پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف
نوشته شده در دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 195
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

در این نوشته به بررسی قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف میپردازیم. لازم است برای روشن شدن قیمت نحوه نصب هالوژن و پیش نیازهای نصب و مراحل آنرا بررسی کنیم. در صورت نیاز به خدمات برق ساختمان با ما تماس بگیرید.

به طور کلی ما دو نوع لامپ هالوژن توکار و روکار داریم که به دلیل استفاده بیشتر از لامپ های توکار در این قسمت به نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف را بررسی میکنیم.

لامپ هالوژن , نوعی لامپ کم مصرف رشته ای محسوب میشود که در آن از گازهای بی اثر و میزان کمی از عناصری مانند ید و برم استفاده میشود . مکانیزم عملکرد داخلی لامپ به شکلی است که باعث افزایش طول عمر لامپهای هالوژن میشوند.

مراحل نصب لامپ هالوژن به شرح زیر هستند:

طراحی و چیدمان محل نصب

اندازه گیری و علامت گذاری

برش سقف برای نصب هالوژن

سیم کشی هالوژن 

نصب مغزی یا ترانس هالوژن

نصب فریم هالوژن

نصب لامپ هالوژن

تمامی این مراحل بایستی با دقت و با رعایت نکات ایمنی و فنی انجام شوند. در واقع قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف جزو وظایف یک برقکار و از جمله خدمات برقکاری ساختمان محسوب میشود.

قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

پیش از نصب هالوژن بهتر است طراحی و سیم کشی آن نیز آماده سازی شود . انتخاب صحیح ضخامت , مسیر و پیش بینی کلید و پریز از مهمترین بخشهایی است که در نحوه نصب هالوژن اهمیت فراوانی دارد .

به غیر از سیم کشی مناسب برای هالوژنها که متناسب با تعداد و چیدمان هالوژن طراحی و اجرا میشود , بسته به نوع هالوژن که انواع مختلفی چه از لحاظ اندازه و چه از نظر پوشش دارند , اقدام به نصب هالوژن میکنیم .

از نظر دسته بندی هالوژنها نوعی چراغ توکار هستند که با سطح سقف و دیوار یکسان بوده و برخلاف لوسترها و چراغهای آویز و روکار , برآمدگی زیادی نسبت به جداره های جانبی ندارند .

نصب هالوژن و چراغهای توکار زیبایی خاصی به دکوراسیون محیط داده و از نظر رنگ بندی , سایز , وات , کاربرد تنوع بیشماری دارند .

می توانید علامت گذاری را در سقف پیدا کنید که ممکن است باشد و می توانید خود را شروع کنید روند برش سقف برای نصب هالوژن  اما در اینجا ترفندی است که برای معکوس کردن دندان وجود دارد تیز و اشاره به این روش و اگر شروع به برش کنید و شما کاملاً موازی با سقف نیستید مانند کمی اولین دندان را زاویه می دهد و سپس تیغه های اره شما در سراسر کشور اجرا می شود.

برش سقف برای نصب هالوژن

برش سقفهای کاذب و کناف معمولا برای نصب هالوژن های توکار بکار میرود و به علت نیاز به تمیز بودن بایستی تجهیزات مخصوص اینکار را تهیه کرد . گرد بر مخصوص با سایز مناسب برای هالوژن های 8 , 10 , 12 و 15 و سایر اندازه های مورد نظر اولین مورد میباشد که بایستی به دریل مخصوص متصل شود.

مرحله بعد از برش سقف هالوژن قسمت سیم کشی است که با توجه به ولتاژ مورد نیاز انجام میشود. بعد از عبور سیم کشی از سقف و یا داخل لوله کشی برق بایستی به سراغ سربندی و توزیع عددی به تناسب تعداد کلید و هالوژنها بروید. البته این کار بهتر است از پیش طراحی شده باشد.

قیمت نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

کنده کاری , برش کاری , لوله گذاری , سیم کشی و نصب قطعات هالوژن از جمله مواردی هستند که در قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف متفاوت و موثر هستند. هر قسمت از این بخشها دارای یک اجرت بوده و فقط مرحله نصب هالوژن را میتوان به صورت هر عدد 30 تا 50 هزار تومان قیمت نصب هالوژن داد. تعداد موارد نصب نیز در این قیمت دهی موثر بوده و در صورت انگشت شمار بودن تعداد نصب هالوژن قیمت ها شامل ایاب و ذهاب میشوند.

 تعویض لامپ هالوژن

تعویض لامپ هالوژن 2 پین بدانید، بخوانید! هنگامی که یک لامپ هالوژن 2 پین نیاز به تعویض دارد، دانستن نحوه انجام آن ممکن است گیج کننده باشد. تعویض لامپ هالوژن با تهویه یک لامپ با سری شبیه خود انجام میشود. در غیر این صورت باستی مغزی و ترانس یا سیم رابط نیز تعویض شده و این کار خدمات سیم کشی ساختمان است.

ابتدا مطمئن شوید که برق لامپ خاموش است. سپس لامپ قدیمی را باز کرده و با لامپ جدید جایگزین کنید. مراقب باشید با انگشتانتان به شیشه لامپ جدید دست نزنید چون داغ می شود. برای دانستن اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!

لامپ هالوژن 2 پین چیست؟

لامپ هالوژن 2 پین یک لامپ هالوژن است که از یک لامپ رشته ای استفاده می کند. لامپ دارای دو پین فلزی در یک طرف برای اتصال به فیکسچر است.

یک لامپ مشابه با سه پایه، یک لامپ هالوژن سه پین ​​است، در حالی که یک لامپ هالوژن پنج پین در خانه ها چندان رایج نیست. برای درک اینکه یک لامپ هالوژن 2 پین چیست، مهم است که تعریف لامپ هالوژن و کم نور را بدانید.

گرمای تولید شده توسط یک لامپ رشته ای به رشته فلزی داخل لامپ اجازه می دهد تا بدرخشد و نور تولید کند. با این حال، این لامپ ها بسیار ناکارآمد هستند و انرژی زیادی را به عنوان گرما هدر می دهند.  اینها شامل تامین نور بیشتر، کارآمد بودن انرژی و ماندگاری طولانی مدت است.

انواع مختلف لامپ هالوژن

بسیاری از انواع لامپ هالوژن از نظر اندازه و توان متفاوت هستند. در اینجا توضیح مختصری از این هالوژن ها داریم.

1. HB1: این لامپ به طور کلی در چراغ های جلو و چراغ های پارکینگ قرار می گیرد. بسته به نیاز خودروی شما، وات از 35 تا 55 وات متغیر است.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، قطر آن حدود 40 میلی متر است و دارای دو پین است.

2. HB3: این لامپ شبیه HB1 است اما دارای یک پین اضافی است که آن را به یک لامپ هالوژن سه پین ​​تبدیل می کند.

می تواند در هر موقعیتی از ماشین شما که نور بیشتری می خواهید، مانند DRL ها (چراغ های روشنایی روز)، چراغ های مه شکن، چراغ های پارکینگ یا چراغ های جلو، جا شود. اینها عمدتاً توسط خودروهای اروپایی استفاده می شوند.




تعمیرات موتورخانه شبانه روزی
نوشته شده در چهار شنبه 30 آذر 1401
بازدید : 210
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیرات موتورخانه شبانه روزی

عیب یابی , رفع عیب , سرویس , راه اندازی و تعمیرات موتورخانه شبانه روزی سراسر تهران.

یکی از بهترین سیستم های گرمایشی و شاید بتوان گفت که بهترین سیستم گرمایشی موتورخانه شوفاژ مرکزی هستند. البته در موتورخانه ها ممکن است تاسیسات پمپ آبرسانی و  سیستم های تصفیه نیز بنا به صلاحدید و شرایط موجود باشند. در این مطلب به بررسی نحوه عیب یابی تعمیر موتورخانه شوفاژ مرکزی میپردازیم.

تعمیر موتورخانه شبانه روزی

نحوه تعمیرات موتورخانه شبانه روزی

فرقی نمیکند که در چه ساعتی از شبانه روز باشیم, برای تعمیر موتورخانه ابتدا بایستی عیب یابی سیستم انجام شده و سپس اقدام به رفع عیب آن نماییم. موتورخانه های شوفاژ دو وظیفه اصلی دارند. اول تولید آب گرم مصرفی که در تمام طول سال این وظیفه انجام میشود و دوم گرم کردن محیط که در فصول سرد سال انجام میشود.

برای تفکیک این دو عمل بایستی اول با طرز کار موتورخانه آشنا شویم. جهت کلیه امور تعمیرات موتورخانه شبانه روزی و سرویس موتورخانه تهران با ما تماس بگیرید.

طرز کار موتورخانه

اول از همه باید بدانیم که سوخت اصلی موتورخانه گاز یا گازوییل بوده که امروز به دلیل وجود لوله کشی اغلب موتورخانه های شهری از گاز خانگی استفاده میکنند. هزینه گاز و قیمت لوله کشی گاز خانگی به اندازه کافی در کشور ما به صرفه بوده و از این رو در بیشتر موتورخانه های مسکونی و شهری از گاز استفاده میشود. در کنار گاز برای راه اندازی پمپ و مشعل ها از برق هم استفاده میشود.

یکی از مهم ترین دستگاه ها در موتورخانه مشعل است که وظیفه دارد که با استفاده از انرژی گاز تولید شعله کند. شعله مشعل داخل دیگ شکل گرفته و موجب گرم شدن آب تا نزدیکی 100 درجه شده و به نزدیک شدن به نقطه جوش توسط کنترل گرهایی مانند ترموستات و رله شعله مشعل به صورت اتوماتیک خاموش میشود. بعد از گرم شدن آب سیستم شوفاژ , آب برای توزیع وارد کلکتور رفت میشود. هر خط موتورخانه معمولا یک کلکتور رفت و یک کلکتور برگشت دارد. در موتورخانه ساختمان های بزرگ ممکن است تعداد مشعل , دیگ و تجهیزات موتورخانه چند خط مجزا یا مرتبط باشند.

میزان آب موجود در سیکل شوفاژ یک مقدار ثابت بوده و آب موجود در شوفاژ بعد از کلکتورها توسط انشعابات لازم به سمت واحدهای مختلف رفته و مسیر لوله کشی از کلکتور رفت آغاز شده و بعد از گرم کردن محیط به سمت کلکتور برگشت و مجددا دیگ شوفاژ باز میگردد. معمولا به تعداد واحدهای آپارتمانی موجود در موتورخانه یک انشعاب بر روی کلکتور رفت و یک انشعاب بر روی کلکتور برگشت قرار گرفته و جریان عبور آب توسط شیر فلکه ها کنترل میشود.

برای جبران خروج آب از سیستم و همچنین منبسط شدن آب بر اثر گرما یک منبع انبساط نیز به کلکتور یا دیگ متصل میگردد. این منبع انبساط میتواند منبع انبساط باز یا منبع انبساط بسته باشد.

سیکل فوق را مدار گرمایش شوفاژ مینامند. اما برای گرم کردن آب مصرفی بایستی یک منبع یا مبدل در موتورخانه نصب کنیم. برای گرم کردن آب سرد ورودی به منبع یک خط لوله از سر کلکتور رفت به منبع متصل شده و آب گرم داخل این لوله با عبور از دور منبع دوجداره یا داخل کویل های منبع کویل دارد موجب تولید آب گرم شده و نهایتا به کلکتور برگشت باز میگردد. 

عیب یابی موتورخانه

نشت از لوله کشی و کلکتور موتورخانه یکی از مشکلاتی است که رخ میدهد که معمولا با تعویض لوله و اتصالات یا بازسازی کلی موتورخانه به سرانجام میرسد. این خرابی های علاوه بر کاهش راندمان موتورخانه ممکن است باعث آسیب زدن به سایر تجهیزات موتورخانه شده و به همین دلیل بایستی سریعا تعمیر شود.

از دیگر خرابی های موتورخانه خاموش شدن مشعل است که هم باعث میشود شوفاژ و هم آب گرم مصرفی با مشکل مواجه شود.

خرابی پمپ سیرکلاسیون یا پمپ شوفاژ یا نشتی از واسطه پمپ شوفاژ نیز موجب سرد شدن شوفاژ میشود.

سوراخ شدن منبع آب گرم موتورخانه از بدنه خارجی و داخلی نیز سبب میشود که مشکل آب گرم به وجود آمده و سیستم شوفاژخانه را مختل کند. جوشکاری جدار بیرونی و یا تعویض منبع موتورخانه از راه کاری پیش روست که در تعمیرات موتورخانه شبانه روزی مورد اول قابل انجام است.

یکی از مشکلات دیگر موتورخانه این است که آب گرم مصرفی زود سرد میشود و یا ظرفیت پاسخگویی به نیاز های ساکنین را به اندازه کافی ندارد. معمولا در موتورخانه های دارای منبع کویل دار این مشکل به وجود آمده که بایستی با اسیدشویی و رسوب زدایی کویل مشکل حل شود.

از مشکلات دیگر موتورخانه کیپ شدن لوله انبساط است که موجب گرم نشدن برخی از رادیاتورهای ساختمان میشود. البته مشکل گرم نشدن رادیاتور بایستی به دقت بررسی شده و ممکن است به دلیل خرابی پمپ برگشت شوفاژ یا گرفتگی شیر فلکه های شوفاژ باشد.

نشتی از دیگ که معمولا موجب کاهش بهروری دیگ میشود و با تعویض پره دیگ یا کل دیگ رفع میشود.

در برخی موارد همه موارد درست کار میکنند و عیب یابی بایستی با حضور یک کارشناس ماهر انجام شده تا تعمیرات تخصصی موتورخانه را انجام دهد. چرا که مشکل معلوم نیست و در این مواقع عیب یابی مهمتر به نظر میرسد.

هزینه تعمیرات موتورخانه

هزینه تعمیرات موتورخانه شبانه روزی اصلا نرخ مشخصی نداشته و بستگی به نوع ایراد ممکن است از 300 هزار تومان تا چندین میلیون تومان باشد. 

تعمیرات موتورخانه شبانه روزی تهران

برخی از خرابی های موتورخانه مانند خرابی دیگ و بازسازی کلی موتورخانه قابل تعمیر در اوقات شب نبوده و بایستی با بررسی و تهیه اجناس در طول روز انجام شود. از آنجا که این ایرادات کمی زمان بر بوده و نیاز به لوازم دارند بایستی از قبل برای تعمیرات موتورخانه هماهنگ شوند.

در تعمیرات موتورخانه شبانه روزی معمولا نشتی آب , خاموش شدن مشعل , خرابی پمپ از ایرادات احتمالی است که ما در خدمات تاسیسات تهران 24 با استفاده از تجهیزات لازم که از قبل تهیه کرده ایم , آمادگی انجام تعمیرات موتورخانه شبانه روزی را داریم.




تعمیرات لوله کشی ساختمان
نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1401
بازدید : 196
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیرات لوله کشی ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان سراسر تهران و شبانه روزی 09129352189 بدون تعطیلی

لوله کشی ساختمان به دلیل عبور مایعات و سیالات مختلف از لوله ها , جنس لوله کشی , لرزش و افت سطح ساختمان , تنش های فیزیکی و پوسیدگی های شیمیایی همواره در معرض آسیب بوده و در برخی موارد عدم رعایت اصول استاندارد در اجرا , تعمیرات و استفاده از متریال مناسب دچار خرابیهای مختلفی میشوند.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب

نحوه تعمیرات لوله کشی ساختمان 

گام اول در تعمیرات لوله کشی ساختمان عیب یابی است. بعضی از خرابی های لوله کشی واضح بوده و در برخی موارد نشتی یا دیگر علایم به ما نشان میدهد که یک جای کار در لوله کشی ساختمان میلنگد. البته در موارد نا  مشخص ممکن است ایراد نشتی فقط محدود به خرابی لوله کشی ساختمان نبوده و خرابی سایر قسمت های ساختمان مانند عایق بندی و یا شیرآلات موجب مشکوک شدن ساکنین به خرابی لوله کشی ساختمان است. 

ابتدا به ساکن لازم است که تشخیص دهیم که خرابی لوله کشی مربوط به کدام بخش است.

تعمیر لوله کشی آب ساختمان

خرابی لوله کشی آب با توجه به اینکه سیستم لوله کشی آب تحت فشار است بلافاصله نشان داده میشود , مگر در مواردی که نشتی به صورت قطره ای و در حد کم باشد. خرابی لوله کشی آب با نفوذ به لایه های مختلف مصالح و عایق کاری حتی ممکن است تا مدتها نیز معلوم نباشد. مثل در صورتیکه ترکیدگی لوله آب منجر به خروج آب از کفشور شود کمتر کسی میتواند متوجه شود که آب هرز میرود. به طور کلی در ترکیدگی لوله آب چند  نشانه اصلی میتواند شما را در پی بردن به ترکیدگی مشکوک کند.

نشتی و ریختن آب از طبقات زیرین

نم زدن سقف زیرین یا بدنه های جانبی

بالا رفتن شدید میزان مصرف آب در قبض اب بدون توجیه 

گردش کنتور با وجود بستن تمامی شیرهای مصرف کننده 

با بررسی شرایط فوق میتوانید بفهمید که آیا لوله کشی آب سالم است یا خیر ؟

برای تعمیرات لوله کشی آب نیز بسته به نوع ترکیدگی میتوان اقدام به تعمیرات مقطعی لوله کشی یا بازسازی کامل لوله کشی کرد. در مواردی که لوله کشی آب قدیمی و فلزی است و مکررا دچار ترکیدگی میشود بهترین راه تعویض کامل لوله کشی آپارتمان یا رایزرهای ساختمان است. اما در صورتیکه قسمت کوچکی از لوله کشی آب دچار آسیب شده با انتخاب کارفرما میتوانید همان قسمت شامل تعمیرات لوله کشی ساختمان شود. لازم به ذکر است که نصب شیرآلات به صورت غیر اصولی و تحت فشارهای جانبی میتواند موجب ترک خوردن لوله و اتصالات شده و آب به صورت جزیی نشت کرده و بسیاری فکر کنند که ترکیدگی لوله رخ داده است در صورتی که با تعویض یک قطعه میتواند نشتی قطع شود.

تعمیرات لوله کشی شوفاژ

تعمیرات لوله کشی شوفاژ و رادیاتور نیز مانند لوله کشی آب بوده و تشخیص آن نیاز به بررسی بیشتری دارد. اما در تعمیرات لوله کشی ساختمان در بخش گرمایشی معمولا بایستی کلیت لوله کشی و سلامت آن در نظر گرفته شود. لوله کشی روکار و توکار دو روش برای تعمیرات لوله کشی شوفاژ ساختمان هستند. ترمیم لوله کشی شوفاژ نیز یک روش است که با توجه به نیاز احتمالا تعمیر میشود.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب

تعمیرات و بازسازی لوله کشی فاضلاب در لوله کشی فاضلاب هدف دفع و هدایت فاضلاب به خارج از آپارتمان و ساختمان میباشد.

فاضلاب مخلوط کثیفی از آب و مواد دفعی جامد میباشد. بسته به حجم میزان دفع در سرویس بهداشتی , آشپزخانه یا کفشور ها سایز لوله کشی فاضلاب نیز تغییر میکند.

در لوله کشی فاضلاب با توجه به اینکه هیچ پمپ و فشار وجود ندارد , مهمترین فاکتور در دفع مناسب فاضلاب و ممانعت از بروز مشکلات شیب بندی مناسب و سایز بندی متناسب لوله کشی فاضلاب میباشد. لوله کشی فاضلاب در کف یا زیر سقف آپارتمانها به سمت لوله اصلی با سایز بزرگتر انجام میشود. رعایت نکردن مقررات لوله کشی فاضلاب در کنار نشست ساختمان و صربات فیزیکی یا فاسد شدن چسب و ارینگ های اتصالات از جمله مواردی است که موجب خرابی لوله کشی فاضلاب میشود.

طول لوله های کار شده در کف باید کمترین میزان ممکن باشد. زیرا هر چقدر هم شیب مناسب بدهیم باز لوله فاضلاب با رسوبات موجود ممکن است , ته نشینی داشته و مسدود شود. که در صورت بروز چنین اتفاقی , مشکلات و هزینه های زیادی در بر دارد.

اما غیر از شکستگی و نشتی از لوله و اتصالات لوله فاضلاب , رسوب گرفتگی لوله فاضلاب از جمله موارد آسیب به لوله کشی فاضلاب است که روش تعمیرات لوله کشی ساختمان در این موارد رسوب تراشی لوله فاضلاب است.

در صورت نیاز به کار تعمیرات لوله کشی ساختمان خدمات لوله کشی پایپ سرویس تماس بگیرید.




نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه
نوشته شده در چهار شنبه 12 مرداد 1401
بازدید : 225
نویسنده : تاسیساتی تهران

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه این روزها هم از نظر هزینه و هم از بابت کیفیت اجرای لوله کشی پکیج بسیار مهم است. بنابراین ما در این مقاله به صفر تا صد لوله کشی پکیج میپردازیم. لوله کشی پکیج در دو نوع ساختمان انجام میشود. مورد اول در مورد ساختمان های در  حال ساخت و مورد دوم در زمان بازسازی و یا تغییرات سیستم گرمایشی انجام میشود. از لحاظ فنی هیچ تفاوتی بین اجرا این دو مورد وجود نداشته و فقط در ساختمان های مسکونی کمی محدودیت زمانی و  مکانی وجود دارد. 

لوله کشی پکیج در ساختمان های در حال ساخت به صورت توکار انجام شده و در ساختمان هایی که تا به حال سیستم گرمایشی نداشته اند و یا قصد تغییر سیستم گرمایش از موتورخانه به پکیج یا آبگرمکن به پکیج را دارند انجام میشود. لوله کشی پکیج با لوله های تک لایه و پنج لایه قابل اجرا است. نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه شامل دو بخش است, بخش اول لوله کشی آب مصرفی سرد و گرم و بخش دوم لوله کشی رادیاتور شوفاژ یا سایر سیستم ها مانند لوله کشی گرمایش از کف یا فن کویل زمینی و سقفی.

برای آشنایی به نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه ساختمان

برای نصب پکیج دیواری به یک لوله گاز 3/4 یا 1 اینچ برای تغذیه سوخت پکیج, یک لوله حداقل 25 میلی متر برای آب سرد وروی پکیج و یک لوله دودکش همراه با پریز برق نیاز است. لوله کشی پکیج به غیر از لوله های فوق از بخش خروجی پکیج آغاز میشود. نصب پکیج به سیستم لوله کشی خروجی آن توسط شلنگ های پکیجی ضخیم انجام میشود. در صورت بزرگ بودن سایز پکیج حتی با وجود بالا رفتن قیمت لوله کشی گاز بهتر است سایز لوله گاز پکیج را به 1 اینچ تبدیل کنید, چرا که نرسیدن گاز کافی به پکیج خصوصا در ایام اوج مصرف زمستان موجب خاموش شدن پکیج میشود.

به غیر از لوله سرد ورودی, یک جفت لوله رفت و برگشت سیستم گرمایش و یک لوله گرم خروجی از پکیج خارج شده که برای هر کدام یک زانوی 25 در 3/4 برای اتصال شیرآلات پکیج و شلنگ به آن انتظار گذاشته میشود. بسته به روکار یا توکار بودن بایستی عمق این زانوها مشخص شوند. ارتفاع نصب این زانوها بسته به محل نصب پکیج بین 1.2 تا 1.5 متر میباشد.

البته در صورت بالا بودن مساحت و تعداد رادیاتورها ممکن است لوله اصلی سیستم گرمایش سایز 32 باشد اما معمولا سایز 25 است. از آنجا که لوله های پنج لایه کشش بیشتری دارند معمولا در مورد آپارتمانها زیر 100 متر میتوان بعد از پکیج بعد از انشعاب اولین رادیاتور لوله اصلی را تبدیل به 20 نمود. اما در لوله کشی پکیج با لوله سفید بهتر است تا آخرین رادیاتور لوله 25 حفظ شود. 

انشعاب هر رادیاتور نیز با استفاده از لوله های 20 یا 16 انجام میشود. هر انشعاب رادیاتور شامل یک لوله رفت و برگشت است که ارتفاع لوله برگشت در کف و ارتفاع لوله رفت در ارتفاع 80 تا 90 سانتی متری انجام میشود. 

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه بدین صورت است که از لحاظ مسیر کوتاه ترین مسیر بهترین آن است به شرطی که ارتفاع و نوسان ارتفاع نداشته باشند. در صورت بالا و پایین شدن مسیر لوله کشی باعث سیفون شدن و کند شدن سرعت گردش آب داخل لوله سیستم گرمایشی شده و با گرفتن هوا موجب سرد شدن رادیاتور ها میشوند.

به غیر از لوله کشی گرمایشی لوله کشی پکیج دارای یک جفت لوله کشی آب گرم و سرد است که همراه با هم بعد از پکیج به سمت شیرالات مصرف کننده اجرا میشوند. حساسیت سایز بندی کمتری در این مورد وجود دارد اما بهتر است در لوله کشی تک لایه با سایز 25 شروع کرده و انشعابات لوله 20 باشند و در لوله کشی پنج لایه با لوله 20 یا 25 آغاز شده و به لوله کشی 16 ختم شود. لوله کشی شیر ظرفشویی, ماشین ظرفشویی و لباسشویی و یخچال در آشپزخانه, لوله کشی شیر آفتابه ای و فرنگی و روشویی در سرویس بهداشتی و لوله کشی شیر دوش حمام و تجهیزات آن در حمام از مهم ترین لوله کشی های آب مصرفی تلقی میشوند.

در اجرای لوله کشی پکیج با لوله های پنج لایه میتوان از شیوه کلکتوری نیز استفاده کرد. کلکتورهای پخش کننده هایی هستند که در گوشه ای از ساختمان نصب شده و هر انشعاب رادیاتور یا شیرالات مستقیما از آنجا گرفته میشود. شیوه کلکتوری یک روش گران قیمت و لوکس بوده و کیفیت بالایی دارد. این روش فقط با لوله های پنج لایه قابل انجام بوده و مصرف لوله افزایش پیدا میکند. البته به دلیل لوله کشی مستقیم فقط در ابتدا وانتهای هر قسمت لوله کشی اجرا شده و مصرف اتصالاتی مانند سه راه به کمترین حد خود میرسد.

قیمت لوله کشی پکیج

قیمت لوله کشی پکیج برای یک آپارتمان 100 متری به صورت روکار در حدود 8 تا 10 میلیون تومان و سیستم توکار حدود 12 تا 15 میلیون تومان همراه به تخریب و کنده کاری انجام میشود.

جهت خرید لوله سفید از نمایندگی لوله آذین و برای خرید اینترنتی لوله نیوپایپ به نمایندگی لوله نیوپایپ در تهران مراجعه کنید.

لوله کشی پکیج از کف اجرا شده و روش زیرسقفی به لحاظ فنی و دیگر مشکلات خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرد. برای آشنایی با قیمت و نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه با ما تماس بگیرید.

 


:: برچسب‌ها: سایز لوله کشی پکیج , قیمت لوله کشی پکیج ,



بازدید : 297
نویسنده : تاسیساتی تهران

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ

برای خرید اینترنتی لوله نیوپایپ با ما در فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور تماس بگیرید. ارسال به کلیه نقاط تهران و شهرستانهای کل کشور. یکی از خصوصیات های شرکت گیتی پسند در کنار رشد کیفی اعطای نمایندگی نیوپایپ , آذین لوله, نیوفلکس و سایر تولیدات شرکت گیتی پسند اصفهان در کلیه شهرهای بزرگ و شهرستانهای کوچک و وجود دپوی مناسب بار در کلیه نقاط ایران بوده است. مطمین شدن از دپوی کافی و دسترسی آسان و سریع باعث شده که به ویژه در سالهای اخیر, شرکت آتی لوله سپاهان که زیرمجموعه شرکت مادر گیتی پسند بوده و محصولات نیوپایپ را تولید و توزیع میکند, به راحتی گوی سبقت را در زمینه حجم معاملات لوله و اتصالات پنج لایه از رقبا برباید و هم اکنون میتوان مدعی شد که پرفروش ترین لوله و اتصالات پنج لایه در ایران و حتی خاورمیانه برند نیوپایپ است. قیمت مناسب, کیفیت عالی در کنار استراتژی فروش و وجود نمایندگی نیوپایپ در کنار عاملین فروش بسیاری که به صورت رسمی و غیر رسمی در زمینه فروش محصولات نیوپایپ فعالت میکنند باعث فروش روزافزون این محصول داخلی شده است.

در صورت نیاز با فروشگاه اینترنتی لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ از نمایندگی نیوپایپ تهران

فروشگاه اینترنتی لوله و اتصالات حسین پور با علم به اینکه حجم بالای فروش بازار لوله و اتصالات را در اختیار دارد, این ادعا را میتواند داشته باشد که قیمت خرید لوله و اتصالات را گارانتی خواهد کرد. بدین شکل که در صورتی که پس از خرید متوجه شدید که کالای دریافتی بیش از هزینه خرید کالا بوده شما میتوانید با در دست داشتن فاکتور از 10 درصد جایزه برخوردار شوید. فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور نمایندگی نیوپایپ تهران به 2 شیوه فروشگاهی و اینترنتی برای خرید لوله نیوپایپ اقدام کنند . با توجه به موجود بودن چندین انبار در شرق , غرب و جنوب تهران و همچنین انبار کارخانه اصفهان این امکان وجود دارد که جهت فروش کلی  پرورژه های ساختمانی و یا فروشگاههای همکار بار از انبار اصفهان یا تهران به دلخواه خریدار ارسال شود. خریدهای دربستی لوله و اتصالات نیوپایپ از نمایندگی نیوپایپ با ارسال رایگان میباشد.

با توجه به شرایط موجود و رعایت پروتکل های سیستم توزیع و همچنین حجم بالای فروش مان این تسهیلات را برای شما سروران گرامی مهیا شده است, که به دو  صورت  حضوری و اینترنتی برای خرید لوله نیوپایپ اقدام کنند. با توجه به وجود چند ممحل بارگیری در شرق و جنوب تهران و همچنین انبار کارخانه اصفهان این امکان وجود دارد که برای خریدهای کلی  پرورژه های ساختمانی و یا همکاران بار از مبدا اصفهان یا تهران به دلخواه خریدار ارسال شود . همانطور که آشنا هستید, برای خریدهای دربستی و خاوری کرایه حمل بر عهده فروشنده میباشد.

لوله و اتصالات نیوپایپ

محصولات لوله و اتصالات کارخانه به خاطر محل احداث کارخانه واقع در اصفهان به لوله نیوپایپ اصفهان  هم نامیده میشوند. به طور کلی دو نوع لوله پنج لایه PEX_AL_PEX و تک لایه آب سرد توسط شرکت نیوپایپ تولید میشود که مورد اول به دلیل کیفیت و مقاومت بالا , شناخته شده تر میباشد. اتصالات لوله نیوپایپ هم در 2 مدل پرسی و کوپلی تولید میشوند. به غیر از لوله کشی پکیج , رادیاتور و آب مصرفی از لوله های پنج لایه در اجرای گرمایش از کف هم استفاده میشود.

لوله و اتصالات نیوپایپ مصرف زیادی در خدمات لوله کشی ساختمان و اجرای تاسیساتی گرمایشی دارد.

نیوپایپ علاوه بر تولید لوله اتصالات با کیفیت و قابل رقابت با تولیدات چینی و ترکیه ای توانسته با بهره گیری از وجود زیرساختهای صنعتی جانبی قیمت فروش این محصولات را به شدت کاهش داده و تقریبا واردات محصولات لوله و اتصال پنج لایه را به کمترین میزان خود رسانده است . پیش از توسعه و تولید انبوه لوله و اتصالات نیوپایپ, مارک های چینی و بعضا ترکیه ای و اروپایی با قیمتی بسیار بالاتر از این و با کیفیت حداکثر مساوی و  بعضا پایینتر از نیوپایپ بخش زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده بودند.

علاوه بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت و درجه یک و کنترل کیفیت دایم و دقیق در کارخانه نیوپایپ , با استفاده از تحقیقات به روز شرکت اقدام به بروزرسانی کیفی و کمی اتصالات نموده و همواره جزو اولین شرکتهایی است که اتصالات ابداعی را به بازار میفروشد.

استعلام قیمت نیوپایپ

بهترین روش برای استعلام قیمت نیوپایپ ارسال لیست اجناس درخواستی و  دریافت پیش فاکتور میباشد. برای اینکه در زمان صرفه جویی شود شما میتوانید از فروشنده درخواست کنید که میزان درصد تخفیف اعمال شده را اعلام کند تا شما بتوانید در مورد صدور پیش فاکتور و خرید سریعا تصمیم گیری کنید.

علاوه بر لوله و اتصالات وجود شیر و کلکتورهای مورد نیاز و  همچنین  عایق و ملزومات جانبی لوله کشی ساختمان و گرمایش از کف جزیی جدایی ناپذیر از محصولات شرکت نیوپایپ بوده و شما متیوانید در نمایندگی نیوپایپ با دریافت مشخصات فنی و آشنایی با محصولات جدید نیوپایپ آشنا شوید. از لحاظ اجرایی و قیمت نرخنامه اتحادیه لوله کشی اجرای لوله کشی پنج لایه نیوپایپ نسبت به اجرای لوله  کشی پلاستیکی بیشتر است.

لیست قیمت نیوپایپ

لیست قیمت نیوپایپ علاوه بر داشتن قیمت هر سایز لوله و اتصالات متنوع دارای یک کدبندی منحصر به فرد بوده و با تولید اتصالات جدید نیز به این لیست افزوده  میشود. در خرید اینترنتی لوله نیوپایپ به صورت عمده شما میتوانید با دریافت پیش فاکتور از تخفیف های متناسب با سایز لوله بهرمند شوید. اصل بودن کالا, قیمت منصفانه و یکپارچگی قیمت از ویژگی های لیست قیمت نیوپایپ است.

در استعلام قیمت لوله و اتصالات نیوپایپ قیمت دهی یکسان بوده و رقابت بین فروشندگان مختلف تنها در عدد درصد تخفیفی است که به تناسب میزان خرید به مشتری ارایه میدهند. برخی از فروشندگان برای داغ کردن رقابت اقدام به حمل رایگان در خرید اینترنتی لوله نیوپایپ نیز میکنند.

بسته بندی لوله نیوپایپ بر حسب سایز و رنگ بندی

در پک جدید لوله های نیوپایپ هر رنگ رول باند نشان دهنده سایز لوله میباشد . لوله 16 در بسته بندی قرمز با 200 متر طول , لوله 20 با پک زرد با 150 متر طول , لوله 25 در بسته بندی بنفش با 100 متر طول و لوله 32 در بسته بندی سبز رنگ و 75 متر طول لوله نیوپاپیپ میباشد. لوله های 40 تا 63 به صورت شاخه ای و ابعاد تقریبا 4 متری تولید و در نمایندگی نیوپایپ به فروش میرسند.

برای خرید اینترنتی لوله نیوپایپ با فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور نمایندگی لوله آذین تهران تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: نمایندگی لوله نیوپایپ ,



مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان
نوشته شده در شنبه 21 خرداد 1401
بازدید : 229
نویسنده : تاسیساتی تهران

مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان

مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان از آن جهت حایز اهمیت است که از لحاظ فنی و کارایی مناسب نیاز ضروری ساختمان محسوب میشود. به طور عمده میتوان گفت که در اغلب نقاط ساختمان که هر جا لوله آبی وجود دارد حتما یک لوله فاضلاب برای هدایت پساب آن وجود دارد. به اضافه اینکه در برخی نقاط مانند پشت بام ممکن است لوله آب وجود نداشته باشد اما کفشور و لوله فاضلاب برای هدایت آب برف و باران نیاز داشته باشد. از انجا که انتقال فاضلاب به چاه فاضلاب یا انشعاب لوله فاضلاب شهری بدون  فشار و با استفاده از جاذبه زمین انجام میشود. بایستی نحوه قرار گرفتن لوله و اتصالات طبق اصول استاندارد انجام شود. البته در برخی ساختمان های بزرگ و بلند مرتبه مانند برج های مسکونی و تجاری لوله کشی فاضلاب بایستی به چاه مرکزی, منهول و سپتیک منتقل شده و سپس با استفاده از روش های خاصی به بیرون هدایت شوند.

برای آشنایی با انواع لوله و اتصالات فاضلاب بر روی لینک آن کلیک کنید.

لوله کشی اب باران و ناودانی در کنار ونت و لوله کشی هواکش نیز جزو لوله کشی فاضلاب محسوب شده و با هم اجرا میشوند. از این رو مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان همراه با این ملاحظات میباشد. اجرای دقیق لوله کشی فاضلاب از فنی ترین بخش خدمات لوله کشی ساختمان محسوب میشود.

مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان

طراحی طبق مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان

محاسبه تعداد رایزر فاضلاب و محل نصب رایزر و قطر لوله مربوط در طراحی فاضلاب کشی در اولویت قرار دارد. در کنار رایزرهای فاضلاب وجود ونت و جمع آوری آب باران نیز میتواند تعداد رایزرهای ساختمان را افزایش دهد.

به طور معمول بسته به مساحت آپارتمانها, تعداد واحد و سرویس بهداشتی در هر طبقه و چیدمان سرویس های بهداشتی و آشپزخانه حداقل بین 2 تا 5 رایزر برای ساختمانهایی تا 20 واحد 100 متری پیش طراحی و اجرا میشود. در صورت نزدیک بودن سرویس های بهداشتی به یکدیگر یا کاهش متراژ و تعداد واحد و توالت تعداد رایزرهای با احتساب لوله های ونت در حدود 4 عدد تعیین میگردد. افزایش تعداد رایزر میتواند منجر به کاهش سایز لوله های رایزر فاضلاب شود.

سایز لوله های رایزر عمودی معمولا در لوله های منتهی به توالت ایرانی و فرنگی نمره 10 تا 12, در لوله های حمام بین 6 تا 8 و در لوله های آشپزخانه بین 6 تا 8 میباشد. البته ممکن است در صورت یکی بودن لوله کشی فاضلاب حمام و آشپزخانه سایز لوله تا 10 نیز افزایش میابد.

پس از انتخاب قطر و محل قرارگیری لوله های اصلی, انتخاب مسیر کوتاه حتی به صورت کج و تعیین محل دقیق خروجی های مختلف از قبیل کفشوی , محل نصب توالت ایرانی و فرنگی, روشویی در سرویس های بهداشتی, سینک آشپزخانه ماشین لباسشویی و ظرفشویی در آشپزخانه, کفشوی اماکنی مانند تراس, بالکن, پشت بام, پارکینگ و حیات از اصول طراحی لوله کشی فاضلاب محسوب میشود.

 

اصول لوله کشی فاضلاب ساختمان

پس از طراحی لوله کشی فاضلاب نوبت به اجرای لوله کشی  با توجه به دکوراسیون داخلی آپارتمان و نقاط مختلف ساختمان برای یک اجرای خوب, نیاز به متریال و اجرای اصولی لوله کشی فاضلاب است. اجرای مقررات لوله کشی فاضلاب اجتناب ناپذیر بوده و اعمال سیلقه های مغایر با اصول لوله کشی فاضلاب میتواند صدمات جبران ناپذیری به لوله کشی و حتی کلیت ساختمان برساند. در ادامه به اصلی ترین مقررات نصب لوله اتصالات فاضلاب میپردازیم.

شیب بندی فاضلاب

مهمترین بخش مقررات لوله کشی فاضلاب, شیب بندی محسوب میشود و لوله کشی فاضلاب ساختمان بدون شیب بندی عملیاتی نمیشود.

شیب بندی استاندارد در لوله کشی فاضلاب لوله های افقی حدود یک تا چهار درصد میباشد, شیب کمتر از یک درصد باعث سکون و کندی حرکت فاضلاب و در نتیجه سخت شدن حرکت و در نتیجه ته نشین شدن مواد جامد در کف لوله میشود.

شیب بندی زیاد هم باعث میشود که سرعت خروج آب به اندازه ای شود که مواد جامد از قسمت مایع جدا شده و در کف لوله افقی جا بماند.

ضمن اینکه شیب بندی با درصد بالا موجب بالا آمدن کف ساختمان شده و از این بابت محدودیت های وجود دارد.

انتخاب محل رایزر

محل عبور لوله رایزر بایستی کم فاصله ترین قسمت به توالت ایرانی یا فرنگی باشد. در اکثر موارد رایزر اصلی در داکت مجاور دیوار سرویس توالت یا حمام در نظر گرفته میشود تا لوله افقی توالت کمترین طول را داشته باشد.

فاکتور مهمی که در تعیین محل رایزر موثر است, نوع دفع فاضلاب, اعم از وجود چاه جذبی, منهول یا محل اتصال به فاضلاب شهری است که بایستی در هنگام طراحی لوله کشی فاضلاب ملاحظه شود.

این موضوع موجب شده که محل نصب رایزر اصلی تعیین کننده چیدمان داخلی آپارتمان باشد. از همین رو در اکثر آپارتمانهای تک سرویس شاهد مجاورت سرویس توالت و حمام هستیم. در واحدهایی که دارای 2 یا چند سرویس بهداشتی هستند نیز دو راه پیش رو داریم. روش اول انتخاب رایزر جداگانه برای هریک از سرویس ها که روش اصولی تر و بهتری است.

در صورتیکه سرویس های بهداشتی فاصله زیادی با هم ندارند, با کمی ارفاق شاید بتوان با یک لوله افقی در حد یکی دو متری , لوله فاضلاب هر دو سرویس بهداشتی را به یک رایزر متصل کرد.

انتخاب مسیر لوله کشی فاضلاب

انتخاب مسیر کوتاه و استاندارد نیاز به تجربه و مهارت زیادی داشته و معمولا بهترین مسیر برای وصل کردن لوله های مختلف و هدایت به سمت رایزر اصلی, کوتاه ترین و کم پیچ و خم ترین است. بنابراین لوله کشی فاضلاب با طول و تعداد کمتر اتصالات بهینه ترین راهکار محسوب میشود. ضمن اینکه که اینکار بایستی با ملاحظه شیب و محل قرارگرفتن رایزر اصلی انجام شود.

انتخاب صحیح اتصالات فاضلاب کشی ساختمان

در لوله کشی فاضلاب معمولا استفاده از اتصالات 45 درجه مانند زانو و سراهی 45 درجه در اولویت قرار دارد, چرا که از لحاظ فنی عبور فاضلاب از اتصالات 45 درجه نسبت با انواع 87 درجه سهولت بیشتری داشته و میزان رسوب زدایی کمتری دارد. نصب کفشوی در نقاطی که هیچ سیفون یا شترگلویی نداشته نیز از بایستی لحاظ شود. به کار گیری زانو و اتصالات 90 درجه ممکن است به تدریج میزان تولید رسوب را افزایش دهد.

توالت ایرانی, کفشور توالت فرنگی, حمام, تراس, بالکن, پارکینگ و پشت بام از نقاطی هستند که نیاز به کفشوی متناسب با سایز لوله کشی دارند.

نصب دریچه بازدید یه دریچه سیخزن در رایزر عمودی فاضلاب در طبقات پایین تر همکف و زیرزمین نیز از اصول لوله کشی فاضلاب ساختمان است. کارکرد این دریچه برای امکان استفاده از دستگاه های لوله بازکنی و فنر زنی است.

سایز لوله فاضلاب ساختمان

لوله های درون آپارتمان برای فاضلاب توالت سایز 100, حمام نمره 75 , آشپزخانه 75 تعیین و  اجرا میشود. به طور کلی لوله های فاضلاب تا 3 انشعاب افزایش سایز نداشته و بسته به نوع انشعابات ممکن است با افزایش تعداد انشعاب های لوله کشی فاضلاب یک افزایش سایز داشته باشند. لوله ونت سایز 10 و لوله آب باران هم سایز 90 بسته به مساحت پشت بام تعبیه میشود.

بعضا دیده شده است که سایز لوله فاضلاب برای نصب سیفون ظرفشویی و روشویی کمتر از قطر 63 است که این کار خلاف مقررات لوله کشی فاضلاب ساختمان است.

انتخاب نوع لوله و اتصالات

4 مدل لوله برای اجرای لوله کشی فاضلاب وجود دارد. لوله اتصالات پلیکا یا PVC , پوش فیت, پلی اتیلن فاضلابی و چدن از متریالی هستند که البته لوله کشی چدنی در حال حاضر منسوخ شده است. لوله پلیکا و پوش فیت رایج ترین لوله اتصالات مورد استفاده هستند که البته به دلایل فنی لوله کشی پوش فیت تا حدی کیفیت بهتری نسبت به پلیکا دارد. هرچند که با توجه به قیمت گران آن نصبت به قیمت لوله پلیکا که ارزان تر است, بسیاری ترجیح میدهند که از لوله کشی پلیکا استفاده کنند.

بست کاری لوله فاضلاب

مهار لوله های فاضلاب توسط ساپورت بندی و بست کاری انجام میشود. به دلیل فشار ناگهانی که هنگام سقوط فاضلاب از طبقات بالا به سمت پایین وارد میشود, لوله های اصلی به خصوص رایزر و  لوله های زیرسقفی جمع آوری اصلی در طبقات همکف بایستی با استفاده بست و آهن کشی ویژه به بدنه و سقف ساختمان متصل شوند.

تعداد و فاصله بست کاری بسته به اصلی بودن و سایز لوله داشته و این بستکاری موجب میشود که سیستم فاضلاب در نشست ها و تکانه های ساختمان استحکام کافی را داشته باشند.

در هنگام عقد قرار داد و مطالعه نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان بهتر است قیمت را با توجه به مقررات لوله کشی ساختمان توافق کنید.




بازدید : 260
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی فشارقوی و ارزان خانگی

رنج متفاوت قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی فشارقوی و ارزان خانگی ممکن است خریداران لوله پولیکا را در انتخاب و تهیه لوله پلیکا مناسب مستاصل کند. پس بهتر است با مطالعه و تحقیق پول اضافی خرج نکنید و اگر میخواهید هزینه کنید در جای  واقعی خرج کنید. 

معمولا سه نوع لوله پلیکا برای مصارف مختلف لوله کشی ساختمان وجود دارد. لوله های قوی, نیمه قوی و فشار ضعیف. لوله های قوی کمتر برای لوله کشی ساختمانی استفاده شده و عموما برای انتقال آب و آبرسانی یا فاضلاب ساختمانهای بزرگ و عمومی انجام میشود.

انواع لوله پلیکا در ساختمان بیشتر لوله های فاضلابی و لوله هایی هستند که برای هواکش به کار میروند. البته یک نوع لوله پلیکا اصلاح شده به نام لوله یو پی وی سی تولید میشود که برای لوله کشی استخر به کار رفته و خیلی گران قیمت هستند. این لوله های جزو لوله های فشار قوی دسته بندی میشوند. لوله های فشار قوی نیز برای انتقال آب در باغات کشاوری و صنایع دیگر به کار میروند یا ممکن است در اماکنی که قطر لوله های فاضلاب زیاد میشود برای افزایش طول عمر و قدرت لوله کشی فاضلاب از لوله فشار قوی استفاده شود. به هرحال در ساختمان های معمولی لوله فشار قوی مصرف آن چنانی ندارد.

قیمت انواع لوله پلیکا فاضلابی

قیمت لوله پلیکا فاضلابی

در جدول زیر قیمت لوله پلیکا فاضلابی خانگی در 3 سایز (63) 6 یا 2 اینچ, 8(90) یا 3 اینچ , 10(110) یا 4 اینچ, در 3 رنج قیمتی را مشاهده میکنید. برند , وزن, ضخامت , کیفیت مواد اولیه و تکنولوژی تولید از مهمترین دلایل تفاوت بین محصولات زیر میباشند. به دلیل تغییر در قیمت مواد اولیه قیمت های جدول لیست قیمت لوله پلیکا تقریبی بوده و ممکن است تغییرات جزیی داشته باشند. برای اطلاع دقیق از قیمت لوله پلیکا در سایز و رنج قیمتی متفاوت و بسته به حجم فاکتور با ما فروشگاه لوله اتصالات حسین پور ارتباط برقرار کنید.

نوع لوله/ سایز لوله 63 90 110
لوله معمولی 180 هزار تومان 220 هزار تومان 300 هزار تومان
لوله متوسط 270 هزار تومان 350 هزار تومان 480 هزار تومان
لوله پلیکا برند قوی 400 هزار تومان 600 هزار تومان 800 هزار تومان

 

در بین تولیدکنندگان مطرح مانند پلیمر گلپایگان, پارس پلاست, تک ستاره گلپایگان, سازند پلیکا, پلی سازان, وینوپلاستیک, مدل پلاستیک, یزد لوله, یاس سمنان و … معمولا با انتشار لیست قیمت لوله مبنای خرید و فروش را برحسب این لیست قیمت تعیین و به فروش میرسانند. اما در مورد برندهای کمتر شناخته شده تری که خیلی به مساله برندینگ اهمیت نمیدهند, قیمت لوله پلیکا  بر اساس وزن داد و ستد میشود. مثلا در مورد لوله سایز 110 پلیکا که وزن استاندارد آن 9/100 کیلوگرم است, عدد مورد نظر در قیمت روز هر کیلو لوله پلیکا شده و قیمت آن طبق آن حساب میشود. البته این نوع محاسبه بیشتر در خرید و فروش کلی مبنا بوده و معمولا با مصرف کننده به صورت شاخه ای یا متری حساب میشود. مطابق همین محاسبه وزن لوله پلیکا استاندارد سایز 63, 4/800 کیلوگرم و سایز 90 , 6/700 کیلوگرم است.

لوله پلیکا فاضلابی از انواع لوله های نیمه قوی محسوب میشود که از نظر جرم دارای یک شرایط برای اخذ گواهینامه استاندارد میباشد. در ایران به دلیل سابقه تولید در این زمینه کارخانه های زیادی مشغول به تولید انواع لوله های پلیکا میباشند. همانظور که از نامش پیداست اکثر مصرف این دسته از لوله پلیکا برای اجرای لوله کشی فاضلاب استفاده میشوند.

قیمت لوله پلیکا معمولی

قیمت لوله پلیکا به عواملی چون وزن لوله, کیفیت مواد اولیه و برند لوله و اتصالات بستگی دارد. قیمت لوله پلیکا معمولی که برای ساختمان های معمولی و نه چندان لوکس استفاده میشود, در حد وسط قرار دارد, چرا که برای لوله کشی فاضلاب نمیتوان از لوله های پلیکا بسیار ضعیف استفاده کرد. این مساله نه از لحاظ فنی امکان داشته و نه از نظر اخلاقی صحیح نیست. لوله های پلیکا در عملیات اجرایی بایستی داغ شده و به اتصالات یا یکدیگر متصل شوند, لوله های فشار ضعیف در برابر گرما بسیار راحت شکسته شده و با کمترین فشاری آسیب میبینند. لوله های پلیکا معمولی که قیمت متوسطی دارند از برندهای سمنان انتخاب شده و دارای مهر استاندارد هستند. البته بایستی به این مساله توجه کرد که برخی از تولیدکنندگان یک مهر فیک و تقلبی روی لوله درج کرده و بایستی در هنگام خرید لوله پلیکا از فروشنده راجع به اصل بودن مهر استاندارد لوله پلیکا سوال بفرمایید.

لوله پلیکا ارزان

ارزان ترین لوله پلیکا را باید لوله های هواکشی ساخته شده از مواد گرانول دانست که هم وزن کمی داشته و هم کیفیت مواد اولیه آن به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی چندان مرغوب نیست . البته برای ساخت همین لوله پلیکا ارزان قیمت هم بایستی در کنار مواد بازیافتی از مقداری مواد اولیه با کیفیت نیز برای شکل دهی به لوله استفاده نمود.

خرید لوله پلیکا 

جهت خرید لوله پلیکا بسته به نوع کاربرد لوله اتصالات با تماس با فروشگاه اینترنتی یا حضوری حسین پور یا فروشگاههای تاسیساتی و تهیه اقلام مورد نیاز اقدام نمایید . لوله کشی فاضلاب و هواکش در ساختمان یا کاربردهای کشاورزی مانند آبرسانی و لوله های جدارچاهی از استفاده های لوله پی وی سی در لوله کشی آب و فاضلاب بوده و البته لوله های برق که برای تاسیسات برق ساختمان مصرف میشوند. اجرای لوله کشی پلیکا طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها کلاس لوله کشی و نوع اجرای آن تعیین کننده دستمزد لوله کشی پلیکا فاضلابی است.

قیمت لوله پلیکا ۱۱۰ فشار قوی و نیمه قوی

در بین لوله اتصالات پلیکا  قطر 110 بیشترین مصرف را هم در بخش لوله کشی فاضلاب و هم در بین لوله های هواکشی داراست . از این لحاظ یکی از مهمترین سایزها در تعیین قیمت لوله پلیکا سایز 110 میباشد . قیمت لوله پلیکای برند معمولی در حال حاضر یعنی اوایل پاییز سال 1402 در حدود 500000 هزار تومان است که ممکن است در صورت خرید عمده شامل تخفیف هم بشود . قیمت برندهای معروف مانند گلپایگان و پارس پلاست هم در حدود تا 900000 هزار تومان بوده و انواع لوله پلیکا فشار قویم احتمالا  تا حدود 900 هزار تومان بسته به وزن قیمت گذاری شوند .

قیمت لوله هواکشی ارزان پلیکا سایز 110 نیز تقریبا بین 240 تا 320 هزار تومان بسته به نوع پودری یا گرانول بودن قیمت دارند.




نحوه نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی
نوشته شده در جمعه 23 ارديبهشت 1401
بازدید : 247
نویسنده : تاسیساتی تهران

نحوه نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی

نحوه نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی به در نگاه اول امر آسانی به نظر میرسد, اما اگر در برخی موقعیت های خاص قرار بگیرید, ممکن است فکر کنید که کار خیلی پیچیده ای است, و البته کار بسیار مشکلی نیست به شرطی که یاد بگیرید از کجا شروع کنید و چه چیزی را کجا وصل کنید. نصب و تعمیرات سینک ظرفشویی از آن دسته کارهایی است که ممکن است در مقطعی کابوس کسانی شود که در کار نصب و تعویض سیفون ظرفشویی در مانده اند, به ویژه اگر دسترسی به سرویس کار نداشته باشند.

نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی برطبق کارهای لوله کشی آب و فاضلاب نیازی به وسایل ویژه ای نداشته و حتی با دست خالی نیز میتوانید اینکار را انجام دهید. آب بندی و تعمیرات سینک ظرفشویی و سنگ روشویی نیز طبق فرمول زیر انجام میشود.

سیفون ظرفشویی و روشویی چه کاربردی دارند؟

سیفون ظرفشویی و روشویی( شترگلویی) یا لوازم لوله اتصالات زیر سینک لوازمی معمولا پلاستیکی هستند که هم کار عمل انتقال آب حاصل از استفاده از سینک و روشویی را انجام میدهند و هم اینکه مانع از ورود گاز نامطبوع فاضلاب به داخل آشپزخانه و سرویس بهداشتی میشوند. به طور کلی هر وسیله ای که به سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان متصل است, بایستی یک سیفون یا  شترگلویی داشته باشد. در کفشور و سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی این شترگلویی و سیفونها در داخل کار قرار داشته و در مورد نصب تجهیزاتی مانند سینک ظرفشویی آشپزخانه , روشویی و وان سرویس حمام توالت این تجهیزات در قسمت زیرین نصب میشوند.

اما به تبع ساختار و مدل تجهیزات بهداشتی مورد استفاده, سیفون ظرفشویی و روشویی انواع و اندازه های مختلفی داشته و به پیرو آن طریقه نصب و تعویض آنها را متمایز میکند.

تمامی مدلهای سیفون های ظرفشویی و روشویی جدا از شکل و جثه آنها بین یک تا چند ورودی به داخل سیفون داشته و پس از جمع آوری در مخزنی به نام سیفون با یک خروجی به لوله فاضلاب ساختمان متصل میشوند.

 به سیفون ظرفشویی آشپزخانه, سیفون مخزن بزرگ و به سیفون روشویی سیفون مخزن کوچک متصل میشود.

انواع سیفون ظرفشویی و روشویی

از لحاظ تعداد لگن یا ورودی سیفون های ظرفشویی به سیفون های تک لگن, دو لگن , سه لگن تقسیم بندی میشوند. برخی از انواع مدلهای فوق دارای یک یا دو سرریز سینی هم هستند.

سینک های ظرفشویی ساخت داخل به سینک های توکار و سینک های روکار بخش بندی میشوند. در سینک های روکار که ذر گذشته بیشتر استفاده میشد, از لوازم سینک ظرفشویی ساده یک و دولگنه و در سینک های توکار که در سالهای اخیر نصب آنها رایج شده است, از سیفون های یک , دو یا سه لگن استفاده میشود. 

سیفون سینک های روکار معمولا فاقد سرریز سینی جانبی سینک هستند و فقط نوع دولگنه آنها با اتصال یک سراهی به مخزن متصل شده و با یک لوله خرطومی با فاضلاب دیوار وصل میشوند. در برخی از مدلهای جدیدتر یک سه راهی یا چهار راهی نیز در قسمت فوقانی مخزن نصب شده که برای نصب ماشین ظرفشویی و لباسشویی تعبیه شده اند.

اما سیفون های فانتزی اشکال و مدل های مختلفی داشته و ممکن است یک یا دو سینی و بین یک تا سه لگن و میوه شور داشته باشند که مونتاژ و سرهم بندی این سیفون ها نسبت به سیفون های روکار کمی مشکل است.

یک مدل سیفون هم مخصوص سینک های صنعتی وجود دارد که از لحاظ جثه حجیم تر و بزرگتر هستند. معمولا نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی در هنگام نصب شیرآلات انجام میشود.

سیفون روشویی

سیفون های روشویی وضعیت ساده تری داشته و از لحاظ اندازه معمولا کوچکتر از سیفون های ظرفشویی دارند. سیفون های روشویی از لحاظ مدل به دو نوع سیفون ساده و سیفون اتوماتیک دسته بندی میشوند.

نوع ساده آنها شامل یک زیرآب, یک لوله عمودی رابط بین زیراب و مخزن, یک خرطومی رابط بین مخزن و دیوار و مهره و واشرهای مربوطه هستند.

طریقه نصب سیفون روشویی

نحوه نصب سیفون روشویی نسبت به ظرفشویی پیچیدگی کمتری دارد.در نصب سیفون ظرفشویی و روشویی اولین قدم بستن زیرآب است. زیرآب یک اتصال توری دار است که یک سوراخ مشخصی بر روی سینک یا روشویی برای نصب آن تعبیه شده و آبی که به داخل لگن میریزد به سمت مخزن سیفون هدایت میکند.

بسته به مدل سیفون اعم از سیفون معمولی یا اتوماتیک بعد از نصب سیفون لوله رابط سیفون از زیر سنگ روشویی به مخزن متصل میشود. در زیرآب های معمولی کلیه قطعات جز توری فلزی از روی توسط پیچی بلند بر روی مجرای روشویی محکم شده و از زیر توسط واشر آب بندی میشود.

طریقه نصب زیرآب اتوماتیک

در نصب سیفون اتوماتیک روشویی لوله زیرآب از بالا وارد مجرا شده و توسط یک واشر و مهره به روی مجرا محکم و آب بندی میشود.

بعد از متصل کردن زیرآب به مخزن لوله خرطومی را توسط یک بوگیر لاستیکی معمولا سیاه رنگ به داخل لوله فاضلاب آب بندی میکنیم.

طریقه نصب سیفون ظرفشویی دوقلو

نصب سیفون ظرفشویی تک لگنه و دو لگنه روکار نیز مانند نصب سیفون روشویی ساده بوده و نکته چندانی ندارد, از این رو در این قسمت به طریقه نصب سیفون ظرفشویی دوقلو محک که بیشترین مصرف را در ایران دارد, میپردازیم. البته برندهای دیگر مانند البرز و اخوان نیز سیفون ظرفشویی فابریک داشته که از لحاظ ساختار کلی شبیه سیفون محک هستند.

در نصب سیفون ظرفشویی دوقلو یا فانتزی هم مانند نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی مدلهای دیگر, ابتدا زیرآب را به سینک وصل میکنیم. مراحل بعدی را طبق گام های زیر پیش میرویم.

  • آشغال گیر فلزی زیرآب از کف سینک در گودی سینک قرار دهید.
  • بدنه زیرآب را همراه با واشر از زیر سینک توسط پیچ کوچک با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سوی لبه پهن یا یک سکه به توری بالای سینک فیکس و سفت کنید.
  • لوله حدوسط رابط بین زیرآب و مخزن را به زیرآب سینک متصل کنید.
  • در سیفون های 2لگن هر کدام از زیرآب ها دارای یک لوله است که در برخی مدلها یک زانویی خورده و به سراهی زیر زیرآب مجاور نصب میشود. در بعضی مدلها نیز هر دنباله به شکل جداگانه به سیفون یا سراهی T شکل در قسمت پایین سیفون متصل میشوند. تنظیم ارتفاع دنباله را فراموش نکنید.
  • لوله تی شکل انکلیسی را به سیفون متصل و آب بندی کنید.
  • در صورت وجود سرریز سینی یا میوه شیر, زیراب این قسمتها را نیز به انشعاب تعبیه شده بر روی مخزن متصل میکنیم.
  • لوله خرطومی سیفون را از یک طرف سیفون و از سمت دیگر به داخل خروجی فاضلاب لوله کشی ساختمان وصل کرده و با لاستیک متناسب آب بندی کنید.
  • در پایان شیر آب را باز کرده و دقت کنید که عمل آب بندی را درست انجام داده اید. کار نصب یا تعویض سیفون ظرفشویی تمام شده است.

در صورت نشت احتمالی وجود واشر یا طرز صحیح قرار گرفتن واشر در داخل مهره سفید رنگ را چک کنید.

طرز بستن سیفون های 3 لگنه و انواع سیفون سینک خارجی مانند فرامکو یا دیگر مارکهای نیز از فرمول بالا پیروی میکنند.

در صورت نیاز به سرویس کار جهت نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی و تعمیرات مربوطه به خدمات لوله کشی تهران پایپر تماس بگیرید. طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان انجام چنین کاری 200 تا 250 هزار تومان هزینه دارد.




خدمات لوله کشی اقدسیه
نوشته شده در جمعه 26 فروردين 1401
بازدید : 252
نویسنده : تاسیساتی تهران

خدمات لوله کشی اقدسیه

پایپ سرویس ارایه کلیه خدمات لوله کشی اقدسیه , تاسیسات گرمایشی سرمایشی 24 ساعته.  ارایه کلیه خدمات لوله کشی ساختمان, لوله کشی آب, لوله کشی گاز خانگی مغازه اماکن تجاری اداری و مسکونی, اجرای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان, اجرای لوله کشی پکیج و شوفاژ ساختمان, اجرای لوله کشی و نصب تجهیزات گرمایش از کف, اجرا و نصب و راه اندازی استخر خانگی, نصب و تعمیرات سونا جکوزی, نصب و تعمیرات شیرالات و توالت فرنگی, نصب روشویی و سیفون ظرفشویی, نصب ماشین لباسشویی و ظرفشویی, نصب یخچال ساید با تعویض فیلتر. تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی بدون تخریب, تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی و کلیه خدمات تاسیساتی اقدسیه و محدوده اطراف طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان و صنف تاسیسات مکانیکی تهران.

خدمات لوله کشی اقدسیه

خدمات تاسیساتی لوله کشی اقدسیه

بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم و پکیج روکار و توکار با لوله های تک لایه و پنج لایه تحت نظر نمایندگی لوله آذین تهران دفتر شرکت گیتی پسند اصفهان.

لوله کشی شوفاژ رفت و برگشت روکار و توکار

بازسازی لوله کشی با لوله اتصالات تک لایه پلیمری سفید , پنج لایه پرسی و کوپلی

اجرا و تعمیر لوله کشی فاضلاب ساختمان

تغییرات و انشعاب فاضلاب با پلیکا , پوش فیت و پلی اتیلن و کلیه  خدمات لوله کشی ساختمان و تاسیسات گرمایش سرمایشی اقدسیه.

لوله کشی گاز اقدسیه

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ساختمان, مناسب ترین دستمزد و قیمت لوله کشی گاز خانگی در شهر تهران.

خرده کاری لوله کشی گاز

گازرسانی و تغییرات لوله کشی گاز آپارتمان , آشپزخانه

پکیج , موتورخانه , بخاری و لوازم گازسوز منزل

گازکشی با جوشکاری لوله گاز و لوله اتصالات

مانیسمان , API , درزدار گازی

نصب شیرالات گاز

انشعاب و تفکیک کنتور لوله کشی گاز اقدسیه مسکونی و اداری ساختمان

تعمیر شوفاژ اقدسیه

نصب , راه اندازی و تعمیرات موتورخانه , پکیج  رادیاتور شوفاژ. اضافه کردن و جذف رادیاتور و پره رادیاتور شوفاژ

بازسازی و نوسازی شوفاژخانه؛ عیب یابی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری, سرویس و اسید شویی پکیج با پمپ کولر, نصب و لوله کشی پکیج دیواری و زمینی.

سرویس شوفاژ خانه , عیب یابی و رفع عیب موتورخانه, راه اندازی رادیاتور پکیج در فصل زمستان و تابستان.

سرویس مشعل موتورخانه , تعمیر و تنظیم مشعل گازی

تعویض رله , ترمستات , پرشر , شیر برقی و دیگر لوازم مشعل

نصب , تعمیر و تعویض دیگ چدنی و فولادی ؛ شوفاژکار , ام آی تری و سایرمارکها

عوض کردن پره دیگ چدنی , جوشکاری دیگ

نصب , تعمیر و تعویض منبع دوجداره , منبع کویل دار و مبدل حرارتی

شستشو و اسیدشویی منبع کویلدار و مبدل

نصب , تعمیر و سرویس پمپ سیرکولاتور برگشت شوفاژ, پمپ خطی و سایر پمپهای شوفاژخانه

تعویض واسطه , کوپلینگ و دیگر قطعات پمپ

نصب و لوله کشی منبع انبساط پشت بام و موتورخانه , باز و بسته

تعمیر آبگرمکن دیواری اقدسیه

نصب, لوله کشی و سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری و برقی گازی در محدوده اقدسیه موحد دانش.

نصب و تعمیر شیرالات اقدسیه

نصب شیرآلات ظرفشویی،نصب شیر روشویی

نصب شیر توالت،نصب شیر حمام،تعمیر شیرآلات ساختمان .

نصب سینک ظرفشویی،نصب روشویی کابینتی, آب بندی و تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی و روشویی.

نصب سیفون،نصب فلاش تانک

لوله کشی و نصب ماشین لباسشویی

لوله کشی و نصب ماشین ظرفشویی.

رفع چکه و تعمیر شیرالات اهرمی و قدیمی توالت دوش حمام روشویی فرنگی وال هنگ و بیده

تشخیص ترکیدگی لوله اقدسیه

نشت یابی  لوله آب , شوفاژ و فاضلاب با دستگاه تشخیص ترکیدگی حرارتی و صوتی و تعمیرات لوله کشی و بنایی مربوطه

نشت یابی , پیدا کردن علت نم و رفع نم و رطوبت سقف , دیوار , بدنه , کف سرویس بهداشتی, اتاق و پارکینگ

لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب , راه آب , سیفون توالت کفشور سرویس بهداشتی , آشپزخانه و پارکینگ

سرویس پکیج اقدسیه

تعمیر و سرویس پکیج شوفاژ دیواری تمام مدلها و مارکهای پکیج

نصب , جابجایی و لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری

شستشوی مبدل پکیج

تعویض و تعمیر برد پکیج

عیب یابی و رفع عیب ارورهای پکیج

ارایه خدمات به تمام پکیج های ساخت داخل و سایر کشورها  از جمله

ایران رادیاتور , بوتان , ایساتیس , آریستون , فرولی , بوش , زیمنس,آلزان,تاچی

گلدایران , استانبول , ایمرگاس , لورچ , توشیبا , وایلانت , باکسی ,مرکوری,توشیبا

تعمیر پمپ اقدسیه

نصب و تعمیرات پمپ تحت فشار آب ساختمان , پمپ تحت فشار خانگی,پروانه ای ,جتی و بشقابی

تعمیر وسرویس پمپ تحت فشار , منبع پمپ , تیوب و سایر لوازم پمپ آب ساختمان

نصب و لوله کشی مخزن ذخیره آب ساختمان

نصب پمپ آب تحت فشار بید صدا و کم صدا به منظور تقویت فشار آب ساختمان

تعمیر پمپ , تعویض قطعات پمپ , شارژ منبع

تعویض تیوپ مبنع , کلید اتوماتیک و پرشر سوییچ

نصب و لوله کشی منبع و مخزن ذخیره آب ساختمان و کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی اقدسیه و محدوده اطراف.


:: برچسب‌ها: خدمات تاسیساتی اقدسیه , نصب و تعمیر شیرالات اقدسیه , لوله کشی گاز اقدسیه ,



نرخنامه اتحادیه لوله کشی ساختمان
نوشته شده در یک شنبه 21 آذر 1400
بازدید : 287
نویسنده : تاسیساتی تهران

نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان

نرخ اتحادیه لوله کشی و تاسیسات مکانیکی هر ساله توسط اتحادیه تاسیسات مکانیکی منتشر میشود, اما به دلیل عدم پایبندی و استفاده از آن در بین کسانی که کار خدمات لوله کشی ساختمان را انجام میدهند خیلی مورد وثوق نیست. علت این مساله هم عدم پوشش و تطابق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان با مخارج واقعی روزمره کسانی است که کار تاسیسات انجام میدهند و بیشتر کلی گویی و نرخ های عمده کاری اجرای لوله کشی و تاسیسات ساختمان است. هرچند که وجود و انتشار لیست باعث میشود که یک معیار مشخصی برای قیمت لوله کشی ساختمان توافق بین طرفین وجود داشته و با توجه به آن مجری و کارفرما قرارداد امضا کنند. نخست یادآوری کنیم که قیمتهای اعلام شده حدود هزینه های تقریبی لوله کشی ساختمان بوده و ممکن است همکاران محترم در نقاط مختلف کشور با سطوح اجرایی متفاوت هزینه بیشتر یا کمتر از این مبالغ رو در نظر داشته باشند . بدیهی است وضعیت شهر و استان و حتی اقتصادی محلی و لول کاری مجری تاسیسات لوله کشی ,  در قیمتهای توافقی با مالکین رابطه مستقیمی دارد .

قیمت نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان و تاسیسات مکانیکی

لیست قیمت اجرت تاسیسات مکانیکی

اجرت  (تومان)

قیمت لوله کشی فاضلاب چسبی همراه با ونت دوبل اجرا در زیر سقف کاذب به ازای هر متر طول

50000

قیمت لوله کشی فاضلاب چسبی به سیستم قدیمی اجرا در کف  به ازای هر متر طول

50000

اجرت  لوله کشی فاضلاب بوش فیت  به ازای هر متر طول

45000

اجرت لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 12 الی 40 میلیمتر به صورت انشعابی به صورت توکار به ازای هر متر طول

35000

دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 20 الی 40 میلیمتر به سیستم کلکتوری به شکل توکار  به ازای هر متر طول

28000

دستمزد لوله کشی روکار آب و شوفاژ از سایز 18 الی 40میلیمتر به سیستم سنتی به صورت روکار به ازای هر متر طول

40000

دستمزد لوله کشی روکار اب و شوفاژ از سایز 20 الی 50 میلیمتر به سیستم کلکتوری به صورت روکار به ازای هرمتر طول

35000

نصب جعبه کلکتوری به ازای هر عدد 45*45 یا 45*65

650000

نصب جعبه کلکتور 90*45 به ازای هر عدد

700000

کارمزد لوله کشی آتش نشانی از سایز” 1 تا ” 3 به صورت توکار و روکار به ازای هر متر طول

90000

نصب جعبه آتش نشانی به ازای هر عدد

550000

کارمزد  شیر آتش نشانی به ازای هر عدد

280000

بست کاری لوله های فاضلاب با بست های گلابی و غیره به ازای هر عدد

25000

 قیمت لوله کشی ساختمان

همان طور که می دانید قیمت لوله کشی ساختمان بر حسب شیوه بکارگیری لوله کشی، انتخاب لوله های مورد کاربست در فرآیند لوله کشی ساختمان، لوله کشی روکار یا توکار، لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب و در پاره ای از اوقات حتی انتخاب یک تعمیر کار مجرب و کارکشته و یا یک تعمیرکار آماتور و غیر حرفه ای نیز از یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین می توان بر حسب این عوامل مختلف دستمزد لوله کشی ساختمان را برآورد نمود. در خصوص لوله کش نیز حتما پیش از سپردن کار به وی می بایست بر سر قیمت لوله کشی ساختمان با وی توافق کرد و پس از توافق بر سر قیمت تمام شده لوله کشی ساختمان بر حسب عوامل مختلف و نیز دستمزد وی می توان کار را به او سپرد تا برای لوله کشی ساختمان شما مراتب را با دقت نظر خاصی طی نماید.  

دستمزد لوله کشی ساختمان

هزینه کلی لوله کشی ساختمان شامل دو بخش خرید اجناسی مانند لوله و اتصالات و حمل آن و دستمزد لوله کشی ساختمان میشوند . از آنجا که با وجود نوسانات در قیمت خرید لوله واتصالات ثبات و قیمت دایمی وجود ندارد , نمیتوان براورد دقیقی برای هزینه تهیه اجناس نمود .

اما با توجه به ثبات نسبی که در عرف اجرتها و دستمزد های لوله کشی ساختمان وجود داشته و هر سال یک مقداری بین 10 تا 20 درصدی به دستمزد لوله کشی افزوده میشود , میتوان براورد حدودی در این زمینه ارایه داد .

در این راستا میتوان از چند روش برای ارایه قیمت لوله کشی ارایه داد .

توافق قیمت به شکل متری , هر  واحد و چکی . البته برای تعمیرات لوله کشی قیمت معینی وجود نداشته و بایستی توافقی بین کارفرما و مجری پیش از انجام کار و یا در حین انجام کار با جنس یا بدون وسایل انجام بگیرد .

قیمت لوله کشی متری برای مجتمع های ساختمانی بزرگ ارایه میشود , زیرا متراژ کار زیاد است و استفاده از روشهای دیگر برای کمی گرانتر تمام میشود و نا مشخص بودن اجرای کار و تغییراتی که ممکن است در حین اجرا بوجود آید , دست یافتن به توافق را راحت تر میکند.

قیمت لوله کشی آب مصرفی و شوفاژ بصورت متری برای متراژهای بالا رقمی متری 42000 تومان تا 55000 تا سایز 1 اینچ  لوله کشی تک لایه و پنج لایه

لوله کشی فاضلاب پلیکا در حجمهای زیاد  حدود 50000 تومان تا 75000 هر متر

لوله کشی فاضلاب پوش فیت هم متری 65000 تومان تا 80000تومان  .

قیمت اجرای لوله کشی گاز هم تا سایز 3 از متری 12000 تا 17000 تومان .

بست کاری هر عدد 6000 تومان و جوشکاری نبشی پروفیل و ساپورت بندی لوله کشی هم بصورت کیلویی محاسبه میشود .

لوله کشی آب روکار هم برای یک واحد کامل متری 45 تا  60000 تومان .

عایق کاری لوله کشی متری 5000 تومان اجرت .گرمایش از کف هر مترمربع 55000 تومان

لوله کشی آتش نشانی تا سایز 3 اینچ روکار و توکار متری 60000 تومان

هزینه لوله کشی پکیج

هزینه و مخارج لوله کشی پکیج یکی از پرطرفدارترین سرچ های اینترنتی خدمات لوله کشی ساختمان است چرا که بسیاری از مالکنین ساختمانها به دنبال لوله کشی و نصب پکیج دیواری در منزل خود هستند. به طور کلی یک لوله کشی پکیج شامل لوله کشی آب سرد و گرم و رادیاتورها برای یک واحد 100 متری در سال 1400 در حدود 12 تا 15 میلیون تومان آب میخورد این لوله کشی با نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 1400 و قیمت لوله اتصالات در حال حاضر است. این نرخ و قیمت لوله کشی و هزینه پکیج برای لوله کشی تک لایه محاسبه میشود. برای استعلام قیمت لوله تک لایه با نمایندگی لوله آذین تهران تماس بگیرید.

قیمت لوله کشی مترمربعی

برخی مواقع قیمت لوله کشی را برحسب زیربنای مساحت محاسبه میشود. قیمت هر متر لوله کشی رقمی بین 60000 تومان تا 50000 تومان میباشد . این تلورانس قیمتها دلایل زیادی دارد ازجمله اینکه مهارت لوله کش در چه سطحی است واینکه رزومه قوی داشته باشد.

هرگاه قیمتهایی که از افراد مختلف پرس و جو کردید, به شکل قابل توجهی با قیمتهای فوق متفاوت بود مطمین باشید که یک جای کار میلنگد . لوله کشی ساختمان و تاسیسات قلب ساختمان است ,به همین دلیل در هنگام اجرا باید به بهترین نحوه ممکن اجرا شود.

در چند سال اخیر لوله کشی ساختمان های نوساز با تایید مهندس ناظر اجرا میشود.

با همه این اوصاف اجرای یک لوله کشی توسط اطراف مختلف از لحاظ سلیقه و نحوه اجرای لوله کشی رتبه بندیهای متفاوتی میتواند داشته باشد . این تفاوت چه از لحاظ طراحی و چه اجرا و جزییات لوله کشی در طول عمر لوله کشی و مواجه نشدن با مشکلات در طول زمان بسیار مهم میباشد.

اجرت لوله کشی پلی اتیلن

اجرت لوله کشی پلی اتیلن با توجه به تنوع در کاربردهای لوله های پلی اتیلن نرخهای متفاوتی دارد .

درکل دستمزد لوله کشی پلی اتیلن فاضلاب که از نوع جوش اتویی و فیوژن استفاده میشود به دلیل اینکه تعداد مجریان ساختمانی در این رشته کم میباشند , همواره در حدود 20 درصد  قیمت بیشتری نسبت به لوله کشی پلیکا چسبی و پوش فیت دارد .

دستمزد لوله کشی پلی اتیلن آبیاری و کشاورزی نیز معمولا پروژه ای بوده و متری محاسبه نمیشود , اما در متراژهای زیاد در سایزهای تا 2 اینچ میتوان بین 35 تا 48هزار تومان بازه برای دستمزد لوله کشی پلی اتیلن تعیین نمود .

قیمت لوله کشی پلی اتیلن زیرزمین که برای گاز , آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد نیز بسته به نوع کار بوده و هزینه های جانبی در آن بسیار موثر هستند .برای مشاهده قیمت لوله کشی گاز ساختمان به این لینک مراجعه کنید.