سرویس کولر آبی تهران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سرویس کولر آبی تهران
نوشته شده در جمعه 19 اسفند 1401
بازدید : 175
نویسنده : تاسیساتی تهران

سرویس کولر آبی تهران

در صورت نیاز به سرویس کولر آبی تهران به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید/ 09129352189 شبانه روزی.

در این مطلب به نحوه سرویس کولر آبی و کارهایی که یک سرویس کار کولر بایستی انجام دهد, خواهیم پرداخت, مسلما اگر خود شما توانایی سرویس کولر را پیدا کنید وکمی حوصله و وقت بگذارید میتوانید به یک سرویس کار حرفه ای کولر تبدیل شوید. در ابتدا لازم است که اطلاعاتی راجع به قطعات و طرز کار کولر آبی داشته باشیم.

سرویس کولر آبی تهران

طرز کار کولر آبی و سلولزی

کولر آبی یک ماشین خنک کننده برقی است. قطعات اصلی کولر مشتمل بر یک بدنه مکعبی شکل بوده که معمولا سه طرف آن پوشال و یک سمت آن کانال خروجی کولر قرار دارد. در تشت پایینی کولر آبی همیشه میزان مشخصی آب وجود دارد. این آب توسط پمپ آب کولر و لوله های مربوطه آبرسان یه سمت پوشالها که در سه سمت جانبی کولر قرار داشته و با خیس شدن پوشال داخل اتاق کولر یک محیط خنک تر نسبت به اطراف ایجاد میشود.

موتور یا دینام کولر توسط تسمه , پروانه کولر را به حرکت انداخته و این هوای نسبتا خنک محیط را سرد میکند و شما از این باد لذت میبرید. این سیکل کلی عملکرد یک کولر آبی است. اما در این راه ما با سه نوع قطعات مختلف سرو کار داریم.

قطعات کولر آبی

بخش نخست قطعات کولر لوازم ثابت کولر هستند. این لوازم شامل بدنه کولر, کفی کولر, پایه کولر و برزنت کولر هستند. این قطعات به ندرت دچار خرابی میشوند. بعضا پوسیدگی برزنت یا کفی کولر از مشکلات خرابی قطعات ثابت کولر محسوب میشوند.

بخش دوم قطعات سیستم آبرسانی کولر شامل شیر فلکه کولر, شلنگ کولر, شناور کولر , زیرآب کولر, پمپ آب کولر , شلنگ های آبرسانی پمپ و کولر و اتصالات پخش کننده کولر هستند که کار مهیا کردن آب و خیس کردن پوشال را بر عهده دارند. این بخش کار خنک سازی هوا را بر عهده دارد. معمولا 90 درصد از مواردی که باد کولر گرم میشود مربوط به خرابی این قسمت است.

دسته آخر قطعات تولید باد کولر است. موتور کولر مهم ترین قطعه کولر بوده و منشا باد کولر محسوب میشود. بعد از موتور , فولی روی دینام , تسمه , فلکه , یاتاقان , حلزونی و پروانه از قطعات دیگر سیستم باد زننده کولر آبی محسوب میشوند.

کلیه این قطعات با همکاری یکنواخت یکدیگر موجب فراهم آوردن هوای خنک و مطبوع کولر آبی میشوند و جواب سرویس کولر آبی چگونه است را بایستی روان سازی و بررسی این قطعات عنوان کرد. حال به نحوه راه اندازی و سرویس کولر آبی میپردازیم. سرویس کولر آبی تهران بخش مهمی از خدمات فنی و تاسیسات در فصل تابستان میباشد.

سرویس کار کولر آبی تهران

سرویس کولر آبی تهران

سرویس راه اندازی کولر آبی تعویض پوشال , تمیز کاری و نظافت , روغن کاری را شامل شده و در صورت وجود ایرادات کولر رفع عیب خرابی های زیر و درشت یا تعویض قطعات معیوب است.

به طور کلی سرویس کولر آبی شامل مراحل زیر است:

  • تعویض پوشال کولر و تمیز کردن دریچه های کولر
  • نظافت و شستشوی کولر و قطعات
  • روغن کاری یاتاقان و در صورت نیاز موتور کولر
  • بررسی و تست عملکرد قطعات آبرسانی, سیم کشی کولر, تسمه, برزنت, موتور و یاتاقان
  • روشن کردن کولر و در صورت نیاز رفع عیب و ایرادهای احتمالی

انجام سرویس کولر به صورت دوره ای اثر فراوانی در راندمان کولر و افزایش عمر کولر و قطعات کولر آبی میشود. سرویس کولر عموما در  اوایل فصل بهارانجام میشود و اینکار به ظاهر ساده باید با دقت و حوصله انجام شود.

به صورت حرفه ای و وقت گیر , سرویس کولر آبی تهران  از برق کولر و تقسیم برق کولر و اطمینان از کارکرد آن, چک کردن موتور کولر آبی,کارکرد صحیح دینام کولر موتور آبی,بازدید از پمپ کولر آبی و لوازم مکانیکی مانند یاتاقان,فولی,فلکه,شفت, حلزونی ,کفی کولر,برزنت کولر آبی,کانال کولر, شناور کولر,شیلنگ کولر آبی,شیر کولر, لوله های آب داخل کولر میشود.

تمیز کردن قطعات مختلف کولر آبی و تعویض پوشال کولر از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر بایستی انجام شود, تا کولر آبی دمای مطلوبی تولید کند. پس از تمیز کاری , روغن کاری یاتاقان , تنظیم شناور و تسمه , چک کردن دینام , پمپ و مسیر آب بدهی به پوشال , بررسی سلامت تسمه و برزنت و عدم لنگ زدن شفت در قطعات مکانیکی کولر آبی و تعویض یا شستشوی پوشال از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر آبی صورت میگیرد.

در ادامه سرویس کولر آبی تهران بایستی شیر و شلنگ کولر و زیرآب کولر بررسی شده و اگر بتوانید یک سایبان آماده یا حتی یک کارتن بزرگ روی کولر قرار دهید, موجب بهبود راندمان کولر آبی میشود. اطراف کولر آبی بهتر است هواخور خوبی داشته باشد تا هر چه بیشتر به اکسیژن دسترسی داشته باشد .گردش باد در اطراف کولر میتواند راندمان کولر ابی را زیاد کند.

هر چه مسافت کولر آبی تا کانال خروجی هوا بیشتر باشد ,راندمان کولر آبی کاهش پیدا میکند. روغن ریختن در روزنه یاتاقان و روان کار کردن قطعات کولر نقش بسیار زیادی در کاهش سوختن موتور کولر و سر و صدای بد کولر دارد.

تسمه کولر باید کمی بازی داشته باشد و خیلی سفت نباشد که به موتور کولر فشار بیاورد. با فشردن تسمه از دو سمت بایستی به اندازه 2 انگشت فاصله میان دوطرف تسمه وجود داشته باشد.

خیلی هم نباید شل باشد که بکسوات کند , و باید انتقال نیرو را به خوبی به پروانه کولر انجام دهد. در صورت کار نکردن دور کند کولر آبی بایستی توسط سیم پیچ بررسی شود.

در سرویس کولر آبی تهران به صورت عمومی سیم کشی کولر, عملکرد ظاهری صحیح کولر و هدایت مناسب باد کولر به کانالها و سپس به محیط مورد نظر باید توجه کرد , که در غیر اینصورت یک جای کار میلنگد.

تعویض پوشال کولر هرساله باید انجام شود , زیرا با توجه به دود و هوای بد تهران و سایر شهرهای بزرگ, پوشال کولر هر سال کثیف میشود.

آلوده بودن پوشال علاوه بر تقلیل بازدهی آن حساسیت زا بوده و ممکن است مشکلات تنفسی به وجود آورد. از طرفی برای جلوگیری از خرابی کولر آبی و اجبار به درست کردن کولر آبی بایستی حتما  سرویس کولر انجام شده و اگر شما میخواهید بدانید که سرویس کولر آبی چگونه است بایستی علاوه بر مطالعه اقدام به عمل نمایید.

لوازم سرویس کولر آبی تهران

سرویس کولر آبی در شرایط نرمال قطعات زیادی احتیاج ندارد اما برای احتیاط یک سرویس کار کولر بایستی با توجه به اندازه کولر ؛ به جز پوشال , تسمه ,  مهره ممه , چند متر شلنگ کولر, برزنت کولر آبی, شیر فلکه کولر , شناور کولر, زیرآب کولر همراه داشته باشد. بورس سیمی , آچارآلات , پیچ گوشتی , انبردست, روغندان از ابزارآلات مورد نیاز برای سرویس کولر آبی محسوب میشوند. البته پمپ آب , لوله سقفی , یاتاقان, پولی , فلکه و موتور کولر نیز از لوازمی هستند که در تعمیر کولر آبی نیاز داریم.




:: برچسب‌ها: سرویس کار کولر , سرویس کار کولر آبی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: