خدمات فنی و تاسیسات
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خدمات فنی و تاسیسات
نوشته شده در جمعه 14 بهمن 1401
بازدید : 214
نویسنده : تاسیساتی تهران

خدمات فنی و تاسیسات

ارایه کلیه خدمات فنی و تاسیسات ساختمان سراسر تهران به صورت شبانه روزی.  خدمات تاسیسات ساختمان به چند بخش تقسیم بندی میشود. به طور کلی خدمات اجرایی و تعمیرات فازع از زمینه تاسیساتی و فنی بخش های اصلی تاسیساتی هستند. برخی از موارد اجرایی بوده و برخی بخشهای خدمات فنی و تاسیسات ساختمان تعمیراتی محسوب میشوند.

به دلیل گستردگی خدمات تاسیساتی معمولا بخش های اجرایی در فیلدهای مختلف توسط مجریان , تعمیرکاران و سرویس کاران مختلفی انجام میشود. این گستردگی باعث شده متخصص هر رشته ای تا حدودی یک مرز مشخص و جداگانه برای پروژه های و کارهای تعمیراتی خود قایل شوند. در کنار تخصص و مهارت ممکن است ابزارآلات و تجهیزات هر یک از بخش های تعمیراتی و اجرایی متفاوت بوده و بعضا بسته به روحیه افراد هر کدام یک شرایط خاصی را میطلبد.

خدمات فنی و تاسیسات ساختمان

انواع خدمات فنی و تاسیسات ساختمان

به طور کلی خدمات فنی و تاسیسات ساختمان شامل خدمات لوله کشی آب , لوله کشی فاضلاب , لوله کشی پکیج و شوفاژ , لوله کشی گاز , لوله کشی موتورخانه , نصب و تعمیرات پمپ آب تحت فشار خانگی , لوله کشی و نصب  مخزن ذخیره آب , ساخت و نصب بوستر پمپ آب, اجرای آبیاری قطره ای باغ و درختان , اجرای گرمایش از کف , لوله کشی آتش نشانی , نصب و تعمیرات موتورخانه و پکیج شوفاژ, نصب تجهیزات اطفای حریق , لوله کشی استخر , نصب و تعمیرات استخرهای تفریحی روباز و سرپوشیده , نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی , نصب و تعمیر توالت فرنگی , نصب وال هنگ و لوازم بهداشتی توکار, نصب فلاش تانک توکار و روکار , نصب رادیاتور شوفاژ , نصب وتعمیرات آبگرمکن دیواری و زمینی , نصب و تعمیرات بخاری , نصب و تعمیرات شومینه , نصب , راه اندازی و تعمیرات آسانسوری و بالابر های ساختمان, نصب و تعمیرات کولر آبی , کانال کشی کولر آبی , کانال سازی و نصب دودکش , لوله کشی , نصب و تمیرات کولر گازی اسپلیت , نصب و سرویس داکت اسپلیت , نصب و سرویس چیلر های برودتی , نصب و راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع , ساخت و نصب سانتریفوژ خانگی , خدمات آهنگری و جوشکاری , نصب قفل و ایمنی سازی ساختمان ,ساخت درب و پنجره های فلزی و یو پی وی سی, شیشه بری , کناف کاری , برقکاری و سیم کشی ساختمان از جمله خدمات فنی و تاسیسات ساختمان محسوب میشوند که توسط کسبه , مجریان و تعمیرکاران مختلفی انجام میشوند.

خدمات تاسیساتی تهران 24

معمولا خدمات تاسیساتی ساختمان شامل تاسیسات گرمایشی سرمایشی , لوله کشی ساختمان و تاسیسات برق ساختمان میشوند. همان طور که در پاراگرف بالا اشاره شد خود این بخش ها دارای دسته بندی های مختلفی هستند. شرکت خدمات تاسیساتی تهران 24 به صورت تخصصی کلیه امور اجرایی و تعمیرات تاسیسات لوله کشی , حرارتی ,برودتی و برق ساختمان را انجام میدهد. شرکت تهران تاسیسات بیش از ۲۰ سال سابقه در ارایه خدمات تاسیساتی لوله کشی ساختمان در سراسر تهران دارد. سرویسکاران این شرکت همگی با تجربه کافی در امور محوله به صورت تخصصی در زمینه های مختلف مهارت کافی داشته و خدمات ما شامل اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان، تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب , نصب و تعمیرات موتورخانه،پکیج، رادیاتور، شیرالات، رفع گرفتگی توسط اکیپ های مجرب انجام میگردد. سرویس های ما ۲۴ ساعته و در تمام روزهای سال در تمام نقاط شهر تهران آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز میباشد.

لوله کشی ساختمان

یکی از موارد زیر سازی و اولیه بسیار مهم در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، مسئله لوله کشی می باشد.  در واقع لوله کشی ساختمان یک بخش تاسیساتی است که باید به صورت استاندارد و حرفه ای اجرا گردد. اما باید به چند نکته اصولی در مورد لوله  کشی ساختمان دقت کنید تا به مشکل روبرو نشوید. مواردی که دانستن آنها از هزینه های پیش بینی نشده جلوگیری می کند و همچنین باعث می شود مدیریت بهتری در مورد ساختار آب رسانی، سیستم تهویه و فاضلاب صورت بگیرد. 

لوله کشی ساختمان حداقل شامل لوله کشی آب و فاضلاب میشود. بسته به موقعیت وبهره برداری لوله کشی شوفاژ و گاز در کنار لوله کشی کولر گازی  و سیستم های برودتی و هواکش از جمله لوله کشی های احتمالی در یک ساختمان هستند.

اولین و مهمترین نکته در مورد لوله کشی ساختمان این است که شما در مورد چه مرحله ای صحبت می کنید. اینکه با یک شرکت تاسیساتی تماس گرفته اید و درخواست لوله کشی اولیه در زمان ساخت را دارید یا اینکه بعد از چند سال از اجرای ساختمان، به دلایل مختلفی مانند فرسودگی، تغییرات و جابجایی در طراحی و … تصمیم به اجرا و تعمیرات لوله کشی و جابجایی دارید. این دو حالت از نظر هزینه ، اجرا و زمان بندی بسیار متفاوت هستند و شما باید برای انجام کار همه این موارد را در نظر بگیرید.

در چنین مرحله ای یک نقشه طراحی شده به پیمانکار یا اجرا کننده لوله کشی ارائه می شود و تیم تاسیسات با توجه به آن نقشه تمام مراحل اجرای لوله کشی را انجام می دهند. از آنجایی که لوله کشی در این مرحله به صورت آزاد بوده و موانعی وجود ندارد، انجام آن سریعتر و راحت تر صورت می پذیرد. لوله کشی چنین ساختمان هایی بعد از شاخه اصلی که از لوله شهری یا از موتورخانه به واحدهای مختلف وارد می شود، در هر واحد نیز به دو قسمت اصلی تقسیم می شود. یک قسمت شامل حمام و دستشویی می شود و قسمت بعدی مربوط به آشپزخانه است.

در بین انواع لوله کشی میتوان گفت که قیمت لوله کشی گاز ساختمان نسبت با سایر انواع لوله کشی حساسیت بیشتری داشته و گران قیمت تر است.

تاسیسات گرمایشی ساختمان

تاسیسات حرارتی به نصب تجهیزات , ادوات و مبدل های انرژی اتلاق میشود.

نصب و تعمیرات موتورخانه شوفاژ مرکزی شامل نصب مشعل , دیگ , منبع دوجداره ,کویل دار و مبدل حرارتی , نصب و تعمیر پمپ های سیرکولاسیون شوفاژ و پمپ های آب گرم و سرد , نصب کلکتور و لوله کشی موتورخانه نصب شیر فلکه , نصب لرزه گیر , نصب دیگ های بخار

نصب تجهیزات استخر های روباز و سرپوشیده , سونا و جکوزی نصب پکیج , آبگرمکن , بخاری,شومینه  و لوازم گازسوز گرمایشی , نصب فن کویل دیواری و سقفی , نصب رادیاتور شوفاژ , کانال کشی تاسیسات حرارتی از جمله خدمات فنی و تاسیسات ساختمان در بخش رفاهی هستند.

تاسیسات سرمایش ساختمان

نصب و تعمیر انواع  کولر گازی , نصب و تعمیر کولر آبی؛ نصب و تعمیر انواع چیلر جذبی , تراکمی , آب خنک , هواخنک و تبخیری, نصب و تعمیر هواساز , نصب فن های تهویه مطبوع, نصب و تعمیر داکت اسپلیت , نصب و تعمیر مینی چیلر, نصب دریچه , کانال سازی و کانال کشی کولر های آبی , فن کویل ها و تهویه مطبوع

تاسیسات برق ساختمان

خدمات برقی ساختمان شامل سیم کشی ساختمان به روشنایی ها,کلیدپریز ها و سایر مصرف کننده ها میباشد. اجرا و تعمیر سیم کشی ساختمان کابل کشی ساختمان ,داکت کشی و  تقسیم برق ساختمان, نصب و تعمیر تابلو برق ساختمان , آسانسور , موتورخانه و واحدهای آپارتمانی, نصب و تعمیر جعبه فیوز , کلید مینیاتوری , جعبه تقسیم و فیوز های ساختمان, نصب کلیدپریز ,لوستر ,  روشنایی ,سرپیچ , لامپ , چراغ , نصب هالوژن و سایر روشنایی ها , نصب ترانس برق , دیمر , سنسور های حرکتی , فوتوسل سایر لوازم برقی بخش مهم دیگری از خدمات فنی و تاسیسات ساختمان هستند.

خدمات فنی و تاسیساتی مدرن

خدمات فنی ساختمان به طور کلی به مواردی بود که در بالا ذکر شد گفته میشود اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و تغییرات الگوهای زندگی که اغلب به سمت افزایش رفاه خصوصا در طبقات مرفه و متوسط جامعه این گونه خدمات نیز با گستردگی روزافزونی و به صورت تخصصی رو به افزایش میرود.

امکاناتی که امروزه در برخی منازل , ویلاها و ساختمانها به کار میرود بیشتر شبیه یک رویاست و اگر گفته شود کاخ خیلی زیاده روی نکرده ایم. البته برخی از امکانات رفاهی خیلی استاندارد و قابل استفاده نیست و بیشتر لاکشری و آپشن ساختمان بوده و برای خودنمایی و پز دادن به کار میروند.

یک زمانی در تهران از جارو برقی مرکزی در تاسیسات ساختمان به عنوان یک آپشن اضافی نام برده میشد اما با به کار بردن آن در برخی ساختمانها مصرف کننده ها به این پی بردند که جاروبرقی مرکزی فقط به درد برجها و ساختمانها بلند مرتبه مسکونی میخورد و در ساختمانهای کوچک معایبش از محاسن آن بیشتر است .






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: