قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1401
بازدید : 182
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

در این نوشته انواع قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی را بررسی میکنیم. یکی از تعیین کننده ترین موارد در تعیین قیمت لوله کشی ساختمان را میتواند قیمت لوله آب ساختمان دانست. قیمت لوله آب با توجه به نوع لوله و اتصالات آن مشخص میشوند. امروزه برای اجرای  از 6 مدل لوله استفاده میشود که 2 مورد آن یعنی لوله های تک لایه پلاستیکی و پنج لایه پکس کاربرد بیشتری دارند.

لوله های تک لایه پلیمری اتویی , لوله پنج لایه پکس , لوله گالوانیزه فلزی , لوله تک لایه پکس , لوله پلی اتیلن و لوله سه لایه فویل دار یا کامپوزیت از موارد رایج در لوله کشی آب هستند. البته لوله کشی مسی نیز برای لوله کشی آب و شوفاژ بسیار کیفیت و قیمت بالایی داشته که در کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده شده و در ایران استفاده نمیشوند. ارزان ترین قیمت لوله آب ساختمان را لوله های  پلی اتیلن دارند اما برای آب گرم قابل استفاده نیستند.

لوله های تک لایه پلیمری با اتصالات پلاستیکی و تلفیق پلاستیک و برنج , لوله های پنج لایه با اتصالات پرسی و کوپلی برنجی , لوله کشی گالوانیزه با اتصالات گالوانیزه , لوله های پکس با اتصالات پلیمری و لوله های  سه لایه فویل دار با اتصالات لوله تک لایه پلاستیکی اجرا میشوند.  به جز لوله کشی پلی اتیلن همه موارد فوق برای لوله کشی آب سرد و گرم استفاده میشوند.

برای استعلام قیمت انواع لوله و اتصالات فاضلاب با ما تماس بگیرید.

مقایسه قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

با توجه به شرایط اجرایی و قیمت در حال حاضر بیشتر از لوله های پلاستیکی PPRC برای اجرای لوله کشی استفاده میشود. رتبه بعدی مصرف که نسبتا حدود 30 تا 40 درصد هزینه بیشتری بابت خرید لوله اتصالات میشود, مربوط به لوله های پنج لایه است. البته برند لوله اتصالات نیز تا حدی بر این تفاوت قیمت موثر است. در این مقایسه ما دو برند مطرح لوله اتصالات آذین تک لایه و نیوپایپ پنج لایه را بررسی کردیم.

این روزها از لوله های فلزی گالوانیزه در لوله کشی آب کمتر استفاده میشود اما در برخی موارد به خصوص رایزر آبرسانی ساختمان های بلندمرتبه که نیاز به دبی بیشتری برای آبرسانی وجود دارد, بایستی از لوله های گالوانیزه که دبی بیشتری دارند استفاده شود, چرا که لوله اتصالات پنج لایه و تک لایه از لحاظ هزینه بالا بوده و ضمنا دبی کمتری نسبت به لوله های گالوانیزه داشته و محدودیت سایز دارند. لوله های تک لایه تا سایز 2 اینچ , لوله های 5 لایه تا سایز 32 و لوله های گالوانیزه تا 4 اینچ در لوله کشی آب استفاده میشوند.

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی

در حال حاضر قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی سفید در سایز 20 یا 2 در حدود 80 تا 100 هزار تومان است. قیمت لوله 25 پلاستیکی حدود 160 هزار تومان و قیمت لوله 32 تقریبا 260 هزار تومان است. لوله های پلاستیکی سفید در شاخه های 4 متر تولید و به بازار عرضه میشوند.این سه سایز از پرمصرف ترین لوله های پلیمری محسوب میشوند, اما در محاسبه قیمت لوله کشی, تخمین خرید اتصالات نیز موثر هستند. اتصالات پلاستیکی لوله های تک لایه نسبتا ارزان قیمت و در حدود 5000 تا 10000 تومان هستند اما اتصالاتی که یک طرف آنها برنجی هستند از 40 هزار تومان تا 150 هزار تومان در سایز 32 قیمت دارند. اتصالات پلاستیکی در طول لوله کشی و اتصالات یک سر برنجی در انتها و ابتدای لوله کشی برای اتصال به شیر و دیگر تجهیزات مصرف دارند. این نوع لوله اتصالات در مغازه لوله و اتصالات فروشی قابل تهیه کردن هستند.

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی

قیمت لوله پنج لایه

قیمت لوله های پنج لایه نیز تقریبا در حد لوله های تک لایه بوده و تا سایز 32 صورت رولی و متری بسته بندی و به فروش میرسند. اما پارامتری که قیمت لوله کشی پنج لایه را نسبت به لوله کشی تک لایه گران قیمت تر میکند, اتصالات تمام برنجی و بسیار گران قیمت تر این مدل لوله ها هستند. البته این نوع لوله کشی اتصالات کمتری نسبت به لوله های تک لایه مصرف میکنند, اما با توجه به قیمت گران اتصالات باز هم یک افزایش حدود 40 درصدی در برآورد هزینه لوله کشی برای آنها بایستی در نظر گرفت. قیمت لوله 16 پنج لایه حدود 18 هزار تومان, سایز 20 تقریبا 30 هزار تومان , نمره 25 حدود 50 و نمره 32 70 هزار تومان است, اتصالات آنها نیز در ارزان ترین مورد از 80 هزار تومان شروع شده و تا حدود 700 هزار تومان هزینه خرید یک سه راهی 32 کوپلی یا پرسی میرسد. اما کیفیت آنها جدا از قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی بهترین است.

قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی

قیمت لوله فلزی گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه به صورت شاخه 6 متری محاسبه میشود. یک شاخه لوله 1/2 گالوانیزه سنگین در حال حاضر بین 700 تا 800 هزار تومان قیمت دارد. لوله 3/4 آن بین 800 تا 900 هزار تومان و لوله 1 اینچ در حدود 1/200 هزار تومان است. اتصالات گالوانیزه نیز بین 15 تا 40 هزار تومان است. در کنار قیمت بسیار بالای لوله های فلزی آب , اجرای مشکل و در نتیجه اجرت بالای اجرای لوله کشی گالوانیزه باعث شده که جز در موارد خاص , استفاده از این لوله کشی در ساختمان ها کمتر رایج باشد.

قیمت لوله پکس تک لایه

قیمت لوله پکس تک لایه در مجموع از لوله تک لایه پلی پروپیلن بیشتر است اما به دلیل اینکه این لوله ها دیرتر از لوله های پلیمری تک لایه و پنج لایه وارد بازار شده, نتوانست که آنطور که باید جایگاه خوبی در بازار پیدا کند. لوله های پکس هم قیمت لوله های تک لایه و پنج لایه و اتصالات آنها بین لوله های تک لایه و پنج لایه از لحاظ قیمت قرار دارد.

قیمت لوله های آب سه لایه فویل دار

اتصالات این لوله ها دقیقا همان اتصالات تک لایه PP هستند, خود این لوله ها نیز از جنس پلی پروپیلن بوده و فقط یک لایه فویل در میان آنها وجود دارد. قیمت لوله های فویل دار در حدود 10 درصد گران تر از لوله های تک لایه بوده و به دلیل عدم یکپارچگی لوله , طول عمر کمتری نسبت به لوله های تک لایه داشته و به همین دلیل استقبال زیادی از آنها نمیشود.

قیمت لوله آب پلی اتیلن

قیمت لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن فقط برای لوله کشی آب سرد و گرم مصرف شده و ارزان قیمت ترین لوله کشی محسوب میشود. لوله های آنها بسیار ارزان تر از لوله های تک لایه و اتصالات آنها نیز مقداری گران از اتصالات لوله پلاستیکی بوده و به دلیل رولی بودن آن اتصالات کمتری مصرف کرده و برای آبرسانی و مصارف کشاورزی عالی هستند. رنگ این لوله های مشکی رنگ است.

برای استعلام قیمت لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی با نمایندگی لوله آذین تماس بگیرید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: