معمولا بهترین مسیر برای وصل کردن لوله های مختلف و هدایت به سمت رایزر اصلی, کوتاه ترین و کم پیچ و خم ترین است. بنابراین لوله کشی فاضلاب با طول و تعداد کمتر اتصالات بهینه ترین راهکار محسوب میشود. ضمن اینکه که اینکار بایستی با ملاحظه شیب و محل قرارگرفتن رایزر اصلی انجام شود.

انتخاب صحیح اتصالات فاضلاب کشی ساختمان

در لوله کشی فاضلاب معمولا استفاده از اتصالات 45 درجه مانند زانو و سراهی 45 درجه در اولویت قرار دارد, چرا که از لحاظ فنی عبور فاضلاب از اتصالات 45 درجه نسبت با انواع 87 درجه سهولت بیشتری داشته و میزان رسوب زدایی کمتری دارد. نصب کفشوی در نقاطی که هیچ سیفون یا شترگلویی نداشته نیز از بایستی لحاظ شود. به کار گیری زانو و اتصالات 90 درجه ممکن است به تدریج میزان تولید رسوب را افزایش دهد.

توالت ایرانی, کفشور توالت فرنگی, حمام, تراس, بالکن, پارکینگ و پشت بام از نقاطی هستند که نیاز به کفشوی متناسب با سایز لوله کشی دارند.

نصب دریچه بازدید یه دریچه سیخزن در رایزر عمودی فاضلاب در طبقات پایین تر همکف و زیرزمین نیز از اصول لوله کشی فاضلاب ساختمان است. کارکرد این دریچه برای امکان استفاده از دستگاه های لوله بازکنی و فنر زنی است.

سایز لوله فاضلاب ساختمان

لوله های درون آپارتمان برای فاضلاب توالت سایز 100, حمام نمره 75 , آشپزخانه 75 تعیین و  اجرا میشود. به طور کلی لوله های فاضلاب تا 3 انشعاب افزایش سایز نداشته و بسته به نوع انشعابات ممکن است با افزایش تعداد انشعاب های لوله کشی فاضلاب یک افزایش سایز داشته باشند. لوله ونت سایز 10 و لوله آب باران هم سایز 90 بسته به مساحت پشت بام تعبیه میشود.

بعضا دیده شده است که سایز لوله فاضلاب برای نصب سیفون ظرفشویی و روشویی کمتر از قطر 63 است که این کار خلاف مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان است.

انتخاب نوع لوله و اتصالات

4 مدل لوله برای اجرای لوله کشی فاضلاب وجود دارد. لوله اتصالات پلیکا یا PVC , پوش فیت, پلی اتیلن فاضلابی و چدن از متریالی هستند که البته لوله کشی چدنی در حال حاضر منسوخ شده است. لوله پلیکا و پوش فیت رایج ترین لوله اتصالات مورد استفاده هستند که البته به دلایل فنی لوله کشی پوش فیت تا حدی کیفیت بهتری نسبت به پلیکا دارد. هرچند که با توجه به قیمت گران آن نصبت به قیمت لوله پلیکا که ارزان تر است, بسیاری ترجیح میدهند که از لوله کشی پلیکا استفاده کنند.

بست کاری لوله فاضلاب

مهار لوله های فاضلاب توسط ساپورت بندی و بست کاری انجام میشود. به دلیل فشار ناگهانی که هنگام سقوط فاضلاب از طبقات بالا به سمت پایین وارد میشود, لوله های اصلی به خصوص رایزر و  لوله های زیرسقفی جمع آوری اصلی در طبقات همکف بایستی با استفاده بست و آهن کشی ویژه به بدنه و سقف ساختمان متصل شوند.

تعداد و فاصله بست کاری بسته به اصلی بودن و سایز لوله داشته و این بستکاری موجب میشود که سیستم فاضلاب در نشست ها و تکانه های ساختمان استحکام کافی را داشته باشند.

در هنگام عقد قرار داد و مطالعه نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان بهتر است قیمت را با توجه به مقررات لوله کشی ساختمان توافق کنید.




بازدید : 256
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی فشارقوی و ارزان خانگی

رنج متفاوت قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی فشارقوی و ارزان خانگی ممکن است خریداران لوله پولیکا را در انتخاب و تهیه لوله پلیکا مناسب مستاصل کند. پس بهتر است با مطالعه و تحقیق پول اضافی خرج نکنید و اگر میخواهید هزینه کنید در جای  واقعی خرج کنید. 

معمولا سه نوع لوله پلیکا برای مصارف مختلف لوله کشی ساختمان وجود دارد. لوله های قوی, نیمه قوی و فشار ضعیف. لوله های قوی کمتر برای لوله کشی ساختمانی استفاده شده و عموما برای انتقال آب و آبرسانی یا فاضلاب ساختمانهای بزرگ و عمومی انجام میشود.

انواع لوله پلیکا در ساختمان بیشتر لوله های فاضلابی و لوله هایی هستند که برای هواکش به کار میروند. البته یک نوع لوله پلیکا اصلاح شده به نام لوله یو پی وی سی تولید میشود که برای لوله کشی استخر به کار رفته و خیلی گران قیمت هستند. این لوله های جزو لوله های فشار قوی دسته بندی میشوند. لوله های فشار قوی نیز برای انتقال آب در باغات کشاوری و صنایع دیگر به کار میروند یا ممکن است در اماکنی که قطر لوله های فاضلاب زیاد میشود برای افزایش طول عمر و قدرت لوله کشی فاضلاب از لوله فشار قوی استفاده شود. به هرحال در ساختمان های معمولی لوله فشار قوی مصرف آن چنانی ندارد.

قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی

قیمت لوله پلیکا فاضلابی

در جدول زیر قیمت لوله پلیکا فاضلابی خانگی در 3 سایز (63) 6 یا 2 اینچ, 8(90) یا 3 اینچ , 10(110) یا 4 اینچ, در 3 رنج قیمتی را مشاهده میکنید. برند , وزن, ضخامت , کیفیت مواد اولیه و تکنولوژی تولید از مهمترین دلایل تفاوت بین محصولات زیر میباشند. به دلیل تغییر در قیمت مواد اولیه قیمت های جدول لیست قیمت لوله پلیکا تقریبی بوده و ممکن است تغییرات جزیی داشته باشند. برای اطلاع دقیق از قیمت لوله پلیکا در سایز و رنج قیمتی متفاوت و بسته به حجم فاکتور با ما فروشگاه لوله اتصالات حسین پور ارتباط برقرار کنید.

نوع لوله/ سایز لوله 63 90 110
لوله معمولی 180 هزار تومان 220 هزار تومان 300 هزار تومان
لوله متوسط 270 هزار تومان 350 هزار تومان 480 هزار تومان
لوله پلیکا برند قوی 400 هزار تومان 600 هزار تومان 800 هزار تومان

 

در بین تولیدکنندگان مطرح مانند پلیمر گلپایگان, پارس پلاست, تک ستاره گلپایگان, سازند پلیکا, پلی سازان, وینوپلاستیک, مدل پلاستیک, یزد لوله, یاس سمنان و … معمولا با انتشار لیست قیمت لوله مبنای خرید و فروش را برحسب این لیست قیمت تعیین و به فروش میرسانند. اما در مورد برندهای کمتر شناخته شده تری که خیلی به مساله برندینگ اهمیت نمیدهند, قیمت لوله پلیکا  بر اساس وزن داد و ستد میشود. مثلا در مورد لوله سایز 110 پلیکا که وزن استاندارد آن 9/100 کیلوگرم است, عدد مورد نظر در قیمت روز هر کیلو لوله پلیکا شده و قیمت آن طبق آن حساب میشود. البته این نوع محاسبه بیشتر در خرید و فروش کلی مبنا بوده و معمولا با مصرف کننده به صورت شاخه ای یا متری حساب میشود. مطابق همین محاسبه وزن لوله پلیکا استاندارد سایز 63, 4/800 کیلوگرم و سایز 90 , 6/700 کیلوگرم است.

لوله پلیکا فاضلابی از انواع لوله های نیمه قوی محسوب میشود که از نظر جرم دارای یک شرایط برای اخذ گواهینامه استاندارد میباشد. در ایران به دلیل سابقه تولید در این زمینه کارخانه های زیادی مشغول به تولید انواع لوله های پلیکا میباشند. همانظور که از نامش پیداست اکثر مصرف این دسته از لوله پلیکا برای اجرای لوله کشی فاضلاب استفاده میشوند.

قیمت لوله پلیکا معمولی

قیمت لوله پلیکا به عواملی چون وزن لوله, کیفیت مواد اولیه و برند لوله و اتصالات بستگی دارد. قیمت لوله پلیکا معمولی که برای ساختمان های معمولی و نه چندان لوکس استفاده میشود, در حد وسط قرار دارد, چرا که برای لوله کشی فاضلاب نمیتوان از لوله های پلیکا بسیار ضعیف استفاده کرد. این مساله نه از لحاظ فنی امکان داشته و نه از نظر اخلاقی صحیح نیست. لوله های پلیکا در عملیات اجرایی بایستی داغ شده و به اتصالات یا یکدیگر متصل شوند, لوله های فشار ضعیف در برابر گرما بسیار راحت شکسته شده و با کمترین فشاری آسیب میبینند. لوله های پلیکا معمولی که قیمت متوسطی دارند از برندهای سمنان انتخاب شده و دارای مهر استاندارد هستند. البته بایستی به این مساله توجه کرد که برخی از تولیدکنندگان یک مهر فیک و تقلبی روی لوله درج کرده و بایستی در هنگام خرید لوله پلیکا از فروشنده راجع به اصل بودن مهر استاندارد لوله پلیکا سوال بفرمایید.

لوله پلیکا ارزان

ارزان ترین لوله پلیکا را باید لوله های هواکشی ساخته شده از مواد گرانول دانست که هم وزن کمی داشته و هم کیفیت مواد اولیه آن به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی چندان مرغوب نیست . البته برای ساخت همین لوله پلیکا ارزان قیمت هم بایستی در کنار مواد بازیافتی از مقداری مواد اولیه با کیفیت نیز برای شکل دهی به لوله استفاده نمود.

خرید لوله پلیکا 

جهت خرید لوله پلیکا بسته به نوع کاربرد لوله اتصالات با تماس با فروشگاه اینترنتی یا حضوری حسین پور یا فروشگاههای تاسیساتی و تهیه اقلام مورد نیاز اقدام نمایید . لوله کشی فاضلاب و هواکش در ساختمان یا کاربردهای کشاورزی مانند آبرسانی و لوله های جدارچاهی از استفاده های لوله پی وی سی در لوله کشی آب و فاضلاب بوده و البته لوله های برق که برای تاسیسات برق ساختمان مصرف میشوند. اجرای لوله کشی پلیکا طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها کلاس لوله کشی و نوع اجرای آن تعیین کننده دستمزد لوله کشی پلیکا فاضلابی است.

قیمت لوله پلیکا ۱۱۰ فشار قوی و نیمه قوی

در بین لوله اتصالات پلیکا  قطر 110 بیشترین مصرف را هم در بخش لوله کشی فاضلاب و هم در بین لوله های هواکشی داراست . از این لحاظ یکی از مهمترین سایزها در تعیین قیمت لوله پلیکا سایز 110 میباشد . قیمت لوله پلیکای برند معمولی در حال حاضر یعنی اوایل پاییز سال 1402 در حدود 500000 هزار تومان است که ممکن است در صورت خرید عمده شامل تخفیف هم بشود . قیمت برندهای معروف مانند گلپایگان و پارس پلاست هم در حدود تا 900000 هزار تومان بوده و انواع لوله پلیکا فشار قویم احتمالا  تا حدود 900 هزار تومان بسته به وزن قیمت گذاری شوند .

قیمت لوله هواکشی ارزان پلیکا سایز 110 نیز تقریبا بین 240 تا 320 هزار تومان بسته به نوع پودری یا گرانول بودن قیمت دارند.




نحوه نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی
نوشته شده در جمعه 23 ارديبهشت 1401
بازدید : 241
نویسنده : تاسیساتی تهران

نحوه نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی

نحوه نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی به در نگاه اول امر آسانی به نظر میرسد, اما اگر در برخی موقعیت های خاص قرار بگیرید, ممکن است فکر کنید که کار خیلی پیچیده ای است, و البته کار بسیار مشکلی نیست به شرطی که یاد بگیرید از کجا شروع کنید و چه چیزی را کجا وصل کنید. نصب و تعمیرات سینک ظرفشویی از آن دسته کارهایی است که ممکن است در مقطعی کابوس کسانی شود که در کار نصب و تعویض سیفون ظرفشویی در مانده اند, به ویژه اگر دسترسی به سرویس کار نداشته باشند.

نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی برطبق کارهای لوله کشی آب و فاضلاب نیازی به وسایل ویژه ای نداشته و حتی با دست خالی نیز میتوانید اینکار را انجام دهید. آب بندی و تعمیرات سینک ظرفشویی و سنگ روشویی نیز طبق فرمول زیر انجام میشود.

سیفون ظرفشویی و روشویی چه کاربردی دارند؟

سیفون ظرفشویی و روشویی( شترگلویی) یا لوازم لوله اتصالات زیر سینک لوازمی معمولا پلاستیکی هستند که هم کار عمل انتقال آب حاصل از استفاده از سینک و روشویی را انجام میدهند و هم اینکه مانع از ورود گاز نامطبوع فاضلاب به داخل آشپزخانه و سرویس بهداشتی میشوند. به طور کلی هر وسیله ای که به سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان متصل است, بایستی یک سیفون یا  شترگلویی داشته باشد. در کفشور و سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی این شترگلویی و سیفونها در داخل کار قرار داشته و در مورد نصب تجهیزاتی مانند سینک ظرفشویی آشپزخانه , روشویی و وان سرویس حمام توالت این تجهیزات در قسمت زیرین نصب میشوند.

اما به تبع ساختار و مدل تجهیزات بهداشتی مورد استفاده, سیفون ظرفشویی و روشویی انواع و اندازه های مختلفی داشته و به پیرو آن طریقه نصب و تعویض آنها را متمایز میکند.

تمامی مدلهای سیفون های ظرفشویی و روشویی جدا از شکل و جثه آنها بین یک تا چند ورودی به داخل سیفون داشته و پس از جمع آوری در مخزنی به نام سیفون با یک خروجی به لوله فاضلاب ساختمان متصل میشوند.

 به سیفون ظرفشویی آشپزخانه, سیفون مخزن بزرگ و به سیفون روشویی سیفون مخزن کوچک متصل میشود.

انواع سیفون ظرفشویی و روشویی

از لحاظ تعداد لگن یا ورودی سیفون های ظرفشویی به سیفون های تک لگن, دو لگن , سه لگن تقسیم بندی میشوند. برخی از انواع مدلهای فوق دارای یک یا دو سرریز سینی هم هستند.

سینک های ظرفشویی ساخت داخل به سینک های توکار و سینک های روکار بخش بندی میشوند. در سینک های روکار که ذر گذشته بیشتر استفاده میشد, از لوازم سینک ظرفشویی ساده یک و دولگنه و در سینک های توکار که در سالهای اخیر نصب آنها رایج شده است, از سیفون های یک , دو یا سه لگن استفاده میشود. 

سیفون سینک های روکار معمولا فاقد سرریز سینی جانبی سینک هستند و فقط نوع دولگنه آنها با اتصال یک سراهی به مخزن متصل شده و با یک لوله خرطومی با فاضلاب دیوار وصل میشوند. در برخی از مدلهای جدیدتر یک سه راهی یا چهار راهی نیز در قسمت فوقانی مخزن نصب شده که برای نصب ماشین ظرفشویی و لباسشویی تعبیه شده اند.

اما سیفون های فانتزی اشکال و مدل های مختلفی داشته و ممکن است یک یا دو سینی و بین یک تا سه لگن و میوه شور داشته باشند که مونتاژ و سرهم بندی این سیفون ها نسبت به سیفون های روکار کمی مشکل است.

یک مدل سیفون هم مخصوص سینک های صنعتی وجود دارد که از لحاظ جثه حجیم تر و بزرگتر هستند. معمولا نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی در هنگام نصب شیرآلات انجام میشود.

سیفون روشویی

سیفون های روشویی وضعیت ساده تری داشته و از لحاظ اندازه معمولا کوچکتر از سیفون های ظرفشویی دارند. سیفون های روشویی از لحاظ مدل به دو نوع سیفون ساده و سیفون اتوماتیک دسته بندی میشوند.

نوع ساده آنها شامل یک زیرآب, یک لوله عمودی رابط بین زیراب و مخزن, یک خرطومی رابط بین مخزن و دیوار و مهره و واشرهای مربوطه هستند.

طریقه نصب سیفون روشویی

نحوه نصب سیفون روشویی نسبت به ظرفشویی پیچیدگی کمتری دارد.در نصب سیفون ظرفشویی و روشویی اولین قدم بستن زیرآب است. زیرآب یک اتصال توری دار است که یک سوراخ مشخصی بر روی سینک یا روشویی برای نصب آن تعبیه شده و آبی که به داخل لگن میریزد به سمت مخزن سیفون هدایت میکند.

بسته به مدل سیفون اعم از سیفون معمولی یا اتوماتیک بعد از نصب سیفون لوله رابط سیفون از زیر سنگ روشویی به مخزن متصل میشود. در زیرآب های معمولی کلیه قطعات جز توری فلزی از روی توسط پیچی بلند بر روی مجرای روشویی محکم شده و از زیر توسط واشر آب بندی میشود.

طریقه نصب زیرآب اتوماتیک

در نصب سیفون اتوماتیک روشویی لوله زیرآب از بالا وارد مجرا شده و توسط یک واشر و مهره به روی مجرا محکم و آب بندی میشود.

بعد از متصل کردن زیرآب به مخزن لوله خرطومی را توسط یک بوگیر لاستیکی معمولا سیاه رنگ به داخل لوله فاضلاب آب بندی میکنیم.

طریقه نصب سیفون ظرفشویی دوقلو

نصب سیفون ظرفشویی تک لگنه و دو لگنه روکار نیز مانند نصب سیفون روشویی ساده بوده و نکته چندانی ندارد, از این رو در این قسمت به طریقه نصب سیفون ظرفشویی دوقلو محک که بیشترین مصرف را در ایران دارد, میپردازیم. البته برندهای دیگر مانند البرز و اخوان نیز سیفون ظرفشویی فابریک داشته که از لحاظ ساختار کلی شبیه سیفون محک هستند.

در نصب سیفون ظرفشویی دوقلو یا فانتزی هم مانند نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی مدلهای دیگر, ابتدا زیرآب را به سینک وصل میکنیم. مراحل بعدی را طبق گام های زیر پیش میرویم.

  • آشغال گیر فلزی زیرآب از کف سینک در گودی سینک قرار دهید.
  • بدنه زیرآب را همراه با واشر از زیر سینک توسط پیچ کوچک با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سوی لبه پهن یا یک سکه به توری بالای سینک فیکس و سفت کنید.
  • لوله حدوسط رابط بین زیرآب و مخزن را به زیرآب سینک متصل کنید.
  • در سیفون های 2لگن هر کدام از زیرآب ها دارای یک لوله است که در برخی مدلها یک زانویی خورده و به سراهی زیر زیرآب مجاور نصب میشود. در بعضی مدلها نیز هر دنباله به شکل جداگانه به سیفون یا سراهی T شکل در قسمت پایین سیفون متصل میشوند. تنظیم ارتفاع دنباله را فراموش نکنید.
  • لوله تی شکل انکلیسی را به سیفون متصل و آب بندی کنید.
  • در صورت وجود سرریز سینی یا میوه شیر, زیراب این قسمتها را نیز به انشعاب تعبیه شده بر روی مخزن متصل میکنیم.
  • لوله خرطومی سیفون را از یک طرف سیفون و از سمت دیگر به داخل خروجی فاضلاب لوله کشی ساختمان وصل کرده و با لاستیک متناسب آب بندی کنید.
  • در پایان شیر آب را باز کرده و دقت کنید که عمل آب بندی را درست انجام داده اید. کار نصب یا تعویض سیفون ظرفشویی تمام شده است.

در صورت نشت احتمالی وجود واشر یا طرز صحیح قرار گرفتن واشر در داخل مهره سفید رنگ را چک کنید.

طرز بستن سیفون های 3 لگنه و انواع سیفون سینک خارجی مانند فرامکو یا دیگر مارکهای نیز از فرمول بالا پیروی میکنند.

در صورت نیاز به سرویس کار جهت نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی و تعمیرات مربوطه به خدمات لوله کشی تهران پایپر تماس بگیرید. طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان انجام چنین کاری 200 تا 250 هزار تومان هزینه دارد.




خدمات لوله کشی اقدسیه
نوشته شده در جمعه 26 فروردين 1401
بازدید : 247
نویسنده : تاسیساتی تهران

خدمات لوله کشی اقدسیه

پایپ سرویس ارایه کلیه خدمات لوله کشی اقدسیه , تاسیسات گرمایشی سرمایشی 24 ساعته.  ارایه کلیه خدمات لوله کشی ساختمان, لوله کشی آب, لوله کشی گاز خانگی مغازه اماکن تجاری اداری و مسکونی, اجرای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان, اجرای لوله کشی پکیج و شوفاژ ساختمان, اجرای لوله کشی و نصب تجهیزات گرمایش از کف, اجرا و نصب و راه اندازی استخر خانگی, نصب و تعمیرات سونا جکوزی, نصب و تعمیرات شیرالات و توالت فرنگی, نصب روشویی و سیفون ظرفشویی, نصب ماشین لباسشویی و ظرفشویی, نصب یخچال ساید با تعویض فیلتر. تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی بدون تخریب, تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی و کلیه خدمات تاسیساتی اقدسیه و محدوده اطراف طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان و صنف تاسیسات مکانیکی تهران.

خدمات لوله کشی اقدسیه

خدمات تاسیساتی لوله کشی اقدسیه

بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم و پکیج روکار و توکار با لوله های تک لایه و پنج لایه تحت نظر نمایندگی لوله آذین تهران دفتر شرکت گیتی پسند اصفهان.

لوله کشی شوفاژ رفت و برگشت روکار و توکار

بازسازی لوله کشی با لوله اتصالات تک لایه پلیمری سفید , پنج لایه پرسی و کوپلی

اجرا و تعمیر لوله کشی فاضلاب ساختمان

تغییرات و انشعاب فاضلاب با پلیکا , پوش فیت و پلی اتیلن و کلیه  خدمات لوله کشی ساختمان و تاسیسات گرمایش سرمایشی اقدسیه.

لوله کشی گاز اقدسیه

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ساختمان, مناسب ترین دستمزد و قیمت لوله کشی گاز خانگی در شهر تهران.

خرده کاری لوله کشی گاز

گازرسانی و تغییرات لوله کشی گاز آپارتمان , آشپزخانه

پکیج , موتورخانه , بخاری و لوازم گازسوز منزل

گازکشی با جوشکاری لوله گاز و لوله اتصالات

مانیسمان , API , درزدار گازی

نصب شیرالات گاز

انشعاب و تفکیک کنتور لوله کشی گاز اقدسیه مسکونی و اداری ساختمان

تعمیر شوفاژ اقدسیه

نصب , راه اندازی و تعمیرات موتورخانه , پکیج  رادیاتور شوفاژ. اضافه کردن و جذف رادیاتور و پره رادیاتور شوفاژ

بازسازی و نوسازی شوفاژخانه؛ عیب یابی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری, سرویس و اسید شویی پکیج با پمپ کولر, نصب و لوله کشی پکیج دیواری و زمینی.

سرویس شوفاژ خانه , عیب یابی و رفع عیب موتورخانه, راه اندازی رادیاتور پکیج در فصل زمستان و تابستان.

سرویس مشعل موتورخانه , تعمیر و تنظیم مشعل گازی

تعویض رله , ترمستات , پرشر , شیر برقی و دیگر لوازم مشعل

نصب , تعمیر و تعویض دیگ چدنی و فولادی ؛ شوفاژکار , ام آی تری و سایرمارکها

عوض کردن پره دیگ چدنی , جوشکاری دیگ

نصب , تعمیر و تعویض منبع دوجداره , منبع کویل دار و مبدل حرارتی

شستشو و اسیدشویی منبع کویلدار و مبدل

نصب , تعمیر و سرویس پمپ سیرکولاتور برگشت شوفاژ, پمپ خطی و سایر پمپهای شوفاژخانه

تعویض واسطه , کوپلینگ و دیگر قطعات پمپ

نصب و لوله کشی منبع انبساط پشت بام و موتورخانه , باز و بسته

تعمیر آبگرمکن دیواری اقدسیه

نصب, لوله کشی و سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری و برقی گازی در محدوده اقدسیه موحد دانش.

نصب و تعمیر شیرالات اقدسیه

نصب شیرآلات ظرفشویی،نصب شیر روشویی

نصب شیر توالت،نصب شیر حمام،تعمیر شیرآلات ساختمان .

نصب سینک ظرفشویی،نصب روشویی کابینتی, آب بندی و تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی و روشویی.

نصب سیفون،نصب فلاش تانک

لوله کشی و نصب ماشین لباسشویی

لوله کشی و نصب ماشین ظرفشویی.

رفع چکه و تعمیر شیرالات اهرمی و قدیمی توالت دوش حمام روشویی فرنگی وال هنگ و بیده

تشخیص ترکیدگی لوله اقدسیه

نشت یابی  لوله آب , شوفاژ و فاضلاب با دستگاه تشخیص ترکیدگی حرارتی و صوتی و تعمیرات لوله کشی و بنایی مربوطه

نشت یابی , پیدا کردن علت نم و رفع نم و رطوبت سقف , دیوار , بدنه , کف سرویس بهداشتی, اتاق و پارکینگ

لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب , راه آب , سیفون توالت کفشور سرویس بهداشتی , آشپزخانه و پارکینگ

سرویس پکیج اقدسیه

تعمیر و سرویس پکیج شوفاژ دیواری تمام مدلها و مارکهای پکیج

نصب , جابجایی و لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری

شستشوی مبدل پکیج

تعویض و تعمیر برد پکیج

عیب یابی و رفع عیب ارورهای پکیج

ارایه خدمات به تمام پکیج های ساخت داخل و سایر کشورها  از جمله

ایران رادیاتور , بوتان , ایساتیس , آریستون , فرولی , بوش , زیمنس,آلزان,تاچی

گلدایران , استانبول , ایمرگاس , لورچ , توشیبا , وایلانت , باکسی ,مرکوری,توشیبا

تعمیر پمپ اقدسیه

نصب و تعمیرات پمپ تحت فشار آب ساختمان , پمپ تحت فشار خانگی,پروانه ای ,جتی و بشقابی

تعمیر وسرویس پمپ تحت فشار , منبع پمپ , تیوب و سایر لوازم پمپ آب ساختمان

نصب و لوله کشی مخزن ذخیره آب ساختمان

نصب پمپ آب تحت فشار بید صدا و کم صدا به منظور تقویت فشار آب ساختمان

تعمیر پمپ , تعویض قطعات پمپ , شارژ منبع

تعویض تیوپ مبنع , کلید اتوماتیک و پرشر سوییچ

نصب و لوله کشی منبع و مخزن ذخیره آب ساختمان و کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی اقدسیه و محدوده اطراف.


:: برچسب‌ها: خدمات تاسیساتی اقدسیه , نصب و تعمیر شیرالات اقدسیه , لوله کشی گاز اقدسیه ,



نرخنامه اتحادیه لوله کشی ساختمان
نوشته شده در یک شنبه 21 آذر 1400
بازدید : 283
نویسنده : تاسیساتی تهران

نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان

نرخ اتحادیه لوله کشی و تاسیسات مکانیکی هر ساله توسط اتحادیه تاسیسات مکانیکی منتشر میشود, اما به دلیل عدم پایبندی و استفاده از آن در بین کسانی که کار خدمات لوله کشی ساختمان را انجام میدهند خیلی مورد وثوق نیست. علت این مساله هم عدم پوشش و تطابق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان با مخارج واقعی روزمره کسانی است که کار تاسیسات انجام میدهند و بیشتر کلی گویی و نرخ های عمده کاری اجرای لوله کشی و تاسیسات ساختمان است. هرچند که وجود و انتشار لیست باعث میشود که یک معیار مشخصی برای قیمت لوله کشی ساختمان توافق بین طرفین وجود داشته و با توجه به آن مجری و کارفرما قرارداد امضا کنند. نخست یادآوری کنیم که قیمتهای اعلام شده حدود هزینه های تقریبی لوله کشی ساختمان بوده و ممکن است همکاران محترم در نقاط مختلف کشور با سطوح اجرایی متفاوت هزینه بیشتر یا کمتر از این مبالغ رو در نظر داشته باشند . بدیهی است وضعیت شهر و استان و حتی اقتصادی محلی و لول کاری مجری تاسیسات لوله کشی ,  در قیمتهای توافقی با مالکین رابطه مستقیمی دارد .

قیمت نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان و تاسیسات مکانیکی

لیست قیمت اجرت تاسیسات مکانیکی

اجرت  (تومان)

قیمت لوله کشی فاضلاب چسبی همراه با ونت دوبل اجرا در زیر سقف کاذب به ازای هر متر طول

50000

قیمت لوله کشی فاضلاب چسبی به سیستم قدیمی اجرا در کف  به ازای هر متر طول

50000

اجرت  لوله کشی فاضلاب بوش فیت  به ازای هر متر طول

45000

اجرت لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 12 الی 40 میلیمتر به صورت انشعابی به صورت توکار به ازای هر متر طول

35000

دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 20 الی 40 میلیمتر به سیستم کلکتوری به شکل توکار  به ازای هر متر طول

28000

دستمزد لوله کشی روکار آب و شوفاژ از سایز 18 الی 40میلیمتر به سیستم سنتی به صورت روکار به ازای هر متر طول

40000

دستمزد لوله کشی روکار اب و شوفاژ از سایز 20 الی 50 میلیمتر به سیستم کلکتوری به صورت روکار به ازای هرمتر طول

35000

نصب جعبه کلکتوری به ازای هر عدد 45*45 یا 45*65

650000

نصب جعبه کلکتور 90*45 به ازای هر عدد

700000

کارمزد لوله کشی آتش نشانی از سایز” 1 تا ” 3 به صورت توکار و روکار به ازای هر متر طول

90000

نصب جعبه آتش نشانی به ازای هر عدد

550000

کارمزد  شیر آتش نشانی به ازای هر عدد

280000

بست کاری لوله های فاضلاب با بست های گلابی و غیره به ازای هر عدد

25000

 قیمت لوله کشی ساختمان

همان طور که می دانید قیمت لوله کشی ساختمان بر حسب شیوه بکارگیری لوله کشی، انتخاب لوله های مورد کاربست در فرآیند لوله کشی ساختمان، لوله کشی روکار یا توکار، لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب و در پاره ای از اوقات حتی انتخاب یک تعمیر کار مجرب و کارکشته و یا یک تعمیرکار آماتور و غیر حرفه ای نیز از یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین می توان بر حسب این عوامل مختلف دستمزد لوله کشی ساختمان را برآورد نمود. در خصوص لوله کش نیز حتما پیش از سپردن کار به وی می بایست بر سر قیمت لوله کشی ساختمان با وی توافق کرد و پس از توافق بر سر قیمت تمام شده لوله کشی ساختمان بر حسب عوامل مختلف و نیز دستمزد وی می توان کار را به او سپرد تا برای لوله کشی ساختمان شما مراتب را با دقت نظر خاصی طی نماید.  

دستمزد لوله کشی ساختمان

هزینه کلی لوله کشی ساختمان شامل دو بخش خرید اجناسی مانند لوله و اتصالات و حمل آن و دستمزد لوله کشی ساختمان میشوند . از آنجا که با وجود نوسانات در قیمت خرید لوله واتصالات ثبات و قیمت دایمی وجود ندارد , نمیتوان براورد دقیقی برای هزینه تهیه اجناس نمود .

اما با توجه به ثبات نسبی که در عرف اجرتها و دستمزد های لوله کشی ساختمان وجود داشته و هر سال یک مقداری بین 10 تا 20 درصدی به دستمزد لوله کشی افزوده میشود , میتوان براورد حدودی در این زمینه ارایه داد .

در این راستا میتوان از چند روش برای ارایه قیمت لوله کشی ارایه داد .

توافق قیمت به شکل متری , هر  واحد و چکی . البته برای تعمیرات لوله کشی قیمت معینی وجود نداشته و بایستی توافقی بین کارفرما و مجری پیش از انجام کار و یا در حین انجام کار با جنس یا بدون وسایل انجام بگیرد .

قیمت لوله کشی متری برای مجتمع های ساختمانی بزرگ ارایه میشود , زیرا متراژ کار زیاد است و استفاده از روشهای دیگر برای کمی گرانتر تمام میشود و نا مشخص بودن اجرای کار و تغییراتی که ممکن است در حین اجرا بوجود آید , دست یافتن به توافق را راحت تر میکند.

قیمت لوله کشی آب مصرفی و شوفاژ بصورت متری برای متراژهای بالا رقمی متری 42000 تومان تا 55000 تا سایز 1 اینچ  لوله کشی تک لایه و پنج لایه

لوله کشی فاضلاب پلیکا در حجمهای زیاد  حدود 50000 تومان تا 75000 هر متر

لوله کشی فاضلاب پوش فیت هم متری 65000 تومان تا 80000تومان  .

قیمت اجرای لوله کشی گاز هم تا سایز 3 از متری 12000 تا 17000 تومان .

بست کاری هر عدد 6000 تومان و جوشکاری نبشی پروفیل و ساپورت بندی لوله کشی هم بصورت کیلویی محاسبه میشود .

لوله کشی آب روکار هم برای یک واحد کامل متری 45 تا  60000 تومان .

عایق کاری لوله کشی متری 5000 تومان اجرت .گرمایش از کف هر مترمربع 55000 تومان

لوله کشی آتش نشانی تا سایز 3 اینچ روکار و توکار متری 60000 تومان

هزینه لوله کشی پکیج

هزینه و مخارج لوله کشی پکیج یکی از پرطرفدارترین سرچ های اینترنتی خدمات لوله کشی ساختمان است چرا که بسیاری از مالکنین ساختمانها به دنبال لوله کشی و نصب پکیج دیواری در منزل خود هستند. به طور کلی یک لوله کشی پکیج شامل لوله کشی آب سرد و گرم و رادیاتورها برای یک واحد 100 متری در سال 1400 در حدود 12 تا 15 میلیون تومان آب میخورد این لوله کشی با نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 1400 و قیمت لوله اتصالات در حال حاضر است. این نرخ و قیمت لوله کشی و هزینه پکیج برای لوله کشی تک لایه محاسبه میشود. برای استعلام قیمت لوله تک لایه با نمایندگی لوله آذین تهران تماس بگیرید.

قیمت لوله کشی مترمربعی

برخی مواقع قیمت لوله کشی را برحسب زیربنای مساحت محاسبه میشود. قیمت هر متر لوله کشی رقمی بین 60000 تومان تا 50000 تومان میباشد . این تلورانس قیمتها دلایل زیادی دارد ازجمله اینکه مهارت لوله کش در چه سطحی است واینکه رزومه قوی داشته باشد.

هرگاه قیمتهایی که از افراد مختلف پرس و جو کردید, به شکل قابل توجهی با قیمتهای فوق متفاوت بود مطمین باشید که یک جای کار میلنگد . لوله کشی ساختمان و تاسیسات قلب ساختمان است ,به همین دلیل در هنگام اجرا باید به بهترین نحوه ممکن اجرا شود.

در چند سال اخیر لوله کشی ساختمان های نوساز با تایید مهندس ناظر اجرا میشود.

با همه این اوصاف اجرای یک لوله کشی توسط اطراف مختلف از لحاظ سلیقه و نحوه اجرای لوله کشی رتبه بندیهای متفاوتی میتواند داشته باشد . این تفاوت چه از لحاظ طراحی و چه اجرا و جزییات لوله کشی در طول عمر لوله کشی و مواجه نشدن با مشکلات در طول زمان بسیار مهم میباشد.

اجرت لوله کشی پلی اتیلن

اجرت لوله کشی پلی اتیلن با توجه به تنوع در کاربردهای لوله های پلی اتیلن نرخهای متفاوتی دارد .

درکل دستمزد لوله کشی پلی اتیلن فاضلاب که از نوع جوش اتویی و فیوژن استفاده میشود به دلیل اینکه تعداد مجریان ساختمانی در این رشته کم میباشند , همواره در حدود 20 درصد  قیمت بیشتری نسبت به لوله کشی پلیکا چسبی و پوش فیت دارد .

دستمزد لوله کشی پلی اتیلن آبیاری و کشاورزی نیز معمولا پروژه ای بوده و متری محاسبه نمیشود , اما در متراژهای زیاد در سایزهای تا 2 اینچ میتوان بین 35 تا 48هزار تومان بازه برای دستمزد لوله کشی پلی اتیلن تعیین نمود .

قیمت لوله کشی پلی اتیلن زیرزمین که برای گاز , آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد نیز بسته به نوع کار بوده و هزینه های جانبی در آن بسیار موثر هستند .برای مشاهده قیمت لوله کشی گاز ساختمان به این لینک مراجعه کنید.




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد