پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی
نوشته شده در یک شنبه 20 اسفند 1401
بازدید : 158
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی

شاید ساده به نظر برسد اما تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی یکی از اعصاب خوردکن ترین کارهای دنیا به نظر میرسد که به در عین سادگی ممکن است با چند بار نصب یا تعویض دوباره مشکل نشتی آن پابرجا باشد. تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی یکی از کارهای رایج در خرده کاری تاسیساتی لوله کشی محسوب میشود.

سیفون ظرفشویی مجموعه ای از اتصالات و مهره های پلاستیکی و بعضا فلزی هستند که توسط واشرهای مخصوصی آب بندی میشوند. همان طور که در مطلب نصب سیفون ظرفشویی به آن اشاره کردیم , سیفون ظرفشویی وظیفه جمع آوری و انتقال پساب داخل سینک را به لوله کشی فاضلاب ساختمان داشته و به دلیل اینکه توسط واشر آب بندی شده و هر از گاهی انباشت فاضلاب موجب گرفتگی آن میشود, نیاز است که هر از چندی نسبت به باز کردن و تمیز کردن آن اقدام کنیم, اما ممکن است به دلیل ناشی گری و عدم تجربه در نحوه نصب قطعات نشود که کار آب بندی آنرا انجام داد.

تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی

نحوه واشر زیر سینک ظرفشویی

برای تمیز کردن سیفون ظرفشویی لازم است که قطعات به خصوص مخزن باز شده و بعد از تمیزکاری آنها را مجددا ببندیم. واشرهای سینک ظرفشویی چند مدل بوده و مدلهای رند آنها انواع تخت و استوانه ای کونیک دار هستند. سایز واشرهای زیر سینک ظرفشویی متناسب با اندازه مهره ای که واشر داخل آن قرار میگیرد بوده و معمولا در دو سایز واشر 4 و واشر 5 تخت یا استوانه ای هستند. بهتر است در زمان تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی به محل و اندازه و وضعیت قرار گیری واشر نیز دقت کنید. اغلب نقاط سینک ظرفشویی دارای واشرهای تخت بوده و فقط در برخی سینک ها در قسمت لوله عمودی منتهی به مخزن سیفون واشر کونیک دار استوانه ای برای تنظیم ارتفاع مخزن استفاده میشود.

در صورتی که به واشر مناسب دستزسی ندارید بهتر است با استفاده از همان واشر و کمی نوار تفلون اقدام به آب بندی آن نمایید.

آب بندی واشر زیر سینک ظرفشویی

دلایل نشتی سیفون ظرفشویی

اما شاید فقط دلیل عدم آب بندی خرابی واشر نبوده و دنده به دنده بستن یا خرابی اتصالات موجب خارج شدن سیفون از آب بندی باشد. له شدگی واشر نیز ممکن است موجب نشتی بوده و بایستی در این مواقع تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی انجام شود. آب بندی سیفون روشویی نیز به همین شکل است.

برای اطمینان از نحوه نصب سیفون ظرفشویی بهتر است که قبل از باز کردن یک عکس از نحوه قرارگیری قطعات مختلف آن بگیریم. در صورت نیاز به آب بندی و تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی با لوله کشی ۲۴ ساعته تهران تماس بگیرید.




سرویس کولر آبی تهران
نوشته شده در جمعه 19 اسفند 1401
بازدید : 176
نویسنده : تاسیساتی تهران

سرویس کولر آبی تهران

در صورت نیاز به سرویس کولر آبی تهران به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید/ 09129352189 شبانه روزی.

در این مطلب به نحوه سرویس کولر آبی و کارهایی که یک سرویس کار کولر بایستی انجام دهد, خواهیم پرداخت, مسلما اگر خود شما توانایی سرویس کولر را پیدا کنید وکمی حوصله و وقت بگذارید میتوانید به یک سرویس کار حرفه ای کولر تبدیل شوید. در ابتدا لازم است که اطلاعاتی راجع به قطعات و طرز کار کولر آبی داشته باشیم.

سرویس کولر آبی تهران

طرز کار کولر آبی و سلولزی

کولر آبی یک ماشین خنک کننده برقی است. قطعات اصلی کولر مشتمل بر یک بدنه مکعبی شکل بوده که معمولا سه طرف آن پوشال و یک سمت آن کانال خروجی کولر قرار دارد. در تشت پایینی کولر آبی همیشه میزان مشخصی آب وجود دارد. این آب توسط پمپ آب کولر و لوله های مربوطه آبرسان یه سمت پوشالها که در سه سمت جانبی کولر قرار داشته و با خیس شدن پوشال داخل اتاق کولر یک محیط خنک تر نسبت به اطراف ایجاد میشود.

موتور یا دینام کولر توسط تسمه , پروانه کولر را به حرکت انداخته و این هوای نسبتا خنک محیط را سرد میکند و شما از این باد لذت میبرید. این سیکل کلی عملکرد یک کولر آبی است. اما در این راه ما با سه نوع قطعات مختلف سرو کار داریم.

قطعات کولر آبی

بخش نخست قطعات کولر لوازم ثابت کولر هستند. این لوازم شامل بدنه کولر, کفی کولر, پایه کولر و برزنت کولر هستند. این قطعات به ندرت دچار خرابی میشوند. بعضا پوسیدگی برزنت یا کفی کولر از مشکلات خرابی قطعات ثابت کولر محسوب میشوند.

بخش دوم قطعات سیستم آبرسانی کولر شامل شیر فلکه کولر, شلنگ کولر, شناور کولر , زیرآب کولر, پمپ آب کولر , شلنگ های آبرسانی پمپ و کولر و اتصالات پخش کننده کولر هستند که کار مهیا کردن آب و خیس کردن پوشال را بر عهده دارند. این بخش کار خنک سازی هوا را بر عهده دارد. معمولا 90 درصد از مواردی که باد کولر گرم میشود مربوط به خرابی این قسمت است.

دسته آخر قطعات تولید باد کولر است. موتور کولر مهم ترین قطعه کولر بوده و منشا باد کولر محسوب میشود. بعد از موتور , فولی روی دینام , تسمه , فلکه , یاتاقان , حلزونی و پروانه از قطعات دیگر سیستم باد زننده کولر آبی محسوب میشوند.

کلیه این قطعات با همکاری یکنواخت یکدیگر موجب فراهم آوردن هوای خنک و مطبوع کولر آبی میشوند و جواب سرویس کولر آبی چگونه است را بایستی روان سازی و بررسی این قطعات عنوان کرد. حال به نحوه راه اندازی و سرویس کولر آبی میپردازیم. سرویس کولر آبی تهران بخش مهمی از خدمات فنی و تاسیسات در فصل تابستان میباشد.

سرویس کار کولر آبی تهران

سرویس کولر آبی تهران

سرویس راه اندازی کولر آبی تعویض پوشال , تمیز کاری و نظافت , روغن کاری را شامل شده و در صورت وجود ایرادات کولر رفع عیب خرابی های زیر و درشت یا تعویض قطعات معیوب است.

به طور کلی سرویس کولر آبی شامل مراحل زیر است:

  • تعویض پوشال کولر و تمیز کردن دریچه های کولر
  • نظافت و شستشوی کولر و قطعات
  • روغن کاری یاتاقان و در صورت نیاز موتور کولر
  • بررسی و تست عملکرد قطعات آبرسانی, سیم کشی کولر, تسمه, برزنت, موتور و یاتاقان
  • روشن کردن کولر و در صورت نیاز رفع عیب و ایرادهای احتمالی

انجام سرویس کولر به صورت دوره ای اثر فراوانی در راندمان کولر و افزایش عمر کولر و قطعات کولر آبی میشود. سرویس کولر عموما در  اوایل فصل بهارانجام میشود و اینکار به ظاهر ساده باید با دقت و حوصله انجام شود.

به صورت حرفه ای و وقت گیر , سرویس کولر آبی تهران  از برق کولر و تقسیم برق کولر و اطمینان از کارکرد آن, چک کردن موتور کولر آبی,کارکرد صحیح دینام کولر موتور آبی,بازدید از پمپ کولر آبی و لوازم مکانیکی مانند یاتاقان,فولی,فلکه,شفت, حلزونی ,کفی کولر,برزنت کولر آبی,کانال کولر, شناور کولر,شیلنگ کولر آبی,شیر کولر, لوله های آب داخل کولر میشود.

تمیز کردن قطعات مختلف کولر آبی و تعویض پوشال کولر از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر بایستی انجام شود, تا کولر آبی دمای مطلوبی تولید کند. پس از تمیز کاری , روغن کاری یاتاقان , تنظیم شناور و تسمه , چک کردن دینام , پمپ و مسیر آب بدهی به پوشال , بررسی سلامت تسمه و برزنت و عدم لنگ زدن شفت در قطعات مکانیکی کولر آبی و تعویض یا شستشوی پوشال از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر آبی صورت میگیرد.

در ادامه سرویس کولر آبی تهران بایستی شیر و شلنگ کولر و زیرآب کولر بررسی شده و اگر بتوانید یک سایبان آماده یا حتی یک کارتن بزرگ روی کولر قرار دهید, موجب بهبود راندمان کولر آبی میشود. اطراف کولر آبی بهتر است هواخور خوبی داشته باشد تا هر چه بیشتر به اکسیژن دسترسی داشته باشد .گردش باد در اطراف کولر میتواند راندمان کولر ابی را زیاد کند.

هر چه مسافت کولر آبی تا کانال خروجی هوا بیشتر باشد ,راندمان کولر آبی کاهش پیدا میکند. روغن ریختن در روزنه یاتاقان و روان کار کردن قطعات کولر نقش بسیار زیادی در کاهش سوختن موتور کولر و سر و صدای بد کولر دارد.

تسمه کولر باید کمی بازی داشته باشد و خیلی سفت نباشد که به موتور کولر فشار بیاورد. با فشردن تسمه از دو سمت بایستی به اندازه 2 انگشت فاصله میان دوطرف تسمه وجود داشته باشد.

خیلی هم نباید شل باشد که بکسوات کند , و باید انتقال نیرو را به خوبی به پروانه کولر انجام دهد. در صورت کار نکردن دور کند کولر آبی بایستی توسط سیم پیچ بررسی شود.

در سرویس کولر آبی تهران به صورت عمومی سیم کشی کولر, عملکرد ظاهری صحیح کولر و هدایت مناسب باد کولر به کانالها و سپس به محیط مورد نظر باید توجه کرد , که در غیر اینصورت یک جای کار میلنگد.

تعویض پوشال کولر هرساله باید انجام شود , زیرا با توجه به دود و هوای بد تهران و سایر شهرهای بزرگ, پوشال کولر هر سال کثیف میشود.

آلوده بودن پوشال علاوه بر تقلیل بازدهی آن حساسیت زا بوده و ممکن است مشکلات تنفسی به وجود آورد. از طرفی برای جلوگیری از خرابی کولر آبی و اجبار به درست کردن کولر آبی بایستی حتما  سرویس کولر انجام شده و اگر شما میخواهید بدانید که سرویس کولر آبی چگونه است بایستی علاوه بر مطالعه اقدام به عمل نمایید.

لوازم سرویس کولر آبی تهران

سرویس کولر آبی در شرایط نرمال قطعات زیادی احتیاج ندارد اما برای احتیاط یک سرویس کار کولر بایستی با توجه به اندازه کولر ؛ به جز پوشال , تسمه ,  مهره ممه , چند متر شلنگ کولر, برزنت کولر آبی, شیر فلکه کولر , شناور کولر, زیرآب کولر همراه داشته باشد. بورس سیمی , آچارآلات , پیچ گوشتی , انبردست, روغندان از ابزارآلات مورد نیاز برای سرویس کولر آبی محسوب میشوند. البته پمپ آب , لوله سقفی , یاتاقان, پولی , فلکه و موتور کولر نیز از لوازمی هستند که در تعمیر کولر آبی نیاز داریم.


:: برچسب‌ها: سرویس کار کولر , سرویس کار کولر آبی ,



قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1401
بازدید : 181
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

در این نوشته انواع قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی را بررسی میکنیم. یکی از تعیین کننده ترین موارد در تعیین قیمت لوله کشی ساختمان را میتواند قیمت لوله آب ساختمان دانست. قیمت لوله آب با توجه به نوع لوله و اتصالات آن مشخص میشوند. امروزه برای اجرای  از 6 مدل لوله استفاده میشود که 2 مورد آن یعنی لوله های تک لایه پلاستیکی و پنج لایه پکس کاربرد بیشتری دارند.

لوله های تک لایه پلیمری اتویی , لوله پنج لایه پکس , لوله گالوانیزه فلزی , لوله تک لایه پکس , لوله پلی اتیلن و لوله سه لایه فویل دار یا کامپوزیت از موارد رایج در لوله کشی آب هستند. البته لوله کشی مسی نیز برای لوله کشی آب و شوفاژ بسیار کیفیت و قیمت بالایی داشته که در کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده شده و در ایران استفاده نمیشوند. ارزان ترین قیمت لوله آب ساختمان را لوله های  پلی اتیلن دارند اما برای آب گرم قابل استفاده نیستند.

لوله های تک لایه پلیمری با اتصالات پلاستیکی و تلفیق پلاستیک و برنج , لوله های پنج لایه با اتصالات پرسی و کوپلی برنجی , لوله کشی گالوانیزه با اتصالات گالوانیزه , لوله های پکس با اتصالات پلیمری و لوله های  سه لایه فویل دار با اتصالات لوله تک لایه پلاستیکی اجرا میشوند.  به جز لوله کشی پلی اتیلن همه موارد فوق برای لوله کشی آب سرد و گرم استفاده میشوند.

برای استعلام قیمت انواع لوله و اتصالات فاضلاب با ما تماس بگیرید.

مقایسه قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

با توجه به شرایط اجرایی و قیمت در حال حاضر بیشتر از لوله های پلاستیکی PPRC برای اجرای لوله کشی استفاده میشود. رتبه بعدی مصرف که نسبتا حدود 30 تا 40 درصد هزینه بیشتری بابت خرید لوله اتصالات میشود, مربوط به لوله های پنج لایه است. البته برند لوله اتصالات نیز تا حدی بر این تفاوت قیمت موثر است. در این مقایسه ما دو برند مطرح لوله اتصالات آذین تک لایه و نیوپایپ پنج لایه را بررسی کردیم.

این روزها از لوله های فلزی گالوانیزه در لوله کشی آب کمتر استفاده میشود اما در برخی موارد به خصوص رایزر آبرسانی ساختمان های بلندمرتبه که نیاز به دبی بیشتری برای آبرسانی وجود دارد, بایستی از لوله های گالوانیزه که دبی بیشتری دارند استفاده شود, چرا که لوله اتصالات پنج لایه و تک لایه از لحاظ هزینه بالا بوده و ضمنا دبی کمتری نسبت به لوله های گالوانیزه داشته و محدودیت سایز دارند. لوله های تک لایه تا سایز 2 اینچ , لوله های 5 لایه تا سایز 32 و لوله های گالوانیزه تا 4 اینچ در لوله کشی آب استفاده میشوند.

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی

در حال حاضر قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی سفید در سایز 20 یا 2 در حدود 80 تا 100 هزار تومان است. قیمت لوله 25 پلاستیکی حدود 160 هزار تومان و قیمت لوله 32 تقریبا 260 هزار تومان است. لوله های پلاستیکی سفید در شاخه های 4 متر تولید و به بازار عرضه میشوند.این سه سایز از پرمصرف ترین لوله های پلیمری محسوب میشوند, اما در محاسبه قیمت لوله کشی, تخمین خرید اتصالات نیز موثر هستند. اتصالات پلاستیکی لوله های تک لایه نسبتا ارزان قیمت و در حدود 5000 تا 10000 تومان هستند اما اتصالاتی که یک طرف آنها برنجی هستند از 40 هزار تومان تا 150 هزار تومان در سایز 32 قیمت دارند. اتصالات پلاستیکی در طول لوله کشی و اتصالات یک سر برنجی در انتها و ابتدای لوله کشی برای اتصال به شیر و دیگر تجهیزات مصرف دارند. این نوع لوله اتصالات در مغازه لوله و اتصالات فروشی قابل تهیه کردن هستند.

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی

قیمت لوله پنج لایه

قیمت لوله های پنج لایه نیز تقریبا در حد لوله های تک لایه بوده و تا سایز 32 صورت رولی و متری بسته بندی و به فروش میرسند. اما پارامتری که قیمت لوله کشی پنج لایه را نسبت به لوله کشی تک لایه گران قیمت تر میکند, اتصالات تمام برنجی و بسیار گران قیمت تر این مدل لوله ها هستند. البته این نوع لوله کشی اتصالات کمتری نسبت به لوله های تک لایه مصرف میکنند, اما با توجه به قیمت گران اتصالات باز هم یک افزایش حدود 40 درصدی در برآورد هزینه لوله کشی برای آنها بایستی در نظر گرفت. قیمت لوله 16 پنج لایه حدود 18 هزار تومان, سایز 20 تقریبا 30 هزار تومان , نمره 25 حدود 50 و نمره 32 70 هزار تومان است, اتصالات آنها نیز در ارزان ترین مورد از 80 هزار تومان شروع شده و تا حدود 700 هزار تومان هزینه خرید یک سه راهی 32 کوپلی یا پرسی میرسد. اما کیفیت آنها جدا از قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی بهترین است.

قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

قیمت لوله فلزی گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه به صورت شاخه 6 متری محاسبه میشود. یک شاخه لوله 1/2 گالوانیزه سنگین در حال حاضر بین 700 تا 800 هزار تومان قیمت دارد. لوله 3/4 آن بین 800 تا 900 هزار تومان و لوله 1 اینچ در حدود 1/200 هزار تومان است. اتصالات گالوانیزه نیز بین 15 تا 40 هزار تومان است. در کنار قیمت بسیار بالای لوله های فلزی آب , اجرای مشکل و در نتیجه اجرت بالای اجرای لوله کشی گالوانیزه باعث شده که جز در موارد خاص , استفاده از این لوله کشی در ساختمان ها کمتر رایج باشد.

قیمت لوله پکس تک لایه

قیمت لوله پکس تک لایه در مجموع از لوله تک لایه پلی پروپیلن بیشتر است اما به دلیل اینکه این لوله ها دیرتر از لوله های پلیمری تک لایه و پنج لایه وارد بازار شده, نتوانست که آنطور که باید جایگاه خوبی در بازار پیدا کند. لوله های پکس هم قیمت لوله های تک لایه و پنج لایه و اتصالات آنها بین لوله های تک لایه و پنج لایه از لحاظ قیمت قرار دارد.

قیمت لوله های آب سه لایه فویل دار

اتصالات این لوله ها دقیقا همان اتصالات تک لایه PP هستند, خود این لوله ها نیز از جنس پلی پروپیلن بوده و فقط یک لایه فویل در میان آنها وجود دارد. قیمت لوله های فویل دار در حدود 10 درصد گران تر از لوله های تک لایه بوده و به دلیل عدم یکپارچگی لوله , طول عمر کمتری نسبت به لوله های تک لایه داشته و به همین دلیل استقبال زیادی از آنها نمیشود.

قیمت لوله آب پلی اتیلن

قیمت لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن فقط برای لوله کشی آب سرد و گرم مصرف شده و ارزان قیمت ترین لوله کشی محسوب میشود. لوله های آنها بسیار ارزان تر از لوله های تک لایه و اتصالات آنها نیز مقداری گران از اتصالات لوله پلاستیکی بوده و به دلیل رولی بودن آن اتصالات کمتری مصرف کرده و برای آبرسانی و مصارف کشاورزی عالی هستند. رنگ این لوله های مشکی رنگ است.

برای استعلام قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی با نمایندگی لوله آذین تماس بگیرید.