اسید شویی پکیج با پمپ کولر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اسید شویی پکیج با پمپ کولر
نوشته شده در جمعه 28 مهر 1402
بازدید : 104
نویسنده : تاسیساتی تهران

اسید شویی پکیج با پمپ کولر

اسید شویی پکیج با پمپ کولر یکی از روش های رایج رسوب زدایی مبدل پکیج است. پکیج به دلیل اینکه همواره آب در آن جریان داشته و با توجه به اینکه آب شهری دارای املاح زیادی است که در اثر گرما و واکنش شیمیایی فلزات باردار شده و این یون های باردار در فعل و انفعالات شیمیایی تبدیل به جرم میشوند. این جرم ها تا ته نشین شدن روی سطوح مختلف و قطعات پکیج موجب میشوند که تبادل حرارتی به سختی انجام شده و بعضا شدت جریان عبور آب را تا حدی کاهش میدهند که پکیج کارایی لازم را نداشته و بعضا منجر به خرابی های گسترده و از کار افتادن پکیج میشوند. برای افزایش راندمان پکیج و جلوگیری از خرابی ها و گستردگی آن بایستی هر 3 تا 4 سال یکبار  پکیج دیواری سرویس شود.

در ادامه نحوه اسید شویی پکیج با پمپ کولر و روش بدون پمپ را آموزش میدهیم. برای مشاهده فیلم اسید شویی پکیج به کانال آپارات تهران پایپر مراجعه نمایید.

اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی

نحوه اسید شویی پکیج با پمپ کولر 

برای رسوب زدایی پکیج میتوان از پمپ آب کولر نیز استفاده کرد. این پمپ های نسبتا کوچک و ارزان ضد اسید بوده و با پاشیدن اسید با فشار نسبتا خوب در لایه های مبدل ثانویه پکیج به خوبی کار اسیدشویی را انجام میدهند. روش کار اسید شویی پکیج با پمپ کولر مانند روش های قبلی بوده و با باز کردن مبدل و قرار دادن پمپ درون یک تشت انجام میشود. بهتر است در اسیدشویی پکیج از اسیدهای مخصوص پکیج استفاده شود.

در این روش بعد از قطع کردن جریان آب و گاز و کشیدن پریز برق پکیج, آب پکیج را تخلیه کرده و سپس مبدل را باز میکنیم.برای تخلیه آب پکیج, شیر ورودی پکیج را بسته, شیرپرکن پکیج را در  خلاف عقربه های ساعت چرخانده و آب گرم مصرفی را باز کنید.

برای باز کردن مبدل پکیج به آچار آلن نیاز دارید. پمپ اسید شویی پکیج را داخل یک تشت اسید,قرار داده و اسید را با فشار پمپ به بیرون و درون مبدل میپاشیم.

با استفاده از شلنگ های پلاستیکی و دو عدد سرشلنگی , خروجی پمپ را به یک سمت مبدل وصل میکنیم. خروجی مبدل را نیز با استفاده از شلنگ نصب شده روی آن در داخل تشت اسید قرار میدهیم. با گردش اسید در این سیکل رسوب زدایی, بعد از مدتی کلیه جرم های مبدل گرفته میشود.

در سرویس کامل و رسوب زدایی کامل پکیج علاوه بر اسید شویی مبدل پکیج, بایستی قطعاتی همچون فیلتر, فلوسوییچ و دیگر قطعات در معرض رسوب پکیج هم رسوب زدایی و در صورت نیاز تعویض شوند.

در صورت پیشنهاد شما و قبول آن از طرف مالک بهتر است, رسوب زدایی شوفاژها و شستشوی مدار گرمایش نیز انجام شود.

البته پمپ اسید شویی پکیج به صورت ویژه هم در بازار به فروش میرسند, که دارای سرشلنگی و شلنگ های مخصوص اتصال به مبدل پکیج بوده و قدرت آنها تقریبا به اندازه پمپ کولر آبی هستند. به طور کلی یک پمپ با قدرت کم کار اسید شویی پکیج  را انجام میدهد.

اسید شویی پکیج هر چند وقت یکبار نیاز است؟ 

معمولا هر 3 تا 4 سال یکبار رسوب زدایی و  اسید شویی پکیج با پمپ کولر و دیگر برندها بایستی انجام شود. البته مدت دقیق این محدوده به فاکتورهایی نظیر سختی و میزان املاح آب نیز وابسته بوده و اصولا در ورودی آب به پکیج فیلترهای فیزیکی و مغناطیسی نصب میشوند, اما این فیلترها قابلیت رسوب گیری کامل املاح آب را نداشته و به هر حال مقداری املاح وارد پکیج شده و باعث جرم گرفتن مبدل و دیگر قطعات پکیج میشود. کارکرد پکیج هم در این دوره موثر بوده و هر چقدر که پکیج بیشتر روشن باشد, مسلما زودتر نیاز به رسوب زدایی دارد. علایم نیاز پکیج به اسید شویی شامل موارد زیر هستند.

  • افت فشار آب گرم ساختمان به خصوص در حمام و آشپزخانه
  • کاهش درجه حرارت آب گرم و ولرم بودن آن
  • طول کشیدن تولید آب گرم توسط پکیج
  • گرم نشدن رادیاتور شوفاژ به اندازه کافی
  • ایجاد صدای ناهنجار از داخل پکیج
  • درجه نشانگر فشار پکیج بالا مدام بالا میرود
  • اعلام ارور در صفحه نمایش پکیج( در پکیج ایران رادیاتور ارور 70 )

ترجیحا در زمان سرویس اسید شویی پکیج با پمپ کولر , مدار گرمایش و رادیاتور نیز جرم گیری شده تا این جرم ها وارد پکیج نشوند. مساله دیگر این است که رادیاتورهای آلومینیومی پره ای با سیستم پکیج سازگاری شیمیایی خوبی نداشته و وجود آلومینیوم و مس در مبدل پکیج موجب میگردد که جرم گرفتگی پکیج و تولید هوا در پکیج بیشتر شود, پس بهتر است در کنار پکیج از رادیاتورهای فولادی پنلی استفاده شود.

بهترین اسید برای رسوب زدایی پکیج

بهترین اسید برای اسید شویی پکیج ایران رادیاتور, محلول های مخصوص و یا اسید دیسکلر است. اسید دیسکر پکیج, اسید سولفوریک یا کلریدریک رقیق است. برای ایمنی سرویس کار پکیج و اطرافیان بهتر است در هنگام اسید شویی پکیج اطراف محل خلوت بوده و از لباس و عینک ایمنی استفاده شود.

محاسن اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی

رسوب زدایی پکیج دارای تقریبا به شکل باورنکردنی دارای محاسنی است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

  • افزایش راندمان پکیج
  • کاهش مصرف گاز
  • دسترسی سریع تر به آب گرم و گرم تر شدن آب مصرفی
  • عیب یابی احتمالی در صورت وجود خرابی در قطعات دیگر پکیج
  • کاهش استهلاک و خرابی قطعات پکیج و افزایش طول عمر به خاطر کاهش کارکرد پکیج
  • کاهش مصرف آب به دلیل دسترسی زودتر به آب گرم و کمتر بازگذاشتن شیر آب

در صورت نیاز به اسید شویی پکیج با پمپ کولر و یا تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با تهران پایپر تماس بگیرید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: