راهنمای خرید لوله مانیسمان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راهنمای خرید لوله مانیسمان
نوشته شده در شنبه 30 دی 1402
بازدید : 58
نویسنده : تاسیساتی تهران

راهنمای خرید لوله مانیسمان

در این نوشته به بررسی ابعاد مختلف و راهنمای خرید لوله مانیسمان میپردازیم.

نخست لازم است که بدانیم لوله مانیسمان چه نوع لوله ای است تا بتوانیم در مورد قیمت لوله مانیسمان و ویژگی های انواع مختلف آن تصمیم گیری کنیم.

لوله مانیسمان لوله های آهنی بدون درزی هستند که برای اولین بار توسط یک صنعتکر آلمانی با همین نام ابداع شده و به همین دلیل با نام لوله  Manisman یا Seamless(بدون درز) نامیده میشوند.

لوله مانیسمان با شیوه ای خاص تولید شده و از جمله شیوه های رایج ساخت لوله مانیسمان میتوان روش اکسترودینگ را مثال زد. در این روش شمش های فولادی با آلیاژ مخصوص تحت شرایط حرارتی بالا و فشار با استفاده از میله ای فولادی سوارخ شده و به شکل لوله در آمده و سپس با کشش گرم یا سرد در طول های کوچک برش خورده و با ماشین کاری و پرداخت صاف و آماده فروش میشوند.

 لوله های مانیسمان بسته به نیاز و کاربرد به وزن و ضخامت در رده 20 ساده , رده 40 سنگین , رده 80 سنگین و رده 160 فوق سنگین تولید میشوند. البته هر یک از این کلاسها ممکن است با توجه به ماشین آلات, وزن شمش و برند دارای وزن های مختلفی داشته باشند. بیشترین میزان فروش و خرید لوله مانیسمان مربوط به لوله مانیسمان رده ۲۰ و رده ۴۰ بوده و رده های سنگین تر یعنی لوله مانیسمان رده 80 و رده 160 مصارف ویژه ای در بعضی از صنعت های منحصر به فرد مانند صنایع نظامی و اکتشافی - استخراجی دارند.

لوله های مانیسمان رده 20 برای لوله کشی گاز توکار ساختمان های معمولی, لوله کشی موتورخانه و انتقال آب و گاز در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته و لوله مانیسمان رده 40 در لوله کشی گاز صنعتی و فشار قوی, لوله کشی آتش نشانی و مصارف دیگر در صنعت نفت و پتروشیمی, مواد غذایی, داروسازی و صنایع دیگر کاربرد دارند. 

قیمت لوله درزدار سپاهان

راهنمای خرید لوله مانیسمان

راهنمای خرید لوله مانیسمان

برای خرید لوله مانیسمان اصلی ترین پارامتر استفاده و کاربرد لوله مورد نظر بوده و بستگی به وضعیت و بودجه پروژه ساختمانی و اقتصادی و طول عمری که از سیستم انتظار میرود داریم. رطوبت,شرایط خوردگی, دما , فشارهای فیزیکی و فشار سیالات از جمله مواردی هستند که باعث زنگ زدگی و کم شدن  طول عمر لوله های فولادی مانیسمان میشوند. اما از انجا که قیمت لوله مانیسمان نیز در کیفیت انواع لوله کشی موثر است, بایستی شرایط بازار و بودجه شما نیز در هنگام خرید لوله مانیسمان در نظر گرفته شود.

نخست نیاز است, بدانید که لوله های مانیسمان در رده 20 یا معمولی, رده 40, رده 80 و رده 160 تولید و به بازار عرضه میشود. لوله مانیسمان رده 80 و 160 که معمولا در صنایع خاصی مانند پتروشیمی و نفت استفاده شده و در لوله کشی گاز و آتش نشانی ساختمان, صنعت موادغذایی و داروسازی و دیگر تولیدکنندگان بیشتر از لوله مانیسمان معمولی و رده 40 استفاده میشود.

مسلما میدانید که لوله مانیسمان رده 40 از رده 20 قیمت بیشتری داشته و به همین دلیل بایستی از طراح و ناظر پروژه بایستی سوال شود که آیا خرید لوله مانیسمان رده 20 که ارزان قیمت تر است پاسخگوی نیاز سیستم هست یا خیر؟

راهنمای خرید لوله مانیسمان

موارد مهم برای خرید لوله مانیسمان

قیمت خرید لوله های مانیسمان فاقددرز, به سایز, وزن لوله , برند و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

رده لوله مانیسمان نسبتا کننده وزن لوله بوده و هر چقدر کلاس لوله بالاتر برود, بدیهی است که وزن لوله قیمت لوله مانیسمان افزایش پیدا میکند.

وزن لوله مانیسمان نیز مانند دیگر محصولات فولادی بر قیمت خرید لوله مانیسمان و کیفیت آن تاثیر مستقیم میگذارد. ممکن است در یک رده و کلاس لوله مانیسمان لوله هایی با وزن های متفاوت وجود داشته باشد که در این شرایط قیمت خرید لوله مانیسمان سنگین تر بیشتر از لوله مانیسمان سبک تر است. 

حجم خرید میتواند تاثیر مستقیم بر قیمت لوله گذاشته و با افزایش مبلغ فاکتور, قدرت چانه زنی خریدار افزایش پیدا میکند.

نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد : نرخ تورم و دلار نیز می‌تواند بر قیمت لوله مانیسمان موثر است.

پس، قیمت لوله مانیسمان به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است قبل از خرید، این عوامل را در نظر بگیرید.

میزان عرضه و تقاضا, در برخی مقاطع زمانی ممکن است به دلیل تقاضای زیاد و یا عرضه کم یک سایز به خصوص از لوله, قیمت همان سایز بدون توجه به وزن و رده لوله قیمت های بیشتری نسبت به وضعیت نرمال پیدا کند. 

برند لوله مانیسمان نیز یکی ازپارامترهای تعیین کننده بر قیمت لوله مانیسمان است. لوله مانیسمان اهواز یکی از برندهای تولید داخل لوله مانیسمان است که با توجه به کیفیت مواد اولیه و نحوه تولید از گران قیمت ترین لوله های مانیسمان در بازار است.

در ایران لوله مانیسمان اهواز و لوله مانیسمان کاوه دقیق از تولیدکنندگان عمده لوله مانیسمان هستند, اما بنا به دلایل اقتصادی و فنی توان تامین نیاز داخل را نداشته و بخشی از نیاز داخلی از طریق لوله مانیسمان وارداتی تامین میشوند. 

لوله مانیسمان اهواز یکی از برندهای معتبر در ایران و خاورمیانه بوده و بخشی از محصولات آن صادر میشود و در حال حاضر سایز ۱/۲ و ۳/۴ اهواز به دلیل مسایل فنی کار نکرده و از سایز ۱ اینچ به بالا تولید دارد. به دلیل کیفیت بالای لوله مانیسمان اهواز رده ۴۰ بالاترین قیمت را در بین رقبای داخلی و خارجی داشته و طرفداران زیادی دارد.

کارخانه کاوه دقیق نیز کیفیت نسبتا خوبی داشته اما بخش قابل توجهی از لوله های مانیسمان در بازار لوله های وارداتی ساخت کشور چین هستند. این مقاله قصد تبلیع برندی را نداشته و فقط یک راهنمای خرید لوله مانیسمان است.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: